eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
34.9هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا می‌توان از چوب باتری تولید کرد؟ پژوهشگران در سوئد چه نظری دارند؟ شرکت سوئدی «لینیا انرژی» عرضه باتری‌های «چوبی» خود، که با استفاده از لیگنین ساخته شده، را آغاز کرده است. مجموعه محصولات این شرکت نتیجه یک دهه تحقیق متداوم درباره انرژی‌های تجدیدپذیر و گسترش و بهبود روش‌های ذخیره آن است @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در طبیعت، پستانداران اگر خیس بمانند از سرما می‌میرند! ببینید حیوانات با چه سرعتی خودشونو خشک می‌کنند! @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقاطع شیبویا شلوغ‌ترین چهارراه و خط عابر دنیا در توکیو پایتخت ژاپن که حدود ۳ هزار نفر در لحظه وارد خیابان می‌شوند! @zandahlm1357
. 🌿 آمریکا دستگاه تولید دردسر برای جهان... . @zandahlm1357
😳 طلاق با عشق از کجا اومد ... @zandahlm1357
👈 دنیای وارونه این شکلیه ... @zandahlm1357
👈 دنیای وارونه این شکلیه ... @zandahlm1357
👈 دنیای وارونه این شکلیه ... @zandahlm1357
👈 دنیای وارونه این شکلیه ... @zandahlm1357
مصیبت بزرگ و اهانت برسول الله (ص) دم مرگ و مانع شدن از نمایاندن راه هدایت حق داشت ابن عباس (حبر امت) گریه کند بلکه تمام مسلمین حقّا باید خون گریه کنند که نگذاردند خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم وصیت کند و تکلیف امّت را معیّن نماید بلکه مزد رسالتش را ساعت آخر عمر! بدادن دشنام و اهانت اداء نمودند!!. و اگر گذارده بودند وصیت بنماید قطعا امر خلافت بسیار واضح می‌شد و تأیید می‌گردید گفته‌های قبل آن حضرت ولی سیاستمداران بینا فهمیدند با اهانت بآن حضرت جلوگیری نمودند؟!. شیخ- از کجا معلوم است که آن حضرت می‌خواست راجع بخلافت چیزی بفرماید. داعی- اوّلا مطلب بارز است که در دم مرگ از احکام و قواعد دین چیزی باقی نمانده بود که بخواهد یادآوری نماید که موجب هدایت امت گردد زیرا آیه اکمال دین نازل شده بود فقط موضوع خلافت بود که خواست تأییدا بگفتارهای مدت بیست و سه سالۀ خود روشن فرماید چنانچه عرض کردم امام غزّالی در مقالۀ چهارم سرّ العالمین آورده که آن حضرت فرمود ایتونی بدوات و بیاض لازیل عنکم اشکال الامر و اذکر لکم من المستحق لها بعدی و دیگر جمله لن تضلوا بعدی می‌رساند که موضوع هدایت امت در آن نوشته بوده و از طرق هدایت چیزی جز امر خلافت و راهنما نمانده بود. علاوه ما هم اصرار نمی نمائیم که آن حضرت می‌خواست راجع بخلافت و امامت چیزی بگوید ولی قطعا می‌خواسته بیانی برای هدایت و راهنمائی امت بفرماید که جلو ضلالت و گمراهی را بگیرد چرا ممانعت نمودند بر فرض خواستند ممانعت نمایند آیا لازمۀ ممانعت فحش و دشنام و اهانت بوده است؟!. چشم باز و گوش باز و این عمی حیرتم از چشم بندی خدا فاعتبروا یا اولی الابصار-ببخشید رشتۀ سخن طولانی شد باختیار حقیر نبوده بلکه دردهای دل بود که مختصری از آن بیادآوری شما بی اراده از لسان الکن جاری شد. پس با این مقدمات معلوم شد که علی علیه السّلام وصی آن حضرت بوده و دستوراتی هم داده منتها در مرض موت اتماما للوصیة خواست بنوشتن حقایق تکلیف امت را معین نماید بازیگران سیاسی فهمیدند چه می‌خواهد بنویسد با هو و جنجال و اهانت مانع شدند و نگذاردند!!. مخصوصا اتماما للحجة برای رفع شبهه در بعض احادیث فرموده است همان خدائی که برای انبیاء اولو العزم چون آدم و نوح و موسی و عیسی وصی معین نموده برای منهم علی را وصی قرار داده. و نیز فرموده است علی وصی من است در اهل بیت و امت من بعد از من و این خود دلیل ثابت است بر اینکه وصایت در این مقام بمعنای خلافت است پس علی علیه السّلام وصی و خلیفۀ رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم است. شیخ- این اخبار چنانچه صحیح باشد متواتر نیست چگونه بآنها اتخاذ سند می‌نمائید. داعی- مسأله تواتر وصیت در نزد ما از طریق اهل بیت عترت و طهارت که عدیل القرآنند ثابت و مسلّم است. اما در نظر دارید که در شبهای گذشته عرض کردم که علمای شما در بیان علمی خود خبر واحد را حجّة می‌دانند از آن گذشته اگر در این اخبار تواتر لفظی نباشد قطعا تواتر معنوی موجود است. و از مجموع این اخبار متکاثره (که از نقل تمام آنها بواسطه ضیق وقت و حاضر نداشتن در حافظه معذورم فقط باقتضای وقت مجلس بنقل بعض از آنها که در نظر داشتم اکتفا نمودم) معلوم می‌شود که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نصّ بر وجود علی علیه السّلام بوصایتی نموده که معنای خلافت در او بارز و آشکار است. علاوه شما که بتواتر اهمیت می‌دهید و هرگاه بخواهید حربه ای در مقابل ما قرار می‌دهید و هرکجا از جواب می‌مانید بحبل تواتر می‌چسبید بفرمائید تواتر حدیث لا نورث را از کجا ثابت می‌نمائید. و حال آنکه ناقل این حدیث (بقول شما) أبی بکر یا اوس بن حدثان بوده و چند نفر معلوم الحال ذی نفع هم تصدیق نمودند. ولی در هر دوره أقلاّ ده‌ها ملیون از مسلمانان موحّد پاک دل منکر این حدیث بوده اند و خصوصا انکار علی علیه السّلام باب علم رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و تمامی عترت و اهل بیت پیغمبر که عدل قرآن مجیدند حجّة بزرگ بر ابطال این حدیث است که با دلائل منطقی بطلان و ساختگی بودن آن حدیث را ثابت نموده اند که ببعض از آنها اشاره شد. که اهمّ از همه دلائل انکار و مخالفت صدّیق و صدّیقه علی و فاطمه علیهما السّلام در حضور خود ابی بکر بوده و البته وقتی باب علم و وصی رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و امام اهل تقوی بفرمودۀ رسول اللّه تکذیب حدیثی را بنماید حجّت تمام است و ساختگی بودن آن محرز می‌باشد. اگر انبیاء عموما و خاتم الانبیاء خصوصا ارثی نداشتند پس چگونه وصی و وارث قرار دادند که قبلا عرض کردم که آن حضرت فرمود لکلّ نبیّ وصیّ و وارث و انّ علیّا
وصیّی و وارثی [۱] وصی و وارث که بدون ارث مالی معنی ندارد. اگر می‌گوئید مراد ارث مالی نیست علمی می‌باشد (و حال آنکه با دلائل علمی و براهین عقل و نقل ثابت است که مراد ارث مالی بوده است) مطلب بهتر ثابت می‌شود، که اولا وارث علمی پیغمبر اولی و احقّ بمقام خلافت می‌باشد تا دیگران که عاری از علم آن حضرت بوده اند. ثانیا بعد از اینکه ثابت شد رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم علی را وصی و وارث خود قرار داده بلکه بحکم اخباری که علماء خودتان نقل نموده اند (که ببعض از آنها اشاره شد) خدا او را باین سمت معیّن فرموده چگونه ممکن است این حدیث را بوصی و وارث خود (و بعقیده شما وارث علمی خود) نفرموده باشد تا تولید اختلاف نشود ولی بکسی که وصی و وارث نبوده فرموده باشد؟!. خیلی عجب است در احکام دینی بمجردی که علی علیه السّلام حکمی می‌نمود أبی بکر و عمر با آنکه بی اطلاع بودند قول آن جناب را حجّة دانسته تصدیق می‌کردند که فرمودۀ او صحیح است و همان قسم هم عمل می‌کردند. چنانچه علماء و مورخین خودتان قضاوتهای آن حضرت را در زمان خلافت ابی بکر و عمر و عثمان نقل نموده اند ولی در این مورد بخصوص قول علی را قبول نکردند بلکه اهانت هم نمودند بمثلهای رکیک که هر انسان عاقلی از نقل آنها خجالت می‌کشد. حافظ- خیلی تعجب است که می‌فرمائید خلفاء رضی اللّه عنهم احکام دینی را نمی دانستند و علی کرم اللّه وجهه آنها را یادآور می‌شد. داعی- تعجبی ندارد زیرا احاطه بر جمیع أحکام و قواعد کار مشکلی است و هر انسان عادی ممکن نیست چنین احاطه تام و تمام داشته باشد مگر آنکه پیغمبر یا باب علم پیغمبر باشد. علاوه دعاگو تنها-قائل باین عقیده نیستم بلکه اکابر علماء خودتان در کتب معتبرۀ خود نقل نموده اند برای روشن شدن مطلب یک فقره از آن پیش آمدها را بعرضتان می‌رسانم که امر بر بی خبران مشتبه نگردد گمان کنند که ما قصد اهانت داریم. ---------- [۱]: ۱) برای هر پیغمبری وصی و وارثی بوده و علی وصی و وارث من است. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamosigiirani-12 -Hei Mazanidash - کانال شعر و موسیقی اصیل ایرانی.mp3
870.4K
تصنیف ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 جان منست او هی مزنیدش آن منست او هی مبریدش باغ و جنانش آب روانش سرخی سیبش سبزی بیدش آب منست او نان منست او مثل ندارد باغ امیدش هر که ز غوغا وز سر سودا سر کشد این جا سر ببریدش متصلست او معتدلست او شمع دلست او پیش کشیدش 🌺 🌾🍂 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔@zandahlm1357
انسان شناسی ۳۰۲.mp3
11.02M
۳۰۲ | √ مفاتیح الجنان یا صحیفه سجادیه شبیه یک ترازو هستند که قادرند وزن باطن ما را مشخص کنند. • وقتی کتاب ادعیه را باز می‌کنید، قلباً تمایل به خواندن چه دعاهایی دارید؟ منبع : انسان شناسی پیشرفته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هر چه به ظهور عج نزدیک می‌شویم، خون (ع) بیشتر به خروش می‌آید، شما همان غلغله‌ای هستید که در خون اباعبدالله الحسین(ع) هست...امروز اگر کسی با این متحول نشود علامت خطر است! @zandahlm1357