eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.3هزار عکس
36هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
در شناخت ذنب و اثم قوله علیه السلام: مُعْتَرِفاً بِذَنْبِی، مُقِرّاً بِخَطَایَایَ. الاعتراف و الاقرار بمعنی واحد، کما أنّ الذنب و الخطایا واحد و هو الإثم. و گاهی ذنب بمعنی نصیب استعمال می‌شود، کما فی قوله تعالی: « فَإِنَّ لِلَّذِینَ ظَلَمُوا ذَ نُوبًا [۱] »، مثل ذنوب أصحابهم، أی نصیب من العذاب، مثل نصیب مصاحبین آنها از کفّار. ---------- [۱]: ۴ - سوره مبارکه ذاریات، آیه ۵۹. و الذنب: الإثم، و الإثم: الفساد، کما قیل: « شربت الإثم حتّی ضلّ عقلی »، أی شربت الخمر ؛ لأ نّه منبع الفساد و أمّ الخبائث، کما قال تعالی: « إِنَّمَا یُرِیدُ الشَّیْطَانُ أَن یُوقِعَ بَیْنَکُمُ الْعَدَاوَةَ وَ الْبَغْضَآءَ فِی الْخَمْرِ وَ الْمَیْسِرِ وَ یَصُدَّکُمْ عَن ذِکْرِ اللَّهِ وَ عَنِ الصَّلاَةِ فَهَلْ أَنتُم مُّنتَهُونَ [۲] ». اسراف بر نفس و نتایج آن قوله علیه السلام: [أَنَا] بِإِسْرَافِی عَلَی نَفْسِی ذَلِیلٌ. داعی علیه السلام با آن که به واسطه آن ملکه راسخه عصمت که در ذات هر یک از ائمه هدی سرشته است معصوم از خطا و اثم اند، هضماً لنفسه برای تحذیر غافلین عرض می‌نماید: خدایا ذلّت و خاری من به سبب اسراف و تجاوزات من است بر نفس خودم، که « از ما است که بر ما است » [۳] ؛ زیرا که سبب عمده ذلّت دنیوی برای هر فردی از افراد بشر به واسطه تعدّی و تجاوزات آنها است از حدود الهیه به ارتکاب ملاهی و مناهی، و متابعت هواهای شیطان نفس که اماره بالسوء [۴] است در جلب شهوات، کما قال اللّه تعالی: « إِنَّ اللَّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ [۱] »، أی من النعمة و العزّة و الصحة، « حَتَّی یُغَیِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ [۲] ». ---------- [۲]: ۱ - سوره مبارکه مائده، آیه ۹۱. [۳]: ۲ - غزلیات، ناصر خسرو، مطلع: « گویند عقابی به در شهری برخاست ». [۴]: ۳ - اقتباس از کریمه: یوسف، آیه ۵۳: « إنَّ النَّفْسَ لاَءَمّارَةٌ بِالسُّوءِ ». [۱]: ۴ - سوره مبارکه رعد، آیه ۱۱. [۲]: ۵ - همان. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
شهرستانی ابوالفتح محمد شهرستانی، صاحب کتاب ملل و نحل است. وی به شهرستان منسوب است و شهرستان اسم سه شهر می‌باشد. اول: شهری در خراسان بین نیشابور و خوارزم و ابوالفتح به همین شهر منسوب است. دوم: روستایی در نواحی نیشابور. سوم: شهری بین نیشابور و اصفهان به اندازه یک میل. این کلام یافعی در تاریخ خود است. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
29.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ مدرسه کادرسازی ، دوره هایی برای تربیت نیروهای تراز انقلاب 💠 دوره 2 🔰 تحقق تمدن نوین اسلامی، خواست رهبری از جوانان انقلابی 🎤 با تدریس 🎬 جلسه 2️⃣ ✴️ انتشار فایلها بلا مانع است
ج) سوء استفادۀ كلان مالى و تباه كردن بيت المال مسلمانان عثمان بدون هيچ ملاحظه و پروايى بيت المال مسلمانان را به خويشان و اقوام خود و يا به هركس كه دوست مى داشت، مى بخشيد و به انتقاد ديگران وقعى نمى نهاد. در واقع عثمان به دو گروه بذل و بخشش مى كرد: بنى اميه (خويشان و اقوام خود) و رجال با نفوذ سياسى. فراگير شدن انقلاب و مقاومت و عهدشكنى عثمان مجموعۀ عوامل ذكر شده، شايد همراه با عوامل ديگر باعث شد مردم مصر، كوفه و بصره به خروش آيند. در مدينه مركز حكومت و خلافت نيز اصحاب پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) زبان اعتراض به روى عثمان گشودند. اميرالمؤمنين (عليه السّلام) بارها عثمان را نصيحت مى كرد و عثمان تحت تأثير واقع مى شد و تصميم به اصلاح امور مى گرفت، ولى مروان رأى او را برمى گردانيد. [۱] عمدۀ اعتراضات مردم، به ويژه اصحاب، بر محور سپردن امور به خويشان، چپاول بيت المال، قرق كردن چراگاه‌ها براى دام هاى خود، تبعيد ابوذر و عبدالرحمن بن حنبل، مضروب ساختن عبدالله بن مسعود و عمّار ياسر، بازگرداندن و به كار گرفتن دو تبعيدى پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) يعنى مروان و پدرش، پايمال كردن خون هرمزان مسلمان ايرانى كه عبيدالله بن عمر بن خطاب او را به ناحق به انتقام قتل پدرش كشت و... بود. [۲] در سال ۳۴ هجرى اصحاب پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) به مجاهدان جبهه‌ها نامه نوشتند كه اگر شما خواهان جهاد هستيد به مدينه برگرديد كه جهاد واقعى اين جا است. در سال ۳۵ هجرى مالك اشتر با دويست نفر از اهالى كوفه، حكيم بن جبله عبدى با يكصد نفر از اهالى بصره و عبدالرحمن بن عديس بلوى با سيصد تن از مردم مصر براى اعتراض به عملكرد خليفه به مدينه آمدند. اصحاب حاضر در مدينه نيز غير از افراد انگشت شمارى، همه به مخالفان سياست هاى خليفه پيوستند. [۳] ---------- [۱]: . نگاه كنيد به: تاريخ طبرى، ج ۴، ص ۳۶۰ تا ۳۶۴. [۲]: . تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۷۴. [۳]: . تاريخ طبرى، ج ۴، ص ۳۶۷ و مروج الذهب، ج ۲، ص ۳۵۲ و شرح نهج البلاغة، ج ۲، ص ۱۴۰ و نگاه كنيد به: زندگى دوازده امام، ج ۱، مبحث شورش عليه عثمان و فرجام او. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357