eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
قصد يوسف (ع) اما آيه اي که درباره حضرت يوسف است يعني زليخا همت گماشت بر معصيت و يوسف همت گماشت بر کشتن او، چون حضرت يوسف در نظر داشت اگر زليخا او را به فحشا و ارتکاب معصيت مجبور کند، وي را بکشد. لذا خداوند ميفرمايد « و کذلک لنصرف عنه السوء و الفحشاء » (ما اينچنين يوسف را از سوء و فحشاء برگردانديم و محفوظ داشتيم) سوء همان کشتن و فحشاء همان زنا بود. پس حضرت يوسف قصد زليخا نکرد، بلکه به کشتن او همت گماشت. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
کتاب لذّت ديدار ماه.pdf
683.5K
📥 دریافت کتاب لذت دیدار ماه فضیلت زیارت امام رضا(ع) ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ @zandahlm1357
طرح مطالعاتی شهید مطهری 4.mp3
13.52M
❇️ تدریس کتاب 4 ❇️ جلسه 4 ( جلسه 4 کتاب خدمات متقابل) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
10 تیر 1401 - طرحی برای فردا(۱۴۰۱) _ شبکه 1 - ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۱.mp3
22.35M
🔉 (ازدواج ، هم "ضرورت" هم "راه حل") روز "ازدواج"- سالروز امام علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها استاد حسن رحیم پور @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یکی از بچه ها به شوخی پتویش را پرت کرد طرفم . اسلحه از دوشم افتاد و خورد توی سر . کم مانده بود سکته کنم سر شکسته بود و داشت می آمد . با خودم گفتم : الان است که یک برخورد با من بکند . چون خودم را بی می دانستم ، آماده شدم که اگر حرفی ، چیزی گفت ، جوابش را بدهم . او یک از تو جیبش در آورد ، گذاشت رو و بعد از سالن رفت بیرون . این برخورد از تا توگوشی برایم سخت تر بود . در حالی که دلم می سوخت ، با ناراحتی گفتم : آخه یه بزن همانطور که گفت : مگه چی شده؟ گفتم : من زدم رو شکستم ، تو حتی نکردی ببینی کار کی بوده همان طور که را پاک می کرد ، گفت : این جا کردستانه ، از این باید ریخته بشه ، این که چیزی نیست . چنان مرا خودش کرد که بعدها اگر می گفت ، می مردم . 🌺🍃🌺🍃🌺 @zandahlm1357
واجب الوجود و حقّ بودن او الحقّ: من أسماء تعالی، و هو الموجود المتحقّق وجوده و الهیته [۴]، و هو واجب الوجود ؛ لأنّ الشی ء بالحصر العقلی: [الف]: إمّا واجب الوجود، و هو الذی ثبت وجوده بذاته من غیر علّة، و لایطرد علیه العدم بأیّ نحو کان، و واجب الوجود بالذات واجب الوجود من جمیع الجهات، أی واجب العلم والقدرة، واجب الارادة قدیم بالذات، لأ نّه إن کان حادثاً یلزم أن یکون محتاجاً الی محدث، و المحتاج الی الشی ء لایکون واجباً بذاته. و یجب أن تکون صفاته واجبة عین ذاته ؛ لأ نّها إن کان زائدة عارضاً [۵] علیه، کان مفتقراً الی العلة. و العلّة إمّا ذاته أو غیر ذاته. إن کان عین ذاته لزم أن یکون عین الذات فاعلاً و منفعلاً. و إن کان غیر ذاته، و الغیر إمّا واجب أخری و إما ممکن. علی الأولی لزم تعدّد الواجب. و علی الثانی احتاج الواجب فی أوصافه و کمال ذاته الی الممکن، تعالی عن ذلک علوّاً کبیراً. [ب]: و إمّا ممکن الوجود. [ج]: او ممتنع الوجود. والممکن هو الذی یکون الوجود و العدم الی ذاته مساویاً و فی وجوده محتاجاً الی الواجب حتّی یطرد عنه و یسلب أنحاء العدم و یرجّح طرف وجوده علی طرف عدمه، و هو امکان الخاصّ. و أجزاء العالم داخل فی تحت هذا الامکان، و الممکنات فی حکم ممکن واحد، محتاجة الی مرجّح زائد علی ذاته. ---------- [۴]: ۱ - مجمع البحرین، ج ۵، ص ۱۴۸. [۵]: ۲ - کذا، صحیح: عارضة. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
سوره فاتحه زمخشری در کشاف آورده است، سوره فاتحه را مثانی گویند چون در هر رکعتی دوبار خوانده می‌شود. جوهری در صحاح نیز همین را آورده است، در توجیه این کلام می‌توان گفت: ۱- مراد از رکعت، نماز است به خاطر نامگذاری کل به اسم جز. ۲- در هر رکعت دو بار خوانده می‌شود یکی واجب و دیگری مستحب. ۳- «فی» به معنای سببیت است، یعنی به سبب هر رکعت رکعت، دوبار خوانده می‌شود نه به سبب سجود، مانند: طمأنینه، و نه به خاطر دو رکعت دو رکعت، چون تشهد در نماز چهار رکعتی و نه به خاطر هر نماز نماز، مانند سلام. این وجوه بعید هستند، وجه اول چون نماز نافله یک رکعتی هم نزد برخی داریم، علاوه اینکه نماز میت رکعت ندارد. وجوه اخیر نیز بعید می‌باشند. ظاهراً وجه اول از همه قوی تر باشد و کشاف در سوره حجر همان را پسندیده و نافله یک رکعتی نزد کشاف صحیح نیست. علاوه اینکه اگر هم جایز باشد نادر است و ضرری به کلیت توجیه اول نمی رساند. چه اینکه هیچ عامی نیست که تخصیص نخورده باشد. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇 @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
حالت دیگر اعتماد به نفس، اعتماد به نفس واقعی مخرب است. که در امتداد عزت نفس نیست. این شخص اعتماد به نفس دارد، خودش هم قبول دارد ولی عزت نفس ندارد. مجرمین جزو این دسته هستند. دیدید چه قدر راحت دست به جرم و جنایت می زنند. چه قدر راحت از دیوار مردم بالا می روند و اگر جلویشان را بگیرید می گویند که داریم اثاث کشی می کنیم. یا کلاهبردارها چه قدر محکم و مقتدر و با اعتماد به نفس کامل نقشه می کشند و اجرا می کنند ولی در درونشان عزت نفس ندارند. اعتماد به نفس بدون عزت نفس خیلی خیلی خطرناک است. یکی از تفاوت های اصلی روش های تربیتی سنتی اصیل با روش های مدرن در این است که در روش های سنتی اصیل توانایی و بلد بودن را به همه کس نمی دادند مگر این که مطمئن باشند که عزت نفس دارد. بسیاری از علوم امروز که به عنوان علوم تجربی آفت جان بشر شده، در روزگار قدیم هم بوده و علمای ما امثال ابوعلی سینا، رازی، ابوریحان بیرونی و دیگران به این علوم رسیده بودند اما چون اهلش را پیدا نکرده بودند یعنی کسی که عزت نفس واقعی داشته باشد و در مسیر باشد، آن علوم را با خودشان به گور بردند و فقط اشاره های کوچکی در متون گذاشته اند که امروز وقتی این متون را تفسیر می کنیم به عمق شان پی می بریم؛ مثل گلشن راز شبستری که کتاب خیلی کوچکی است ولی یک دنیا جامعه شناسی و روش شناسی و غیره در آن هست. این علما می دانستند که علم را باید به دست اهلش سپرد. یعنی اعتمادبه نفس را به کسی می خواستند بدهند که عزت نفس داشته باشد و اگر پیدا نمی کردند، نمی دادند حتی به بچه های خودشان و آن علم هم از دست می رفت. چون در فرهنگ سنتی ما عزت نفس شناخته شده و مهم بود. اما در عصرحاضر می بینیم که به کمک علم و توسط علم چه فجایعی اتفاق می افتد. این فجایع به دست دانشمندانی است که عزت نفس ندارند و فقط اعتماد به نفس و استعداد دارند و یادگیری بالایی دارند اما عزت نفس ندارند که آموخته هایشان را هدایت و کنترل کنند. علامه طباطبایی محفلی داشتند به نام اصحاب چهارشنبه و روزهای چهارشنبه بعدازظهر در اتاقی جمع می شدند و خدمتکارشان را توی کوچه زیرپنجره می گذاشتند که کسی گوش نایستد و آن چه که می دانستند فقط به چند نفر منتقل می کردند و هیچ زمان دانسته هایشان را عمومی نکردند. این تفاوت سنت شرق با سنت غرب است. در غرب همه چیز را آشکار می کنند و در اختیار همه قرار می دهند؛ ما هم از این وضعیت طرفداری می کنیم و اسمش را گسترش علم و دانایی می گذاریم و اصلاً عزت نفس و تزکیه نفس را نمی بینیم. نص صریح قرآن است که می فرمایند: « و یُزَکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه» اگر تزکیه نشویم کتاب و حکمت نباید یاد بگیریم و گرنه هم به خودمان آسیب می زنیم هم به دیگران آسیب خواهیم زد. بحث عزت نفس بحث بسیار بالایی است در فرهنگ و سنت ما وجود دارد و به امید خدا می خواهیم روی آن کار کنیم تا فرزندانمان را با عزت نفس بارآوریم بعد با اعتماد به نفس. (ادامه دارد...) {قسمت69} [مباحث کودک متعادل ]