6.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 سلسله جلسات #نحوه_ترغیب_فرزند_به_مطالعه 6
👌 جلساتی برای یادگیری شیوه های علاقه مند کردن فرزندانمان به کتاب و مطالعه
🔶 جلسه 6⃣
🎤 با توضیحات #استاد_احسان_عبادی
👈 مطالعه هدفمند و اصولی، آینده ای خوش عاقبت به همراه دارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هفته_دولت
🔻در انتقادها مراقب باشیم، چون خیلی ها به اسم انتقاد، تهمت میزنند❗️
#ارسالی_مخاطبین
▪️▪️▪️▪️▪️▪️
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#حکایت_سر 🎥داستان شانزدهم ؛ خمپاره! 💢ما رو قابل ندونستی ! ! 📌 مجموعه کلیپهای «حکایت سر» برشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حکایت_سر
🎥داستان هفدهم ؛ میانبر!
💢چرا محسن به سپاه رفت و پاسدار شد !
📌 مجموعه کلیپهای «حکایت سر»
برشهایی پرجاذبه و زیبا از زندگانی شهیدِ بی سر محسن حججی
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷صدای زیبای شهید آوینی همراه تصاویر پیاده روی اربعین
#شهید_آوینی
#اربعین_کربلا_زیارت_امام_حسین
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تنگی قلب از مکروهات و مصیبات قوله علیه السلام: فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بِی یَا رَبِّ ذَرْعاً، وَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
درخواست از خداوند جهت حلّ تمام مشکلات
قوله علیه السلام: وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَی کَشْفِ مَا مُنِیتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِیهِ، فَافْعَلْ بِی ذَلِکَ وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْکَ [۳] .
قادر: از قدرت باشد که معنای او در خلق ذی حیات مختار، این است که « إن شاء فعل و إن لم یشأ لم یفعل »، تا خارج شود از تعریف افعال و آثار طبایع بسیطه و ادویه جات نباتیه و معدنیه که از روی قدرت و اختیار نیست، بلکه از روی طبع و تسخیر است.
و معنای قدرت در خالق، آن اخراج کلیه عالم وجود است به معنای ما سوی اللّه از موجودات جبروتیه و ملکوتیه و ناسوتیه ازلیس محض به أیس محض دفعةً واحدةً سرمدیةً. و چون انقطاع فیض بر حقّ جایز نیست کما قیل: « یا دائم
الفضل [۴] علی البریة یا باسط الیدین بالعطیة » [۵] لهذا شاء و فعل، ولی « وجوب بالاختیار لاینافی الاختیار » [۶]، و چه قادر به معنی مقدر باشد، کما قال تعالی:
« فَقَدَرْنَا فَنِعْمَ الْقَادِرُونَ ». [۱]
اما معنی أوّل أنسب بما نحن فیه است یعنی توئی قادر و توانا بر ظاهر نمودن چیزهائی که من آرزو دارم به آنها، چنان که تو توانائی بر دفع و رفع آن شدایدی که به امر نافذ تو واقع شدهام در او، پس اجابت نموده بجا بیاور نسبت به من آن را، اگرچه من از باب لیاقت و به حسب وجود نفسی و اطاعت طاغوت نفس که امّاره بالسوء است « إِلاَّ مَا رَحِمَ رَبِّی [۲] »، یعنی: مگر آن زمانی را که رحم خدا شامل حال عباد شود. پس من بذاته و به اقتضای اعمال مستحقّ نیستم، مگر تفضّلاً ؛ لذا ورد: « الهی عاملنا بفضلک و لاتعاملنا بعدلک » [۳] یا کریم.
از این باب معصوم عرض مینماید: « فافعل بی ذلک و إن لم استوجبه منک »، یعنی: آرزوی مرا از خیرات عطا نموده[ای] تفضّلاً، و رفع مکاره را بنما تکرّماً، هر چند من به حسب اعمال مستوجب نیستم از تو، کما ورد فی دعاء آخر: « و افعل [۴] بی ما أنت أهله، و لاتفعل بی ما أنا أهله
----------
[۳]: ۳ - اصل: + یا ذاالعرش العظیم.
[۴]: ۱ - اصل: الجود.
[۵]: ۲ - مصباح الکفعمی، ص ۶۴۷.
[۶]: ۳ - بسنجید: القبسات، ص ۴۷۲ ؛ تلخیص المحصّل، ص ۲۷۵.
[۱]: ۴ - سوره مبارکه مرسلات، آیه ۲۳.
[۲]: ۵ - سوره مبارکه یوسف، آیه ۵۳.
[۳]: ۶ - بسنجید: شرح اصول الکافی، ج ۱۰، ص ۲۱۴ ؛ نورالبراهین، ج ۱، ص ۳۹.
[۴]: ۷ - اصل: فافعل.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تواضع حکیمی به وزیری گفت: فروتنی تو در شرافت تو، برتر است از شرافت تو. قناعت نیز حکیمی گفته است:
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وفات برخی بزرگان
جوهری (۳۹۲)، ابونصر فارابی (۳۳۹)، وزیر ابن عمید (۳۶۶)، صاحب ابن عباد (۳۸۵)، ابن سینا (۴۲۸)، سید مرتضی (۴۳۶)، سید رضی (۴۰۶)، ابوالعلاء معری (۴۴۹)، امام الحرمین (۴۷۷)، ابوحامد غزالی (۵۰۵)، ابوالفتوح احمد غزالی (۵۲۰)، جاراللّٰه زمخشری (۵۳۸)، محمد شهرستانی (۵۴۸)، سهروردی مقتول (۵۸۷)، فخر رازی (۶۰۶)، ابن فارض (۶۳۲)، محی الدین عربی (۶۳۸)، ابن حاجب (۶۴۶)، ابن بیطار (۶۴۶)، قاضی بیضاوی (۶۸۵)، محقق طوسی (۶۷۲)، علامه شیرازی (۷۱۰)، عبدالرزاق کاشی (۷۳۵)، جار بردی (۶۴۶)، محقق تفتازانی (۷۹۲)، علامه حلی (۷۲۶)، ابن میثم بحرانی (۶۷۹)، شاطبی (۵۹۰)، ابن جوزی (۵۹۷)، ابوالبقاء (۶۱۶)، جلال الدین قزوینی (۷۳۹)، نواوی (۶۷۶)، بدیع همدانی (۳۹۸)، آمدی (۶۳۱)، جعدی (۶۸۷).
گویند
روانست پیوسته از شهر هستی
بملک عدم از پی هم قوافل
سنایی
زودبخش سبک ستان فلک است
پیر با طبع کودکان فلک است
در سخاوت به کودکان ماند
بدهد زود و زود بستاند
بحث ادبی
انّ با دو معمولش (اسم و خبر) اگر بجای مصدر بکار رود، همزه آن مفتوح میشود و در غیر این صورت مکسور است. هر جا هر دو وجه جایز باشد، هر دو جایز است. در آغاز صله، کسر انَّ لازم است. البته دغدغه ای برای من پیش آمده است چون آنجا هم میشود مصدر به جای آن قرار گیرد. مثلاً وقتی میگویی جاء الذی انه قائم میگویی جاء الذی قیامه ثابت، از سوی دیگر برخی نحویین هر دو وجه را تجویز کرده اند.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
امام صادق علیه السلام از پدرش نقل میکند که فرمود: زلزلهها و گرفتگی ماه و خورشید و بادهای سخت و وح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا