#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
خرجي راه آقاي حاج ميرزا طاهر حسيني كه از اهل منبر و از خدام كشيك چهارم آستان قدس است نقل كرده كه شب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خرما
از ابوحبيب بناجي مروي نقل است كه گفت رسول خدا (ص) را در خواب ديدم كه به بناج آمده بود ودر مسجدي كه هر سال حجاج آنجا ميآيند، آمده بود. گويا من رفتم به سوي او و سلام كردم و ايستادم و ديدم پيش روي او طبقي از برگ نخيل مدينه بود و در آن خرماي صيحاني بود. مقداري برداشت و به من داد شمردم ۱۸ خرما بود پس چنين معني كردم كه من به عدد هر خرما يكسال
بمانم و چون از خواب بيست روز گذشت در زميني بودم كه آن را براي زراعت اصلاح ميكردم كسي آمد و خبر داد که امام رضا (ع) از مدينه به آنجا ميآيند. مردم به سوي او ميشتافتند وقتي آمدم او را ديدم که در همان جايي که پيامبر (ص) نشسته بودند، نشسته است، و زير او حصيري بود و پيش او طبقي از خرما بود سلام مرا جواب داد و به من گفت که نزديک او بروم و يک مشت از آن خرما به من داد شمردم همان عدد بود كه حضرت رسول (ص) داده بود گفتم زياد كن يا بن رسول الله فرمود اگر رسول خدا (ص) از اين زيادتر ميداد ما هم ميداديم.
(منتهي الامال، ج ۲ ص ۳۵۲).
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آرام_جانها
🔷 قسمت پنجم : حدیث سلسله الذهب
🔹 امام رضا (ع) در اخرین روز های سفر خود به نیشابور رسید ، شهری که در آن زمان یک یک از مراکز مهم علمی فرهنگی و محل رفت و امد عالمان بود ...
🔹 بچه های عزیز ما هر شب براتون قراره با توجه به روز های پایانی ماه صفر سوال هایی راجب هجرت امام رضا (ع) بزاریم و شما با درست جواب دادن برنده جوایز ما شوید .
برای شرکت در پویش عدد 1️⃣ را به 3️⃣0️⃣0️⃣3️⃣ ارسال نمایید.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📹 کارگاه #اصول_پاسخ_به_شبهات 4 🔰 جلساتی برای یادگیری اصول و مبانی و روشهای پاسخ به شبهات 💠 جلسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
28.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 کارگاه #اصول_پاسخ_به_شبهات 5
🔰 جلساتی برای یادگیری اصول و مبانی و روشهای پاسخ به شبهات
💠 جلسه 5️⃣
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
@zandahlm1357
محمد پیامبری برای همیشه.pdf
1.06M
🏴 #رحلت_پیامبر_اکرم
📚 کتاب "محمد(ص)؛ پیامبری برای همیشه"
✍ استاد حسن رحیمپور ازغدی
📌 به مناسبت رحلت رسول اکرم اسلام (ص)
🔻شامل گفتارهای:
1⃣ چه باید کرد؟ (سیره حکومتی)
2⃣ محمد(ص)؛ پیامبری برای همیشه
3⃣ پیامبری و خاتمیت
4⃣ اجتهاد سرگردان،جهاد بیهدف
🆔 @zandahlm1357
▪️▪️▪️▪️▪️▪️
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #من_محمدعلی_رجایی "زندگینامه داستانی شهید رجایی" قسمت 8⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.mp3
9.07M
📗کتاب صوتی
#من_محمدعلی_رجایی
"زندگینامه داستانی شهید رجایی"
قسمت 9⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻📻
#کتاب_صوتی
#دفاع_مقدس
#شهدا
📚 #نفوذی
3⃣ فصل سوم (۳)
📻 سرگذشت ، مبارزات و مجاهدتهای شهید عبدالمحمد سالمی ، نیروی زبده اطلاعات عملیات که تا عمق عراق ، مانند شهرهای بغداد ، کاظمین ، نحف و کربلا نفوذ کرده بود و با لباس افسر ارتش عراق ، حتی افسران عراقی به او احترام میگذاشتند ، تا جایی که سیلیای به صورت یک ارتشی عراقی زده بود !!
📻 تاریخ انتشار کتاب صوتی ؛ مرداد ماه ۱۴٠۲
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفت میکائیل و اعوان او بالجمله، از باب آن که « لکلّ حقیقةٍ رقیقةٌ [۳] و لکلّ معنی الصورة »، رقایق ه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفت جبرئیل
قوله علیه السلام: وَ جِبْرِیلُ الاْءَمِینُ عَلَی وَحْیِکَ.
اولاً بدان که: جبرائیل ملکی است از چهار ملائکه معظّمه که حاملین عرش خدا، و ارکان اربعه عالم وجودند و این اسم مرکّب است از دو لفظ عربی و سریانی ؛ زیرا که « جبر » عربی است، و بر سه معنی اطلاق میشود:
[۱]: به معنی قهر و غلبه ؛
[۲]: و به معنی اصلاح ؛
[۳]: و به معنی عطا.
و « ایل » که سریانی است به معنی « اللّه » است، چون اسرائیل که اسم حضرت
یعقوب است یعنی بنده خدا، که هر یک از معانی ثلاثه جبر، مناسبِ حال آن ملَک مقرّب است.
امّا قهر و غلبه، چه نسبت جبرائیل به عالم طبیعی و انسان کبیر نسبت روح به بدن است، و روح غالب و قاهر به اعضا و جوارح بدن است، و به اراده او است ایاب و ذهاب و حرکت و سکون بدن که آلت و مرکب روح است. قال تعالی فی حق جبرائیل: « ذُو مِرَّةٍ فَاسْتَوَی * وَ هُوَ بِالاْءُفُقِ الاْءَعْلَی [۱] »، أی ذو قوة فی عقله و رأیه.
أمّا جبر به معنی اصلاح، کما ورد « یا جابر العظم الکسیر » [۲] یعنی، مُصلح او نیز مناسب او است ؛ چه جبرائیل معلّم قاطبه بشر علی الخصوص برای اشرف افراد او، چون کلّیه انبیاء علیهم السلام، و معلّم به ترتیب خود اصلاح مفاسد متعلّمین نموده، و آنها را به امر خدا از حضیض بشریت ارتقا به اوج ملکیت داده، و کمالات مکمونه که در مقام ذات و استعداد بالقوّه دارند به مقام بروز فعلیت رسانیده، نقایص آنها را جبران مینماید، کما أخبر اللّه تعالی فی حقّ بیته: « وَ مَا یَنطِقُ عَنِ الْهَوَی * إِنْ هُوَ إِلاَّ وَحْیٌ یُوحَی * عَلَّمَهُ شَدِیدُ الْقُوَی [۳] »، که اشاره به جبرئیل است، وحی و الهام هر دو، القایِ در قلب است، نهایت اگر القا بلا واسطه ملک باشد « الهام » است، و اگر به واسطه شد « وحی ». و از باب اثبات شرافت خاتم الانبیاء بر سایر انبیاء اولواالعزم، واسطه وحی که جبرائیل است القا نموده، و بذاته فرموده: « فَأَوْحَی
إِلَی عَبْدِهِ مَا أَوْحَی [۱] ».
و نیز جبر به معنی عطا مناسب آن ملک است، و ایل چون به معنی اللّه است یعنی عطای خدا، چه عقل فعال که حقیقت جبرائیل است با عقول جزئیه که جزء و اعوان او است اعظم ترین عطایای حقّ اند، کما ورد: « ما [۲] قسّم فی العباد شی ء أفضل من العقل » [۳] ؛ لذا قال تعالی: « وَ لَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ [۴] » أی کرمناهم بالنطق
والعقل والتمییز و تسلیطهم علی ما فی الأرض و تسخیر سایر الحیوانات لهم.
و امین در فقره دعا: المؤتمن علی الشی ء، و منه محمدٌ أمین اللّه علی رسالته.
----------
[۱]: ۱ - سوره مبارکه نجم، آیات ۶ و ۷.
[۲]: ۲ - مصباح الکفعمی، ص ۷۸ ؛ مصباح المتهجّد، ص ۳۰۶ ؛ مهج الدعوات، ص ۳۰۸.
[۳]: ۳ - سوره مبارکه نجم، آیات ۳ - ۵.
[۱]: ۴ - سوره مبارکه نجم، آیه ۱۰.
[۲]: ۵ - اصل: لا.
[۳]: ۶ - بسنجید: بحارالأنوار، ج ۱، ص ۱۵۴: « یا هشام! ما قسّم بین العباد أفضل من العقل ».
[۴]: ۷ - سوره مبارکه اسراء، آیه ۷۰.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
دوستی و دشمنی حکیمی به فرزندانش گفته است: فرزندانم با کسی عداوت نکنید، هرچند بدانید ضرری از وی به ش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعا برای گنهکار
ابوحازم صوفی در ایام حج در یکی از روزهایی که وقوف در منی واجب است، چشمانش به زنی زیبا روی افتاد که صورتش را عریان کرده بود و زیباییش مردم را به فتنه انداخته بود.
ابوحازم گفت: ای زن در مشعرالحرام هستی و مردم را از عبادتشان باز میداری؟ صورتت را بپوشان. زن گفت: ای ابوحازم، من از کسانی هستم که شاعر در باره ی آنها گفته است:
اماطت کسا الخز عن حر وجهها
وارخت علی المتنین بردا مهلهلا
من اللاء یحججن یبغین حسبه
و لکن لیقتلن البریء مغفلا
ابوحازم به یارانش گفت: دعایش کنیم که خدا این صورت زیبا را در آتش نسوزاند. او دعا کرد و یارانش آمین گفتند. شعبی از این واقعه با خبر شد، گفت: شما حجازیها خیلی رقیق القلب هستید اگر عراقی بودید میگفتید خدا تو را لعنت کند.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
مجموعه نمایش صوتی " یک آیه یک قصه "
"آموزش مفاهیم قرآن به کودکان با قصه"
🔹قسمت های 1 تا 46 🔹
تهیه شده در رادیو قرآن
با اجرای سرکار خانم #مریم_نشیبا
✅ لینک دانلود برنامه " یک ایه یک قصه"
#یک_آیه_یک_قصه
#مفاهیم_قرآن
✅ مخصوص #کودک_و_نوجوان
1_1032504831.mp3
2.42M
قسمت 1️⃣
📜سوره مبارکه شرح آیه ۵ و ۶
🔹"فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً"🔹
#یک_آیه_یک_قصه
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۱۰۶- چرا سوره دخان را دخان گويند؟ دخان به معناي دود است و در آيه ۱۰ اين سوره به آن اشاره شده و لذا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۱۱- چرا سوره احقاف را احقاف گويند؟
احقاف به معناي سرزمين قوم عاد است كه در آيه ۲۱ اين سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را احقاف گويند.
۱۱۲- محتواي سوره احقاف چيست؟
نام محمد در دومين آيه اين سوره آمده است و به آن اشارهشده و لذا اين سوره را محمد گويند.
۱۱۳- چرا سوره محمد (ص) را محمد (ص) گويند؟
نام محمد (ص) در دومين آيه اين سوره آمده است و به آن اشاره شده و لذا اين سوره را محمد (ص) گويند.
۱۱۴- نام ديگر سوره محمد (ص) چيست؟
نام ديگر سوره محمد (ص)، قتال است.
۱۱۵- محتواي سوره محمد (ص) چيست؟
توضيحي از كافران و مومنان و نعمتهاي خدا، جدال حق و باطل، جنگ با كفار از موضوعاتي است كه در سوره محمد (ص) به آن اشاره شده است.
صفحه
تدبر در قرآن
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 #واژه_شناسی_قرآن ازکاربرد مشتقات «اِباء» در قرآن استفاده میشود که معنای اصلی مادّه آن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا