eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
30.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 کارگاه 1 🔰 جلساتی برای یادگیری اصول و مبانی و روشهای پاسخ به شبهات 💠 جلسه 1️⃣ 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 در اسلام به حیوانات حق نداری وعده دروغ بدی... چه برسه به انسان‌ها❗️ ⬅️ از امام(ع) پرسید دروغ به حیوان دیگه چیه؟ امام فرمودند... ▪️▪️▪️▪️▪️▪️ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥داستان بیست و سوم ؛ تعبیرِ خواب! 💢 می‌خواست از خوشحالی بال دربیاورد! 📌 مجموعه کلیپ‌های «حکایت سر» برش‌هایی پرجاذبه و زیبا از زندگانی شهیدِ بی سر محسن حججی @zandahlm1357
5.mp3
7.85M
📗کتاب صوتی "زندگینامه داستانی شهید رجایی" قسمت 5⃣
تخلیه و تحلیه و تجلیه اعنی اوّلاً تخلیه است که تصفیه قلب باشد از تمام رذائل اخلاق، و بعد تحلیه زینت دادن صفحه قلب است به مقابلات آنها از اوصاف حسنه و اخلاق مرضیه، و بعد تجلیه است به انوار قدسیه الهیه، و بعد مقام فنا است که مقتضای توحید و ساقط نمودن وجود و توابع وجود بالحقیقه از قاطبه ممکنات ؛ لأنها « کَسَرَابٍ بِقِیعَةٍ یَحْسَبُهُ الظَّمْآنُ مَآءً حَتَّی إِذَا جَآءَهُ لَمْ یَجِدْهُ شَیْئًا وَ وَجَدَ اللَّهَ عِندَهُ [۱] »، و قال تعالی فی حقّهم: « مَا تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِهِ إِلاَّ أَسْمَآءً سَمَّیْتُمُوهَا أَنْتُمْ وَ ءَابَاؤُکُمْ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ بِهَا مِنْ سُلْطَانٍ [۲] ». کروبیان یا ملائکه واله قوله علیه السلام: وَ لاَ یَغْفُلُونَ عَنِ الْوَلَهِ إِلَیْکَ. یعنی: از برای حقّ تعالی بعضی از طبقات ملائکه اند که آنها رفیع الدرجه [۳] و اعظم مقام اند از ملائکه، و « صافات صفّاً» [۴] و «سابقات سبقاً » [۵] و « مدبرات امراً » [۶] که بعد مفصّلاً ذکر می‌شود. و از آن طبقه « ملائکه » در لسان شرع و قرآن کریم تعبیر به کرّوبیان شده، و آنها چنان که معصوم فرموده آنی غفلت ندارند از وله و حیرانی در مشاهده ذات و صفات حقّ تعالی، و توجّهی نیست برای آنها به کونین، و تمام توجّهات آنها به جانب فوق و معنی المعانی و مبدأ المبادی است، مثل آنها چون مجذوبین و مستغرقین از بنی آدم است از مشاهده جمال و جلای الهی، « الوالهین فی معرفة اللّه و محبته، مشتغلة بطاعته ». و این قسم از ملائکه مقرّبین نسبتشان به ملائکه[ای[ که تدبیر سماوات می‌نمایند چون نسبت ملائکه مدبّره است نسبت به نفوس ناطقه، و این نوع وله و حیرانی ممدوح است که پیغمبر صلوات اللّه علیه ازدیاد او را از خدا سؤال می‌نماید که: « اللّهمّ زدنی فیک تحیراً » [۱] . ---------- [۱]: ۳ - سوره مبارکه نور، آیه ۳۹. [۲]: ۱ - سوره مبارکه یوسف، آیه ۴۰. [۳]: ۲ - اصل: رفع درجة. [۴]: ۳ - اقتباس از کریمه صافات، آیه ۱. [۵]: ۴ - اقتباس از کریمه نازعات، آیه ۴. [۶]: ۵ - اقتباس از کریمه نازعات، آیه ۵. [۱]: ۶ - بنگرید: شرح الاسماء الحسنی، ج ۱، ص ۱۲۲. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
انتهای حکومت وقتی عبدالملک در حال احتضار بود، از پنجره قصر به لباس شویی نگریست که لباس می‌شست. عبدالملک گفت: ای کاش لباس شویی بودم و جز دسترنج هر روز خود را نمی خوردم و چیزی از امور مسلمانان را عهده دار نبودم. این سخن به گوش ابوحازم رسید، وی گفت: خدای را سپاس که سلاطین را جوری قرار داد که وقت مرگشان دوست دارند مانند ما باشند و ما وقت مرگمان دوست نداریم مانند آنان باشیم. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
و فى حديثه عليه‌السلام فَإِذَا كَانَ‌ ذلِكَ‌ ضَرَبَ‌ يَعْسُوبُ‌ الدِّينَ‌ بِذَنَبِهِ‌، فَيَجْتَمِعُونَ‌ إِلَيْهِ‌ كَمَا يَجْتَمِعُ‌ قَزَعُ‌ الْخَرِيفِ‌. امام عليه السلام فرمود: در آن هنگام پيشواى دين در جايگاه خود مستقر مى‌شود و خداوند گروهى را از اطراف بلاد برمى‌انگيزد و مانند پاره‌هاى ابر پاييز به سرعت به سوى او مى‌آيند. ١ مرحوم سيّد رضى (در تفسير اين كلام شريف) مى‌گويد:«يَعْسُوب» به معناى آقا و پيشواى بزرگى است كه در آن روز، سرپرستى امور مردم را به دست مى‌گيرد و «قَزَع» به معناى قطعه‌هاى ابرى است كه آب در آن‌ها وجود ندارد (و ازاين‌رو با سرعت بر صفحۀ آسمان مى‌دوند و جمع مى‌شوند)؛ (قالَ‌ الرَّضِيُ‌: الْيَعْسُوبُ‌: السَّيِّدِ الْعَظيمُ‌ الْمالِكُ‌ لِأُمُورِ النّاسِ‌ يَوْمَئِذٍ، وَالْقَزَعُ‌: قِطَعُ‌ الْغِيَمِ‌ الَّتي لا ماءَ فيها) .
شرح و تفسير آيندۀ درخشان سيّد رضى رحمه الله، صدر اين كلام را ذكر نكرده در حالى كه بدون آن، مفهوم كلام امام عليه السلام كاملا روشن نمى‌شود، ولى علامۀ مجلسى از كتاب غيبت شيخ طوسى اين حديث را به‌طور كامل با ذكر سند از امام صادق عليه السلام نقل مى‌كند و مى‌گويد: «اميرمؤمنان عليه السلام چنين فرمود: «لا يَزَالُ‌ النَّاسُ‌ يَنْقُصُونَ‌ حَتَّى لا يُقَالَ‌ اللَّهُ‌ فَإِذَا كَانَ‌ ذَلِكَ‌ ضَرَبَ‌ يَعْسُوبُ‌ الدِّينِ‌ بِذَنَبِهِ‌ فَيَبْعَثُ‌ اللَّهُ‌ قَوْماً مِنْ‌ أَطْرَافِهَا وَ يَجِيئُونَ‌ قَزَعاً كَقَزَعِ‌ الْخَرِيفِ‌ وَ اللَّهِ‌ إِنِّي لَأَعْرِفُهُمْ‌ وَ أَعْرِفُ‌ أَسْمَاءَهُمْ‌ وَ قَبَائِلَهُمْ‌ وَ اسْمَ‌ أَمِيرِهِمْ‌...؛ مردم پيوسته (از نظر عقايد مذهبى) رو به نقصان مى‌روند تا زمانى كه حتى نام «اللّه» به فراموشى سپرده مى‌شود. در اين هنگام پيشواى دين در جايگاه خود مستقر مى‌شود و خداوند گروهى را از اطراف بلاد برمى‌انگيزد و مانند پاره‌هاى ابر پاييز به سرعت به سراغ او مى‌آيند. به خدا سوگند من آن‌ها را مى‌شناسم و حتى نام آن‌ها و قبيله‌هاى آن‌ها و نام اميرشان را نيز مى‌دانم...». ١ سيّد رضى رحمه الله در تفسير اين حديث شريف مى‌گويد:«يعسوب به معناى آقا و پيشواى بزرگى است كه در آن روز سرپرستى امور مردم را به دست مى‌گيرد و «قزع» به معناى قطعه‌هاى ابرى است كه آب در آن‌ها وجود ندارد (و ازاين‌رو با سرعت بر صفحۀ آسمان مى‌دوند و جمع مى‌شوند)»؛ (قالَ‌ الرَّضِيُ‌: الْيَعْسُوبُ‌: السَّيِّدِ الْعَظيمُ‌ الْمالِكُ‌ لِأُمُورِ النّاسِ‌ يَوْمَئِذٍ، وَ الْقَزَعُ‌: قِطَعُ‌ الْغِيَمِ‌ الَّتي لا ماءَ فيها) . جمعى از شارحان نهج البلاغه در تفسيرى كه سيّد رضى رحمه الله براى «قَزَع»(جمع قُزَعة) كرده است ايراد گرفته و گفته‌اند: در هيچ‌يك از منابع لغت چنين تفسيرى براى «قَزَع» نشده، بلكه همگى آن را به معناى قطعات ابر گرفته‌اند بى‌آن‌كه تصريح كنند: ابرى كه آب نداشته باشد؛ ولى شايد مرحوم سيّد رضى اين معنا را به دلالت التزامى استفاده كرده است، زيرا ارباب لغت گفته‌اند: قَزَع به قطعه‌هاى رقيق و پراكندۀ ابرها گفته مى‌شود (كه با سرعت حركت مى‌كنند) و طبيعى است كه اين‌گونه ابرها آبى با خود حمل نمى‌كنند و به همين دليل هم به سرعت پيش مى‌روند. منظور امام عليه السلام نيز اين است كه پيروان او به سرعت گرد او جمع مى‌شوند. در تفسير «ذَنَب» نيز شارحان اختلاف كرده و گفته‌اند «يَعْسُوب» در اصل همان ملكۀ زنبوران عسل است و هنگامى كه استقرار مى‌يابد دم خويش را بر زمين مى‌زند، بنابراين اين جمله كنايه از استقرار و استحكام است. اين احتمال نيز از سوى بعضى ديگر داده شده كه «ذَنَب» به معناى پيروان است و معناى جمله اين است كه پيشواى دين به همراه پيروان خود به راه مى‌افتاد (در اين صورت «ضَرَبَ‌» به معناى ضَرْب فِى الأرض و حركت بر روى زمين است). اين احتمال نيز داده شده كه زنبور عسل هنگامى كه خشم مى‌گيرد نيش خود را بيرون مى‌آورد، بنابراين جمله كنايه از اين است كه پيشواى دين در برابر ناهنجارى‌ها خشمگين مى‌شود و به پا مى‌خيزد؛ ولى معناى اول مناسب‌تر به نظر مى‌رسد، هرچند جمع ميان اين تعابير و تفسيرها نيز بعيد نيست. در اين‌كه اين سخن دربارۀ چه كسى است، معروف در ميان شارحان اين است كه امام عليه السلام به ظهور حضرت مهدى عليه السلام اشاره مى‌كند و شاهد زندۀ اين سخن همان چيزى است كه مرحوم علامۀ مجلسى در ذيل اين حديث شريف به نقل از غيبت شيخ طوسى از امام صادق عليه السلام از جدش اميرمؤمنان عليه السلام نقل كرده است كه مى‌گويد: پيروان و حاميان آن مرد الهى سيصد و سيزده نفر مطابق عدۀ رزمندگان اسلام در غزوۀ بدرند، همگى گرد او جمع مى‌شوند و آيۀ شريفۀ «أَيْنَ‌ ما تَكُونُوا يَأْتِ‌ بِكُمُ‌ اللّهُ‌ جَمِيعاً إِنَّ‌ اللّهَ‌ عَلى‌ كُلِّ‌ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ» ؛هرجا باشيد، خدا همۀ شما را حاضر مى‌كند؛ زيرا او، بر هر كارى تواناست» نيز اشاره به همين معناست. ١ به هر حال مى‌دانيم ياران سيصد و سيزده نفر مربوط‍‌ به ظهور حضرت مهدى عليه السلام است و اين قرينۀ روشنى است كه منظور امام عليه السلام نيز همين معنا بوده است. تفسير اين حديث شريف به ظهور حضرت مهدى عليه السلام منحصر به شارحان شيعه نيست، ابن ابى‌الحديد معتزلى نيز مى‌گويد: امام عليه السلام در اين جمله از ظهور مهدى عليه السلام خبر مى‌دهد كه به عقيدۀ ما در آخرالزّمان متولد مى‌شود. ٢ ولى ما پيروان مكتب اهل بيت عليهم السلام معتقديم آن حضرت تولد يافته و هم اكنون زنده و در پشت پردۀ غيبت است.
صفحه گلدان من🌳🌳🌳🌳 با ما همراه باشید👇👇👇 @zandahlm1357
💐گل ارکیده یکی از محبوب‌ترین گل‌های جهان است و عموما معنای عشق، باروری، تفکر و جذابیت را با خود به همراه دارد. با این حال، هر یک از انواع ارکیده با رنگ‌های خاص خود معناهای متفاوتی را منتقل می‌کنند؛ برای مثال ارکیده شاپرکی نماد سلامتی و رفاه است در حالی که ارکیده دندروبیوم نمادی از خرد و زیبایی است. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوقاشق غذا خوری میخک را آسیاب کنید. نیاز نیست پودر بشه فقط ریز بشه کافیه. یک لیتر آب بذارید جوش بیاد بعد میخک بریزید روی آب جوش ودرب ببندید یا یه بشقاب بذارید و بذارین سه روز بمونه. بعد مانند فیلم که مشاهده کردین اونو صاف کنید ودرون بطری اسپره ریخته و باغچه وگیاهان و سبزیجات خود را سمپاشی کنید 👌😊 صد درصد مفید و مؤثره +خوشبو هست میتونید خالص استفاده کنید حتی برای هزار پا خرخاکی وپشه مگس سفید و.... مؤثره سه هفته پشت سر هم هفته ای سه الی چهار بار استفاده کنید تفاله واضافات آنرا با مقداری خاک مخلوط کنید برای گیاهان استفاده کنید @zandahlm1357 🌺🌺🌺
به هیچ وجه نباید گلدانها را با تصور و خیال خود ، که این گلدان برای این گیاه کوچک می باشد آن را به گلدان بزرگ انتقال دهیم. 😄🌹🍃 👆زیرا : تجربه نشان داده است اکثر گیاهان آپارتمانی در گلدانی که به نظر کوچک می آیند بهتر رشد می کنند . به سایز کاکتوس و گلدان تصویر بالا دقت کنید👆 @zandahlm1357
انواع رزق و توصيه‌هاي غذايي و في السماء رزقكم بما توعدون در آسمان است رزق شما به آنچه وعده داده شده است. رزق مانند كسب، شامل رزق حلال و طيب و رزق حرام و رزق مكروه و رزق مباح و رزق مستحب است. كسي كه تصميم بگيرد رزق حلال بخورد، حتماً روزي وي از راه حلال تأمين خواهد شد. نقل است از شاه نعمت الله ولي چنين ادعائي داشت و مي‌گفت خداوند ضامن روزي من است و كسي نمي تواند رزق حرام بمن بخوراند. پادشاه وقت ادعاي اين عارف را مي‌شنود و دستور مي‌دهد شخص مفلسي را پيدا كنيد و به زور مالي از آن بگيريد و با پولش غذائي تهيه كنيد و به شخص عارف بخورانيد. مأمورين هم در قصبه اي پيرزني كه فقط داراي يك بز بود و از شير آن گذران عمر مي‌كرد را پيدا كرده و با زور و كتك بز وي را ذبح كرده و كبابي فراهم نموده و شاه نعمت الله ولي را به خوردن آن دعوت كردند و ايشان هم از آن غذا تناول نمود. پس از صرف غذا جريان تهيه گوشت آن را توضيح دادند. شاه نعمت الله ولي گفت امكان ندارد. پيرزن را آوردند و گفتند بگو كه راضي نيستي. پيرزن گفت من آخر عمر خود را طي مي‌كنم و نذر كرده بودم قبل از فوت اين بز را به شاه نعمت الله هديه كنم كه شما آن را به زور از من گرفتيد. آنچه با پول حلال به دست نيايد و يا شرع مقدس حرام كرده باشد خوردن آن حرام است. غذاهائي كه براي بدن ضررشان بيش از نفعشان است خوردنش حرام است. حضرت رسول اكرم صلي الله عليه و آله فرمودند: از خوردن چيزي كه ميل به آن نداري پرهيز كن. افرادي كه در مالشان هم مال حلال هست و هم مال حرام، اگر مهماني دادند با قصد اينكه از مال حلال آنها مصرف مي‌كنيم، شركت كنيد، بشرط اينكه به گناهان ديگر آلوده نشويد. مال حلال تا هفت نسل انسان بركت دارد و مال حرام يا در زمان خودمان از بين مي‌رود يا در زمان فرزندانمان. نشستن بر سر سفره‌هاي حرام مانند سفره هائي كه در آنها مشروبات الكلي چيده شده حرام است اگر چه از آنها تناول نكنيد و به محض حضور، جزئي از آنها محسوب مي‌شويد. مستحب است وليمه عقد و عروسي در صرف نهار باشد و بهتر است شبها غذاي سبك (مثل نان و پنير و يا نان و شير تنها و يا ميوه بسنده شود). صبحانه غذاي اصلي است و حتماً بايد صرف شود و بهتر است نان و پنير را با گردو و شير و نان را با عسل يا مربا و يا نان و تخم مرغ و شير مصرف شود. نهار بهتر است از نوع غذاي گرم باشد و در كنار آن ماست و سبزيجات صرف شود. در قرآن كريم اول ميوه را مطرح مي‌كند، بعد لحم طير يعني ميوه را قبل از غذا ميل كنيد، نه همانند اروپائيان بعد از غذا. ضرب المثلي است كه مي‌گويد: صبحانه را تنهائي بخور، نهار را با دوستت و شام را با دشمنت. خوردن لبنيات از طفوليت مفيد است و از چهل سالگي به بعد شير بايد جزء غذاي اصلي سالخوردگان باشد و از خوردن ميوه‌ها غافل نشوند. خوردن خيار با پوست و ته خيار باعث جلوگيري از سرطان است. خرما، عسل، زيتون، انجير، انار، موز، سيب گلاب يا قرمز، مركبات، زردآلو و سبزيجات كه بطور بهداشتي تميز شده باشند براي سلامتي فوق العاده مؤثر است. كسي كه روزانه دو عددسيب ميل كند هميشه سالم است. خوردن عدس باعث تسكين اعصاب خواهد شد. غذاهاي داغ مكروه است و علم پزشكي ثابت كرده كه ايجاد سرطان ريه مي‌شود. غذاهاي پركالري و چرب قبل از خواب مكروه است. همچنين خوردن شيريني‌هاي غيرطبيعي باعث چاق شدن و تبديل شيريني به چربي مي‌شود. خوردن گوشت زياد خوردنش مكروه است و دستور است شكم خود را قبور حيوانات قرار ندهيد كه انسان قسي القلب خواهد شد مضافاً به اينكه دندانهاي انسان براي گوشتخواري آفريده نشده اند. در عوض شير جنگل كه دندانهايش براي گوشت خوردن خلق شده هفته اي يك روز شكار را تعطيل مي‌كند. خلاصه اينكه گفته اند به غذايت نگاه كن بيشتر از باب حلال و حرام بودن آن است چون اگر كسب حلال شد، غذا حلال مي‌شود و اگر غذا حلال شد نطفه سالم و صالح مي‌شود و سپس خانواده و اجتماع و كشور و جهان صالح مي‌شوند انشاء الله تعالي. خوردن گوشت ماهي به مراتب از گوشتهاي ديگر بهتر است و خداوند درياها را به عنوان ذخيره گوشت قرار داده است. در قديم كه نان را بدون نمك تهيه مي‌كردند خوردن كمي نمك قبل و بعد از غذا مستحب بوده است كه فعلاً توصيه نمي شود ولي بدون اشتها غذا نخوردن و قبل از سير شدن كامل دست از غذا كشيدن و خوب جويدن غذا و شستن دستها قبل از غذا و بعد از غذا بدون تماس با حوله و حداقل هفت قدم راه رفتن بعد از غذا و سپس چند دقيقه اي به پشت خوابيدن و پاي راست خود را بر روي پاي چپ قرار دادن از توصيه‌هاي رهبران شيعه است. خلاصه اينكه زياد خوردن پدر دردها و كم خوردن پدر درمانهاست.
(نبي اكرم صلي الله عليه و آله) دوستي با مردم دانا نكوست دشمن دانا به از نادان دوست دشمن دانا بلندت مي‌كند بر زمينت مي‌زند نادان دوست تا تواني ميگريز از يار بد يار بد بدتر بود از مار بد مار بد تنها ترا بر جان زند يار بد بر جان و بر ايمان زند دوست آن باشد كه گيرد دست دوست در پريشان حالي و درماندگي دوست دارم كه دوست عيب مرا همچوآينه روبروگويد نه آنكه پشت سر رود و همچو شانه موبه مو گويد دوست هر كس عقل اوست و دشمن هر كس جهل اوست، دوستي كه عقل ندارد، دين ندارد و دوستي كه دين ندراد ضرر و خطرش چند برابر است. والسلام علي من التبع الهدي الحقير عباسعلي حقيقي زاده ۱۵/۴/۸۳ خلاصه المکاسب📚 نويسنده: عباسعلي حقيقي زاده✍ https://eitaa.com/zandahlm1357