7.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#امام_زمان عج
🔻 بهترین گریمور تاریخ که
هر روز روی ذهن ما کار میکند❗️
استاد_رحیمپور_ازغدی
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎧 کتاب صوتی : #پرنده_بیقرار6⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❧࿐༅𑁍❃📻📚❃𑁍༅࿐❧
🎧 کتاب صوتی :#دلفین_های_اروند
✍ نویسنده : مصطفی یاری
✨ موضوع : #خاطرات سردار رحیم انصاری فرمانده یگان دریایی لشکر ۲۵ کربلا #تاریخ_شفاهی_جنگ
🎙راوی : مسعود خواجه وند
🖇 قالب : روایی
📥 دریافت #کتاب_صوتی 👇
دلفین های اروند.mp3
47.1M
🎧 کتاب صوتی : #دلفین_های_اروند1⃣
15.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 آهنگ زیبای کودکانه
🇮🇷 ای لشکر صاحب زمان آماده باش آماده باش
#دفاع_مقدس
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اشتغال نفس به واسطه آرزوهای آن قوله علیه السلام: فَأَسْأَلُکَ یَا مَوْلاَیَ سُوءَالَ مَنْ نَفْسُهُ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
غفلت بدن
قوله علیه السلام: وَ بَدَنُهُ غَافِلٌ لِسُکُونِ [۱] عُرُوقِهِ.
بکثرة النعم علیه.
أوّلا بدان که: غفلت و انتباه و آگاهی بالذات مستند به ارواح است، و نسبت دادن او را در فقره دعا به بدن مجازی است نه حقیقی، چه بدن بما هو بدن قطع نظر از اضافه روح حیوانی به او چون سایر جسادات خالی از آثار است، و تمام آثار او از حسّ و حرکت در ایاب و ذهاب و مشاعر ظاهره و باطنه و ارادت و غفلت و ایقاظ او به واسطه روح اضافی است که عین این آثار و صفات است.
چنان که سکون بدن بذاته است و محرّک او یمیناً و شمالاً روح است، و غفلت بدن به سبب سکونت عروق او به جهت زیادتی و وفور نعمت بر او، که مفاد فقره دعاء [۲] اشاره به راحت و تمتّع او است به غلبه نعم ظاهریه از عموم لوازم معاشیه به
تنعّمات دنیویه از مأکول و مشروب و ملبوس، و اشتمال او بر نعم باطنیه، لاسیّما نعمت صحّت و عافیت که اعظم نعماء الهیه است.
و چون سکون بدن و عروق او مطلقاً موجب راحت است از این حیث چون نوم باعث بر سکونت بدن است از حرکات عنیفه ظاهریه از قبیل کوشش و تلاش در تحصیل منافع دنیویه، و موجب سکون از حرکات فکریه در جلب شهوات و حرکات غضبیه برای دفع منافر، چون از تمام اینها بدن در نوم ساکن است، لهذا
حق تعالی او را راحت انسان خوانده، و قال: « وَ جَعَلْنَا نَوْمَکُمْ سُبَاتًا [۱] »، أی سکوناً و انقطاعاً عن الأعمال الشاقة العنیفة، الموجب للتعب و تحلیل الرطوبات.
پس سکونِ مطلقْ راحت است، چنان که حرکات مطلقاً زحمت، و آن حرکات بدنیه هم که مورث رنج است، یا اختیاری است که فهمیدی در کسب معاش و حرص، و یا حرکات بدن و عروق او اضطراری است، چون در امراض و اسقام که از این حرکات اضطراری تعبیر به ضربان شده، کما یقال: ضرب العرق ضرباً و ضرباناً إذا تحرّک بقوّة، و ضرب بعضها بعضاً من الاضطراب، و هو الحرکة و الضربان. شدة الألم الذی یحصل فی الباطن من قولهم: ضرب الجرح ضرباناً، إذا اشتدّ وَجَعه و هاج ألمه.
این است که مراره که او را در وجود حیوان زهره خوانند که باعث و مصبّ صفرا است چون در وجود انسان به قرار غیر طبیعی به هیجان و حرکت آمده، غلبه نماید به حرارت و حدّت خود، سایر اخلاط را فاسد گرداند، به وجهی که تیز و سوخته شود به درجه[ای] که صحّت و افعال بدن تباه گردد و اعتدال مزاج زایل شود، و در انسان اضطراب و بدخوئی و غضب پدید آید.
و چون مواد در تجاویف عروق متعفّن گردیده حُمیّات مطبقه و محرّقه حادث شود، و این به وجهی نمونه و عبارت باشد از سلاسل و اغلال و عذابِ دوزخِ دار طبیعت، از این باب حضرت رسول صلی الله علیه و آله فرمود: « إنّ الحمّی من فیح جهنم فاطفؤها بالماء البارد » [۲] .
و سکونت عروق که آثار کثرت نعماء شمرده اند به واسطه نبودن این هیجان و این حرکات اضطراری عروق است به سبب وقوع اختلالات در آنها، از این است
که حکیم حاذق از حرکات مختلفه غیر طبیعی نبض - که عرقی است متصل به کبد - استنباط مرض بدن و فساد اخلاط اربعه را مینماید.
[قوله علیه السلام: وَ قَلْبُهُ مَفْتُونٌ بِکَثْرَةِ النِّعَمِ عَلَیْهِ]
----------
[۱]: ۶ - اصل: بسکون.
[۲]: ۷ - اصل: + است.
[۱]: ۱ - سوره مبارکه نبأ، آیه ۹.
[۲]: ۲ - السنن الکبری، ج ۱، ص ۲۲۵ ؛ مسند أحمد، ج ۲، ص ۲۱ ؛ شرح أصول الکافی، ج ۱۲، ص ۴۶.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تجسم عمل آنچه انسان میبیند به علت همراهی آن با عوارض مادیه است که به لباس جسمانی درآمده است و در و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رؤیت
کسانی که رؤیت را انعکاس شیء در بیننده میبینند، انعکاس و انطباع حقیقی را نپذیرفته اند. فارابی در رساله جمع بین نظر افلاطون و ارسطو میگوید: غرض این دسته از فلاسفه این است که بر این ادراک توجهی نموده و تشبیه کرده باشند، نه اینکه واقعاً خروج شعاع و حقیقت انطباع وجود دارد و تعبیر به این الفاظ به خاطر ضعف عبارت بوده است.
بصیرت
یکی از صاحبدلان گفته است مردم میگویند چشمها را بگشایید تا آنچه لازم است ببینید. من میگویم چشمها را ببندید تا آنچه شایسته است ببینید.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357