eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
46.5هزار عکس
33.5هزار ویدیو
1.5هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روش برخورد با مردم مرحوم شيخ طوسى رضوان اللّه تعالى عليه در كتاب رجال خود آورده است: در يكى از روزها، عدّه اى از دوستان امام رضا عليه السلام در منزل آن حضرت گرد يكديگر جمع شده بودند و يونس بن عبدالرّحمن نيز كه از افراد مورد اعتماد حضرت و از شخصيّت هاى ارزنده بود، در جمع ايشان حضور داشت. هنگامى كه آنان مشغول صحبت و مذاكره بودند، ناگهان گروهى از اهالى بصره اجازه ورود خواستند. امام عليه السلام، به يونس فرمود: داخل فلان اتاق برو و مواظب باش هيچ گونه عكس العملى از خود نشان ندهى ؛ مگر آن كه به تو اجازه داده شود. آن گاه اجازه فرمود و اهالى بصره وارد شدند و بر عليه يونس، به سخن چينى و ناسزاگوئى آغاز كردند. و در اين بين حضرت رضا عليه السلام سر مبارك خود را پائين انداخته بود و هيچ سخنى نمى فرمود ؛ و نيز عكس العملى ننمود تا آن كه بلند شدند و ضمن خداحافظى از نزد حضرت خارج گشتند. بعد از آن، حضرت اجازه فرمود تا يونس از اتاق بيرون آيد. يونس با حالتى غمگين و چشمى گريان وارد شد و حضرت را مخاطب قرار داد و اظهار داشت: ياابن رسول اللّه! من فدايت گردم، با چنين افرادى من معاشرت دارم، در حالى كه نمى دانستم درباره من چنين خواهند گفت ؛ و چنين نسبت هائى را به من مى دهند. امام رضا عليه السلام با ملاطفت، يونس بن عبدالرّحمان را مورد خطاب قرار داد و فرمود: اى يونس! غمگين مباش، مردم هر چه مى خواهند بگويند، اين گونه مسائل و صحبت‌ها اهميّتى ندارد، زمانى كه امام تو، از تو راضى و خوشنود باشد هيچ جاى نگرانى و ناراحتى وچود ندارد. اى يونس! سعى كن، هميشه با مردم به مقدار كمال و معرفت آن‌ها سخن بگوئى و معارف الهى را براى آن‌ها بيان نمائى. و از طرح و بيان آن مطالب و مسائلى كه نمى فهمند و درك نمى كنند، خوددارى كن. اى يونس! هنگامى كه تو دُرّ گرانبهائى را در دست خويش دارى و مردم بگويند كه سنگ يا كلوخى در دست تو است ؛ و يا آن كه سنگى در دست تو باشد و مردم بگويند كه درّ گرانبهائى در دست دارى، چنين گفتارى چه تاءثيرى در اعتقادات و افكار تو خواهد داشت؟ آيا از چنين افكار و گفتار مردم، سود و يا زيانى بر تو وارد مى شود؟! يونس با فرمايشات حضرت آرامش يافت و اظهار داشت: خير، سخنان ايشان هيچ اهميّتى برايم ندارد. امام رضا عليه السلام مجدّدا او را مخاطب قرار داد و فرمود: اى يونس، بنابر اين چنانچه راه صحيح را شناخته، همچنين حقيقت را درك كرده باشى ؛ و نيز امامت از تو راضى باشد، نبايد افكار و گفتار مردم در روحيّه، اعتقادات و افكار تو كمترين تاثيرى داشته باشد ؛ مردم هر چه مى خواهند، بگويند. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ايمان به حجّت غايب و قطعيت ظهور بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ الم- ذَلِكَ الْكِتَابُ لَا رَيْبَ فِيهِ هُدًى لِلْمُتَّقِينَ- الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ [بقره ۱-۳] ▪️ الف لام ميم (۱) اين است كتابى كه در [حقانيت] آن هيچ ترديدى نيست [و] مايه هدايت تقواپيشگان است (۲) آنان كه به غيب ايمان مى ‏آورند و نماز را بر پا مى دارند و از آنچه به ايشان روزى داده‏ ايم انفاق مى كنند (۳) ◽️ راوي مي‌گويد: از امام صادق درباره آية (الم ذلِكَ الْكِتابُ لا رَيْبَ فِيهِ هُدي لِلْمُتَّقِينَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ) سؤال کردم، ايشان فرمودند: پرهيزگاران، پيروان حضرت علي هستند و (مراد از) «غيب»، حجت غائب است و شاهد آن قول خداوند است که مي‌فرمايد: «بگو: غيب تنها براي خدا است! شما در انتظار باشيد، من هم با شما در انتظارم!»[ کمال‌الدين ج۲ ص۳۴۰] ▪️آیه های مهدوی ▪️شماره ۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عج 🔻 پاداش عجیب مریضان و مریض دارها ❗️ در اسلام... ⬅️ امام علیه السلام فرمودند خداوند با توجه به شرایط هرکسی به او پاداش و جزا می دهد... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تو عصری زندگی میکنیم که! غش و ضعف رفتن برای یه سوپر استار، کاملا طبیعیه!!! در و دیوار اتاقتو پر عکس سلبریتیا کنی، طبیعیه ! سر تیم، مورد علاقه ات با هر کی بحث کنی طبیعیه ! کل فکر و ذکر و زندگیت بشه یه بازیگر یا خواننده طبیعیه ! خودتو برا یه نفر که اصلا از وجود تو خبر نداره هلاک کنی طبیعیه ! تازه خیلی ام کلاس داره ! اما اگه به ارادت داشته باشی طبیعی نیست ! به کسایی که حضورشونو حس میکنیم توجهات شونو دیدیم، ارادت داشته باشیم طبیعی نیست ! تازه عقب مونده هم هستیم . برای کسایی که پر پر شدن تا ماها زندگی داشته باشیم طبیعی نیست،، اما بال بال زدن برای ی عده که فقط فکر معروفیت خودشونن طبیعیه ! چطور کارای شما کلاسم داره ولی برا ما مورد تمسخرم قرار میگیره؟ https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ملائکه خاصّ الهی در بطون آسمانها قوله علیه السلام: وَ قَبَائِلِ الْمَلاَئِکَةِ الَّذِینَ اخْتَصَصْتَهُمْ لِنَفْسِکَ، وَ أَعْطِیتَهُمْ [۵] عَنِ الطَّعَامِ وَ الشَّرَابِ بِتَقْدِیسِکَ، وَ أَسْکَنْتَهُمْ بُطُونَ [۶] أَطْبَاقِ سَمَاوَاتِکَ. قبایل: جمع قبیله است، و هی جماعات مختلفة و أصناف متفاوتة. و الطول: خلاف العرض. و الأطباق: جمع طبق، و الطبق غطاء کلّ شی ء. قال تعالی: « سَماواتٍ طِبَاقًا [۷] »، أی بعضها فوق بعض. یعنی قرار داده قبائلی از ملائکه را مخصوصاً لنفسک، به آن که نیست شغل آنها دائما جز تقدیس ذات مقدّس تو، و عطا نموده به آنها طعام تسبیح و شراب تقدیس را، چه، آنها چون ابدان و اجسام مرکّبه عنصریه مؤلّف از اضداد نیستند که به واسطه استیلاء حرارت غریزیه و شمسیه دائم در ذبول و تحلیل باشند، و محتاج به اخذ بدل ما یتحلّل از اغذیه و اشربه، و آنها را به اعتبار تعلق تدبیری سکونت داده در اطباق و حجابات سماوات، نه آن که برای آنها در سماوات محلّ محدودی باشد، از قبیل متمکّن در مکان، و مظروف در ظرف، و حالّ در محل، چه آنها از باب آن که ملک اندر تنِ فلک جان است، چون نفس ناطقه قدسیه اند نسبت به بدن، لیس لها موضع مخصوص من البدن، بل داخل فیها، لا کدخول الشی ء فی الشی ء، و خارج عنها لا کخروج الشی ء عن الشی ء. بل لیس فیها بوالج و لا عنها بخارج [۱]، مع کل الأعضاء لا بالممازجة، و غیر کلّها لا بالمزایلة. ---------- [۵]: ۶ - صحیفه: اغنیتهم (این ضبط صحیح است). [۶]: ۷ - اصل: بطول. [۷]: ۱ - سوره مبارکه نوح، آیه ۱۵ و سوره مبارکه ملک، آیه ۳. [۱]: ۲ - بسنجید: غررالحکم، ص ۸۱. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مصادیق صدقه گفته شده: سخن نیک صدقه است. و نیز گفته اند صدقه بر خویشان صدقه و صله رحم است. رشوه هر گاه هدیه (رشوه) که از در وارد شود، امانت داری از روزنه خارج گردد. آینده نگری خردمند کسی است که پیش از اینکه اختیار از کف بنهد، از امروز برای فردا کاری نیک کند. کلاغ و کبوتر مالک بن دینار، کلاغی را دید که با کبوتر پرواز می‌کند. در عجب شده و گفت: با هم جمع شده اند و به یک شکل نیستند چون هر دو به زمین آمدند دیدند هر دو لنگ هستند. مالک گفت از لنگی یکی شدند. نشانه عصمت عذر خواهی نشانه عصمت است. (هم اثر منفی گناه گذشته را از بین می‌برد و هم آدمی وادار می‌شود که بعداً کاری که مستوجب عذرخواهی شود انجام ندهد). .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خدای خودت رو پیدا کن...چرا خیلی ها با نماز درگیرن؟ 🎙دکتر سعید عزیزی @zandahlm1357
حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم :  فَإِنَّ مَثَلَ اَلصَّلاَةِ كَمَثَلِ اَلنَّهَرِ اَلْجَارِي كُلَّمَا صَلَّى صَلاَةً كَفَّرَتْ مَا بَيْنَهُمَا مِنَ اَلذُّنُوبِ نماز همانند چشمه روان است، هر زمان كه انسان نماز مى خواند گناهانى كه ميان دو نماز انجام شده از بين مى رود. تهذيب الأحكام ج‏2 ص237 @zandahlm1357
تا آسمان 151 ؛ ضعف استدلال و شبهات 8.mp3
2.58M
🌺🍃برنامه رادیویی تا آسمان 🔷 ❌ضعف استدلال وشبهات ۱
۱- پیشگفتار تفسیر نماز » پیشگفتار اَلحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمینَ وَ صَلَّی اللّهُ عَلی سَیِّدنا و نَبِیِّنا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطّاهِرینَ وَ لَعنَةُ اللّهِ عَلی اَعدائهِم اَجمَعینَ خوشحالم که آغاز سال هزار و سیصد و هفتاد و چهار را در کنار مرقد مطهّر امام رضاعلیه السلام بوده و نوشتن این جزوه که یادداشت هایش را از قبل تهیه کرده بودم، پس از تحویل سال نو شروع کردم. بدنبال تلاش‌هایی که پس از انقلاب اسلامی در جهت اقامه نماز در سطح مدارس، دانشگاه ها، پادگان‌ها و دیگر مکان‌های عمومی صورت گرفت، اینجانب نیز پس از تألیف کتاب‌های پرتوی از اسرار نماز، همراه با نماز و یکصد و چهارده نکته درباره نماز، تصمیم گرفتم جزوه ای در مورد تفسیر اذکار نماز از تکبیر و حمد و سوره و رکوع و سجود و تشهد و سلام بنویسم تا آنچه را که در این ارتباط با خدا می‌گوییم، بهتر بفهمیم و عبادتی آگاهانه و از روی معرفت داشته باشیم. قبل از ورود در بحث، نگاهی گذرا به «عبادت و عبودیّت» که روح نماز و همه تکالیف عبادی است داریم تا جایگاه رفیع آن را در زندگی خود بهتر دریابیم. ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 4️⃣4️⃣ نماز حق الله است و خدا هم خیلی بخشنده است پس اگر نماز نخوانیم خدا می‌بخشد؟ 🔶 اول: مادری فرزندش را نزد دکتر می‌برد. دکتر به او می‌گوید: یک غده در بدن فرزند شماست، باید شکم او را جراحی کنیم و آن را بیرون بکشیم. این جراحی درد دارد، فرزند شما باید درد را تحمل کند. آیا مادر چون مهربان و بخشنده است، مانع این کار می‌شود؟ 🔻 اتفاقا چون مهربان است و فرزندش را دوست دارد می‌گوید دکتر او را عمل کند. اگر این فرزند عمل نکند، آن بیماری او را روز به روز ضعیف‌تر می‌کند و نهایت او را از بین می‌برد. 🔻 خدا هم چون مهربان و بخشنده است و ما را دوست دارد نمی‌خواهد که ما با حالت بیماری و عفونتی که از گناه داریم وارد بهشت شویم. 🔷 دوم: هر چیزی را که خدا واجب کرده یا حرام کرده در واقع هر یک از آن‌ها یک بیماری و آلودگی را از جسم و روح ما دور می‌کند. وقتی ما یک واجب را انجام ندهیم یا یک حرامی را انجام دهیم در واقع یک ویروس و آلودگی را به خودمان راه داده‌ایم. این آلودگی باید از بین برود. چون کسی که بیمار باشد نمی‌تواند از نعمت‌ها لذت ببرد. مثلا کسی که دندان ندارد نمی‌تواند خیلی از نعمت‌ها را بخورد. 🔻 خدا هم چون بخشنده و مهربان است و ما را دوست دارد، می‌خواهد ما وقتی وارد بهشت می‌شویم سالم باشیم تا از نعمت‌های آن لذت ببریم. 📝 پاسخ تکمیلی در لینک زیر:👇 https://btid.org/fa/news/201089 📎 📎 📎 📎
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 5️⃣4️⃣ چرا در کشورهایی که مسلمان نیستند این همه باران می‌بارد ولی در کشور ما که مسلمان هستیم خشکسالی وجود دارد؟ 🔶 اول:همیشه باران زیاد دلیل بر این نیست که مفید باشد. گاهی وقت‌ها باران زیاد نه تنها مفید نیست، بلکه ضرر هم دارد. مثلا آنقدر باران ببارد که سیل راه بیفتد یا خانه و مزارع را خراب کند. 🔷 دوم: بارندگی زیاد در برخی مناطق به خاطر شرایط آب و هوایی منطقه است و ربطی به مردم آنجا ندارد. مثلا منطقه‌ای در کنار دریا قرار گرفته است. به این دلیل آب دریا که بخار می‌شود و ابر تشکیل می‌شود، بارندگی در آن منطقه زیاد است. ♦️ سوم: گاهی دخالت‌ انسانی باعث خشکسالی و کم آبی می‌شود. مثلا یک عده‌ای که سرچشمه‌ی آب در منطقه آن‌هاست، جلوی آب را با سد می‌گیرند و آب به مناطق پایین دستی نمی‌رسد. مناطق پایین دچار خشکسالی می‌شوند. 💎 چهارم: تمام کشورهای غیر مسلمان همگی که بی‌دین و کافر و بد نیستندبلکه در بین آن‌ها مسلمان و آدم مومن و دیندار وجود دارد و خدا به خاطر آن‌ها هم شده بارانش را می‌فرستد. 💠 پنجم: در روایت است که خدا به خاطر سه گروه عذاب و بلا نازل نمی‌کند: نوزادان، پیرمردان و حیوانات. بر فرض اینکه مردم کشورهای غیرمسلمان گناه‌کار باشند، نوزادان و حیوانات آن‌ها گناهی ندارند که خدا برای آن‌ها باران نفرستد. 📝 پاسخ تکمیلی در لینک زیر:👇 https://btid.org/fa/news/201821 📎 📎 📎 📎