eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
توحید ابومحمد، حسن بن ابوالحسن دیلمی در کتاب اعلام الدین از مقداد بن شریح برهانی از پدرش روایت کرده که: در روز جمل، عربی برخاست و به امیرالمؤمنین گفت: شما می‌گویید خدا یکی است؟ اصحاب از پرسش وی بوی اعتراض استشمام کردند و خواستند مانع وی شوند. امام علی علیه السلام فرمود: رهایش کنید، آنچه او می‌خواهد، ما همان را از مردم انتظار داریم. امام فرمود: ای مرد اینکه گفته شود خدا یکی است چهار قسم است. دو وجه نسبت به خدا صحیح نیست و دو وجه صحیح است. دو وجهی که شایسته خدا نیست عبارت است از: اگر کسی بگوید خدا یکی است و مراد او یکی در عدد باشد صحیح نیست چون خدا دومی ندارد. قرآن کسی را که خدا را ثالث ثلاثه گفته کافر دانسته است. اگر کسی مرادش از واحد، نوعی از جنس باشد، صحیح نیست چه اینکه در این قول تشبیه نهفته است. اما دو وجهی که صحیح است عبارت است از: اول آنکه: بگوید خدا یکی است یعنی یکتا است و همتا ندارد. و دوم آنکه بگوید: خدا یکی است یعنی خدا در وجود و عقل و وهم مجسم نمی شود. این صحیح است. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام أَفْضَلُ‌ الْأَعْمَالِ‌ مَا أَكْرَهْتَ‌ نَفْسَكَ‌ عَلَيْهِ‌. امام عليه السلام فرمود: برترين اعمال آن است كه خود را (به زحمت) بر آن وادار كنى.
شرح و تفسير امام عليه السلام در اين كلام حكيمانه به برترين اعمال اشاره كرده مى‌فرمايد:«برترين اعمال آن است كه خود را (به زحمت) بر آن وادار كنى»؛ (أَفْضَلُ‌ الْأَعْمَالِ‌ مَا أَكْرَهْتَ‌ نَفْسَكَ‌ عَلَيْهِ‌) . اشاره به اين‌كه، كارى است برخلاف خواستۀ نفس؛ مثل اين‌كه مى‌خواهد مالى ببخشد و نفس او به سبب علاقۀ به مال با آن موافق نيست، يا از ارتباط‍‌ نامشروعى بپرهيزد كه نفس تمايل به آن دارد و يا قدرت بر انتقام پيدا كرده و نفس تمايل به آن دارد و او از انتقام‌جويى بپرهيزد. در تمام اين موارد كه نفس انسان تمايل به فعل معروف يا ترك منكر ندارد هنگامى كه افراد با ايمان در برابر خواستۀ نفس مقاومت كنند و آن معروف را به جا آورند و آن منكر را ترك كنند، عملى بسيار پرفضيلت انجام داده‌اند، چراكه هم كار خير انجام شده و هم نفس سركش تحت رياضت قرار گرفته و از طغيان آن پيشگيرى شده است. اكثر شارحان نهج البلاغه در اين‌جا تصريح كرده‌اند كه اين گفتار حكيمانه شبيه حديث معروف پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله است كه در بسيارى از منابع آمده است؛ آن حضرت صلى الله عليه و آله فرمود: «أفْضَلُ‌ الْأَعْمالُ‌ أحْمَزُها ١؛ بهترين اعمال عملى است كه سخت‌تر و قوى‌تر و پرمشقت‌تر باشد». ٢ منتها امام عليه السلام شاخۀ خاصى از آن حديث نبوى را بيان كرده، زيرا مشقت‌بار بودن يك عمل گاه به واسطۀ انجام دادن كارهاى بدنى سنگين است و گاه به سبب طول مدت و گاه به علّت فراهم نبودن مقدمات و نيز گاهى به‌واسطۀ مخالفت نفس با آن است كه امام عليه السلام روى همين نكته تكيه فرموده است. دليل آن هم روشن است؛ پاداش‌هاى مادى در عرفِ‌ عقلا همواره متناسب با مقدار زحمتى است كه براى كارى كشيده مى‌شود و به همين دليل كار پرزحمت‌تر پاداش و مزد و اجرت بيشترى دارد. پاداش‌هاى الهى نيز همين‌گونه است؛ هرقدر عمل سخت‌تر و پرمشقت‌تر باشد، پاداشش نزد خداوند بيشتر است و اين‌گونه احاديث به هنگامى كه انسان در انجام وظايف خود يا ترك گناه گرفتار زحمت و مشقت شديدى مى‌شود اسباب آرامش روح است، زيرا مى‌داند هرچه زحمتش بيشتر باشد لطف و كرامت و عنايت حق به او بيشتر است. بعضى از بزرگان مانند علامۀ مجلسى رحمه الله در بحار الانوار در اين‌جا به اشكالى اشاره كرده‌اند و آن اين‌كه اين كلام حكيمانه در بدو نظر با رواياتى كه مى‌گويد: «نِيَّةُ‌ الْمُؤمِنُ‌ خَيْرٌ مِنْ‌ عَمَلِهِ‌» منافات دارد، زيرا «نيت» به تنهايى كار آسانى است و عمل است كه غالباً داراى مشكلاتى است. سپس پاسخ سيد مرتضى رحمه الله را دربارۀ حل اين اشكال پذيرفته كه مى‌فرمايد:«خير»(در حديث نِيَّةُ‌ الْمُؤْمِنِ‌ خَيْرٌ مِنْ‌ عَمَلِهِ‌) به معناى افعل تفضيل نيست بلكه اشاره به اين است كه نيت مؤمن همواره خير خوب است. ولى هرگاه به تفسيرى كه از امام باقر عليه السلام در بحارالانوار نقل شده مراجعه مى‌شود اشكال بدون تكلف حل مى‌گردد آن‌جا كه مى‌فرمايد: «نِيَّةُ‌ الْمُؤْمِنِ‌ أَفْضَلُ‌ مِنْ‌ عَمَلِهِ‌ وَ ذَلِكَ‌ لِأَنَّهُ‌ يَنْوِي مِنَ‌ الْخَيْرِ مَا لَا يُدْرِكُهُ‌ وَ نِيَّةُ‌ الْكَافِرِ شَرٌّ مِنْ‌ عَمَلِهِ‌ وَ ذَلِكَ‌ لِأَنَّ‌ الْكَافِرَ يَنْوِي الشَّرَّ وَ يَأْمُلُ‌ مِنَ‌ الشَّرِّ مَا لا يُدْرِكُهُ‌؛ نيت مؤمن از عمل او بهتر است، زيرا همواره قصد كارهاى (مهمى) را دارد كه به آن نمى‌رسد و نيت كافر از عمل او بدتر است، زيرا قصد كارهاى بدترى را دارد كه به آن دسترسى پيدا نمى‌كند» ١،بنابراين بهتر بودن نه از نظر فضيلت است، بلكه از نظر همت و قصد والاست.
💐گل سنبل یکی از مشهورترین گل های مناسب فصل بهار سنبل است. این گیاه در فرهنگ ایرانی ریشه زیادی دارد و یکی از سین‌های فرعی در هفت سین نوروزی به‌شمار می‌رود. سنبل رنگ‌های زیادی دارد و جالب است بدانید که هر رنگ آن بوی مخصوص خودش را دارد. در ایران همه رنگ‌های این گل نمادی از شروع بهار و آغازی تازه است، اما در جهان رنگ صورتی آن نمادی از خوشی و لذت است. 🌸@zandahlm1357
گیاه :محیط گرم و مرطوب را دوست دارد آب وارم وشب مانده بدین که کلرآب گرفته بشه 🧕این اب شب مانده رابه همه گیاهان به این شکل بدین👏✅ @zandahlm1357 ༅࿐ྀུ༅࿇🌺🍃🌸࿇༅࿐
معرفی گیاهان🪵🎍 نخل مرداب 🧕اونهایی که دارن بایدهمیشه گِل این گیاه خیس باشه زیرگلدونی هم پرازآب @zandahlm1357 ༅࿐ྀུ༅࿇🌺🍃🌸࿇༅࿐
معصومين و طلب حلاليت طلب حلاليت آنچنان اهميت دارد كه معصومين با وجود اينكه كوچكترين گناه و ظلمي از آنها سر نزده است از مردم طلب حلاليت مي‌كردند. پيامبر (ص) در يكي از روزهاي بيماريش در حالي كه سرش را با پارچه اي بسته بودند و علي عليه السلام و فضل بن عباس زير بغلش را گرفته بودند و پاهايشان بر زمين كشيده مي‌شد وارد مسجد شدند و روي منبر قرار گرفت و فرمودند مردم! وقت آن رسيده است كه من از ميان شما بروم. اگر به كسي وعده اي داده ام، آماده‌ام انجام دهم. و هر كسي طلبي از من دارد بگويد تا بپردازم. در اين موقع مردي برخاست و عرض كرد چندي قبل بمن وعده داديد كه اگر ازدواج كنم مبلغي بمن كمك كنيد. پيامبر فوراً به فضل بن عباس دستور داد كه مبلغ مورد نظر او را بپردازد و از منبر پائين آمده و به خانه رفتند. حضرت زهرا عليهاالسلام كه در رأس تمام زنان عالم است و مظهر عصمت است در پايان زندگي كوتاهي كه با حضرت علي (عليه السلام) داشت در آخرين ساعات عمرش رو به حضرت علي (ع) كرد و فرمود در اين مدتي كه در خانه ات بودم اگر هرگونه خلافِ حقي از من سرزده مرا حلال كن. (همسران فعلي چگونه اند؟! ) آقايمان اميرالمؤمنين عليه السلام فرمودند: قوام و پايداري جامعه بر چهار مطلب استوار است. اول عالمي كه به علمش عمل كند دوم جاهلي كه درصدد كسب علم و برطرف شدن جهل خودش باشد. سوم ثروتمندي كه زيادي ثروتش را انفاق كند. چهارم فقيري كه از جاده تقوا منحرف نشود (و توكل بر خدا و تلاش خود داشته باشد). خلاصه المکاسب📚 نويسنده: عباسعلي حقيقي زاده✍ https://eitaa.com/zandahlm1357
(3)تربیت فرزندان.mp3
27.49M
🔊 فایل صوتی برنامه آفتاب شرقی 👤 📚 موضوع: 🔹 قسمت سوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ برای نامه نگاری با همسر، ابتدا خوبی های او را بنویسید... ⭕️ قسمت دوازدهم 🔹 جلسه پرسش و پاسخ مهارت های ارتباطی زوجین (قم، مسجد و حسینیه بقیة الله عج) 🔺محسن پوراحمد خمینی، روان‌شناس 🌼 ... @zandahlm1357
اشاره بمقامات امام جعفر صادق علیه السّلام داعی- حساب تاریخ است ثبت در کتب است اکابر علمای خودتان ثبت نموده اند مراجعه فرمائید بکتاب فصول المهمّه تألیف عالم جلیل القدر نور الدین بن صباغ مالکی در فصل حالات امام بحق ناطق کاشف اسرار حقایق جعفر بن محمّد الصادق علیهما السّلام آورده که آن حضرت بارز و برجسته در علم و فضل بوده تا آنجا که گوید: نقل الناس عنه من العلوم ما سارت به الرکبان و انتشر صیته و ذکره فی سایر البلدان و لم ینقل العلماء عن احد من اهل بیته ما نقل عنه من الحدیث [۱] . آنگاه گوید جماعت بسیاری از اعیان امت مانند یحیی بن سعید و ابن جریح و مالک بن انس (امام مالکیها) و سفیان ثوری و ابو عیینه و ابو ایوب سجستانی و ابو حنیفه (امام حنفیها) و شعبه و غیرهم از آن حضرت روایت نمودند انتهی. و کمال الدین ابن أبی طلحه در مناقب خود می‌نویسد بسیاری از اکابر اعیان علماء و ائمّۀ دین از آن حضرت نقل حدیث نموده و از علم و دانشش بهره برداری نمودند من جمله همین افرادی را که صاحب فصول المهمّه ذکر نموده نام برده. فضایل و کمالات صوری و معنوی آن حضرت مورد تصدیق دوست و دشمن بوده أکابر علماء منصف غیر عنود خودتان در کتب عالیه خود ثبت نموده اند مانند شهرستانی در ملل و نحل و مالکی در فصول المهمّه مخصوصا شیخ ابو عبد الرحمن سلمی در طبقات المشایخ گوید انّ الامام جعفر الصادق فاق جمیع اقرانه و هو ذو علم غریز فی الدین و زهد بالغ فی الدنیا و ورع تام عن الشهوات و ادب کامل فی الحکمة [۱] . و محمّد بن طلحه شافعی در ص ۸۱ اول باب ۶ مطالب السئول تمام این معانی را نقل نموده و گوید هو من عظماء اهل البیت و ساداتهم ذو علم جمة و عبادة موفرة و اوراد متواصلة و زهادة بیّنة و تلاوة کثیرة یتسع معانی القرآن الکریم و یستخرج من بحره جواهره و یستنتج عجایبه و یقسم اوقاته علی انواع الطاعات بحیث یحاسب علیها نفسه رؤیته تذکرة الآخرة و استماع کلامه زهد فی الدنیا و الاقتداء بهدیه یورث الجنة نور قسماته شاهدانه من سلالة النبوة و طهارة افعاله تصدع بأنّه من ذرّیة الرسالة نقل عنه الحدیث و استفاد منه العلم جماعة من الائمّة و اعلامهم مثل یحیی بن سعید الانصاری و ابن جریح و مالک بن انس و الثوری و ابن عیینه و شعبة و أیّوب-السجستانی و غیرهم رضی الله عنهم و عدوا اخذهم عنه منقبة شرفوا بها و فضیلة اکتسبوها [۲] . اگر بخواهم نقل اقوال و اظهار نظر و عقاید اکابر علمای خودتان را دربارۀ آن حضرت بیان نمایم رشته سخن بسیار طولانی می‌شود خلاصه آنکه عموم علمای منصف شما اقرار دارند باینکه در علم و زهد و ورع و تقوی و اخلاق حمیده سر آمد اهل زمان بوده است. بدیهی است تعریف و تمجید از آفتابست زبانها الکن است که بتواند بیان عشری از اعشار بلکه هزار یک از مقامات عالیه آن حضرت را بنماید. نواب- قبلۀ صاحب معذرت می‌خواهم در بین فرمایشات شما سؤال می‌کنم چون فراموش کارم از دستم می‌رود اگر اجازه می‌فرمائید عرض کنم. داعی- مانعی ندارد بفرمائید خواهش می‌کنم از سؤال در هر وقت مضایقه نکنید دعاگو ابدا دلتنگ نمی شوم. نواب- با اینکه مذهب تشیّع بنابر آنچه در این شبها بیان نمودید اثنا عشری و دوازده امامی است بچه علّت این مذهب بنام امام جعفر صادق رضی اللّه عنه نامیده شده است و مذهب جعفری می‌گویند. ---------- [۱]: ۱) بقدری از آن حضرت نقل علم شده که سواره‌های دانشجو برای درک فیض بسوی آن حضرت حرکت می‌نمودند صیت و نام نیک آن حضرت در سایر شهرها منتشر گردیده و نقل ننمودند علما از احدی از اهل بیت طهارت بقدری که از آن حضرت حدیث نقل نمودند. [۱]: ۱) بدرستی که امام جعفر صادق برتر و بالاتر از جمیع اقران و امثال خود بود چون صاحب علم طبیعی و قریحۀ کامل در دین و زهد بالغ در دنیا و ورع و پرهیزکاری از شهوات و فرهنگ کامل در حکمت بود. [۲]: ۲) آن بزرگوار از بزرگان و نوابغ اهل بیت و صاحب انواع علوم و اقسام عبادات خارج از حد توصیف بوده است پیوسته متذکر بوده و دارای زهد بین و فوق العاده شابق تلاوت قرآن مجید بوده که هر آیه ای را قرائت می‌فرمود تفسیر آن را بیان می‌کرد اصحاب آن بزرگوار غواص مانند جواهرات کلمات آن حضرت را از اقیانوس علم استخراج و از مطالعه آنها نتایج عجیب علوم را استفاده می‌کردند اوقات شبانه روزی را بر انواع امور که جمیع آنها جزء طاعات و عبادات بودند تقسیم نموده و کاملا عمل بآن تقسیم را رعایت می‌نموده و پیوسته باین حساب رسیدگی می‌کرد مثل اینکه روز قیامت و در موقف حساب است و اصغای کلام آن حضرت زهد در این جهان و پیروی از دستوراتش موجب ورود در درجات اخروی بوده و نور گونه‌های صورت آن حضرت گواهی می‌دادند از خاندان نبوت است و از کردار پاکیزه آن حضرت که تمام ابراز حق و حقیقت بوده کشف می‌شد که از ذریه رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله است گروهی بسیار از آن حضرت نقل حدیث و استفادۀ علوم می‌کردند که هر کدام خود یکی از ائمه و یا یکی از نوابغ
عصر بشمار می‌آمدند مانند یحیی بن سعید و ابن جریح و مالک بن انس و (سفیان) ثوری و ابن عیینه و شعبه و ایوب سجستانی و امثال آنها که در سایه احادیث و علوم اقتباس شدۀ از آن حضرت افتخار می‌کردند و فضیلت خود را بر اهل عصر باکتساب آن علوم و احادیث دانستند. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani - تصنیف : سکوت - علیرضا افتخاری.mp3
6.3M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 گفتند، سرودند، نوشتند و گذشتند این نغزترین شعر خدا را ننوشتند دردا و دریغا که قلم‌ها و زبان‌ها نجوای شب و سوز دعا را ننوشتند از خلوت آغوش شبانگاه سرودند آغوش وداع شهداء را ننوشتند گفتند و نوشتند زمستان و خزان را سرسبزترین فصل شُما را ننوشتند دیدند فُراتی شده است از هر مژه جاری حتی نَمی از اشک صفا را ننوشتند خون گریه کن ای دوست، بر این نکته که آنها آمیزه‌ی لبخند و بُکاء را ننوشتند گفتند، سرودند، نوشتند و گذشتند این نغزترین شعر خدا را ننوشتند 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔@zandahlm1357
انسان شناسی ۲۴۵.mp3
10.7M
۲۴۵ • شیطان اگر نباشد؛ هیچ کس بهشتی نمی‌شود! • شیطان اگر نباشد؛ هیچ کس، انسان نمی‌شود! ✘ آیا ما بلدیم با شیطان چگونه رفتار کنیم که در صراط نسوزیم و نسوزانیم؟