eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
خبر از فرزند و قيافه او در شكم مادر مرحوم شيخ صدوق و ديگر بزرگان آورده اند، به نقل از شخصى به نام عبداللّه بن محمّد علوى حكايت كرد: پس از گذشت مدّتى از شهادت حضرت علىّ بن موسى الرّضاعليهما السلام روزى بر ماءمون وارد شدم و بعد از صحبت هائى در مسائل مختلف، اظهار داشت: همسرى داشتم كه چندين مرتبه، آبستن شده بود و بچّه اش سِقط مى شد، در آخرين مرتبه كه آبستن بود، نزد حضرت رضا عليه السلام رفتم و گفتم: ياابن رسول اللّه! همسرم چندين بار آبستن شده و سقط جنين كرده است ؛ و الا ن هم آبستن مى باشد، تقاضامندم مرا راهنمائى فرمائى تا طبق دستور شما او را معالجه و درمان كنم و بتواند سالم زايمان نمايد و نيز بچّه اش سالم بماند. چون صحبت من پايان يافت، حضرت رضا عليه السلام سر خويش را به زير افكند و پس از لحظه اى كوتاه سر بلند نمود و اظهار نمود: وحشتى نداشته باش، در اين مرحله بچه اش سقط نمى شود و سالم خواهد بود. و سپس افزود: به همين زودى همسرت داراى فرزند پسرى مى شود كه بيش از هركس شبيه به مادرش خواهد بود، صورت او همانند ستاره اى درخشان، زيبا و خوش سيما مى باشد. وليكن خداوند متعال دو چيز در بدن او زيادى قرار داده است. با تعجّب پرسيدم: آن دو چيز زايد در بدن فرزندم چيست؟! حضرت در پاسخ فرمود: يكى آن كه در دست راستش يك انگشت اضافى مى باشد ؛ و دوّم در پاى چپ او انگشت زايدى خواهد بود. با شنيدن اين غيب گوئى و پيش بينى، بسيار در حيرت و تعجّب قرار گرفتم و منتظر بودم كه ببينم نهايت كار چه خواهد شد؟! تا آن كه پس از مدّتى درد زايمان همسرم فرا رسيد، گفتم: هرگاه مولود به دنيا آمد، به هر شكلى كه هست او را نزد من آوريد. ساعاتى بعد، زنى كه قابله بود، وارد شد و نوزاد را - كه در پارچه اى ابريشمين پيچيده بودند - نزد من آورد. وقتى پارچه را باز كردند و من صورت و بدن نوزاد را مشاهده كردم، تمام پيش گوئى هائى را كه حضرت رضا عليه السلام بيان نموده بود، واقعيّت داشت و هيچ خلافى در آن مشاهده نكردم امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 قسمت اول : نور هدایت 🔹 بعد از شهادت امام موسی کاظم (ع) فرزندشون امام رضا (ع) در سن 35 سالگی به مقام امامت رسیدند و ...
30.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 کارگاه 1 🔰 جلساتی برای یادگیری اصول و مبانی و روشهای پاسخ به شبهات 💠 جلسه 1️⃣ 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 در اسلام به حیوانات حق نداری وعده دروغ بدی... چه برسه به انسان‌ها❗️ ⬅️ از امام(ع) پرسید دروغ به حیوان دیگه چیه؟ امام فرمودند... ▪️▪️▪️▪️▪️▪️ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥داستان بیست و سوم ؛ تعبیرِ خواب! 💢 می‌خواست از خوشحالی بال دربیاورد! 📌 مجموعه کلیپ‌های «حکایت سر» برش‌هایی پرجاذبه و زیبا از زندگانی شهیدِ بی سر محسن حججی @zandahlm1357
5.mp3
7.85M
📗کتاب صوتی "زندگینامه داستانی شهید رجایی" قسمت 5⃣
تخلیه و تحلیه و تجلیه اعنی اوّلاً تخلیه است که تصفیه قلب باشد از تمام رذائل اخلاق، و بعد تحلیه زینت دادن صفحه قلب است به مقابلات آنها از اوصاف حسنه و اخلاق مرضیه، و بعد تجلیه است به انوار قدسیه الهیه، و بعد مقام فنا است که مقتضای توحید و ساقط نمودن وجود و توابع وجود بالحقیقه از قاطبه ممکنات ؛ لأنها « کَسَرَابٍ بِقِیعَةٍ یَحْسَبُهُ الظَّمْآنُ مَآءً حَتَّی إِذَا جَآءَهُ لَمْ یَجِدْهُ شَیْئًا وَ وَجَدَ اللَّهَ عِندَهُ [۱] »، و قال تعالی فی حقّهم: « مَا تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِهِ إِلاَّ أَسْمَآءً سَمَّیْتُمُوهَا أَنْتُمْ وَ ءَابَاؤُکُمْ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ بِهَا مِنْ سُلْطَانٍ [۲] ». کروبیان یا ملائکه واله قوله علیه السلام: وَ لاَ یَغْفُلُونَ عَنِ الْوَلَهِ إِلَیْکَ. یعنی: از برای حقّ تعالی بعضی از طبقات ملائکه اند که آنها رفیع الدرجه [۳] و اعظم مقام اند از ملائکه، و « صافات صفّاً» [۴] و «سابقات سبقاً » [۵] و « مدبرات امراً » [۶] که بعد مفصّلاً ذکر می‌شود. و از آن طبقه « ملائکه » در لسان شرع و قرآن کریم تعبیر به کرّوبیان شده، و آنها چنان که معصوم فرموده آنی غفلت ندارند از وله و حیرانی در مشاهده ذات و صفات حقّ تعالی، و توجّهی نیست برای آنها به کونین، و تمام توجّهات آنها به جانب فوق و معنی المعانی و مبدأ المبادی است، مثل آنها چون مجذوبین و مستغرقین از بنی آدم است از مشاهده جمال و جلای الهی، « الوالهین فی معرفة اللّه و محبته، مشتغلة بطاعته ». و این قسم از ملائکه مقرّبین نسبتشان به ملائکه[ای[ که تدبیر سماوات می‌نمایند چون نسبت ملائکه مدبّره است نسبت به نفوس ناطقه، و این نوع وله و حیرانی ممدوح است که پیغمبر صلوات اللّه علیه ازدیاد او را از خدا سؤال می‌نماید که: « اللّهمّ زدنی فیک تحیراً » [۱] . ---------- [۱]: ۳ - سوره مبارکه نور، آیه ۳۹. [۲]: ۱ - سوره مبارکه یوسف، آیه ۴۰. [۳]: ۲ - اصل: رفع درجة. [۴]: ۳ - اقتباس از کریمه صافات، آیه ۱. [۵]: ۴ - اقتباس از کریمه نازعات، آیه ۴. [۶]: ۵ - اقتباس از کریمه نازعات، آیه ۵. [۱]: ۶ - بنگرید: شرح الاسماء الحسنی، ج ۱، ص ۱۲۲. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
انتهای حکومت وقتی عبدالملک در حال احتضار بود، از پنجره قصر به لباس شویی نگریست که لباس می‌شست. عبدالملک گفت: ای کاش لباس شویی بودم و جز دسترنج هر روز خود را نمی خوردم و چیزی از امور مسلمانان را عهده دار نبودم. این سخن به گوش ابوحازم رسید، وی گفت: خدای را سپاس که سلاطین را جوری قرار داد که وقت مرگشان دوست دارند مانند ما باشند و ما وقت مرگمان دوست نداریم مانند آنان باشیم. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
و فى حديثه عليه‌السلام فَإِذَا كَانَ‌ ذلِكَ‌ ضَرَبَ‌ يَعْسُوبُ‌ الدِّينَ‌ بِذَنَبِهِ‌، فَيَجْتَمِعُونَ‌ إِلَيْهِ‌ كَمَا يَجْتَمِعُ‌ قَزَعُ‌ الْخَرِيفِ‌. امام عليه السلام فرمود: در آن هنگام پيشواى دين در جايگاه خود مستقر مى‌شود و خداوند گروهى را از اطراف بلاد برمى‌انگيزد و مانند پاره‌هاى ابر پاييز به سرعت به سوى او مى‌آيند. ١ مرحوم سيّد رضى (در تفسير اين كلام شريف) مى‌گويد:«يَعْسُوب» به معناى آقا و پيشواى بزرگى است كه در آن روز، سرپرستى امور مردم را به دست مى‌گيرد و «قَزَع» به معناى قطعه‌هاى ابرى است كه آب در آن‌ها وجود ندارد (و ازاين‌رو با سرعت بر صفحۀ آسمان مى‌دوند و جمع مى‌شوند)؛ (قالَ‌ الرَّضِيُ‌: الْيَعْسُوبُ‌: السَّيِّدِ الْعَظيمُ‌ الْمالِكُ‌ لِأُمُورِ النّاسِ‌ يَوْمَئِذٍ، وَالْقَزَعُ‌: قِطَعُ‌ الْغِيَمِ‌ الَّتي لا ماءَ فيها) .
شرح و تفسير آيندۀ درخشان سيّد رضى رحمه الله، صدر اين كلام را ذكر نكرده در حالى كه بدون آن، مفهوم كلام امام عليه السلام كاملا روشن نمى‌شود، ولى علامۀ مجلسى از كتاب غيبت شيخ طوسى اين حديث را به‌طور كامل با ذكر سند از امام صادق عليه السلام نقل مى‌كند و مى‌گويد: «اميرمؤمنان عليه السلام چنين فرمود: «لا يَزَالُ‌ النَّاسُ‌ يَنْقُصُونَ‌ حَتَّى لا يُقَالَ‌ اللَّهُ‌ فَإِذَا كَانَ‌ ذَلِكَ‌ ضَرَبَ‌ يَعْسُوبُ‌ الدِّينِ‌ بِذَنَبِهِ‌ فَيَبْعَثُ‌ اللَّهُ‌ قَوْماً مِنْ‌ أَطْرَافِهَا وَ يَجِيئُونَ‌ قَزَعاً كَقَزَعِ‌ الْخَرِيفِ‌ وَ اللَّهِ‌ إِنِّي لَأَعْرِفُهُمْ‌ وَ أَعْرِفُ‌ أَسْمَاءَهُمْ‌ وَ قَبَائِلَهُمْ‌ وَ اسْمَ‌ أَمِيرِهِمْ‌...؛ مردم پيوسته (از نظر عقايد مذهبى) رو به نقصان مى‌روند تا زمانى كه حتى نام «اللّه» به فراموشى سپرده مى‌شود. در اين هنگام پيشواى دين در جايگاه خود مستقر مى‌شود و خداوند گروهى را از اطراف بلاد برمى‌انگيزد و مانند پاره‌هاى ابر پاييز به سرعت به سراغ او مى‌آيند. به خدا سوگند من آن‌ها را مى‌شناسم و حتى نام آن‌ها و قبيله‌هاى آن‌ها و نام اميرشان را نيز مى‌دانم...». ١ سيّد رضى رحمه الله در تفسير اين حديث شريف مى‌گويد:«يعسوب به معناى آقا و پيشواى بزرگى است كه در آن روز سرپرستى امور مردم را به دست مى‌گيرد و «قزع» به معناى قطعه‌هاى ابرى است كه آب در آن‌ها وجود ندارد (و ازاين‌رو با سرعت بر صفحۀ آسمان مى‌دوند و جمع مى‌شوند)»؛ (قالَ‌ الرَّضِيُ‌: الْيَعْسُوبُ‌: السَّيِّدِ الْعَظيمُ‌ الْمالِكُ‌ لِأُمُورِ النّاسِ‌ يَوْمَئِذٍ، وَ الْقَزَعُ‌: قِطَعُ‌ الْغِيَمِ‌ الَّتي لا ماءَ فيها) . جمعى از شارحان نهج البلاغه در تفسيرى كه سيّد رضى رحمه الله براى «قَزَع»(جمع قُزَعة) كرده است ايراد گرفته و گفته‌اند: در هيچ‌يك از منابع لغت چنين تفسيرى براى «قَزَع» نشده، بلكه همگى آن را به معناى قطعات ابر گرفته‌اند بى‌آن‌كه تصريح كنند: ابرى كه آب نداشته باشد؛ ولى شايد مرحوم سيّد رضى اين معنا را به دلالت التزامى استفاده كرده است، زيرا ارباب لغت گفته‌اند: قَزَع به قطعه‌هاى رقيق و پراكندۀ ابرها گفته مى‌شود (كه با سرعت حركت مى‌كنند) و طبيعى است كه اين‌گونه ابرها آبى با خود حمل نمى‌كنند و به همين دليل هم به سرعت پيش مى‌روند. منظور امام عليه السلام نيز اين است كه پيروان او به سرعت گرد او جمع مى‌شوند. در تفسير «ذَنَب» نيز شارحان اختلاف كرده و گفته‌اند «يَعْسُوب» در اصل همان ملكۀ زنبوران عسل است و هنگامى كه استقرار مى‌يابد دم خويش را بر زمين مى‌زند، بنابراين اين جمله كنايه از استقرار و استحكام است. اين احتمال نيز از سوى بعضى ديگر داده شده كه «ذَنَب» به معناى پيروان است و معناى جمله اين است كه پيشواى دين به همراه پيروان خود به راه مى‌افتاد (در اين صورت «ضَرَبَ‌» به معناى ضَرْب فِى الأرض و حركت بر روى زمين است). اين احتمال نيز داده شده كه زنبور عسل هنگامى كه خشم مى‌گيرد نيش خود را بيرون مى‌آورد، بنابراين جمله كنايه از اين است كه پيشواى دين در برابر ناهنجارى‌ها خشمگين مى‌شود و به پا مى‌خيزد؛ ولى معناى اول مناسب‌تر به نظر مى‌رسد، هرچند جمع ميان اين تعابير و تفسيرها نيز بعيد نيست. در اين‌كه اين سخن دربارۀ چه كسى است، معروف در ميان شارحان اين است كه امام عليه السلام به ظهور حضرت مهدى عليه السلام اشاره مى‌كند و شاهد زندۀ اين سخن همان چيزى است كه مرحوم علامۀ مجلسى در ذيل اين حديث شريف به نقل از غيبت شيخ طوسى از امام صادق عليه السلام از جدش اميرمؤمنان عليه السلام نقل كرده است كه مى‌گويد: پيروان و حاميان آن مرد الهى سيصد و سيزده نفر مطابق عدۀ رزمندگان اسلام در غزوۀ بدرند، همگى گرد او جمع مى‌شوند و آيۀ شريفۀ «أَيْنَ‌ ما تَكُونُوا يَأْتِ‌ بِكُمُ‌ اللّهُ‌ جَمِيعاً إِنَّ‌ اللّهَ‌ عَلى‌ كُلِّ‌ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ» ؛هرجا باشيد، خدا همۀ شما را حاضر مى‌كند؛ زيرا او، بر هر كارى تواناست» نيز اشاره به همين معناست. ١ به هر حال مى‌دانيم ياران سيصد و سيزده نفر مربوط‍‌ به ظهور حضرت مهدى عليه السلام است و اين قرينۀ روشنى است كه منظور امام عليه السلام نيز همين معنا بوده است. تفسير اين حديث شريف به ظهور حضرت مهدى عليه السلام منحصر به شارحان شيعه نيست، ابن ابى‌الحديد معتزلى نيز مى‌گويد: امام عليه السلام در اين جمله از ظهور مهدى عليه السلام خبر مى‌دهد كه به عقيدۀ ما در آخرالزّمان متولد مى‌شود. ٢ ولى ما پيروان مكتب اهل بيت عليهم السلام معتقديم آن حضرت تولد يافته و هم اكنون زنده و در پشت پردۀ غيبت است.
صفحه گلدان من🌳🌳🌳🌳 با ما همراه باشید👇👇👇 @zandahlm1357
💐گل ارکیده یکی از محبوب‌ترین گل‌های جهان است و عموما معنای عشق، باروری، تفکر و جذابیت را با خود به همراه دارد. با این حال، هر یک از انواع ارکیده با رنگ‌های خاص خود معناهای متفاوتی را منتقل می‌کنند؛ برای مثال ارکیده شاپرکی نماد سلامتی و رفاه است در حالی که ارکیده دندروبیوم نمادی از خرد و زیبایی است. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوقاشق غذا خوری میخک را آسیاب کنید. نیاز نیست پودر بشه فقط ریز بشه کافیه. یک لیتر آب بذارید جوش بیاد بعد میخک بریزید روی آب جوش ودرب ببندید یا یه بشقاب بذارید و بذارین سه روز بمونه. بعد مانند فیلم که مشاهده کردین اونو صاف کنید ودرون بطری اسپره ریخته و باغچه وگیاهان و سبزیجات خود را سمپاشی کنید 👌😊 صد درصد مفید و مؤثره +خوشبو هست میتونید خالص استفاده کنید حتی برای هزار پا خرخاکی وپشه مگس سفید و.... مؤثره سه هفته پشت سر هم هفته ای سه الی چهار بار استفاده کنید تفاله واضافات آنرا با مقداری خاک مخلوط کنید برای گیاهان استفاده کنید @zandahlm1357 🌺🌺🌺
به هیچ وجه نباید گلدانها را با تصور و خیال خود ، که این گلدان برای این گیاه کوچک می باشد آن را به گلدان بزرگ انتقال دهیم. 😄🌹🍃 👆زیرا : تجربه نشان داده است اکثر گیاهان آپارتمانی در گلدانی که به نظر کوچک می آیند بهتر رشد می کنند . به سایز کاکتوس و گلدان تصویر بالا دقت کنید👆 @zandahlm1357