۴۵- تقاضای ایجاد مرکزی در دانشگاه برای پاسخگویی مقام معظّم رهبری به شبهات دانشجویان
امّا یک پیشنهاد: لطفاً در جهت پاسخگویی به شبهات دانشجویان در دانشگاهها مرکزی را ایجاد کنید تا عزیزان دانشجو به صورت مفیدتر و سریع با حضرتعالی ارتباط داشته باشند و مشکلات خود را حل کنند.
چه مرکزی؟ الحمدلله این همه مرکز در دانشگاهها هست؛ دیگر حالا یک مرکزِ علاوه هم ما درست کنیم، فکر نمیکنم خیلی چیز بجایی باشد. ضمناً شما نخواهید همه ی سؤالات را هم از من بکنید. حالا من اینجا آمده ام؛ بالاخره هرچه سؤال کنید، تا آنجایی که وقت باشد، جواب میدهم؛ امّا این همه افراد هستند که میشود از آنها سؤال کنید، نقطه نظرات آنها را بخواهید، به شما جواب میدهند، شبهات ذهنی را برطرف میکنند. یعنی اینجور نیست که فقط بنده - یک نفر - باید بیایم جواب بدهم؛ نه، افراد زیادی هستند که ان شاءالله میتوانند آن مطلوب شما را برایتان برآورده کنند.
#پاسخ پرسشهای دانشجویان
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#کارگاه_انصاف ۴۴ ✿ ما برای هدفی بلند خلق شدهایم! با دورنمایی به وسعتِ #بینهایت ... برای تشبّه به
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کارگاه انصاف_45.mp3
11.84M
#کارگاه_انصاف ۴۵
💥 قرآن، نامِ بزرگترین بیانصافی در حقِ خودمان را #فسق گذاشته است!
فسق؛ مهندسی معکوس عشق در قلب انسانهاست!
جایی که؛
ـ هدف انسان
ـ معشوق انسان
ـ و مسیر حرکت او
به سمتی تغییر میکند، که برای آن خلق نشده است!
#استاد_شجاعی 🎤
🕌در محضر امام روح الله (۹۲)
📌 امام خمینی (ره):
ماه محرّم، ماه حماسه و شجاعت و فداکاری آغاز شد؛ ماهی که #خون بر شمشیر #پیروز شد، ماهی که قدرت حق، باطل را تا ابد محکوم و داغ باطل بر جبهه ستمکاران و حکومتهای شیطانی زد، ماهی که به نسلها در طول تاریخ، راه پیروزی بر سر نیزه را آموخت، ماهی که شکست ابرقدرتها را در مقابل کلمه حق به ثبت رساند، ماهی که امام مسلمین، راه مبارزه با ستمکاران تاریخ را به ما آموخت.
📚صحیفه نور، جلد ٣، صفحه ٢٢۵
#امام_خمینی
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💌 تلاوتی دلنشین و آرام تصویر زمینه زیبا
✳ استاد #عبدالباسط محمد عبدالصمد
💢 انفطار
@zandahlm1357
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
برنامه داري براي زندگي او ميكوشيد زندگي مردمرا نظامدار و براي آنها تعيين برنامه كند. در عرصة اين بر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسط عدالت
او در تمام مدت توقف در ايران درصدد معرفي ويژگيهاي حكومت اسلامي و بيان حقايق بويژه در عرصة عدالت بود. او ميفرمود كه اصل بر تساوي انسانها برابر قانون و بهرهمندي مساوي از حقوق و مزاياي حيات است. او در مرو بود ولي اساس حكومت ديني را به مردم نشان ميداد و طرح كلي حكومت اسلام را با همة خصايص آن عرضه ميكرد. همچنين او ديد اسلام را در زمينة عدالت و بسط آن درميان طبقات و گروههاي مختلف، دفع شرور و كابوس ستم بيان ميداشت.
بوسيدن ضريح
حاج شيخ مروج الاسلام ميگويد: کسي به من گفت پس از اينکه يكي از خويشان من كه سكونتش در تهران است براي زيارت حضرت رضا (ع) به مشهد تشرف كرد و ده روز توقف كرد و از فيض زيارت برخوردار شد وقتي خواست برود به من گفت در اين چندروز از بسياري جمعيت در حرم نتوانستم ضريح را ببوسم تا با نامحرمان تماس نگيرم. تا هنگام زيارت وداع كه گفتم خدايا من در اين سفر به رعايت اين كه بدنم به نامحرم نرسد ضريح را نشد ببوسم. در همان روز در خواب ديدم آمدهام به حرم مطهر براي زيارت ناگاه ديدم ضريح مطهر برداشته شد و قبر شريف آشكار شد و كسي به من گفت كه اگر نتوانستي ضريح را ببوسي حالا بيا قبر مطهر را ببوس.
(کرامات رضويه ج۲)
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فیلم | اینجا ملجا درماندگان است؛ حرم هشتمین خورشید آسمان ولایت
▪️مثل معصومههای این داستان افراد بیشماری هستند که سلامتیشان را از صاحب این بارگاه گرفتهاند؛ شما کسی از آنها را میشناسید؟
#چهارشنبه_های_امام_رضایی
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠 سلسله جلسات #سیر_مطالعاتی_آثار_علامه_مصباح_یزدی 7 🔰 جلسه 7️⃣ ✳️ #فصل_اول تدریس کتاب #نظر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سیر مطالعاتی آیت الله مصباح 8.MP3
8.73M
💠 سلسله جلسات #سیر_مطالعاتی_آثار_علامه_مصباح_یزدی 8
🔰 جلسه 8️⃣
✳️ #فصل_اول تدریس کتاب #نظریه_سیاسی_اسلام ( جلسه هشتم)
🎤 #استاد_عبادی
👈 با توجه به اهمیت کتب ایشان طبق بیانات رهبری معظم، این فایلها را حتی با نام و لینک خودتان نشر دهید 👉
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استاد رحیمپور ازغدی: نخستین هیات سکولار را یزید برگزار کرد و اولین شخصی که بر امام حسین(علیه السلام) اشک ریخت عمر سعد بود
🔺یزید دستور داد برای امام حسین (علیه السلام) مجلس ختم قرآن بگیرند ولی هیچکس نباید سخنی بگوید.
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ بوقت حاج قاسم
يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ...
خواستند نور خدا را با دهانهایشان خاموش كنند، در حالى كه خداوند كامل كننده نور خويش است، هرچند كافران ناخشنود باشند.(صف ۸)
با ما همراه باشید
@zandahlm1357
•┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈┈•
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
جعل اسباب به واسطه لطف الهی قوله علیه السلام: وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِکَ الاْءَسْبَابُ. « تسبب » یع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قضای الهی و عدم تغییر آن
قوله علیه السلام: وَ جَرَی بِقُدرَتِکَ الْقَضَاءُ.
القدرة: عبارة عمّا قضاه اللّه، و حکم به من الأمور، و هو مصدر. و أیضاً القدرة من القدر، و هو ما یقدر اللّه. فاعله: قادر به معنی مقدّر.
و القضاء: بمعنی الحکم، کما أخبر اللّه تعالی عن لسان السحرة حیث قالوا لفرعون: « فَاقْضِ مَا أَنْتَ قَاضٍ [۱] » أی فاحکم ما أنت حاکم.
پس مفاد فقره دعا آن که جریان کلّیه امورات [۲] را جزء و کلّ عالم و واردات و وقایعات [۳] متوالیه او، لکلّ نفس بما قدّر لها یوماً فیوماً و آناً فآناً، از روی قضای ازلی و حکم، حتی لایردّ و لایبدّل است، به مقتضای: « لَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِیلاً [۴] »، یعنی: مالک الملوک حقیقی است، از باب آن که: « یا من هو فی السماء إله و فی الارض إله » [۵]
----------
[۱]: ۴ - سوره مبارکه طه، آیه ۷۲.
[۲]: ۵ - کذا در اصل / صحیح: امور (همچنین در سایر موارد).
[۳]: ۶ - کذا/ صحیح: وقایع.
[۴]: ۷ - سوره مبارکه احزاب، آیه ۶۲.
[۵]: ۸ - اشاره به آیه ۸۴ سوره مبارکه زخرف: «وَ هُوَ الَّذی فِی السَّماءِ إلهٌ وَ فِی الاْرْضِ إلهٌ ».
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
عباس بن احنف صولی از کسی نقل میکند که وی گفته است: سالی که عازم حج بودیم، در راه از جاده فاصله گرف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قضای حاجت
حکیمان گفته اند: کسی که به تو توجه کند، کمک کردنش بر تو لازم است.
استفاده از ثروت
همچنین گفته اند: کسی که خود از ثروتش بهره نبرد، دامادش بهره برد، بخشش دشمنان را دوست کند و بخل فرزندان را دشمن سازد.
فقهاء
غزالی در احیاء العلوم در قسمت مهلکات غرور میگوید: دیگر از مغروران فقهاء هستند.
گمان برند حکم خدا، حکم آنان است، به همین خاطر حیلههایی بکار برند. همه ی فقهاء جز عده ای از زیرکان آنها که تن به حیله نداده اند و حق کسی را پایمال نمی کنند، چنین هستند. مثلاً میگویند: زنی که همسرش را از پرداخت مهریه عفو کند، شوهرش از حقوق زنش آسوده خاطر میباشد. و این صحیح نیست چرا که ممکن است شوهر زنش را زده باشد تا او مهریه را عفو کند. این عفو از روی علاقه نیست، بلکه از راه ناچاریست، خدا میفرماید:... فَإِنْ طِبْنَ لَکُمْ عَنْ شَیْءٍ مِنْهُ نَفْساً... [۱]، در اینجا طیب خاطری نیست، این برائت ذمه بین دو ضرر است، یکی ادامه زندگی سخت و دومی برائت از مال. زن از این دو ضرر ساده ترین آنها را به اجبار انتخاب کرده است. هرچند قاضی دنیا از واقعیات امور و آنچه
در دل میگذرد، خبر ندارد، اما قاضی باطنی در روز قیامت، چنین فتوایی را نمی پذیرد و در تحصیل برائت ذمه مقید نمی داند، چون حلال بودن مال دیگران بستگی به رضایت واقعی دارد.
مثال دیگر: کسی که در حضور مردم پولی را از کسی بخواهد و او از جمع شرم کند و پول را به او بدهد، این پول از طیب خاطر نیست. اگر در حضور مردم نبود، ممکن بود پول را به وی ندهد. ولی از دو مسئله، پرداخت پول و نکوهش مردم، اولی را به حکم اجبار برگزیده است، این همان مصادره است، مصادره آن است با آزار جسمانی و غیر آن دل کسی را بدست آورند تا کاری انجام دهد.
وقتی انسان بین حیا و شرمندگی قرار گیرد، مثل همان است که با ضربات تازیانه به پرداخت پولی با رضایت وادار کنند. پس بین ضرب ظاهری و باطنی در پیشگاه خدا فرقی نیست چرا که باطن نزد خدا آشکار است. همین پولی که به کسی میدهند تا از شر او در امان باشند از همین باب حرام است.
مثال دیگر، زکات است که گاهی مثلاً شوهر آخر سال و پیش از وجوب زکات، اموالش را به همسرش میدهد تا از پرداخت زکات در امان بماند، فقیه نیز حرف او را تصدیق میکند.
حال اگر فقیه میخواهد بگوید سلطان و حاکم حق گرفتن زکات را از او ندارد درست است.
اما اگر مراد او این است که در قیامت هم گرفتاری ندارد، و او مانند کسی است که اصلاً زکاتی بر گردنش نبوده یا مانند کسی است که اموال خودش که متعلق زکات بوده است فروخته است، فقیه مزبور از دین بی خبر است. زیرا فلسفه پرداخت زکات این است که زکات دهنده دل خود را از بخل پاک کند. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرموده است: سه چیز موجب هلاکت است: بخل اطاعت شده، خواسته پیروی شده و عجب.
بخل اطاعت شده به خاطر عملی است که انجام داده و پیش از آن بخل مطاع نبوده پس علت هلاکت بخلی است که بخیل تصور کرده آن بخل نیک است. [۱]
----------
[۱]: ۱) - نساء، ۴.
[۱]: ۱) - هرچند شیخ به اجتهاد برخی فقهاء در مسائل شرعی ایراد گرفته است، اما توجه به این نکته لازم به نظر میرسد. فقهاء شیعه در بیان فتاوای شرعی بر ادله شرعیه از جمله قرآن کریم و سنت معصومین علیهم السلام استناد میجویند. طبعاً، استحسان و قیاس و مثل اینها در بیان فتوا دخیل نیست، اینکه شیخ میگوید: اگر مالی را به رضایت پرداخت کرد چون ممکن است در واقع ناراضی باشد، پس حرام است بیش از استحسان چیز دیگری نیست، بلی اگر آثار نارضایتی ظاهر شود، آن مال بر گیرنده حلال نیست. علاوه اینکه فقیه حکم دنیا را مطرح میکند، فتوای او برای انسان دنیوی است اینکه این انسان به چه قصدی عمل را انجام داده است، آن نزد خداوند قابل محاسبه است و اگر کسی خود را فریب دهد و به ظاهر عملی را انجام دهد که بدان اعتقاد ندارد، قطعاً بهره ای نمی برد. مثلاً (حجة الاسلام) یک بار بر هر مستطیع واجب است، حال اگر کسی در رفتن حج ریا کند، به خود او و خدایش مربوط است. فقیه تنها میگوید شرط حج اخلاص است، حج ریاکار قبول نیست. گذشته از همه اینها گاهی شارع برای سهولت بر مردم خود راههایی برای فرار از واجبات قرار داده است. بیان این راهها برای اصلاح امور مردم و از زبان شارع است، نه کسی میتواند بر این راهها بیفزاید و نه کاسه داغ تر از آش شود و مردم را از آن مسیرها منع کند چه اینکه همان طور که حلال کردن حرام خدا ممنوع است، حرام کردن حلال او نیز قبح شرعی و البته عقلی دارد. فتأمل.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۵۷- نماز عید پرتوی از اسرار نماز » نماز عید مناسبتهای مختلف اسلامی، زمینه توجّه به خدای متعال و ز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا