#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📻📻📻 #کتاب_صوتی #شهدا #مدافعان_حرم 📚 #سید_ابراهیم 3⃣ فصل سوم (۳) 📚 روایتهایی از زندگی و مجاه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرنهاست زمین انتظار مردانی اینچنین را میکشد تا بیایند و کربلای ایران را عاشقانه بسازند و زمینه ساز ظهور باشند… آن مردان آمدند و رفتند، فقط من و تو ماندیم و از جریان چیزی نفهمیدیم…
شهید مرتضی آوینی
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ملائکه رساننده اخبار غیب قوله علیه السلام: وَ حُمَّالِ الْغَیْبِ إِلَی رُسُلِکَ، وَ الْمُوءْتَمَنِی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تأویل بال ملائکه
اما اثبات جناح از برای آنها مثنی و ثلاث و رباع، کما فی القرآن [۴] ابداً مخالفت با عقل و نقل ندارد که از برای اشباح برزخیه و صور مثالیه ملائکه که مخصوص است مر مشاهده آنها را عیون انبیاء، که آن که صورت جناح و طیران و مُسیّر [۵] باشد ؛ چه برای هر حقیقتی رقیقه[ای] و به جهت هر معنی صورتی است، چنان
که حقیقت « سنین قحط » در صورت « بقرات عِجاف » ظاهر میشود، و سنین رخا در صورت « بقرات سمان » [۶] این است که از برای حقایق عقول بشریه جزئیه که جنود و اعوان جبرائیل اند، جناح و طیران است که قوای مدرکه طیاره اند و قوای محرّکه سیّاره، لهذا گفته اند حکماء که: انسان بالقوه صاحب دو بال است، یکی قوّه علاّمه و دیگری عمّاله، و اگر این دو را به علم و عمل و تهذیب اخلاق تکمیل نموده و از قوّه به فعلیت آورد تواند خود را از حضیض ناسوت به اوج ملکوت رساند، و اگر به کلّ علایق دنیا و اوزار طبیعت آلوده نمود که به مفاد:
« اثَّاقَلْتُمْ إِلَی الاْءَرْضِ [۱] » مخلّد است، کما قال تعالی: « وَ لَوْ شِئْنَا لَرَفَعْناهُ بِهَا وَلکِنَّهُ أَخْلَدَ إلَی الاْءَرْضِ وَ اتَّبَعَ هَواهُ [۲] ».
چنان که در طرف ترقّی و عروج فرموده: « إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ [۳] »، چه، حق تعالی بر روح و نفس موقّته اطلاق کلام و کلمه فرموده، کما قال: « بِکَلِمَةٍ مِنْهُ اسْمُهُ الْمَسِیحُ [۴] »، زیرا که الکلمة: هو المعرب عمّا فی الضمیر، و نفوس قدسیه هم چون معرب عمّا فی غیب الغیوب اند، یعنی مظهر اسماء و صفات حق اند، آیه و کلمه اند. بالجمله، اشاره به عروج و صعود نفس است بعد الفراق ما قیل:
بگشا پر و بال و پس برون پر زین گنبد چرخ سال خورده
----------
[۴]: ۷ - بنگرید: سوره مبارکه فاطر، آیه ۱.
[۵]: ۸ - هکذا در نسخه.
[۶]: ۱ - اشاره است به سوره مبارکه یوسف، آیات ۴۳ و ۴۶.
[۱]: ۲ - سوره مبارکه توبه، آیه ۳۸.
[۲]: ۳ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۷۶.
[۳]: ۴ - سوره مبارکه فاطر، آیه ۱۰.
[۴]: ۵ - سوره مبارکه آل عمران، آیه ۴۵.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
انتصاب ارسطو به اسکندر که کودکی بیش نبود گفت: وقتی سلطان شدی، چه مقامی به من میدهی؟ اسکندر گفت: مق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ضمیر نکره
فخر رازی در کتاب اربعین میگوید: اختلاف شده که آیا ضمیر نکره، مانند جائنی رجل و ضربته نکره است یا معرفه. برخی گفته اند: نکره است چون مدلول آن چیزی است که به آن برمی گردد و چون آن نکره است این هم نکره است و این بدان جهت است که مراد از معرفه و نکره، رعایت معنای آنهاست و وقتی مدلول مرجوع الیه نکره بود راجع هم نکره است.
برخی نیز گفته اند معرفه است و همین پذیرفتنی است چون هاء در ضربته، مانند رجل دلالت بر عمومیت نمی کند و به همان مرد آمده باز میگردد. شاهد بر این مطلب این است که اگر بگویی جائنی رجل و سپس بگویی اکرمنی الرجل، مراد از الرجل همان رجل است و چون الرجل معرفه است، ضمیر عود کننده به آن هم باید معرفه باشد. از آنچه گفته شد، صحیح نبودن حرف کسی که گفته بود مدلول ضمیر مدلول مرجع است، واضح گشت.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۳. تغییر و تحولات در نظم شخصی و ارتباط با خود بعضی افراد قبل از ازدواج، زندگیِ درهم ریخته و نابساما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۴. حفظ زندگی نوپا به کمک شبکۀ روابط
پیوند یک دختر و پسر جوان، مانند نهالی است که نیاز به مراقبت دارد. ازدواج صِرف کاشتن یک نهال و رهاکردن آن نیست؛ بلکه این رابطه، به حمایت و حفاظت دقیق نیاز دارد؛ به خصوص در سالهای اول که دچار افت وخیزهای طبیعی خواهد شد. برای مثال،
با شروع ازدواج، یکی از مشکلات مهم و رایج همسران، آن است که شروط و اقتضائات قبل و بعد از ازدواج را به درستی در نمی یابند و در ارزیابی از یکدیگر دچار مشکل و بعضاً در حُسن انتخاب خود گرفتار تردید میشوند.
معمولاً شاگردهای متوسطی که برای امتحان خیلی زحمت کشیده اند، از نمره ای که خواهند گرفت، تخمین درستی ندارند. چنین شاگردانی به امید نمرۀ ۲۰ و با خوش حالی و رضایت، برگه را تحویل میدهند؛ اما بعد متوجه میشوند سؤالِ پشت برگه را ندیده اند. کمی که میگذرد، از گفت وگوی دوستانشان میفهمند که سؤال دیگری را هم اشتباه پاسخ داده اند و وقتی در خانه، کتاب را ورق میزنند، متوجه چند غلط دیگر نیز میشوند؛ با این حساب، نهایتاً نمره شان که در آغاز ۲۰ پیش بینی کرده بودند، به ۱۴ یا ۱۵ تنزّل پیدا میکند. این اتّفاق بی شباهت به نمره ای نیست که قبل و
بعد از ازدواج، به همسرتان میدهید. در آشناییهای اولیه، میاندیشید که او تمام امتیازهای لازم را دارد و همان فرد ایده آل شماست؛ اما بعد از ازدواج که تعاملها و تعهدها آغاز میشود، متوجه میشوید که این امتیازها یک به یک پایین میآیند و نمرۀ ۲۰ او کم کم به ۱۳و۱۴ تنزّل پیدا میکند. دلیلش روشن است: شما هنگام انتخاب، به نکاتی توجه نکرده اید و به نکاتی هم که توجه کرده اید، امتیازی بیشتر از امتیاز واقعی داده اید که دلایل این اتفاق بعداً بیان خواهد شد؛ حال آنکه در نمره دادنِ قبل و بعد از ازدواج، تفاوت بسیاری وجود دارد. در نمره دادنِ قبل از ازدواج، باید سخت گیر بود؛ اما بعد از ازدواج، اگر معدلِ نمرات، پایین تر از برآورد ما بود، نه باید سخت بگیریم و نه باید نگران شویم. در اینجا نگاه و نوع مواجهۀ ما، باید با زمان خواستگاری متفاوت باشد. برای پذیرش در دانشگاه، داشتن نمرات بسیار خوب الزامی است؛ اما برای ماندن در دانشگاه و اخراج نشدن، کسب نمرات عالی ضرورت ندارد و اگر معدل نمرات تا ۱۲ هم پایین بیاید،
اخراجی در کار نیست؛ ولی با همین معدل ۱۲، معمولاً کسی را به دانشگاه راه نمی دهند. نمره دادن به شریک زندگی هم باید همین گونه باشد؛ یعنی لازم است در آغاز سخت بگیریم، اما بعد از ازدواج، سهل.
باید قبول کرد که امتیاز هیچ کس، کامل نیست: خود شما هم نمرۀ کاملی ندارید؛ البته این را هم در نظر بگیرید که این نمرۀ فعلی همسر شماست و قرار نیست پیوسته در همین سطح باقی بماند. او تا قبل از ازدواج به این سطح رسیده است؛ اما بعد از ازدواج باید طوری رفتار کنید که هم نمرۀ او و هم نمرۀ شما به ۲۰ نزدیک شود.
اساساً قرار نیست پسرها و دخترها، قبل از ازدواج به کمال برسند و بعد، ازدواج کنند؛ بلکه رسیدن به بخش زیادی از کمالات، در مرحلۀ ازدواج و تشکیل زندگیِ مشترک اتفاق میافتد؛ نه پیش از آن. امتیازاتی که همسر ما بعد از ازدواج کسب میکند، برای ما به مراتب شیرین تر از امتیازاتی است که با خود به زندگی مشترک میآورد؛ چراکه ما شاهد سیر تکاملی و رسیدن او به امتیازاتِ بیشتر بوده ایم و به همین دلیل، قدر امتیازی را که وی کسب کرده است، بیشتر و بهتر میدانیم؛ چنان که محبتی که خدا به انسان دارد، به مراتب از حبّی که به مَلَک دارد، بیشتر است؛ چراکه مَلَک از آغاز، قلّه نشین بود؛ اما انسان در درّه آفریده شد؛ اما فاتح قلّهها شد. این بِدان معناست که حتی اگر همسر نامناسب هم دارید، باید بتوانید با توانمندی، بر روابط خود تأثیر بگذارید و زندگی تان را بسازید. یادتان هم باشد که شروع زندگی، وقت مناسبی برای داوری نیست و معمولاً داوریها در این مرحله، قضاوتی عجولانه خواهد بود.
#تار_و_پود_عاشقی
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢تصویر قاب همسرانه امروز 💢
همسرانی که این چالش رو دارن حتما این کلیپ رو ببینن 👇🏻👇🏻👇🏻
❌ حرف میزنم دعوا میشه ❗️🥺
🎥 یه کلیپ با نکته های مهم و ناب که پاسخ این چالش شماست
برای ✌️🏻 نفر از عزیزانت هم ارسال کن
🆔https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#کلیپ_تصویری 🎥 "نقش صبر در مهارت آموزی به فرزندان"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_4738213202.mp3
35.1M
🔊سلسله آموزش های تربیتی
#عطر_خوش_زندگی
👤#حجت_الاسلام_تراشیون
📚موضوع: #تربیت_نسل_آینده
🔹قسمت اول
🔻موضوعات مطرح شده:
▫️تربیت، ارزشمند ترین کار دنیا
▫️پیچیدگی تربیت با گذشت زمان
▫️اشتباه بودن تربیت به روش های قدیمی برای بچه های آینده
▫️محدود بودن دوره تربیت پذیری
▫️تربیت (جهودی) ممنوع
▫️نکات طلایی در تربیت
▫️تربیت، کم هزینه ولی وقتگیر
▫️اصل تربیت در محیط خانه
▫️خصوصیات انسان قدرتمند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍#کاردستی
کاردستی پنکه دستی با کمک لیوان یکبار مصرف🤩🥰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاکت بدرد بخور 😍👏
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠💠 تأثیرات اقتصادی فراز و نشیبهای زندگی یهودیان (4) ✡ سلسله مقالات یهودیان و حیات اقتصادی مدرن (قسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مظلومنمایی یهود در طول تاریخ.pdf
1.97M
📚 #دانلود_کتاب / 3
✍ مظلومنمایی یهود در طول تاریخ
🔹 نویسنده: نجاح الطایی
🔸 مترجم: نامشخص
✅ مطالعات یهود
مریمیه.pdf
8.59M
📚 #دانلود_کتاب / 4
✍ مریمیه؛ از فریتیوف شوان تا سید حسین نصر
🔹 نویسنده: عبدالله شهبازی
✅ مطالعات یهود
سیمای یهود در قرآن.pdf
903.1K
📚 #دانلود_کتاب / 5
✍ سیمای یهود در قرآن
🔹 نویسنده: عبدالله حاجی صادقی
✅ مطالعات یهود
✡ صنعت سینما و حاکمیت موضوع جنگ (1)
1⃣ بیتردید همواره #جنگ را میتوان یکی از نقاط عطف تاریخ ملتها دانست؛
2⃣ چه بسیار ملتهایی که به این واسطه مضمحل و نابود گردیدند و چه بسیار ملتهایی که اسباب ظهور و بروز تمدنی ایشان در جنگها رقم خورد.
3⃣ در تاریخ معاصر شاید بتوان #جنگهای_جهانی اول و دوم را مصداقی روشن و قابل اندازهگیری برای این بیان دانست؛
4⃣ جنگهایی که طی آن شکوهمندی قدرتهای سنتی جهان برای همیشه و یا نهایتاً مقطعی مشخص، به افول گراییده و به موازات آن پیدایش قدرتهایی جدید در عرصهی جهانی رقم خورد.
✍ دکتر موسی اسماعیلنژاد
📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 goo.gl/Vu5uZS
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
خرید و فروش و کسب با وسایل لهو ۲۲ رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: لا یَحِلُّ تَعْلیمُ الْمُغَن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ثواب پرهیز از غِناء
۲۵ امام رضا علیه السلام فرمود:
مَنْ نَزَّهَ نَفْسَهُ عَنِ الْغِناءِ فَاِنَّ فِی الْجَنَّةِ شَجَرَةً یَأمُرُ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ الرِّیاحَ اَنْ تَحَرَّکَها لَها صَوْتا لَمْ یَسْمَعْ بِمِثْلِه وَ مَنْ لَمْ یَتَنَزَّه عَنْهُ لَمْ یَسْمَعْهُ
کسی که از غِناء دوری کند در عوض، درختی در بهشت هست که خداوند دستور میدهد باد آن را به حرکت درآورد. نغمه خوشی از آن درخت بهشتی بلند میشود که مانند آن را تا به حال نشنیده است. و کسی که از غِناء اجتناب نکند،
آن صورت زیبا را نمی شنود. [۱]
----------
[۱]: کافی: ج ۶، ص ۴۳۴.
فتاوا و نظر علما
فتاوای مراجع تقلید در مورد غِناء و موسیقی
۱ خرید و فروش آلات لهو، مثل تار و ساز (تنبک، دایره، فلوت) حتی سازهای کوچک حرام است. [۲]
خرید و فروش و استعمال آلات لهو جایز نیست.
(مقام معظم رهبری، [۳] حضرت آیة اللّه تبریزی)
استعمال و خرید و فروش و نگهداری آلات لهو حرام است.
(حضرات آیات عظام مظاهری و علوی)
(خرید و فروش و استعمال و نگهداری آلات لهو و لعب) جایز نیست.
----------
[۲]: توضیح المسائل مراجع ج ۲، ص ۲۱۱ مسئله ۲۰۶۷ نظر حضرت امام (ره) همراه با فتاوای دوازده تن از مراجع با کمی تفاوت.
[۳]: توضیح المسائل مراجع: ج۲، ص۸۱۰.
........:
📚موسیقی از دیدگاه قرآن و حدیث
https://eitaa.com/zandahlm1357