eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.7هزار عکس
35.5هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
17 شهریور 1402 - چند دقیقه برای تفکر - شبکه 4 - ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۲.mp3
28.6M
🔻 سینما، ارزش، مالیخولیا (قدرت خیال و نسبت آن با "حسن و قبح") سینما - حوزه هنری انقلاب اسلامی چند دقیقه برای تفکر استاد ازغدی ▪️▪️▪️▪️▪️▪️ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
11.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱 یاد باد آن روزگاران یاد یاد 🌿 📽 فیلم تصاویری از جبهه و حال و هوای رزمندگان در دوران دفاع مقدس همراه با نوحه ای شنیدنی و حماسی از مداح و ذاکر اهل بیت، : 🎙خیز ای رزمنده شیر ، خانه از دشمن بگیر امر فرموده چنین فرمانده ی کل قوا یاور مستضعفان نور هدی روح خدا هست کلید فتح قدس اندر زمین کربلا از سر و جان بهر فتح نینوا باید گذشت بهر آزادی قدس از کربلا باید گذشت از کنار مرقد آن سر جدا باید گذشت خیز ای رزمنده شیر ، خانه از دشمن بگیر همچو شیر ای مرد میدان شهادت برخروش از دل و جان بهر یاری دادن اسلام کوش پرچم توحید را برگیر بر بالای دوش قدس از قید ستم بنما رها باید گذشت بهر آزادی قدس از کربلا باید گذشت از کنار مرقد آن سر جدا باید گذشت خیز ای رزمنده شیر ، خانه از دشمن بگیر آن که با عشق خدا سرباز روح الله شد پیشتاز اندر جهاد فی سبیل الله شد راهی کوی حقیقت با دل آگاه شد از همه هستی خود بهر خدا باید گذشت بهر آزادی قدس از کربلا باید گذشت از کنار مرقد آن سر جدا باید گذشت خیز ای رزمنده شیر ، خانه از دشمن بگیر.. دوران •┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈┈ روایتگر رویدادهای جنگ .... و حال و هوای رزمندگان جبهه ها @zandahlm1357
6.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻📻 📚 5⃣ فصل پنجم (۵) 📻 سرگذشت ، مبارزات و مجاهدت‌های شهید عبدالمحمد سالمی ، نیروی زبده اطلاعات عملیات که تا عمق عراق ، مانند شهرهای بغداد ، کاظمین ، نحف و کربلا نفوذ کرده بود و با لباس افسر ارتش عراق ، حتی افسران عراقی به او احترام می‌گذاشتند ، تا جایی که سیلی‌ای به صورت یک ارتشی عراقی زده بود !! 📻 تاریخ انتشار کتاب صوتی ؛ مرداد ماه ۱۴٠۲
ملک روح قوله علیه السلام: وَ الرُّوحُ الَّذِی هُوَ مِنْ أَمْرِکَ. چه از جمله ملائکه که تعلق تدبیری بمادون دارد، مسمّی به « روح مجرّده قدسیه است »، که بمفاد: «قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّی [۴] » آن از عالم امر خدا است، نه چون بدن از عالم خلق، « أَلا لَهُ الْخَلْقُ وَ الاْءَمْرُ [۵] »، و آن ملک روحانی تعلّق تدبیری به عالم خلق دارد، و مبدأ آثار و افعال مختلفه است از روی علم و شعور، چنان که از آن ملک که مبدأ آثار مختلفه باشد از روی عدم علم و شعور تعبیر به نفس نباتی شده که مصدر افعال و آثاری است به امر خدا، از جذب و دفع و هضم و امساک و نموّ و تصویر [۱]، ولی از روی عدم علم، حال او در تحت تسخیر ربّ الارباب حالِ قلم است در دست کاتب که گوید: در کف کاتب وطن دارم مدام کرده بین اصبعین او مقام نیست در من جنبشی از ذات من اوست در من دم به دم جنبش فکن ---------- [۴]: ۲ - سوره مبارکه اسراء، آیه ۸۵. [۵]: ۳ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۵۴. [۱]: ۴ - هکذا در اصل. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
تبریک و تعزیت وقتی هارون رشید از دنیا رفت، شعرا بر امین وارد شدند تا او را برای خلافت تهنیت گویند و نیز از مرگ پدر تسلیت دهند. نخستین کسی که زبان به تعزیت و تبریک باز کرد، ابونواس بود. گفت: سعد و نحس با هم همراه شد و مردم در وحشت و خوشحالی هستند. چشم می‌گرید و دندان می‌خندد، ما هم عزاداریم و هم شادمان، امین برای رسیدنش به خلافت ما را می‌خنداند و برای مرگ پدرش می‌گریاند. جرت الجوار بالسعد و النحس فالناس فی وحشته و فی انس والعین تبکی والسن ضاحکه فنحن فی ماتم و فی عرس یضحکهاالقائم الامین و یبکیها وفاة الرشید بالامس آرزو غزالی می‌گوید: فرق بین امیدواری (رجاء) و آرزو (تمنی) این است که امید بر خلاف آرزو، بر اصلی استوار است. مثلاً: برزگری تخم کاشته و زحمت آبیاری را تحمل کرده و حاصل را خرمن کرده می‌گوید: امیدوارم فلان مقدار گندم بدست آورم. این امید است. کس دیگری تخمی نکاشته، زراعتی بدست نیاورده و زحمت هم نکشیده در خواب و خیال خود فرو رفته و گاه خرمن کوبی می‌گوید آرزو دارم فلان مقدار گندم بدست آورم، این آرزوی بی ریشه است و دست نیافتنی است. بنده نیز وقتی در عبادت زحمت به خود داده و از گناه چشم پوشیده، آنگاه بگوید امیدوارم که خداوند این اندک را از من بپذیرد و این عمل کوتاه را تمام و ثواب کامل عطا کند، این امید است. ولی اگر غافل مانده و وظایفش را ترک گفته و معصیت کرده و از خشم و رضای خدا و بهشت و جهنم او باکی نداشته و بگوید: امیدوار به بهشت و نجات از جهنم هستم، این امید او آرزویی است دست نیافتنی و او خود آن را امید نامیده است. این جهل و خطا از اوست. * یکی از عارفان گفته است که ابومسیره عابد را دیدم دنده هایش از شدت زحمت پیدا بود. به او گفتم: خدا تو را ببخشد، رحمت خدا وسیع است. خشم گرفت و گفت: اثر ناامیدی در من دیدی؟ رحمت خدا به محسنان نزدیک است. به خدا سخن او ما را به گریه واداشت. باید انسان عاقل، حال پیامبران و بزرگان و اولیاء را بنگرد که چگونه در اطاعت خدا تلاش می‌کردند و عمرشان به عبادت می‌گذراندند. و شب و روز در همان حال بودند، آیا آنان حسن الظن به خدا نداشتند؟ به خدا آنان آگاه ترین به وسعت رحمت خدا بودند و بیشترین حسن ظن به کرم خدا داشتند ولی می‌دانستند این رحمت بدون تلاش و کوشش بدست نیاید و غیر آن آرزویی دست نیافتنی و غرور محض است. پس شما خودتان را در عبادت و طاعت بزحمت اندازید تا امیدی که بهترین توشه است فراهم کنید. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇 @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
ویژگی های (قسمت۲) ✅رشد عقلی از دیگر ویژگیهای دوره نو جوانی ، رشد شناختی و عقلی است / ژان پیاژه PIAJET رواشناس سوئیسی می گوید : " کودک غالبا" در واقعیتها و تفکرات حسی و حرکتی محصور است و تفکر او وابسته به اشیاء خارجی است . اما نوجوان قدرت ذهنی فوق العاده ای پیدا می کند که او را از قید واقعیتهای خارجی رها می سازد . این ویژگی او را متوجه عالم ذهنی و درونی خود می کند . " روانشناسان ، نوجواني را آغاز دوره تفکر انتزاعي مي دانند . در اين دوران ، نوجوان احساس قدرت زياد مي کند . نوجوان در اين مقطع سني ، مي تواند قضاياي منطقي را درک کند و استدلال علمي در او قوي مي شود . در دوره نوجواني ، استعدادها و توانمنديها نيز اختصاصي تر مي شود . به عنوان مثال ممکن است هر نوجواني در دروس يا حرفه هاي خاصي موفقيت کسب کند ✅استقلال فکری در دوره نوجواني ، ساده انديشي دوران طفوليت از بين مي رود و نوجوان به سنجش و ارزيابي مسائل مي پردازد تا در نظام ذهنی خود ، دوباره آنها را بسازد . از اين رو شايد در مورد برخي امور متعارف شک کند و حتي از افکار و عقايد والدين خود انتقاد نمايد . نوجوان در پي کسب استقلال فکري است . ممکن است درمورد اعتقادات خودش نيز دچار شک و ترديد شود . نه اينکه آنها را نفي کند ، بلکه مي خواهد ، آنها را دوباره بازسازي کند و زيربنايي استدلالي براي آنها بيابد . از اينرو والدين و مربيان نبايد از شک و ترديدهاي نوجوان ، دچار نگرانی و اضطراب شوند ، بلکه بايد او را براي رسيدن به يقين ، ياري کنند . بنابراين شک ، توفقگاه خوبي نيست ، اما معبر و راهي مناسب براي رسيدن به حقيقت است . @zandahlm1357