طرح مطالعاتی شهید مطهری 9.mp3
4.81M
❇️ تدریس کتاب #خدمات_متقابل_اسلام_و_ایران 9
❇️ جلسه 9 ( جلسه 9 کتاب خدمات متقابل)
🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
2 تیر 1402 - چند دقیقه برای تفکر - شبکه 4 - 2 تیر ماه ۱۴۰۲.mp3
26.21M
#صوت
🔹ناشینده هایی از امام محمدباقر علیه السلام
(چگونه به "واضحات" ، خیانت می کنند)
شهادت امام باقر علیه السلام - 1401
چند دقیقه برای تفکر
استاد_رحیمپور_ازغدی
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #شاهرخ_حر_انقلاب قسمت 4⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شاهرخ حر انقلاب 5.mp3
27.4M
📗کتاب صوتی
#شاهرخ_حر_انقلاب
قسمت 5⃣
5.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کار جهادی که برای خدا شروع شود و برای خدا، توقف در آن نیاید، تاثیرگذار هم خواهد بود، همان جهادی که طهرانی مقدمها کردند و فناوری موشکی را بومی کردند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔰 حاج حسین یکتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
وجه خدا قوله علیه السلام: وَ بِجَلاَلِ وَجْهِکَ الْکَرِیمِ، الَّذِی لاَ یَبْلَی وَ لاَ یَتَغَیَّرُ،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وجه خدا
قوله علیه السلام: وَ بِجَلاَلِ وَجْهِکَ الْکَرِیمِ، الَّذِی لاَ یَبْلَی وَ لاَ یَتَغَیَّرُ، وَ لاَ یَحُولُ وَ لاَ یَفْنَی، أَنْ تُصَلِّیَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ.
بدان که: گاهی مراد به « وجه خدا » ذات او است که میفرماید: « کُلُّ شَیْ ءٍ هَالِکٌ إِلاَّ وَجْهَهُ [۱] »، أی إلاّ ذاته.
و جای دیگر: « وَ یَبْقَی وَجْهُ رَبِّکَ ذُو الْجَلاَلِ وَ الاْءِکْرَامِ [۲] » که آن وجه باقی و ذات سرمد ذوالجلال است، یعنی صاحب جلال و صفات و اسماء قهریه است، چون قهّار و عزیز و منتقم و جبار و متکبر و ذوالجلال والاکرام است. یعنی آن ذات مجمع صفات و اسماء جمالیه است. کما قیل:
----------
[۱]: ۴ - سوره مبارکه قصص، آیه ۸۸.
[۲]: ۵ - سوره مبارکه رحمن، آیه ۲۷.
جمالک فی کل الحقایق سایر و لیس له الا جلالک ساتر [۳]
و گاهی مراد از اطلاق وجه بر حقّ به اعتباری اشاره به وجود منبسط است که ظلّ ممدود و فیض مبسوط او است، و ساری و جاری بر کلّ حقایق موجودات است، یعنی فی العقل عقل، و فی النفس نفس، و فی الطبع طبع، فی کلٍّ بحسبه ؛ زیرا که آن وجه کریم و وجود منبسط القاب حسنی بسیار دارد که به جهاتی بر او اطلاق میشود، که من جمله مشیّت فعلیه است، کما ورد: « خلق الأشیاء بالمشیة و المشیة بنفسها » [۴] چه هر چیز از اعیان موجود به وجود است، و وجود موجود بذاته لا بوجود آخر.
قول حکماء است: « الوجود الحقّ هو اللّه، و الوجود المطلق فعله، والوجود المقیّد أثره » [۵] . و آن وجود مطلق را به اعتباری که معرب مراتب غیب است کلمه گویند، چه کلمه معرب عمّا فی الضمیر است. و به اعتباری او را « نفس رحمانی » و « رحمت واسعه » نامند. و آن مضافاً الی المهیات تسبیحات آنها است، و مضافاً الی اللّه کلمات تکوینی او.
و چنان که از برای کلمات لفظیه مقاطع بیست و هشتگانه هجائیه است، نیز از برای آن وجود ظلّیه و کلمه معنویه است، این مقاطع بیست و هشتگانه وجودی تکوینی، أعنی العقل و النفس و الأفلاک التسعة والأرکان الاربعة و الموالید الثلاثة و عالم المثال و المقولات: [۱] التسع العرضیة.
----------
[۳]: ۶ - بنگرید: شرح المنظومة، ج ۳، ص ۶۳۷ ؛ اسرار الحکم، ص ۱۱۷.
[۴]: ۱ - بسنجید: التوحید، ص ۱۴۷ و ۳۳۹: « خلق اللّه المشیة بنفسها ثم خلق الأشیاء بالمشیة ».
[۵]: ۲ - بنگرید: الأسفار، ج ۲، ص ۳۳۰ به نقل از علاءالدوله سمنانی.
[۱]: ۳ - اصل: التحولات.
بالجمله، پس داعی علیه السلام عرض مینماید به جلال آن وجه کریم خود که این وجود منبسط باشد که مظهر جلال و جمال تو است، و به مظاهر و مراتب ظهور این وجه خود که بِلا [۲] کهنگی و تغییر و تبدیل و تحویل و تحوّل و انتقال از حالی به حالی [است]، و فنا و نیستی به او راه ندارد، چه « کلّما ثبت وجوده امتنع عدمه » ؛ زیرا که وجود مقابل عدم است، و شی ء قابل مقابل خود نشود، و این اوصاف سخیفه بلا فناءٍ و تغییرٍ و آفاتٍ کلاًّ و طرّاً از لوازم ماهیت و موادّ است، که بذاته
خالی از تمام و به دفعات وجود و عدم فنا و بقا کون و فساد او را عارض شود.
و بالجمله، به این وجه باقی تو را قسم میدهم که رحمت و برکات خود را آنا فآناً بر روح پُر فتوح سیّد کائنات و آلِ کرام او صلوات اللّه و سلامه علیهم اجمعین مزید فرما.
----------
[۲]: ۴ - بِلا: بدون.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
بهلول بهلول نشسته بود و کودکان اطراف او گرد آمده بودند و او را اذیت میکردند. بهلول مکرر میگفت لا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اطمینان، دنیا، قضا و قدر
در بازوبند قابوس وشمگیر، کاغذی بود که در آن نوشته بود وقتی حیله، طبیعت آدمی شود؛ اطمینان به هر کسی ناتوانی است. وقتی مرگ حتمی باشد، دلبستگی به دنیا احمقی است. وقتی قضا و قدر حق است احتیاط بی ثمر است.
عزت، ثروت
حکیمی گوید: اگر دنبال عزتی با اطاعت خدا آن را طلب کن، اگر ثروت میخواهی با قناعت آن را به چنگ آور، که هر کسی اطاعت خدا کند، خدا او را عزت دهد و یاری کند و هر کس قناعت پیشه کند، فقرش از بین میرود.
بین طلوعین
راوندی در شرح شهاب گوید: در اخبار آمده است خواب بین طلوع سپیده تا طلوع خورشید مکروه است چرا که وقت قسمت روزی است.
آرامش
فیلسوفی گفته است: دنیا منزلگاه غم و اندوه است هرکه در آن عجله کند، به خود ستم کرده و آنکه آرام باشد به دوستانش ستم کرده است.
یاد دوست
حکیمی گوید: کسی که تو را به خاطر کاری دوست داشته باشد، هنگام رواشدن حاجتش از تو یاد میکند.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357