eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.2هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🕌در محضر امام روح الله (۳۴) 💠 خون سیدالشهداست که خون‌ملت‌ها را به جوش آورده است 📌امام خمینی (ره): «از این هماهنگ‌تر شما کجا سراغ دارید؟ چه‌کسی این‌هارا هماهنگ کرده؟ این‌ها را سیدالشهداء هماهنگ کرده...» 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
آشنايي به انجيل بهتر از جاثليق سپس حضرت رضا عليه السلام رو کردند به جاثليق و براي اثبات نبوت حضرت رسول الله صلي الله عليه و اله و سلم از انجيل دلائل زيادي بيان کردند و فرمودند: “ ايمان بياور “، جاثليق گفت: اين پيغمبري که ميگوئي اسمش در تورات و انجيل و نبوت محمد صلي الله عليه و آله و سلم و وصيش علي و دخترش فاطمه و دو پسرش حسن و حسين است. بحارالانوار، ج ۴۹، ص ۷۳، ح ۱. از الخرائج و الجرائح/ ۲۰۴ تا ۲۰۶ امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
طرح مطالعاتی شهید مطهری 61.mp3
5.96M
❇️ تدریس کتاب ❇️( جلسه 19 کتاب نظام حقوق زن در اسلام) 💠 بحث چندهمسری ❌ پایان تدریس کتاب نظام حقوق زن در اسلام ❌ 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
ایات مهدوی 23.MP3
5.75M
💠 سلسله مباحث 23 ❇️جلسه 23 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 تفاوت بین «بیا» و «برو» 🔺حاج قاسم سلیمانی: فرماندهی در جنگ ما امامت بود؛ نه هدایت. فریادشان این بود «بیا» نه این‌که «برو» 🎧 گزیده‌ای از بیانات ماندگار شهید حاج قاسم سلیمانی را
جبرئیل و جنود او چنان که جنود جبرائیل بر آنها از همان ابتداء موکّل اند که آنها را تربیت به علم و معرفت و ترغیب به هدایت و ارشاد نمایند. اسرافیل و جنود او و جنود اسرافیل مأمور بر آنها اند که روح هر یک را که در نوم، قطع علاقه از بدن می‌نماید به مقتضای: « النوم أخ الموت [۲] » باز آنها به امر خدا در صبح به نفخ صور ابدان میته را احیاء بعد الموت نموده، و انتشار در کسب معیشت و طلب حوائج می‌دهند کما ورد فی دعاء الانتباه بعد النوم: « الحمداللّه الذی أحیانا بعد ما أماتنا، و الیه النشور » [۳] . سمّی النوم موتاً، لأ نّه یزول معه الحس و الحرکة. میکائیل و جنود او و نیز جنود میکائیل بر او موکّل اند که جذب و جلب اغذیه نموده به توسّط اعوان خود آن غذا را از معده که مطبخ بدن است به وساطت عروق و أورده و شرائین کِیْل و تقسیم نموده، به هر عضوی از اعضاء بدن آنچه از غذا بدل ما یتحلّل او که لایق به او و سهم او است برساند. ---------- [۲]: ۱ - بحارالانوار، ج ۷۳، ص ۱۸۹ و ج ۸۴، ص ۱۷۳. [۳]: ۲ - عوالی اللئالی، ج ۱، ص ۱۰۴ ؛ بحارالأنوار، ج ۷۳، ص ۲۱۸. عزرائیل و جنود او همچنین از ابتداء خلقت جنود عزرائیل هم به هر فردی از افراد ناس از جانب حق تعالی موکّل اند، و به توسّط اعوان خود آنا فآناً در ذوب و تحلیل ابدان و نزع ارواح از او مشغول اند، کما قال تعالی: «قُلْ یَتَوَفّاکُمْ مَلَکُ الْمَوْتِ الَّذِی وُ کِّلَ بِکُمْ» » [۱]، یعنی: بگو به آنها که قبض ارواح می‌کند شما را ملک موتی که موکّل بر شما است و شما از او غافلید نهایت تا انقضای اجل محدود آنچه از بدن مادام العمر برای نزع روح به توسّط جنود و اعوان موکّله عزرائیل قبض و اخذ شده، و یوماً فیوماً به تحلیل می‌رود. ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه سجده، آیه ۱۱. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
پند امام علی علیه السلام می‌فرماید: وقتی شکم از مباح پر شد، چشم از اصلاح کور می‌شود. هرگاه سختی‌ها به تو روی آوردند، بنشین، برابری تو آنها را بیشتر می‌کند. وقتی خدای منزه را مشاهده کردی، که پی در پی بلا برای تو می‌فرستد، می‌خواهد تو را بیدار کند. هرگاه خواستی اطاعت شوی شمشیر خود از غلاف بیرون بکش. وقتی نمی توانی هرچه می‌خواهی محقق کنی، همان را بخواه که می‌شود. وقتی زاهد از مردم فرار کرد در پی او برو. به دشمنان خود مشورت بده، از نظری که می‌دهند، میزان عداوت و هدفشان را می‌فهمی. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 مجموعه کلیپهای 10( رهبری در این 32 سال چه کرده ❓) ✅ کلیپ هایی جهت آشنایی نسل جوان با نحوه مدیریت رهبری و نجات کشور از بحران ها 🎬 جلسه 🔟 (جلسه اخر) 👈 بحران رد صلاحیت در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 🎤 با توضیحات از اساتید مهدویت و پژوهشگر تاریخ 👈 در نشر این فایلها جهت دفاع از رهبری همکاری بفرمائید
انقلاب مردمى بر ضدّ عثمان اشاره سوء رفتار عثمان و كوتاهى او در عمل به كتاب خدا و سنت پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) و حتى عمل نكردن به روش شيخين (ابوبكر و عمر) كه در ماجراى شورا قول آن را داده بود, باعث پيدايش قيام و انقلابى فراگير در مراكز مهم عالم اسلام بر ضدّ او شد. عوامل مهم بروز انقلاب بر ضدّ عثمان از اين قرار است. الف) فساد و ظلم حاكمان خليفه فرمانروايان اموى عثمان به شدت بر مردم ظلم روا مى داشتند و به سبب انتساب به خليفه، خوفى به دل راه نمى دادند. از سوى ديگر بى پروا به لهو و لعب و فسق و فجور مى پرداختند و مرتكب انواع اعمال خلاف شرع مى شدند. از جمله وليد بن عقبه برادر مادرى خليفه و حاكم كوفه, نماز صبح را در حال مستى با مردم چهار ركعت خواند و در محراب استفراغ كرد و بى هوش شد. انگشتر او را از دستش درآوردند، متوجه نشد. چهار تن از رجال كوفه به نام هاى حذيفة بن يمان، عدى بن حاتم، جرير بن عبدالله بجلى و اشعث بن قيس به شكايت نزد عثمان رفتند، ولى او اعتنايى نكرد. آن‌ها به على (عليه السّلام) متوسل شدند. حضرت نيز با برخورد محكم خود، عثمان را مجبور به عزل وليد و اجراى حدّ الهى دربارۀ او كرد و برخلاف خواست عثمان، خود حدّ شراب خوار را بر وى جارى ساخت. همين وليد بود كه در مسجد كوفه جادوگر يهودى را براى نمايش آورده بود و جندب بن كعب ازْدى او را گردن زد. وليد نه تنها از عمل خلاف خود شرم نكرد، بلكه در صدد قتل جندب برآمد، ولى ازديان مانع شدند. جندب به زندان افكنده شد تا در موقعيتى مناسب اعدام شود، اما زندان بان او را فرارى داد و جندب به مدينه آمد. وليد هم دويست تازيانه به زندان بان زد. [۱] پس از عزل وليد، سعيد بن عاص عموزاده عثمان به حكومت كوفه گمارده شد. سعيد پس از مدتى بر مردم سخت گرفت، كه موجب شد رجال برجسته اى همچون مالك اشتر، كميل بن زياد، عمرو بن حمق خزاعى، زيد بن صوحان و صعصعة بن صوحان در برابرش ايستادند. سعيد نيز به دستور خليفه آن‌ها را به شام تبعيد كرد. پس از مدتى معاويه از خليفه خواست تا براى جلوگيرى از فتنه در شام، آن‌ها را به كوفه بازگرداند و عثمان چنين كرد. [۱] در بصره و مصر نيز ظلم و فساد عبدالله بن عامر بن كريز و عبدالله بن سعد بن ابى سرح بالا گرفت و مردم از خليفه درخواست عزل آن‌ها را كردند. اما عثمان به خواست مردم وقعى ننهاد و سرانجام مردم بصره و مصر در اواخر خلافت عثمان اين دو را از منطقۀ خود بيرون كردند. ---------- [۱]: . تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۶۵ و مروج الذهب، ج ۲، ص ۳۴۴ و ۳۴۸. [۱]: . تاريخ طبرى، ج ۴، ص ۳۱۷ به بعد و مروج الذهب، ج ۲، ص ۳۴۶. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357