eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
⚪ساکت ترین مکان در جهان؛ اتاق بدون پژواکی در ایالت مینیسوتای آمریکا. ◽سکوت اینجا را کر کننده توصیف می‌کنند؛ ◽بیشترین زمانی که کسی توانسته در این اتاق بماند 45 دقیقه است. @zandahlm1357
صفحه طنز😂😂😂 @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای فوتبال زده تلویزیون رو داغون کرده ،اما هنوز ولکن دیدن فوتبال نیس😁 @zandahlm1357
تبلیغ فقط این بقیش سوتفاهمه @zandahlm1357
اضطراب اگه عکس بود بوی مدرسه! بوی اول مهر! بوی روپوش و مقنعه‌ی مدرسه!. @zandahlm1357
36.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سریال قهوه تلخ 😂 کمدی ، طنز ، تخیلی 📼 قسمت یازدهم @zandahlm1357
قضیه جابر و اعطاء مال باو موجب عبرت عقلا می‌باشد داعی- بجابر وقتی ادعا کرد که پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم وعده داده از مال بحرین بمن بدهد بدون آنکه ایرادی بگیرند و شاهد بطلبند هزار و پانصد دینار از مال مسلمانان یعنی از بیت المال باو دادند. حافظ- أولا این خبر را حقیر ندیده‌ام شاید در کتابهای شماها باشد-ثانیا از کجا معلوم است شاهد نخواسته باشد. داعی- خیلی تعجب است که شما ندیده اید زیرا از جمله دلائلی که علماء خودتان اقامه می‌نمایند بر اینکه خبر واحد عدل صحابی قابل قبول است همین خبر جابر بن عبد اللّه انصاری است. چنانچه شیخ الاسلام حافظ ابو الفضل احمد بن علی بن حجر عسقلانی در فتح الباری فی شرح صحیح البخاری فی باب من یکفل عن میّت دینا می‌گوید انّ هذا الخبر فیه دلالة علی قبول خبر العدل من الصحابة و لو جرّ ذلک نفعا لنفسه لانّ ابا بکر لم یلتمس من جابر شاهدا علی صحّة دعواه [۱] . همین خبر را مبسوطتر بخاری در صحیح خود نقل نموده است: فی باب من یکفل عن میّت دینا فی کتاب الخمس فی باب ما قطع النبیّ من البحرین. نوشته است وقتی مال بحرین را بمدینه آوردند منادی ابی بکر ندا در داد هر کس را پیغمبر أکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم وعده داده یا طلبی از آن حضرت دارد بیاید بگیرد جابر آمد گفت رسول أکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بمن وعده داده که از مال بحرین بمن بدهد زمانی که بحرین فتح شود و بتصرف مسلمین در آید؟ فوری بدون شاهد بمحض ادعاء هزار و پانصد دینار باو دادند. و نیز جلال الدین سیوطی در تاریخ الخلفاء در فصل خلافت أبی بکر و آنچه واقع شده در خلافت او همین قضیّۀ جابر را نقل نموده. شما را بخدا آقایان با انصاف این عمل تبعیض نبوده است. اگر نظر خصوصی در کار نبوده بهمان جهتی که جائز آمد بر أبی بکر که بر خلاف آیۀ شهادت عمل نماید و بدون شاهد از اموال مسلمین بمحض ادعاء بجابر بدهد بر فرض که فدک (بقول آنها) مال مسلمین بوده (و حال آنکه ملک متصرّفی فاطمه سلام اللّه علیها بود) لازم بود رعایت مقام رسالت را بنماید دل فاطمۀ صدیقه ودیعۀ رسول خدا را نشکنند و ادّعای او را قبول نموده فدک را باو رد نمایند. علاوه بر اینها بخاری در صحیح و سایر علماء و فقهاء شما خبر عدل صحابی را قبول می‌نمایند و لو جرّ نفع بسوی خود بنماید ولی ادّعا و گفتار علی علیه السّلام را مردود می‌دانند بعذر اینکه یجر النفع الی نفسه!!مگر علی علیه السّلام از اصحاب بلکه فرد کامل از اصحاب نبود پس اگر منصفانه دقیق شوید تصدیق می‌فرمائید دسیسه بازی بوده نه اجرای حق و حقیقت. حافظ- گمان می‌کنم علت آنکه ابی بکر رضی اللّه عنه از جابر شاهد نطلبید آن بود که چون جابر از أصحاب نزدیک رسول خدا صلّی اللّه علیه و سلّم و تربیت شده آن حضرت بوده و قطعا از آن حضرت شنیده بود من کذّب علیّ متعمدا فلیتبوأ مقعده من النار [۱] . با این وعید شدید هرگز مرد مؤمن صحابی نزدیک و تربیت شده آن حضرت حاضر نبود اقدام بچنین امری از روی دروغ بنماید و آخرت خود را برای جیفۀ بی قدر و قابلیت دنیای فانی خراب کند و دروغ از قول رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نقل نماید. داعی- آیا جابر نزدیک تر بود برسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم یا علی و فاطمه سلام اللّه علیهما که مربّای تربیت آن حضرت بودند. حافظ- بدیهی است علی و فاطمه رضی اللّه عنهما که از اول عمر تحت تربیت پیغمبر صلّی اللّه علیه و سلّم بودند از هر کس بآن حضرت نزدیک تر بودند. داعی- پس تصدیق بفرمائید که علی و فاطمه سلام اللّه علیهما اولی بودند که با چنین وعیدی از قول پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم دعوای دروغ ننمایند. و بر آنها بود که دعوای فاطمۀ صدیقه را بپذیرند زیرا که بالقطع و الیقین مقام آن دو بزرگوار از جابر بالاتر بوده (چنانچه خودتان هم اعتراف دارید) بلکه از همۀ اصحاب چون که مشمول آیه تطهیر و معصوم بوده اند. و آیه تطهیر صراحت دارد در عصمت و پاکی پنج نفر که مشمولین آیۀ تطهیر محمّد-علی-فاطمه-حسن-حسین علیهم الصلاة و السّلام بودند. بعلاوه اکابر علمای خودتان تصدیق صداقت و راستگوئی آنها را نموده اند راجع بمولانا امیر المؤمنین قبلا عرض کردم که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم او را صدّیق و راستگوی این امت معرفی فرموده و خداوند هم در قرآن مجید او را صادق خوانده. و اما دربارۀ حضرت صدیقه کبری فاطمه سلام اللّه علیها اخبار بسیار است از آن جمله حافظ ابو نعیم اصفهانی در ص ۴۲ جلد دوم حلیة الاولیاء از عایشه روایت می‌نماید که گفت ما رأیت احدا قطّ اصدق من فاطمة غیر أبیها [۱] . ---------- [۱]: ۱) در این خبر دلالتی است بر قبول خبر عدل صحابی و لو جر نفع بسوی خود بنماید برای اینکه أبی بکر از جابر شاهد نخواست بر صحت ادعایش. [۱]: ۱) کسی که عمدا بر من دروغ به بندد پس نشیمنگاه او آتش جهنم خواهد بود.
[۱]: ۱) هرگز ندیدم احدی را راستگوتر از فاطمه غیر از پدر بزرگوارش. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani-7 - تصنيف : سرباز جهاد.mp3
600.1K
‌✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 مست آمدم ای پیر که مستانه بمیرم مستانه در این گوشه میخانه بمیرم درویشم و بگذار قلندر منشانه کاکل همه افشان به سر شانه بمیرم من در یتیمم ٬ صدفم سینه دریاست بگذار یتیمانه و دردانه بمیرم بیگانه شمردند مرا در وطن خویش تا بی وطن و از همه بیگانه بمیرم سرباز جهادم من و از جبهه ی احرار انصاف کجا رفته که در خانه بمیرم من بلبل عشاق به دامی نشوم رام در دام تو هم بی طمع دانه بمیرم در زندگی افسانه شدم در همه آفاق بگذار که در مرگ هم افسانه بمیرم 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔@zandahlm1357
انسان شناسی ۳۱۶.mp3
11.02M
۳۱۶ | • دخترم رفت دانشگاه، کلّاً حجابش رو برداشت! • پسرم تا رفت سرکار دیگه کم کم نمازش رو هم رها کرد! • خودم تا وارد اداره جدید شدم، آروم آروم نگرشم به دنیا عوض شد و اعتقاداتم رنگ باخت. √ آخه چرا اینطوری میشه؟ منبع : کارگاه انسان شناسی پیشرفته رسانه رسمی استاد محمد شجاعی
‌‌‌‌‌🎆✨🌙--------------------🌟 بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد دعا کبوتر عشق است بال و پر دارد اللهم عجل لولیک الفرج @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا