eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.8هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
توحید افعالی اما توحید افعالی آن که: تمام آثار و افعالی که در قاطبه افراد انسان و حیوان حتی در ذوات طبایع و اجرام مشاهده می‌شود موحّد کلیةً باید مبدأ آثار را خدا داند، که اگر چیزی را سوای حق تعالی مستقّلاً مؤثّر آثار تصوّر نماید به مقتضای: « وَ مَا تَشَآؤُنَ إِلاَّ أَن یَشَآءَ اللَّهُ [۱] »، «و لا حول و لا قوّة الاّ باللّه» [۲] هنوز در شرک خفی است، نه در توحید حقیقی ؛ و به این لحاظ است آیه شریفه: « وَ مَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لَکِنَّ اللَّهَ رَمَی [۳] »، و نیز ایماء به این مقام است قوله تعالی: « وَ یُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَیْدِیکُمْ [۴] » کما قیل: گر گزندت رسد، ز خلق مرنج که نه راحت رسد ز خلق، نه رنج [... ] ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه تکویر، آیه ۲۹. [۲]: ۲ - اقتباس از سوره مبارکه کهف، ۳۹. [۳]: ۳ - سوره مبارکه انفال، آیه ۱۷. [۴]: ۴ - سوره مبارکه توبه، آیه ۱۴. گر چه تیر [۱] از کمان همی گذرد از کمان دار بیند اهل خرد [۲] چنان که بظاهر، حیات ظاهریه اشیاء به ماء است، به مفاد: « وَ جَعَلْنَا مِنَ الْمَآءِ کُلَّ شَیْ ءٍ حَیٍّ [۳] »، نسبت به خود فرماید: « هُوَ یُحْیِی وَ یُمِیتُ [۴] »، و اضاءه عالم به ظاهر از شمس و قمر است، به خود منسوب نموده که: « اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الاْءَرْضِ [۵] »، أی اللّه منوّر السماوات و الارض. و نیز با آن که به وسایل و وسایط آباء سبعه و أمّهات اربعه و تأثیر أشعه شمسیه و قمریه، و به معاونت مَلَک نامیه موکّله بر نباتات تکمیل اشجار و زراعات می‌شود، مع ذلک یسقط الآثار عن الکلّ، و یستند إلی ذاته الشریف، و قال: « ءَأَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ [۶] »، چنان که تصویر اشکال به ظاهر فعل مصوّره است از او سلب نموده و اضافه به خود دهد، «و الله یصوّرکم فی الأرحام کیف یشاء» [۷]، الی غیر ذلک، لذا قیل: مؤثّر حقّ شناس اندر همه جای ز حدّ خویشتن بیرون منه پای [۸] و به این نظر است که چون منجّمون آثار این عالم عنصریات را مستقّلاً از حرکات و اتصالات و مقارنات کواکب دانسته، و هر شکلی از اشکال آنها را منشأ اثری تصوری نمایند و گویند: لزحل کذا و کذا من الآثار، و للمشتری کذا و کذا، و للشمس والقمر کذا و کذا، و لم یشعروا بمقام التوحید أسند التکذیب الیهم، و قال الرسول: « المنجّمون یکذّبون بربّ الکعبة » [۱]، یعنی: چون از قصور فهم آنها را بذاته مؤثّر این آثار دانند کأ نّه تکذیب به فاعلیت و ربوبیت حق تعالی نموده اند، کما قیل: منجم کو [۲] ز ایمان بی نصیب است اثر گوید از این شکل غریب است [۳] و قال تعالی توبیخاً لهم: « وَ یَجْعَلُونَ لِمَا لاَ یَعْلَمُونَ نَصِیبًا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ تَاللَّهِ لَتُسْئَلُنَّ عَمَّا کُنتُمْ تَفْتَرُونَ [۴] » علی اللّه، یعنی منجّمین و طبیعیین [۵] و دهریین قرار می‌دهند از برای اشیاء عدیم الشعور کواکب نصیب و حظّی از برای آن چیزهائی که ما رزق افراد بشر قرار داده ایم. یعنی: تکمیل ارزاق خودشان را که ما مستقلا به آنها عنایت کرده ایم نسبت به حرکات افلاک و سیر کواکب عدیم الشعور می‌دهند، به خدا قسم که ما از آنها سؤال و مؤاخذه می‌نمائیم از این بهتان و افتراء آنها، که فعل ما را نسبت به غیر ما می‌دهند، با آن که: « وَ مَا مِن دَابَّةٍ فِی الاْءَرْضِ إِلاَّ عَلَی اللَّهِ رِزْقُهَا [۶] »، چه معلوم است که مبدأ اثر در اعیان ممکنات وجود است، اعمّ از وجود سماء و سماوی، و ارض و ارضی، و وجود در همه جا از ناحیه حقّ است، پس آثار کلا و طرّاً از او است، لذا قیل: موحّد [۷] را که وحدت در شهود است نخستین نظره بر نور وجود است [۸] ---------- [۱]: ۵ - اصل: پیش. [۲]: ۶ - گلستان، سعدی شیرازی، حکایت ۲۴، « ملک زوزن را خواجه... ». [۳]: ۷ - سوره مبارکه انبیاء، آیه ۳۰. [۴]: ۸ - سوره مبارکه یونس، آیه ۵۶. [۵]: ۱ - سوره مبارکه نور، آیه ۳۵. [۶]: ۲ - سوره مبارکه واقعه، آیه ۶۴. [۷]: ۳ - اقتباس از سوره مبارکه آل عمران، آیه ۶. [۸]: ۴ - گلشن راز، شبستری، جواب از « سؤال از ناسیت قرب و بعد... ». [۱]: ۵ - در مصادر حدیثی معتبر یافت نشد. ولیکن بسنجید: بستان السیاحة، ۵۰۰. [۲]: ۶ - مصدر: چون. [۳]: ۷ - گلشن راز، شبستری، « قاعده تفکر در آفاق ». [۴]: ۸ - سوره مبارکه نحل، آیه ۵۶. [۵]: ۹ - اصل: طبیعین. [۶]: ۱ - سوره مبارکه هود، آیه ۶. [۷]: ۲ - مصدر: محقق. [۸]: ۳ - گلشن راز، شبستری، جواب از « سؤال در ماهیت فکرت ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
بخشش عبداللّٰه بن مسلم بر هارون الرشید وارد شد. هارون قصد قتل او کرد. عبداللّٰه گفت: تو را به کسی که تو نزد او ذلیل تر هستی از من نزد تو، و کسی که تواناتر است بر عذاب تو، بیشتر از توان من، مرا ببخش. هارون او را بخشید. حافظ همتم بدرقه ی راه کن ای طایر قدس که دراز است ره مقصد و من نوسفرم تفسیر آیه و لقد زینا در تفسیر آیه شریفه وَ لَقَدْ زَیَّنَّا السَّمٰاءَ الدُّنْیٰا بِمَصٰابِیحَ [۱]، باید گفت: این آیه دلالت بر این ندارد که ستارگان در فلک ماه هستند، بلکه دلالت آیه بر این است که فلک ماه به ستارگان زینت شده است. و این صحیح است چرا که ستارگان نور دارند. ---------- [۱]: ۱) - ملک، ۵. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇 @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
آیا شما قادر به هدایت جت بوئینگ 747  هستید؟ آیا قادر به جراحی قلب باز هستید؟ آیا شما می توانید یک کتاب فلسفه ی ژاپنی را به فارسی ترجمه کنید؟ سه تا سوال از شما کردم سه تا "نه نمی توانم" از شما گرفتم. در این مبحث با این جواب ها خیلی کار داریم. حال می رویم سر اصل مطلب، یک مفهوم دیگر شخصیت، رشد اجتماعی و اعتماد به نفس و عزت نفس است. در این مبحث می خواهیم اعتماد به نفس و عزت نفس را تمرین کنیم. پس وقتی می گوییم شخصیت مطلوب یعنی کسی که اعتماد به نفس و عزت نفس بالایی دارد. و وقتی می گوییم شخصیت نامطلوب یعنی کسی که اعتماد به نفس و عزت نفس پایین یا متزلزلی دارد. این دو عبارت خیلی برای شما آشناست و تقریباً با هر مادری صحبت می کنم گله دارد که اعتماد به نفس فرزندم پایین است و می خواهم که بالا برود. اولین جلسه کودک آرزوها را به یاد دارید؟ بیشترین ویژگی هایی که شمردید بیشتر روی اعتماد به نفس تأکید داشتید و کمتر کسی به ویژگی های عزت نفس اصرار می کند. زیربنای شخصیت اعتماد به نفس و عزت نفس است. اعتماد به نفس در حوزه ی مهارت ها است. اعتماد به نفس یعنی دیدن توانایی ها و اعتماد به توانایی ها. عزت نفس در حوزه ی ارزش ها است، یعنی دیدن منزلت، مقام و جایگاه انسان در هستی. (ادامه دارد...) {قسمت63} [مباحث کودک متعادل بحث زن بودن و مادر بودن را به یاد دارید؟ گفتیم مادر بودن یک منزلت است و زن بودن یک مهارت است؛ مادر بودن در حیطه ی عزت نفس و منزلت است و از ارزش ها می آید. در حالی که بچه داشتن از مهارت ها است و در حیطه ی اعتماد به نفس است. اعتماد به نفس و عزت نفس مکمل یکدیگرند. اصل عزت نفس است نه اعتماد به نفس. من در اول مبحث سه تا سوال کردم و شما در جواب هر سه سوال جواب دادید" نمی توانم" . نمی توانم یعنی ناتوان هستم و این نشان دهنده ی عزت نفس پایین و هم اعتماد به نفس پایین است. و نشان دهنده ی پایین بودن عزت نفس و اعتماد به نفس کل جامعه ی خانم های ایرانی است. شما اقرار به ناتوانی کردید. من می توانستم 50 تا سوال دیگر از شما کنم که جوابش نمی توانم می بود.از این که این قدر ناتوان هستید احساس حقارت نمی کنید؟ یکی از حاضرین: خوب دلیل نداره که ما همه ی مهارت ها را یاد بگیریم. پاسخ: من اصلاً صحبت این را نکردم که چه مهارت هایی دارید؟ من سوال کردم که توانایی دارید، می توانید، شما هم گفتید نه ! یعنی القاء ناتوانی. این درست همان کاری است که با بچه هایمان می کنیم."عزیزم بذار زمین، نمیتونی!!" حاضرین: سوال شما در مورد آینده بود؟ پاسخ: نه اصلاً دقیقاً برای همین لحظه ی حال است و جواب هر سه سوال من باید این باشد: "بله من می توانم" با قدرت همین الآن. از من بپرسید، که جراحی قلب می توانی انجام بدهی؟ جواب می دهم که بله می توانم خیلی هم با قدرت می گویم بله می توانم، خوب طبیعتاً می گویید پس انجام بده، خیلی ساده است جواب می دهم "بلد نیستم" . بلد نبودن چه ربطی به نتوانستن دارد؟ مگر کسی که جراحی قلب می کند با شما متفاوت است؟ مگر به جای دو دست و دو پا و دو چشم، چهار چشم و دست و پا باید داشته باشد؟ تونایی چه ربطی به بلد بودن دارد؟ این همان موضوعی است که من به آن می گویم بحران مفاهیم. همه چیز را با هم قاطی می کنیم. ما بلد نبودن را با ناتوان بودن یک جا می بینیم. در نتیجه وقتی که کودکمان بلد نیست به او القاء ناتوانی می کنیم. من می توانم همه ی این کارها را که گفتم حتی بالاترش هم را انجام بدم. (ادامه دارد...) {قسمت64} [مباحث کودک متعادل ]
📸 پاسخ سخت خداوند به زوج‌هایی که بچه‌دار شدن را عقب می‌اندازند به‌روایت رهبر انقلاب ✍️همواره توصیه‌ی بنده بعداز آسان، موضوع سریع‌تر است؛ چه بسیاری از زوج‌ها را دیده‌ام که به بهانه‌ی مسائل فرعی مثل تحصیل زن، مهیا شدن امکانات شوهر و... ناشکری کرده و فرزندآوری را عقب انداختند؛ درنتیجه سال‌ها در حسرت فرزند سپری کردند و یا دیگر هرگز فرزنددار نشدند! @zandahlm1357
4_5906496419107176975.m4a
4.76M
فایل صوتی شماره 15 🌻🌺 موضوع:همدلی و مهربانی
✅ فواید علمی و ارزشمند عناب 🕋‌ پیامبراکرم صلی الله علیه و آله: «عناب خارش پوست و اگزما را برطرف و قلب رو جلا می دهد.» 📚 طب النبی، ص ۲۹. 🔴عناب به دلیل فوایدی که برای سلامتی داره ، هم به عنوان غذا و هم به عنوان داروی گیاهی تو سراسر جهان مصرف میشه مخصوصا که الان همه جا به صورت تازه‌ش هم موجوده 😍 بعنوان مثال بیش از 3000 ساله که عناب به طور شایع و فراگیر به عنوان غذا و داروی گیاهی چینی استفاده میشه! 🔹 یکی از عملکردهای اصلی عناب، سودرسانی به مغز از طریق آروم کردن ذهن و بهبود کیفیت خوابه! و برای کسایی که اختلال خواب دارن و به سختی به خواب میرن عااالیه👌 @zandahlm1357