#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
آشنايي به انجيل بهتر از جاثليق سپس حضرت رضا عليه السلام رو کردند به جاثليق و براي اثبات نبوت حضرت ر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آشنايي به تورات بهتر از رأس الجالوت
حضرت نيز براي راس الجالوت هم از تورات استدلاتي را فرمودند بطوريکه هر دوي آنها اعتراف کردند که نميتوانند جواب آن حضرت را بگويند بلکه جاثليق گفت آنچه حضرت محمد فرمود صدق است و عدل و راس الجالوت گفت اگر نبود مسئله رياست من بر يهود هر آينه به حضرت محمد ايمان ميآورم و من کسي را داناتر به تورات و انجيل از شما نديدهام و در تورات نام احماد و اليا و بنت اجماد و شبر و شبير آمده است که تفسيرش به عربي همان محمد صلي الله عليه و آله وسلم و علي و فاطمه و حسن و حسين است سخن حضرت با آنها تا ظهر طول کشيد و حضرت فرمود: من نماز ميخوانم و به مدينه برميگردم. چون به والي مدينه وعده دادهام و انشاءالله فردا برميگردم.
عبدالله بن سليمان اذان ظهر گفت و حضرت نماز خواندند و به اعجاز به مدينه برگشتند. فردا دوباره به بصره آمدند.
بحارالانوار، ج ۴۹،
ص ۷۳، ح ۱. از الخرائج و الجرائح/ ۲۰۴ تا ۲۰۶
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ تدریس کتاب #حقوق_زن_در_اسلام ❇️( جلسه 19 کتاب نظام حقوق زن در اسلام) 💠 بحث چندهمسری ❌ پایان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طرح مطالعاتی شهید مطهری 62.mp3
7.18M
🔰 سلسله جلسات #طرح_مطالعاتی_کتب_شهید_مطهری
❇️ تدریس کتاب #سیری_در_سیره_نبوی
❇️ ( جلسه 1 کتاب سیری در سیره نبوی)
🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
ایات مهدوی 24.MP3
7.15M
💠 سلسله مباحث #آیات_مهدوی 24
❇️جلسه 24
🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین #استاد_محمدرضا_نصوری ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #من_ادواردو_نیستم قسمت 5⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
من ادواردو نیستم 6.mp3
5.37M
📗کتاب صوتی
#من_ادواردو_نیستم
قسمت 6⃣
36.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 حاج حسین یکتا: دهه هفتادی، هشتادی و نودی دلش پاکه، عاشق کشورشه، عاشق ملتشه، عاشق میهنشه؛ اگه من تحویلش نگیرم، یکی دیگه تحویلش میگیره. اگه من راهش ندم تو بازی، یکی دیگه به بازیش میگیره!
ولی اگه به من بگید چه خبره؟
میگم زمزمی در راه است که دیدنیست؛
خبری در راه است...
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
جبرئیل و جنود او چنان که جنود جبرائیل بر آنها از همان ابتداء موکّل اند که آنها را تربیت به علم و مع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرگ و فرآیند آن
حق سبحانه و تعالی آناً فآنا از اغذیه و اشربه به توسّط میکائیل بدل او را میرساند، چون شعله چراغ که آنچه از روغن او به تحلیل رود باز بدل او را برسانند، نهایت جنود میکائیل موکّله بر بدن در عمل خود در جلب بدل ما یتحلّل از ابتداء در ازدیاد و قوه اند، و بعد کم کم در نقصان به مقتضای: « وَ مَنْ نُعَمِّرْهُ نُنَکِّسْهُ فِی الْخَلْقِ [۲] » بخلاف اعوان ملک الموت که از ابتداء خلقت دائماً در قوه و تزایدند، تا آخر غلبه برطرف مقابل خود نموده، و غلبه او موت است.
چنانکه مشهود است که آن قوّه در جلب و اخذ بدل ما یتحلل در طفل. « إذ ابتدأ » در تزاید است یعنی آنچه از بدن او به تحلیل میرود بدل او را اخذ مینماید
و به اعضا میرساند، و مازاد او را صرف نموده و تا انتهای سنّ شباب نمو میدهد در اقطار ثلاثه، یعنی در طول و عرض و عمق، تا انتهای سنّ وقوف ؛ و در سنّ وقوف آن قوه غاذیه قدرتی ندارد که زیاده از همان بدل ما یتحلّل چیزی اخذ نموده، و نامیه بر اقطار بدن بیفزاید.
----------
[۲]: ۲ - سوره مبارکه یس، آیه ۶۸.
و بعد از سنّ وقوف سن شیخوخیت و کهولت است که آن قوّة ضعیف شده که علاوه بر آن که نمی تواند بر بدن اضافه نماید و نمو بدهد، قادر بر همان اخذ بدل ما یتحلّل هم کما هو حقّه نیست، این است که بدن کم کم از طراوات افتاده، زرد و لاغر میشود، تا بالأخره خیلی ضعف پیدا نموده، نهایت ضعف و وقوف او و غلبه قوه محلّله روحی که در تمام بدن مادام الحیاة در انبساط و انتشار است، نزع و موت است
و چون تمام این قوی و ملائکه به منزله آلات و ادوات اند در انجام مأموریت ؛ لهذا جائی فعل ملک الموت را حق تعالی نسبت به خود دهد که: « اللَّهُ یَتَوَفَّی الاْءَنفُسَ حِینَ مَوْتِهَا [۱] »، و از همین نظر است که داعی علیه السلام در فقره دعا که گذشت عرض مینماید: « قضیت علی جمیع خلقک الموت »، یعنی تو امر و حکم نموده بر عموم خلایق ذی حیات خود موت را، کما قیل:
الموت لا والداً یبقی و لا ولداً [هذا السبیل إلی أن لاتری أحداً [۲] ]
[إن لم تمت غبطة تمت هرما ]للموت کأس، و کلّ الناس ذائقه [۳] پس ثابت شد که جنود عزرائیل از همان ابتداء ولادت انسان موکّل و متصرّف
در اخذ و قبض ارواح اند تا انتهاء اجل مسمیِ کما قال صدر المتألهین قدس سره:
ز آغاز کار جانب جانان همی رویم مرگ ار پسند نفس نه جان راست صد شعف [۱]
و قال علی علیه السلام:
أیّ یومین (۵) من الموت أفرّ یوم ما قدر أو یوم قدر
یوم ما قدر لم أخش الردی و اذا قدّر لم یغن الحذر (۶)
و چون فرض و وجوب موت برای انسان بلوغ او است الی کماله و غایة وصوله الی لقاء اللّه لهذا قال الداعی علیه السلام:
----------
[۱]: ۱ - سوره مبارکه زمر، آیه ۴۲.
[۲]: ۲ - مناقب آل ابی طالب، ج ۱، ص ۲۳۸ ؛ بحارالانوار، ج ۲۲، ص ۵۲۳.
[۳]: ۳ - تفسیر القرطبی، ج ۴، ص ۲۹۷ ؛ فیض القدیر، ج ۱، ص ۷۸: «للموت کأس و المرء ذائقها».
[۱]: ۴ - حکیم سبزواری. ۵ - اصل: یومین. ۶ - دیوان امام علی علیه السلام، ص ۱۹۳ ؛ بحارالانوار، ج ۴۲، ص ۵۸ ؛ مناقب آل ابی طالب، ج ۳، ص ۸۴.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پند امام علی علیه السلام میفرماید: وقتی شکم از مباح پر شد، چشم از اصلاح کور میشود. هرگاه سختیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اعتقادات جاهلی
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود: عدوی و هامه و طیره و صفره صحیح نیستند، عدوی عبارت است از تصور خیالی واگیر بودن بیماری. هامه عبارت است از اعتقاد جاهلیت به فریاد کردن مرده ای که خونبهایش گرفته نشده در قبر که مرا سیراب کنید. طیره همان فال بد است که از چیزی چون صدای کلاغ و... به ذهن خطور میکند. صفره اعتقاد به وجود ماری در شکم که گاه گرسنگی به انسان لطمه میزند و بیمار میکند.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_248
و قال عليهالسلام
مَنْ ظَنَّ بِكَ خَيْراً فَصَدِّقْ ظَنَّهُ.
امام عليه السلام فرمود:
كسى كه به تو گمان خوبى دارد گمانش را (با عمل) تصديق كن.
شرح و تفسير
حُسن ظن مردم را با عمل، تصديق كن
امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه اشاره به نكتۀ لطيفى در مورد حسن ظن مردم نسبت به انسان مىكند، مىفرمايد:«كسى كه به تو گمان خوبى دارد گمانش را (با عمل) تصديق كن»؛ (مَنْ ظَنَّ بِكَ خَيْراً فَصَدِّقْ ظَنَّهُ) .
اشاره به اينكه، بسيار مىشود افراد به سبب خاطرۀ خوبى كه از كسى دارند و او را باسخاوت و خيّر و مثبت مىدانند گمان مىبرند حل مشكل آنها - خواه مشكل مالى باشد يا جز آن - به دست اوست و به سراغ وى مىروند. امام عليه السلام مىفرمايد: در اينگونه موارد بايد به حل مشكل آنها پرداخت و حسن ظن آنها را عملاً تصديق كرد.
اين كار از يكسو سبب حل مشكلات مردم مىگردد و از سويى ديگر بر شخصيت انسان مىافزايد و گمانى را كه مردم در حق او دارند تثبيت مىكند و اصولاً اينگونه حسن ظنها نوعى توفيق اجبارى است كه براى نيكوكاران حاصل مىشود.
بعضى از دانشمندان گفتهاند:«هر گاه نقطۀ مقابل آن براى انسان رخ دهد؛ يعنى كسى به او سوءظن پيدا كند كه مثلا آدمى بخيل و تندخو و بداخلاق است در اينجا با اعمال نيك بايد سوء ظن آنها را تكذيب كرد، همانگونه كه با اعمال نيك، حسن ظن را عملاً تصديق مىكند». اين كلام حكيمانه - همانگونه كه در بحث سند اشاره شد - پيش از اين در لابهلاى نصيحت امام عليه السلام به فرزند دلبندش امام حسن عليه السلام آمده است. در آنجا گفتيم: اشاره به اين است كه اگر كسى مثلاً تو را اهل خير و بذل و بخشش و سخاوت مىداند و از تو چيزى مىخواهد به او كمك كن تا گمان او را تصديق كرده باشى و بزرگوارى تو تثبيت شود.
اينگونه رفتار دو مزيّت دارد؛ هم خوشبينى و حسن ظن مردم را تثبيت مىكند و هم با اين خوشبينىها انسان به راه خير كشيده مىشود.
بسيار اتفاق مىافتد كه افرادى نزد انسان مىآيند و مىگويند مشكلى داريم كه گمان مىكنيم تنها به دست تو حل مىشود. انسان بايد در حل مشكل چنين افرادى بكوشد و حسن ظن آنها را به سوءظن تبديل نكند.
نكته
بلاى سوء ظن و بدبينى
مسئلۀ تشويق به حسن ظن و برحذر داشتن سوءظن در آيات و روايات اسلامى بازتاب گستردهاى دارد و به تعبير ديگر، اسلام نهتنها براى مسلمانان بلكه براى تمام انسانها، حفظ آبرو در عمل و زبان خواسته است، بلكه در منطقۀ فكر و روح نيز چنين امنيتى را براى آنها مىخواهد و مىگويد: هيچكس به ديگرى سوءظن پيدا نكند، زيرا بعضى از گمانها گناه است و مىفرمايد: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ». ١
امام اميرمؤمنان عليه السلام يكى از آثار سوءظن را ارتكاب گناهان خطرناك مىشمارد و مطابق نقل غرر الحكم مىفرمايد:
«مَنْ ساءَتْ ظُنُونُهُ اعْتَقَدَ الْخِيانَةَ بِمَنْ لا يَخُونُهُ؛ كسى كه به مردم، بدگمان است معتقد به خيانت كردن به كسى مىشود كه به او خيانت نكرده است». ١ در حديث ديگرى از آن حضرت عليه السلام كه در همان منبع آمده مىخوانيم:
«مَنْ لَمْ يَحْسُنْ ظَنُّهُ اسْتَوْحَشَ مِنْ كُلِّ أحَدٍ؛ شخص بدگمان از همه مىترسد». ٢ همان حضرت عليه السلام در مقابل، به حسن ظن دعوت مىكند و طبق روايتى مىفرمايد:
«وَ لا تَظُنَّنَّ بِكَلِمَةٍ خَرَجَتْ مِنْ أَخيكَ سُوءاً وَ أَنْتَ تَجِدُ لَهَا فِي الْخَيْرِ مَحْمِلاً؛ هرگز نسبت به سخنى كه از برادر مسلمانت صادر شده گمان بد مبر در حالى كه محمل صحيح نيكويى براى آن دارى». ٣
در حديث ديگرى از آن حضرت عليه السلام، حسن ظن از بهترين خصلتها و برترين نعمتها شمرده شده است:
«حُسْنُ الظَّنِّ مِن أحْسَنِ الشِّيَمِ وَ أفْضَلِ القِسَم» .
براى حفظ حسن ظن مردم، در كلام حكيمانۀ مورد نظر دستور مىدهد كه اگر كسى به تو حسن ظن داشت و انتظار كمك، بخشش، خدمت و مانند آن را از تو دارد مطابق آن عمل كن تا همچنان حسن ظن وى، پايدار بماند.
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صفحه
گلدان من🌳🌳🌳🌳
با ما همراه باشید👇👇👇
.......:
@zandahlm1357
💐 گل سرخ / گل رز (گل محمدی/ گل سوری)
🌹گل رز یکی از محبوبترین و دوست داشتنیترین گلهای زیبای تمام دوران است و معنی زیبای آن را تقریبا همه در سطوح مختلفی میدانند. گلهای رز، با ترکیب ساقههای خاردار و غنچههای معطر، اغلب به عنوان نماد کامیابی، کمال و تکامل ارزش بسیاری دارد. رز یک گیاه سالپای است که بیش از ۱۰۰ گونه دارد. بعضی از آنها گلبرگهایی فشرده و نزدیک به هم دارند در حالی که بعضی دیگر برگهای از هم باز و گشاد دارند. گل رز مرسوم و شناخته شده در بین مردم، معمولا رنگ قرمز تیره و ساقهای بلند و خاردار دارد. رزهای مختلف نماد چیزهای مختلفی هستند؛ رز زرد نماد دوستی، عشق به تکامل رسیده و شادمانی است در حالی که رز سفید نماد تقدس، پاکی، و صلح است. رز سرخ نماد عشق و علاقهی جاویدان و رز صورتی نشانهی شفا، بیگناهی و عشق اول است.
#گل_رز
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۶ اذيت و آزار مردم: اسلام روابط مسلمين را بر اساس مسالمت و رفق و مدارا با ديگران قرار داده و همگان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۹ گناهان كبيره
كه نوعاً حق الناس هم هست شامل عاق والدين، اسراف، … ميباشد كه از حوصله اين مقاله خارج است كه بعضي گفته اند گناهان همگي كبيره اند چون نافرماني خداوند متعال است و اصلاً گناه صغيره وجود ندارد و بعضي گفته اند گناهاني كه وعده عذاب
داده شده گناه كبيره و بقيه گناهان صغيره است. بهرحال هر چه عقل كاملتر و ايمان تكامل يافته تر باشد دوري از گناه بيشتر است تا حدي كه از گناه متنفر ميشويد و حتي حسنات ابرار سيئات المقربين خواهدشد.
راه توبه حق الناس:
مال و جان و ارز مسلمان حرمت خاصي دارد و اگر تضييع شود. با ندامت و پشيماني جبران نمي شود و بايد حقوق از دست رفته مردم جبران شود.
حضرت علي (ع) ميفرمايند: يكي از شرايط توبه اين است كه حقوق مردم را بپردازي تا خدا را به گونه اي ملاقات كني كه پاك باشي.
انسان اگر بخواهد واقعاً توبه كند بايدحقوق مردم را بپردازد.
لذا آنچه از حق الناس، خمس و زكات، ربا و رشوه خورده بايد به صاحبش برگرداند.
و اگر آبروي كسي را برده بايد حلاليت بطلبد و …
و اگر دسترسي باو امكان ندارد بايد به عنوان رد مظالم باندازه اي كه از حقوق مردم تضييع كرده به فقرا بدهد. پيامبر (ص) فرمودند: كسي كه ظلمي به كسي كرده بايد از او حلاليت بطلبد قبل از آنكه به ديار ديگر منتقل شود كه دينار و درهمي در آن وجود ندارد و اگر دسترسي به او ندارد براي او طلب استغفار نمايد.
خلاصه المکاسب📚
نويسنده: عباسعلي حقيقي زاده✍
https://eitaa.com/zandahlm1357