eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 2️⃣1️⃣ چرا از خدا چیزی می‌خواهیم به ما نمی‌دهد؟ 📝 1ـ جواب اجمالی: 🔷 اول: اگر ما یک خواسته‌ای از یک انسان بزرگ داشته باشیم، باید او را به جایی مثل منزلمان دعوت کنیم. برای این کار ابتدا باید خانه‌ی خودمان را آماده و مرتب کنیم. نمی‌شود که خانه کثیف باشد و او را به آنجا دعوت کنیم. بعد از تمیز کردن خانه باید یک شخص بزرگی را بفرستیم و از او دعوت بگیرید. نمی‌شود برای دعوت یک بچه‌ی کوچک را بفرستیم. وقتی یک شخص بزرگ و شناخته شده را فرستادید، مسلما قبول می‌کند و دعوت را می‌پذیرد. 🔻 ما هم برای درخواست از خدا اول باید خانه‌ی دلمان را تمیز و پاکیزه کنیم بعد کسی را که نزد خداوند ارزش و احترام دارد، واسطه قرار دهیم تا او برای ما از خدا درخواست کند. چون او نزد خدا ارزش و آبرو دارد. خدا حرف او را گوش می‌دهد و خواسته‌ی ما را برآورده می‌کند. 🔶 دوم: وقتی ما از خدا چیزی می‌خواهیم، خدا یا آن را به ما می‌دهد و به خواسته خود می‌رسیم، یا بلایی از ما رفع می‌کند یا دعای شما برای آخرتتان ذخیره می‌شود. مثلا فردای قیامت می‌بینید ثواب هزار حج برای شما نوشته‌اند، ثواب هزار رکعت نماز نوشتند، یا ثواب ساخت مسجد برات نوشتند. می‌گویید: خدایا من این‌ها را انجام ندادم؟ جواب می‌شنوید که این‌ها به خاطر آن دعاهایی است که شما کردید ولی مستجاب نشده است. 📝 ۲_ پاسخ تکمیلی در لینک زیر: https://btid.org/fa/news/191905 📎 📎 📎 📎
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 3️⃣1️⃣ چرا امام زمان عج زمانی ظهور می‌کند که دنیا پر از ظلم و ستم شده است؟ 📝 1ـ جواب: 🔷 اول: روزهای اولی که بیماری کرونا آمد و کل دنیا را گرفته بود، تمام مردم دنیا را عاجز کرده بود. هر کسی به دنبال راهی می‌گشت تا خودش را حفظ کند. تمام مردم محتاج داروی کرونا شدند و احساس نیاز به داروی کرونا کردند. کسی که کرونا می‌گرفت، حاضر بود تمام مال و ثروتش را بدهد تا داروی کرونا را به او بدهند. 🔹 مفهوم پر از ظلم و ستم شدن دنیا این است که مردم آنقدر ظلم و ستم می‌بینند که از بی‌‎عدالتی و ظلم خسته و ناامید می‌شوند. مشتاق و تشنه‌ی عدالت و نجات می‌شوند و احساس نیاز به آمدن منجی(نجات دهنده) می‌کنند. وقتی اکثر انسان‌های دیندار به این احساس نیاز رسیدند و قدر و ارزش امام زمان را درک کردند، امام زمان عج ظهور می‌کند. هر زمانی احساس نیاز به منجی در جهان ایجاد شد، امام زمان ظهور می‌کند. 🔶 دوم: خداوند هدفش این است که انسان به سعادت برسد. در طول تاریخ این هدف را با فرستادن پیامبران و اولیای خود انجام داده است. در هر زمانی که ظلم و ستم به اوج خودش رسیده و مردم احساس نیاز به منجی کردند، خداوند هم نجات دهنده را برای آن‌ها فرستاده است. حالا تا مردم احساس نیاز به امام زمان در آن‌ها با تمام وجود ایجاد نشود، امام زمان عج ظهور نمی‌کند. 📝 ۲_ لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/191892 📎 📎 📎 📎
- ناشناس.mp3
3.86M
🔈 چرا زردشتی نیستم؟ چرا مسلمانم؟ بخش اول بررسی داستان ادعایی درباره پاسخ خسروپرویز به پیک پیامبر اسلام (ص) چرا امپراطوری ساسانی در مقابل یک مشت عرب مسلمان شکست خورد؟ آیا برده داری در ایران قبل از اسلام بوده؟ تاریخ طبری تا چه حد معتبر است؟ - این صوت ها را گوش دهید زیرا بر اطلاعات دینی و تاریخیتان می افزاید و شما را در بحث های عامیانه مجهز میکند؛ همچنین برای آگاهی عموم منتشر کنید @zandahlm1357
❌ شبهه ۱۱۴۱ خدا این همه کهکشان را به تنهایی آفرید، اما برای رساندن پیام خود به انسان‌ها به این افراد نیاز داشت!! ✅ پاسخ ✍️ حجت‌الاسلام دکتر اولا خداوند برای رساندن پیام خود به انسان از هیچ کدام از افراد داخل عکس، کمک نگرفته است. این افراد هیچ یک پیامبر نبوده‌اند. علت اینکه شبهه افکن عکس چهره‌هایی زشت (که بعضاً با فتوشاپ اینگونه شده) را به عنوان پیام‌آوران خدا ضمیمه متن کرده، افزایش ضریب تأثیر شبهه، از طریق ایجاد حس منفی است. () ثانیاً فلسفه خلقت انسان با خلقت آسمان و زمین متفاوت است. فلسفه خلقت انسان اینگونه است که هدایت و کمال او باید با اراده و اختیار و تعقل و امتحان همراه باشد اما این هدف در خلقت آسمانها و کهکشان‌ها وجود ندارد‌. این مانند آن است که یک استاد نجاری می‌تواند میز یا کمدی را در یک روز بسازد، اما وقتی هدف او آموزش شاگرد خود باشد، کار را به دست او می‌دهد و خود به راهنمایی او مشغول شود. طبیعی است ساخت این سازه چند روز طول بکشد. این تأخیر موجب متهم شدن آن استاد از نظر مهارت و قدرت نمی‌شود چون هدف چیز دیگری است. البته خدای سبحان بسیاری از خواسته‌های خود را از طریق عقل، وجدان و فطرت به بشر منتقل کرده است، اما فلسفه مذکور از سویی و ضعف ظرفیتی عموم انسان‌ها از سوی دیگر، سبب شده تا جزئیات خواسته خود را از طریق انسان‌های کاملی که قدرت روحی بیشتری دارند (یعنی پیامبران) به بشر منتقل کند. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «شروعِ سقوط انسان با گرفتنِ پوششِ» آزادی یا به تاراج کشیدنِ هویت؟ 🎙 استاد رائفی پور @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استدلال مهدی نصیری برای اختیاری کردن حجاب در مناظره با : حجاب رو اختیاری کنیم فقط پنج سال اول با شوک رو به رو می شویم...🤔 🔺و اما پاسخ دختران انقلاب را بشنوید @zandahlm1357
ابوبصير و شوخى با نامحرم «ابوبصير» كه مردى نابينا و از اصحاب امام باقر (عليه السلام) و امام صادق (عليه السلام) است، مى گويد: وقتى در كوفه زندگى مى كردم، زنى از من خواست به او قرائت قرآن بياموزم و من پذيرفتم. او روزها نزد من مى آمد و از من قرآن مى آموخت. روزى در ميان درس، با او كمى شوخى و مزاح كردم، ولى هرگز گمان نمى كردم، شوخى با نامحرم كار بدى باشد تا اينكه پس از مدتى، به مدينه سفر كردم و به محضر ابى جعفر امام باقر (عليه السلام) رسيدم. آن حضرت در همان آغاز ديدار به من فرمود: «مَنِ ارْتَكَبَ الذَّنْبَ فِى الخَلاَءِ لَمْ يَعْبَأِ اللهُ بِهِ» ؛ «هركس در خلوت مرتكب گناه شود، خدا به او نظر رحمت نمى كند». سپس مانند كسى كه در آن جلسه قرائت قرآن حاضر بوده است، مرا سرزنش كرد و فرمود: «به آن زن چه گفتى؟! » من از خجالت صورتم را پوشاندم و توبه كردم. سپس ابوجعفر (عليه السلام) فرمود: «ديگر چنين كارى را تكرار نكن». [۱] اين داستان به ما مى آموزد، ارتباط ميان زن و مرد نامحرم حد و حدودى دارد و بايد در اين گونه رابطه‌ها ادب و نزاكت و مسائل شرعى رعايت شود و اگر زن و مرد حتى اندكى از اين محدوده خارج شوند و احساس خودمانى بر اين ارتباط حاكم شود، مورد رضايت ائمه (عليهم السلام) نيست؛ زيرا همين رفتارها و ارتباطها حجاب و عفاف زن را به تدريج، كم رنگ مى كند. به دو روايت در همين باره اشاره مى كنيم. امام على (عليه السلام) در بخشى از يك حديث طولانى، مى فرمايد: مَنْ مازَحَ الجَوارى وَ الْغِلْمانَ فَلا بُدَّ لَهُ مِنَ الزّنا و لا بُدَّ لِلزّاني منَ النّار. [۲] هركس با دختران و پسران جوان، شوخى هاى زننده كند، به ناچار به زنا مبتلا و بى شك، به آتش دوزخ گرفتار خواهد شد. همان طور كه گفتيم، اين گونه ارتباطهاى نامناسب، حريم حيا را در ميان زن و مرد از بين مى برد. رسول خدا (صلى الله عليه و آله) نيز در اين باره فرمود: مَنْ فاكَهَ امْرَأَةً لا يَمْلِكُها حَبَسَهُ اللهُ بِكُلِّ كَلِمَةٍ كَلَّمَها فِى الدُّنْيا اَلْفَ عامٍ. [۱] هركس با زنى غير از همسر خود شوخى و سبكى كند، خداوند [روز قيامت] او را در برابر هر كلمه اى كه با آن زن در دنيا سخن گفته است، هزار سال زندان مى كند. ---------- [۱]: بحارالانوار، ج۴۶، ص٢۴٧. [۲]: مستدرك الوسائل، ج١۴، ص٣٣١. [۱]: وسائل الشيعه، ج٢٠، ص١٩٨. تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357
عيد واقعى همسر شهيد آية اللّه حاج شيخ على آقا قدّوسى (ره) مى گويد: ايشان يك گروه از بچّه‌ها و نزديكان را سراغ داشتند كه هر سال يكماه مانده به عيد مى رفتند و اندازه لباس آنها را مى گرفتند و نمره كفش آنها را مى پرسيدند و براى آنها لباس و كفش تهيه مى كردند. حتّى يادم هست يكسال خانواده اى آمدند كه خيلى بچّه داشتند. يكى يكى اندازه بچه‌ها را گرفت تا برايشان كفش و لباس تهيّه كند. من به ايشان گفتم: شما كه براى اينها لباس مى خريد بچّه هاى ما: محمّدحسن و محمّدحسين نيز هم سن اينها هستند. پس چرا براى اينها چيزى نمى خريد؟ ايشان پاسخ داد: اينها خودشان مى دانند عيد ما روزى است كه يك زندانى وجود نداشته باشد. عيد روزى است كه همه خوش باشند. ايشان با خانواده هايى كه شوهرهايشان زندانى بودند سر مى زدند، مايحتاج آنها را مى خريدند و شبها به منزل آنها مى بردند. حتّى به منزل نمى گفتند كه كجا مى روند. يك روز برادرش آمد و سراغ او را از من گرفت. گفتم: رفت بيرون. پرسيد: اين موقع شب كجا رفته؟ گفتم: نمى دانم. گفت: مى روم دنبالش. وقتى رفت و برگشت ديدم خيلى در فكر فرو رفته. بعدها گفت: مى دانى آن شب على آقا كجا رفته بود؟ گفتم: نه. گفت: او را پيدا كردم در حالى كه ديدم به درب خانه اى رفت و به خانواده فلان آقايى كه در زندان بود كمك كرد. (۱۹) اين ماجرا مربوط به زمان شاه بود. صفحه ... https://eitaa.com/zandahlm1357
در اسناد حدیث حب علی حسنة از کتب اهل تسنن و معنای آن چنانچه همین خبری را که شما از بحار الانوار علامۀ جلیل القدر مجلسی نقل نمودید امام احمد بن حنبل در مسند و خطیب خوارزمی در آخر فصل ششم مناقب و سلیمان قندوزی حنفی در باب ۴۲ ینابیع المودة و نیز ضمن باب ۵۶ ص ۱۸۰ از کنوز الدقایق شیخ عبد الرءوف المناوی المصری در ص ۲۳۹ از مناقب السبعین حدیث ۴۹ نقلا از فردوس دیلمی از معاذ بن جبل و میر سید علی فقیه همدانی شافعی در مودت ششم از مودة القربی و امام الحرم شافعی محب الدین ابی جعفر احمد بن عبد اللّه طبری در حدیث ۵۹ از هفتاد حدیثی که در فضایل اهل بیت طهارت نقل نموده در ذخایر العقبی و محمّد بن طلحه شافعی در مطالب السئول و محمّد بن یوسف گنجی شافعی در کفایت الطالب و دیگران از علماء شما از انس بن مالک و معاذ بن جبل از رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم روایت نموده اند که فرمود حبّ علیّ حسنة لا یضرّ معها سیّئة و بغض علی سیّئة لا تنفع معها حسنة [۱] و نیز امام الحرم احمد بن عبد اللّه طبری شافعی در ذخائر العقبی و ابن حجر در ص ۲۱۵ نقلا از ملا و سلیمان بلخی حنفی در ص ۲۴۶ ینابیع المودة ضمن باب ۵۶ حدیث ۳۳ از مناقب السبعین از فردوس دیلمی و ابن عساکر در ص ۱۵۹ جلد چهارم تاریخ خود از نسائی از ابن عباس آورده اند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود حب علی بن أبی طالب یأکل الذنوب کما تأکل النار الحطب [۲] ثالثا کسانی که شمّ فهم اخبار دارند دقت کامل می‌کنند تا کشف حجب شده معمّا حل گردد نه آنکه وقتی خبری را نفهمیدند یا بحقیقت معنای آن نرسیدند فوری زبان طعن باز کنند و نسبت جعل بدهند منفی بافی کار آسانی است ولی خدا را باید پیوسته در نظر گرفت قرآن مجید در آیه ۷ سوره ۲۱ (انبیاء) بما دستور کافی داده که: فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لاٰ تَعْلَمُونَ [۳] و اما معنای این خبر که مجمع علیه فریقین است و بنظر شما و بسیاری از مردمان سطحی معمّا آمده اتفاقا بسیار سهل و آسان است حلّ آن زیرا وقتی مراجعه بقرآن مجید می‌کنیم می‌بینیم گناهان را بدو قسمت تقسیم نموده کبیره و صغیره و از صغیره در مقابل کبیره در بعض آیات تعبیر بسیئة می‌نمایند چنانچه در آیه ۳۵ سوره ۴ (نساء) ---------- [۱]: ۱) دوستی علی علیه السّلام حسنه و ثوابی است که هیچ سیئه و گناهی باو ضرر نمی رساند و دشمنی علی گناهی است که با وجود آن هیچ عمل خیری نفع نمی رساند. [۲]: ۲) دوستی علی ابن ابی طالب می‌خورد گناهان را همچنان که آتش هیزم را می‌خورد. [۳]: ۳) سؤال کنید اهل ذکر را (مراد از ذکر قرآن یا رسول اللّه می‌باشد) اگر شما نمی دانید. صریحا فرماید: إِنْ تَجْتَنِبُوا کَبٰائِرَ مٰا تُنْهَوْنَ عَنْهُ نُکَفِّرْ عَنْکُمْ سَیِّئٰاتِکُمْ وَ نُدْخِلْکُمْ مُدْخَلاً کَرِیماً [۱] پس بحکم همین آیه اگر بنده از کبائر گناهان دوری نماید و مرتکب آنها نشود از سیئات و گناهان کوچکش غمض عین و چشم پوشی می‌شود و می‌آمرزد او را. در این حدیث هم می‌فرماید دوستی علی یک حسنه و ثوابی است که هیچ سیئه و گناه کوچکی بآن ضرر نمی رساند. حافظ- مگر نه اینست که خداوند صریحا می‌فرماید ان الله یغفر الذنوب جمیعا [۲] هر بنده عاصی و گنهکار خواه عمل او کبیره باشد یا صغیره وقتی نادم و بازگشت بسوی خدا نمود قطعا آمرزیده می‌شود پس فرقی ما بین کبیره یا صغیره نمی باشد. ---------- [۱]: ۱) اگر شما دوری کنید از گناهان بزرگی که نهی کرده شدید از آن ما از گناهان دیگر شما (که کوچک است) درگذریم و شما را بمقامی نیکو و بلند برسانیم. [۲]: ۲) بدرستی که خداوند می‌آمرزد جمیع گناهان را. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamosigiirani-4 - زاهدان.mp3
1.25M
الا ای زاهدان دین دلی بیدار بنمایید همه مستند در پندار یک هشیار بنمایید مرا در وادی حیرت چرا دارید سرگردان مرا یک تن ز چندین خلق گو یکبار بنمایید هزاران مرد دعوی دار بنماییم از مسجد شما یک مرد معنی‌دار از خمار بنمایید من اندر یک زمان صد مست از خمار بنمودم شما مستی اگر دارید از اسرار بنمایید اگر صد خون بود ما را نخواهیم آن ز کس هرگز اگر این را جوابی هست بی انکار بنمایید ز دعوی هیچ نگشاید اگر مردید اندر دین چنان کز اندرون هستید در بازار بنمایید درین ره با دلی پر خون به صد حیرت فروماندم درین اندیشه یک سرگشته چون عطار بنمایید 🎶🎶 بار دگر پیر ما رخت به خمار برد خرقه بر آتش بسوخت دست به زنار برد دین به تزویر خویش کرد سیه‌رو چنانک بر سر میدان کفر گوی ز کفار برد نعره رندان شنید راه قلندر گرفت کیش مغان تازه کرد قیمت ابرار برد در بر دیندار دیر چست قماری بکرد دین نود ساله را از کف دیندار برد درد خرابات خورد ذوق می عشق یافت عشق برو غلبه کرد عقل به یکبار برد چون می تحقیق خورد در حرم کبریا پای طبیعت ببست دست به اسرار برد در صف عشاق شد پیشه‌وری پیشه کرد پیشه‌وری شد چنانک رونق عطار برد 🆔https://eitaa.com/zandahlm1357
لااله‌الاالله ۲۱.mp3
16.66M
مجموعه‌ صوتی ۲۱ حرکت در مسیر عشق، به مقصدِ ، نیاز به قوّت و نیرو دارد تا بتوانی بی‌وقفه به پیش روی، دچار توقف و عقب‌گرد نشوی ! • منظور از این قوّت و نیرو چیست؟ • چگونه تأمین می‌گردد؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مگه روایت نداریم تا پیش از خروج سفیانی هرکس ادعای رؤیت عج کند، دروغ گفته است؟ پس قضیه تشرفات علمایی که نقل می‌شود چیست ؟🎙 پاسخ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم را بشنوید. أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ♦️♦️♦️♦️ طعنه خصم ز یک سو، غم روی تو ز یک سو کرده خونین دل ما را، بابی أنت وأمّی ۱۷۰ طواف کعبه و دل‌های عشاق به گرد مهدی صاحب زمان است @zandahlm1357
سلام لطفا 🇮🇷👇 eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525 کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 استغفار ۷۰ بندی امیرالمومنین (ع) meysammotiee.ir/media/1734
🔰 هم‌اکنون | صفحه‌ی نخستِ سایت: 💠 ادعیه‌ی مخصوص ماه رمضان meysammotiee.ir/media/1018 💠 مناجات الهیّات امیرالمومنین (ع) meysammotiee.ir/media/1860 💠 استغفار ۷۰ بندی امیرالمومنین (ع) meysammotiee.ir/media/1734 💠 مجموعه "دعای ابوحمزه ثمالی" meysammotiee.ir/media/1283 💠 مجموعه "دعای افتتاح" meysammotiee.ir/media/828