eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.3هزار عکس
34.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
ختم قرآن يا انديشه در آن مرحوم شيخ صدوق، طبرسى و ديگر بزرگان به نقل از ابراهيم بن عبّاس حكايت كنند: در طول مدّتى كه در محضر مبارك امام علىّ بن موسى الرّضا عليه السلام بودم و در محافل و مجالس گوناگون، همراه با آن حضرت شركت داشتم، هرگز نديدم سخنى و مطلبى در مسائل دين و امور مختلف از آن حضرت سؤ ال شود ؛ مگر آن كه بهتر و شيواتر از همه پاسخ مى فرمود. و در همه علوم و فنون به طور كامل آگاه و آشنا بود ؛ و نيز جوابى را كه بيان مى نمود در حدّ عالى قانع كننده بود ؛ و كسى را نيافتم كه از او آشناتر باشد. همچنين ماءمون در هر فرصت مناسبى به شيوه هاى مختلفى، سعى داشت تا آن حضرت را مورد سؤ ال و آزمايش قرار بدهد ؛ ولى امام عليه السلام در هيچ موردى درمانده نگشت ؛ و بلكه در هر رابطه اى كه از آن حضرت سؤ ال مى شد، به نحو صحيح و كامل پاسخ، بيان مى فرمود. و معمولا مطالب و جواب سؤ ال هائى كه حضرت بيان مى فرمود، برگرفته شده از آيات شريفه قرآن بود. آن حضرت قرآن را هر سه روز يك مرتبه ختم مى كرد ؛ و مى فرمود: اگر بخواهم، مى توانم قرآن را كمتر از اين مدّت هم ختم كنم و تلاوت نمايم. وليكن من به هر آيه اى از آيات شريفه قرآن كه مرور مى كنم درباره آن تاءمّل مى كنم و مى انديشم، كه پيرامون چه موضوعى مى باشد، در چه رابطه يا حادثه اى سخن به ميان آورده است ؛ و در چه زمانى فرود آمده است. و هرگز بدون تدبّر و تاءمّل در آيات شريفه، از آن‌ها ردّ نمى شوم، به همين جهت است كه مدّت سه روز طول مى كشد تا قرآن را تلاوت و ختم كنم. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 قسمت دوم : قبول ولایتعهدی 🔹 امام رضا (ع) در سه سال پایانی امامتشون به دستور مامون عباسی از مدینه به سرزمین خراسان رفتند ، مامون که مردی زیرک و اه سیاست بود ... 🔹 بچه های عزیز ما هر شب براتون قراره با توجه به روز های پایانی ماه صفر سوال هایی راجب هجرت امام رضا (ع) بزاریم و شما با درست جواب دادن برنده جوایز شوید .
اصول پاسخ به شبهات 2.MP3
14.23M
📹 کارگاه 2 🔰 جلساتی برای یادگیری اصول و مبانی و روشهای پاسخ به شبهات 💠 جلسه 2️⃣ ( متاسفانه فیلم این جلسه ضبط نشد 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گفتگوی بی‌پرده خانم‌های دانشجو با استاد رحیم پور ازغدی 📌بی‌حجاب راحت تریم... 🗣پاسخ زیبا و منطقی استاد: حداقلی‌ترین مجازات طبیعی کشف حجاب، وزارت تنهایی است... @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥داستان بیست و چهارم/آخر ؛ اثرِ خون! 💢 آدم باید موثر باشه! 📌 مجموعه کلیپ‌های «حکایت سر» برش‌هایی پرجاذبه و زیبا از زندگانی شهیدِ بی سر محسن حججی @zandahlm1357
6.mp3
6.58M
📗کتاب صوتی "زندگینامه داستانی شهید رجایی" قسمت 6⃣
اسرافیل و دو نفخه وی قوله علیه السلام: وَ إِسْرَافِیلُ صَاحِبُ الصُّورِ، الشَّاخِصُ الَّذِی یَنْتَظِرُ مِنْکَ الاْءِذْنَ، وَ حُلُولَ الاْءَمْرِ، فَیُنَبِّهُ بِالنَّفْخَةِ صَرْعَی رَهَائِنِ الْقُبُورِ. « صور » بنا به تفسیر اغلب از مفسرین جمع « الصورة ». و شخص المسافر شخصاً، أی خرج عن موضعه. و الحلول: النزول. صرع: بمعنی هلک، الصرعی: جمعه. الرهن: الحبس، رهائن القبور: أی محبوسو [۲] القبور. پس مفاد فقره دعاء آن که: از جمله ملائکه مقرّبین تو اسرافیل است، که آن ملک یکی از آن اربعه ای است که حاملین عرش اند، و ارکان اربعه از برای نظام و انتظام کلیه عالم وجود به معنای ماسوی اللّه، چه: یکی بر حیات عالم و ما فیها موکّل اند که « اسرافیل » باشد. و دیگری واسطه اعطای رزق و بر تقسیم معایش خلق موکّل است، که « میکائیل » باشد. و یکی بر تکمیل مقام روحانیت و افاضه ارزاق معنویه - اعنی علم و معرفت - بر بنی آدم که اصل الاصول عالم و ثمره شجره ایجاد است موکّل است، که « جبرائیل » باشد. ---------- [۲]: ۱ - اصل: محبوسین. و دیگری بر قبض ارواح و ایصال مغیات به غایات و خلیص از عالم ظلمات مأمور است، که « عزرائیل » باشد. این است که معصوم متذکّر است که اسرافیل منتظر اذن و حلول امر است که متنبّه یعنی ایقاظ از رقود نموده، و به نفخه خود محبوسین قبور و ارواح نائمه را از مراقد ابدان قائم نماید که بعد از قیام از نوم دنیا از ملائکه سؤال نمایند: «مَنْ بَعَثَنَا مِنْ مَرْقَدِنَا [۱] ». چه صُور بنا به تفسیر برخی جمع صورت است، و نفخ صور دمیدن روح است در صور مثالی برزخی، زیرا که از برای اسرافیل به اذن خدا دو نفخه و دو صور است، به نفخه[ای] اماته نماید و به نفخه[ای] احیاء، کما قیل: « النفخ نفختان، نفخة تطفأ النار و نفخة تشعلها » [۲] . چنان که در کلام الهی اشاره به این دو نفخه احیاء و اماته شده. اما به وجهی نفخه اماته به مقتضای قوله تعالی: « نُفِخَ فِی الصُّورِ فَصَعِقَ [۳] »، ای مات و نامه. « مَنْ فِی السَّماواتِ وَ مَنْ فِی الاْءَرْض [۴] »، و آن نفخ روح است در صور طبیعه و فتایل ابدان دنیویه که حیاتشان موت و ایقاظشان رقود است، بمفاد: « الناس نیام فإذا ماتوا انتبهوا » [۵]، از باب اتحاد معنی نوم و موت اذ یزول معهما الحسّ و الحرکة. از این باب است کلام امیرالمؤمنین علیه السلام: « متّ یوم ولدت » [۶] . و قال علیه السلام: « و اجسادهم قبل القبور قبور » [۱] . ---------- [۱]: ۲ - سوره مبارکه یس، آیه ۵۲. [۲]: ۳ - بنگرید: مفاتیح الغیب، ص ۵۱۰ ؛ مجموعه رسائل فلسفی صدرالمتألهین، ص ۳۲۷. [۳]: ۴ - سوره مبارکه زمر، آیه ۶۸. [۴]: ۱ - همان. [۵]: ۲ - بحارالأنوار، ج ۴، ص ۴۳ ؛ عوالی اللئالی، ج ۴، ص ۷۳ ؛ مجموعة ورام، ج ۱، ص ۱۴۵. [۶]: ۳ - بسنجید: الکافی، ج ۳، ص ۲۶۰ به نقل از ابوجعفر علیه السلام: « مِتَّ یوم مِتَّ ». [۱]: ۴ - دیوان امیرالمؤمنین علیه السلام، ص ۱۷۹. و قوله تعالی: « ثُمَّ نُفِخَ فِیهِ أُخْرَی فَإِذَا هُمْ قِیَامٌ یَنظُرُونَ [۲] » اشاره به نفخه احیاء است که نفخ روح در صور مثالی اخروی باشد « فَإِذَا هُمْ قِیَامٌ یَنْظُرُونَ » یعنی: آن وقت به صیحه و نفخه ثانویه ارواح نائمه از مراقد و مضاجع خود قائم شده، ینظرون الی المحشر و یقولون: « هذا مَا وَعَدَ الرَّحْمَنُ وَ صَدَقَ الْمُرْسَلُونَ [۳] »، چنان که « فتنبّه » در عنوان دعا اشاره به این انتباه و ایقاظ از نوم دنیا است رهائن قبور و محبوسین ابدان را، کما قیل: برون آی از حجاب تن بپر بر ساحت گلشن کنی تا چند از روزن نظر بر طرف گلشنها ---------- [۲]: ۵ - سوره مبارکه زمر، آیه ۶۸. [۳]: ۶ - سوره مبارکه یس، آیه ۵۲. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
تفسیر آیه واتبع الذین ظلموا مااترفوا فیه زمخشری می‌گوید ما مصدریه است یعنی وَ اتَّبَعَ الَّذِینَ ظَلَمُوا مٰا أُتْرِفُوا فِیهِ [۱]، ابن هشام می‌گوید ماء مصدریه حرف است. در حالی ما در اینجا اسم است و مرجع ضمیر شده است. برخی به دفاع از زمخشری گفته اند که ضمیر در فیه به ظلم برمی گردد که از ظلموا استفاده می‌شود. این پاسخ زحمت زا است. ضرر دنیا و دین یکی از بزرگان گفته است: از علامتهای روی گرداندن خدا از بنده این است که او را مشغول کاری کند که به نفع دنیا و دین او نیست. ---------- [۱]: ۱) - هود، ۱۱۶. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
💠حکم بلند گذاشتن مو برای مرد و کوتاه کردن مو برای زن، بگونه‌ای که شبیه جنس مخالف شود: 🌺اگر تشبّه زن به مرد و تشبّه مرد به زنان محسوب شود، جایز نیست. 📚 پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
💠آیا مردها می‌توانند صورت خود را با لوازم آرایش خانم‌ها زینت کرده و یا زیر ابرو بر دارند؟ 🌼. اگر تشبّه مرد به زن محسوب شود و یا مفسده‌انگیز باشد و یا ترویج فرهنگ مبتذل غرب به حساب آید، جایز نیست و بنابر این کسب درآمد از این طریق جایز نیست. و در غیر اینصورت جایز است. 📚 پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
سؤال👇 سلام علیکم بنده قبل مسح پاها دو کف دستم را بهم میکشم تا در موقع مسح پا رطوبت کافی داشته باشدآیا اینکار وضو را باطل میکند چون امروز جایی خواندم فقط از ابروها آب بگیرید صرفا روی عادت همیشه انجام داده ام رهبر پاسخ👇 سلام علیکم نسبت به گذشته ، محکوم به صحّت است و از این به بعد این کار را نکنید. 
سؤال👇 سلام من یه نذر برا دخترم کردم یه ناراحتی داشت گفتم تا قبل از اربعین دکترا بگن چیزیش نیست نذر کردم ولی یه روز قبل اربعین رفتم دکتر الان امادگی برا نذری ندارم میشه سال دیگه حالا تو محرم یا روز خاص یا همون اربعین ادا کنم صیغه قرانی هم نخوندم به زبونی گفتم پاسخ👇 سلام علیکم اشکالی ندارد، به هرشکلی که می خواهید عمل کنید.
سؤال👇 سلام شبتون بخیر ببخشید یه سوال داشتم اگه کسی درسفر نمازش شکسته است قضا بشه وقتی به شهر خودش برگرده باید نماز قضا رو کامل بخونه یا همون شکسته پاسخ👇 سلام علیکم نماز به همان شکل که قضا شده باید خوانده شود بنابراین در فرض سؤال باید شکسته خوانده شود.
سؤال👇 سلام استاد خسته نباشید ببخشید یه سوال داشتم، در ورزش هایی مثل تکواندو که باهم مبارزه می‌کنیم، بعد از مبارزه و ضرباتی که به حریف وارد می‌کنیم، باید حلالیت بگیریم؟ ممنون 🙏🌹 پاسخ👇 سلام علیکم از نظر شرعی چون بازی و تمرین است و اگر عمدی در کار نباشد، چیزی بر عهده شما نیست اما از نظر اخلاقی زیباست حلالیت طلبیده شود.
سؤال👇 سلام وقت بخیر بنده مسولیت یه مکانی رو دارم چن سال پیش یه مقداری پول از مردم جمع شده که گفتن تو امورات اون مکانی که هستم خرج کنم بنده هم نزدیک یه سال نگه داشتم دیدم فعلا اون پول نیاز نیس گذاشتم بانک و داره بهش سود میاد نگه داشتم به روزی که هر وقت لازم بود استفاده بشه حکم این چی میتونه باشه ؟؟ مرجع تقلید حضرت آقا پاسخ👇 سلام علیکم اگر این سود بر اساس عقود شرعی باشد، اشکالی ندارد. البته باید این سودها نیز در همان مکان هزینه شود.
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🚩 علیه السلام خداوند "واجب" را از امر به معروف و نهی از منکر آغاز کرده است، چون می‌دانسته که هر گاه این فریضه ادا گردد و برپا شود، تمام فرایض دیگر از آسان و دشوار برپا داشته خواهد شد. (وسائل الشیعه، ج ۱۱، ص۴۰۳) شاهی به جهان مثل تو آوازه ندارد مثل حَرَمت هیچ کجا، سازه ندارد ارباب منی جان منی، شاه شهیدان مجنون توام، عشق من اندازه ندارد