پیام به چهل وهشتمین نشست اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا
بسم الله الرّحمن الرّحیم
جوانان و فرزندان ملّت ایران که در دانشگاههای گوناگون جهان به کسب دانش مشغولند، نهالهایی ارزشمندند که ریشه در خاک حاصلخیز کشور سرافراز خود دارند و همچون برادران و خواهرانشان در دانشگاههای زنده و پر تحرک کشور، ثمرات ارزشمندی را تقدیم میهن و ملّت خود خواهند کرد، انشاءالله.
این است آن اندیشه ئی که ذهن دانشجوی ایرانی را در هر نقطه از جهان باید همواره مشغول دارد. کیفیت فراگیری و انتخاب دانشی که فرا میگیرید و روحیه و رفتاری که در این دوران تحصیلی، شخصیت شما را نمایان میسازد، یکسره باید از این اندیشه تابناک، سرچشمه بگیرد و راه شما را مشخص سازد.
در فرایند پرهیجانِ تبدیل دانشجوی امروز به مدیر و انسان برجسته ی فردا، بیش از همه چیز، توکل به خدا و استمداد از لطف و رحمت او به کار شما خواهد آمد. این است آنچه استعدادهای شما را شکوفائی و گام شما را استواری و دل شما را آرامش میبخشد.
به امید آینده ی درخشان شما و کشور، همه تان را به خدای بزرگ میسپارم و برای شما دعا میکنم.
سید علی خامنه ای
.......:
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۱۶- دلیل محکوم نکردن تفکّرات افراطی چرا جنابعالی تاکنون همیشه تفکّر نواندیشان و غرب اندیشان را محکو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۷- دلیل محدودیّتها و عدم امکان طرح دیدگاههای برخی متفکّران در دانشگاهها
با تشکّر از اینکه با صراحت فرمودید باید هرچه بیشتر از آزادیها در چارچوب اسلام استفاده کرد، مشکل اصلی ما تفسیر این چارچوب است که هرکس به سلیقه ی خود عمل میکند. به نظر من، اهل فکر در این جامعه باید در ارائه ی نظرات خود آزاد باشند و اسلام هم این اجازه را میدهد؛ پس چرا بعضی از متفکّران دینی این جامعه منزوی شده اند و اجازه ی سخن گفتن عمومی و ورود به دانشگاهها را ندارند؛ در حالی که از اندیشه ی بعضی از اینها بخوبی میتوان در رشد علم و تحقیق در جامعه استفاده کرد؟ چرا حتّی بردن نام آنها گویی تحریم شده است؛ حتّی خود ترجیح میدهم نام.... را نیاورم؛ زیرا نسبت به وی حسّاسیّت وجود دارد. چرا اینقدر جامعه را باید کوچک کنند تا هر صدایی را به معنای توطئه تلقی کنند؟ تقاضای من و عدّه ای دیگر این است که این گونه محدودیّتها برداشته شود.
اظهارنظرهای اهل نظر ممنوع نیست و هم اکنون در سطح وسیع مطبوعات و رادیو تلویزیون، صاحب نظران سیاسی و اجتماعی، آزادانه از نظرات متنوّع خود دفاع، و در مواردی درباره ی آن مناظره و مباحثه میکنند؛ همچنان که اساتید زیادی در کلاسهای درس خود در دانشگاهها، عقاید متفاوتی را در همه ی زمینهها - حتّی دین و اعتقادات - ابراز میدارند و هرگز کسی بدین خاطر متعرض آنها نمیشود؛ ولی آنگاه که کسی به بهانه ی بیان یک
نظر علمی یا سیاسی، فرصت را برای وارد کردن اتّهام به دین و انقلاب و مقدّسات و سیاستهای قانونی کشور و تولید شایعه و دروغ مغتنم میشمرد، مطلب فراتر از فقط یک اظهار عقیده ی علمی یا فکری یا سیاسی میرود؛ این یک جرم قانونی است و هیچ منطق و صحیح و عاقلانه ای در تفسیر آزادی، آن را مجاز نمیشمرد. شخصی که از وی نام برده اید، مورد نظر ما در این پاسخ نیست؛ ولی توجّه کنید که او و دیگرانی از قبیل او نیز هم اکنون آزادانه میگویند و مینویسند.
اگر در جامعه ای تا حدود منطقی و صحیح آزادی رعایت نشود، آنچه حاصل خواهد شد، به جای رشد و بالندگی افکار، انحراف و گمراهی و بسی ضایعات دیگر خواهد بود.
#پاسخ پرسشهای دانشجویان
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#فایل_صوتی_روانشناسی_قلب 32 🎧آنچه خواهید شنید؛ ❣توی شلوغی قیامت... فقط يه آشناست که می تونه پيد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روانشناسی قلب 33.mp3
6.6M
#فایل_صوتی_روانشناسی_قلب 33
🎧آنچه خواهید شنید؛
❣قرآن، چند تا آينه بهمون معرفی کرده؛
تاتوی همین دنیا،
چهره باطن مون رو توش نگاه کنیم!
🔻یکی از این آینه ها رو بشناسیم.
🕌در محضر امام روح الله (۱۳۱)
💠 ابراهیم(ع) به ما آموخت که عزیزترین ثمره حیات خود را در راه خدا بدهید و عیدی بگیرید
📌 امام خمینی (ره ):
#عید_قربان ، عیدی که انسانهای آگاه را به یاد قربانگاه ابراهیمی میاندازد؛ قربانگاهی که درس فداکاری و جهاد را در راه خدای بزرگ به فرزندان آدم و اصفیاء و اولیاء خدا میدهد.عمق جنبههای توحیدی و سیاسی این عمل را جز انبیاء عظام و اولیاء کرام- علیهم الصلاه و السلام- و خاصّه عباد الله کَس دیگری نمیتواند ادراک کند. این پدرِ توحید و بت شکنِ جهان به ما و همه انسانها آموخت که قربانی در راه خدا، پیش از آنکه جنبه توحیدی و عبادی داشته باشد، جنبههای سیاسی و ارزشهای اجتماعی دارد. به ما و همه آموخت که عزیزترین ثمره حیات خود را در راه خدا بدهید و عیدی بگیرید. خود و عزیزان خود را فدا کنید، و دین خدا را و عدل الهی را برپا نمایید. به همه ما، ذریّه آدم، فهماند که «مکّه» و «مِنیٰ» قربانگاه عاشقان است. و اینجا محل نشر توحید و نفی شرک؛ که دلبستگی به جان و عزیزان نیز شرک است. به فرزندان آدم درس آموزنده جهاد در راه حق را داد که از این مکان عظیم نیز فداکاری و از خود گذشتن را به جهانیان ابلاغ کنید.
📚صحیفه نور،جلد 18،صفحه 87
#لبیک_یا_خامنه_ای
#جمهوری_اسلامی_حَرم_است
#امام_خمینی
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💖💥بر خدیجه ( س) همسر والا مقام خاتم صلوات
🌷💥بر حامی پیغمبر اکرم ( ص ) صلوات
❤️همپای خدیجه ( س ) نیست بانوی دگر
🌷💥بر جود خدایی اش دمادم صلوات
🌷💥الّلهُمَّ
💖💥صلّ
🌷💥علْی
💖💥محَمَّد
🌷💥وآلَ
💖💥محَمَّدٍ
🌷💥وعَجِّل
💖💥 فرَجَهُم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
درمان مسافر با نيشكر چون ماءمون - خليفه عبّاسى - جهت دست يابى به اهداف شوم خود دستور داد تا حضرت عل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
درويش
نقل كردهاندكه درويشي فقير به نام عنايت درمشهد بود كه گاهي دو روز را در گرسنگي به سر ميبرد زيرا عادت نداشت چيزي را از مردم طلب كند پس با نهايت گرسنگي و ناتواني به حرم مطهر مشرف شد و خدمت قبر آن حضرت گريه نمود.
ناگهان حالت چرت به او دست داد در آن حال امام رضا (ع) را ملاقات كرد كه فرمود ميروي نزد فلان بقال من گفتهام كه به تو ۴ غاز « واحد پول دوره قاجار معادل
نيم شاهي » دهد آنها را ببر نزد فلان خرده فروش كه در فلان جا بساط دارد سنگي روي بساط اوست آن رابه ۴ غاز بخر و آن سنگ را حكاكي كن در ميان آن دانة لعلي است چون آن دانه را بيرون آوري به هندوستان ببر. گفتم من كه حكاكي نميدانم فرمود ما تو را تعليم ميدهيم چون به حال آمد برخاست و از حرم بيرون آمد و همان كار را انجام داد پس به هندوستان رفت و آن دانه را به زر بسياري از او خريدند و ثروتمند شد و به مشهد بازگشت.
(كرامات رضويه ج ۱ ص ۲۱۵ – ۲۱۴).
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
41.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مجله آهو برنامه های متنوع و جذابی برای کودکان منتشر میکند.
👨 دانا و جانا 👩
قسمت چهارم : گلخونه امام رضا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#امام_زمان عج #اغاز_ولایت_امام_زمان عج 🔻 آقا بالاخره ظهور کی خواهد بود انشاالله ؟ ⬅️چرا نباید بدو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام زمان یا رهبری؟.ogg
2.61M
🔰 #سوال کاربران
یه روحانی تو سخنرانیشون میگه من نه چپی هستم نه راستی
من فقط امام زمانی هستم ...‼️
بعد میگفتن رهبری خودشون فرمودند من خاک کف پای قنبر غلام حضرت علی هم نیستم ولی بعضیا کاسه ی داغتر از آش شدن و ایشون رو امام میدونن و
الان مخاطبی که پای منبر ایشون هستن و خیلی هم قبولشون دارن
اینکه میگه راه فقط راه امام زمانه ..جوابشون چی هست
🎤 عبادی
👆👆👆
❌ به جواب این سوال دقت کنید ، با رنگ و پوشش دینی و امام زمانی ، خیلی نرم تفکرات انجمن حجتیه ترویج شده است ❌
🔰انقلابی باید قوی شود🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#زن
🔻در اسلام، زن حقوق اقتصادی دارد، ولی تکلیف اقتصادی ندارد❗️وظیفه مرده که تأمین کنه... منتی هم نیست...
⬅️اینه که گفتن ارث مرد دو برابر زن❗️
#ارسالی_مخاطبین
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📻📻 #کتاب_صوتی #دفاع_مقدس #شهدا 📚 #نفوذی 9⃣ فصل نهم (۹). 📻 سرگذشت ، مبارزات و مجاهدتهای شهید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻📻
#کتاب_صوتی
#دفاع_مقدس
#شهدا
📚 #نفوذی
0⃣1⃣ فصل دهم (فصل پایانی)
📻 سرگذشت ، مبارزات و مجاهدتهای شهید عبدالمحمد سالمی ، نیروی زبده اطلاعات عملیات که تا عمق عراق ، مانند شهرهای بغداد ، کاظمین ، نحف و کربلا نفوذ کرده بود و با لباس افسر ارتش عراق ، حتی افسران عراقی به او احترام میگذاشتند ، تا جایی که سیلیای به صورت یک ارتشی عراقی زده بود !!
📻 تاریخ انتشار کتاب صوتی ؛ مرداد ماه ۱۴٠۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #موشن
🔹 القاب فرماندهان ٨ سال دفاع مقدس
@zandahlm1357
📸 تصویری جدید و دیده نشده از شهید حاج قاسم سلیمانی در محضر مقام معظم رهبری
@zandahlm1357
┈•••✾••┈ ┈•••✾••
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اجرای فرامین الهی توسّط ملائکه قوله علیه السلام: الْمُسْتَهْتَرُونَ [۱] بِذِکْرِ آلاَئِکَ، وَ الْمُ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حال ملائکه به هنگام نظاره بر اهل دوزخ
قال الداعی علیه السلام فی دعائه: وَ الَّذِینَ یَقُولُونَ إِذَا نَظَرُوا إِلَی جَهَنَّمَ تَزْفِرُ عَلَی أَهْلِ مَعْصِیَتِکَ سُبْحَانَکَ [مَا عَبَدْنَاکَ] حَقَّ عِبَادَتِکَ.
الزفر: إدخال النفس فی الباطن، کما أنّ الشهیق إخراجه مع الصوت، که کنایه از آه و ناله است به سبب اندوه و غم ؛ زیرا که در همّ و غمّ توجّه روح بخاری است متدرّجاً از ظاهر بدن به باطن، و به واسطه توجّه روح که منبع حرارت غریزیه است بر قلب، و تحلیل رطوبات بدن انقباضی در قلب و ظاهر بشره حاصل شود، لهذا نفس بالفطره به واسطه دفع اَلم حرارت مفرط حاصله از غمّ، هوای رطب خارج را فوق العاده جذب به باطن نماید که روح و انبساطی در قلب حاصل شود، و هوای حارّ مجاور قلب خارج گردد، پس ادخال او آه و زفیر است، و اخراج او ناله و شهیق، قال تعالی: « لَهُمْ فِیهَا زَفِیرٌ وَ شَهِیقٌ [۱] ».
و معنی دیگر « زفره » از نصرت و معاونت است و در فقره دعاء « تزفر علی أهل معصیتک » معنی ثانی مراد است، یعنی: آن ملائکه سکان سماوات حقایقی اند که هرگاه نظر نمایند به سوی دنیا که رقیقه جهنم است که اهل معصیت در آن مبتلا
به عقوبات الهی اند به واسطه نتایج اعمال، طلباً للرحمه عرض مینمایند « تزفر » یعنی: خدایا نصرت و رحمت نما به اهل معصیت خود به رحمت واسعه « الّتی وسعت کلّ شی ء » [۲] ؛ لأ نّک لاتضرّک المعصیة و تسرّک الطاعة.
کما أخبر اللّه تعالی عن حالهم « وَ الْمَلاَآئِکَةُ یُسَبِّحُونَ بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَ یَسْتَغْفِرُونَ لِمَن فِی الاْءَرْضِ [۳] »، یعنی: آن ملائکه بعد از تسبیح و تنزیه ربّ خود استغفار و طلب رحمت و نعمت و دفع نقمت مینمایند از برای کلّ اهالی ارض از مطیع و
عاصی، تقی و شقی. چنان که عمومیت از « من » موصوله استفاده میشود چه عالم ارض و دار طبیعت باطن جهنم است، به مفاد « وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمُحِیطَةٌ بِالْکَافِرِینَ [۱] » ؛ زیرا که اجسام طبیعیه که ظلّ ذی ثلاث شُعب اند به اعتبار اَقطار و ابعاد ثلاثه آنها، از عرض و طول و عمق، چون مؤلّف از اضداد، و دائم در کون و فساد، و ذبول و فنا، مبتلا به ظلمات ثلاثه زمان و مکان و مادّه اند، لهذا نیست دنیا الاّ الشرور و الآفات و الابتلاء و النقصانات، کما قال مولانا امیرالمؤمنین علیه السلام فی حقّها:
----------
[۱]: ۵ - سوره مبارکه هود، آیه ۱۰۶.
[۲]: ۱ - اقتباس از سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۵۶.
[۳]: ۲ - سوره مبارکه شوری، آیه ۵.
[۱]: ۳ - سوره مبارکه توبه، آیه ۴۹ ؛ سوره مبارکه عنکبوت، آیه ۵۴.
فصفوتها ممزوجة بکدورة و راحتها مقرونة بعناء [۲]
لذا ورد فی الحدیث: « من أراد الدنیا أصابه فقر لا غناء له، و سقم لا صحة فیه و ذلّ لا عزّة فیه » [۳] .
و فی حدیث آخر: « الدنیا غذائها سمام، و أسبابها رمام » [۴]، یقال: سممت الطعام أی: جعلت فیه السمّ.
بالجمله، چون دنیا باطن جهنم است، لهذا ورود بر نار در قول حق تعالی: « وَ إِن مِّنکُمْ إِلاَّ وَارِدُهَا کَانَ عَلَی رَبِّکَ حَتْمًا مَّقْضِیًّا [۵] » ورود بر دنیا است، چه « واردها » که اسم فاعل است به معنی حال است نه استقبال، این است که از شمول این آیه مبارکه از معصوم سؤال نمودند که آیا شما هم واردانید؟ فرمودند: « جزنا و
هی خامدة » [۶] .
« و سبحانک [ما عبدناک] حق عبادتک»: و در فقره دعا آن قول ملائکه بعد از
طلب مغفرت و رحمت برای عموم اهالی ارض به خصوص مکلّفین، به منزله معذرت خواهی برای عاصیان از بنی آدم است.
یعنی: خدایا آنها به واسطه استیلای شهوت و غضب و غلبه غفلت که لازمه اصلاح عالم و عماد عمارت دنیا است و ابتلاء آنها به نفس اماره بالسوء که تو لمصلحةٍ در آنها قرار داده[ای] کما هو حقّه از عهده وظایف طاعات و عبودیت تو بر نیایند از باب عدم مقتضی و وجود مانع، ما تسبیح و تنزیه و تقدیس پس مینمائیم حقّ عبادت و اطاعت اوامر و نواهی تو را، که ذاتاً منزّه و مبرائیم از آلایش شهوت و غضب که ملزوم عصیان است، کما قال فی حقّهم: « لاَّ یَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَ یَفْعَلُونَ مَا یُؤْمَرُونَ [۱] ».
----------
[۲]: ۴ - دیوان علی علیه السلام، ص ۳۶.
[۳]: ۵ - شرح الاسماء الحسنی، ج ۱، ص ۳۱.
[۴]: ۶ - مجمع البحرین، ج ۲، ص ۴۳۳ ؛ و بسنجید: نهج البلاغة، ص ۱۶۵.
[۵]: ۷ - سوره مبارکه مریم، آیه ۷۱.
[۶]: ۱ - بسنجید: بحارالأنوار، ج ۸، ص ۲۵۰ (با اختلافی در الفاظ).
[۱]: ۲ - سوره مبارکه تحریم، آیه ۶.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357