eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
زيارت معصومين و شادى مؤ من در عرفه مرحوم شيخ مفيد و ديگر بزرگان، به نقل از علىّ بن اءسباط كه يكى از اصحاب و دوستان حضرت علىّ بن موسى الرّضا عليهما السلام است، حكايت كنند: روز عيد عرفه جهت زيارت و ديدار مولايم، حضرت ابوالحسن، امام رضا عليه السلام حركت كردم ؛ چون به منزل حضرت وارد شدم و نشستم، پس از لحظاتى مرا مورد خطاب قرار داد و فرمود: الاغِ مرا آماده كن تا بيرون برويم. وقتى الاغ را آماده كردم، امام عليه السلام سوار بر آن شد و سپس به سمت قبرستان بقيع جهت زيارت قبر شريف مادرش، حضرت فاطمه زهراءعليها السلام حركت كرد و من نيز همراه سرور و مولايم به راه افتادم. پس هنگامى كه وارد قبرستان بقيع شديم، خدمت حضرتش عرضه داشتم: اى سرور و مولايم! چه كسانى را قصد كنم و چگونه سلام گويم؟ حضرت فرمود: بر مادرم، فاطمه زهراء عليها السلام و بر دو فرزندش، حسن و حسين، همچنين بر علىّ بن الحسين، زين العابدين و محمّد بن علىّ، باقرالعلوم و جعفر بن محمّد، صادق آل محمّد، و بر پدرم، موسى بن جعفر (صلوات اللّه و سلامه عليهم اجمعين)، سلام بده و ايشان را با كلماتى زيبا و مناسب زيارت كن. پس من نيز بر يكايك آن بزرگان معصوم، سلام و تحيّت فرستادم و چون زيارت امام رضا عليه السلام پايان يافت، به سمت منزل بازگشتيم. در بين راه به حضرت اظهار داشتم: ياابن رسول اللّه! اى سرور و مولايم! من تهى دست و درمانده هستم و چيزى در اختيار ندارم كه بتوانم به افراد خانواده‌ام عيدى دهم و آن‌ها را در اين روز و عيد عزيز دلشاد و خوشحال گردانم. امام عليه السلام پس از شنيدن سخن و درخواست من، با چوب دستى خود - كه همراه داشت - خطّى روى زمين كشيد ؛ و سپس خم شد و قطعه طلائى را - كه قريب يكصد دينار ارزش آن بود - برداشت و به من عنايت نمود. من با گرفتن آن هديه خوشحال شدم و توانستم نيازهاى خود و خانواده‌ام را تاءمين نمايم امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حکومت سراسر عدل امام مهدی(عج) ▪️وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا- وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا[اسراء ۸۱] ◽️آرزوی بشر از دیرباز اجرای عدالت و برچیده شدن بساط ظلم و بی‌عدالتی بوده است، قرآن کریم نیز نویدبخش تحقق این آرزوی دیرین بوده و فرا رسیدن روزی را مژده داده است که در سرتاسر جهان حق حکومت کند و باطل نابود گردد. بر اساس روایات معتبر و فراوان، این پیروزی نهایی و حکم‌فرمای عدالت در سرتاسر گیتی مربوط به قیام حضرت امام مهدی(عج) می‌شود. ◽️حضرت امام باقر (ع) در توضیح این آیه فرمودند: این سخن الهی مربوط به قیام قائم می‌شود که دولت باطل برچیده خواهد شد. بی‌جهت نیست که هنگام تولد حضرت مهدی(عج) بر بازوی نازنینش این آیه نقش بسته بود.[ تفسیر نورالثقلین، ج۳، ص۲۱۲] ▪️آیه های مهدوی ▪️شماره ۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻وای بر من اگر بی‌درد شوم❗️ ▪️انسان بیهوش است که درد نمی کشد..‌. 🔻کسانی که دغدغه مظلومان عالم را ندارند مشکل دارند... ▪️خدایا بیدارم کن❗️ ⬅️قرائت قسمت‌هایی تکان دهنده از وصیت نامه شهید عباس دانشگر توسط استاد رحیم‌پور... ارسالی_مخاطبین 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفسیر نسخ و بدا و أما النسخ و البداء فی مقدورات اللّه باعتبار وقوعها فی الألواح القدریة من القدر العلمی و القدر العینی، که اشاره است به نقوش نفوس منطبعه فلکیه که به ازای خیال انسان است، و هو لوح المحو و الإثبات، زیرا که بداء تجدید رأی و ظهور علم به حکم و مصالح شی ء مقدور است بعد از جهل و خفای او. و بدای به این معنی، که ظهور بعد الخفاء و علم بعد الجهل باشد، بر حقّ تعالی که عالم بما کان و ما یکون است ازلاً و ابداً محال ؛ کما قال علیه السلام: « ما بدا [۳] للّه فی شی ء الاّ کان فی علمه قبل أن یبدو له » [۴] و آن که در خبر است: « الأقرع و الأبرص والأعمی بدأ للّه عزّوجل أن یبتلیهم » [۵]، أی قضا بذلک و قضائه سابق أن اللّه یفعل ما یشاء و ما یشاء فی ما لایزال إلاّ ما شاء فی الأزل، و أنّ اللّه تعالی ما ولّی أحداً إلاّ ما نولاّه طبعاً و إرادةً به حسب استعداد و استدعای لسان حال اعیان ثابتة فی مقام العلم، لأ نّه أعدل العادلین و مجیب الدعوات، [و] ضع کل شی ء فی موضعه و أعطی [۶] کلّ ذی حقّ حقه، و هذا عین العدل و الرحمة، ما جعل اللّه النار حارّةً و الماء باردة، بل أوجدهما ؛ فالاستقامة فی الألف مطلوبة و الإعوجاج ---------- [۳]: ۱ - قبلاً تفسیر آن گذشت. [۴]: ۲ - الکافی، ج ۱، ص ۱۴۸. [۵]: ۳ - بحارالأنوار، ج ۴، ص ۱۲۴. [۶]: ۴ - اصل: اعطاء. فی الدالّ مرغوبة، لذا ورد فی الخبر: « إن اللّه خلق الخلق کلّهم فی الظلمة » [۱]، ثمّ قال لهم لتخییر کلّ منکم لنفسه صورة خلقه علیها [۲]، کما قال تعالی: « خَلَقْنَاکُمْ ثُمَّ صَوَّرْنَاکُمْ [۳] ». پس نسبت بداء به بعضی از مقدورات الهیه از حیث وقوع آنها در الواح قدریه و نفوس منطبعه و اجرام سماویه که از جمله دفاتر علم خدااند عین حتم و وجوب است نسبت به قضاء لایزالی که ابداً قابل نسخ و تبدیل نیست، کما قال تعالی: « لَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِیلاً [۴] »، این است که از پیغمبر صلی الله علیه و آله سؤال نمودند: « أنحن [۵] فی أمر مستأنف جدید، أم فی أمر [قد] فرغ؟ قال: فی أمر فرغ [منه]. قال: ففیم العمل؟ قال: صلوات اللّه علیه: اعملوا کلّ میسر لما خلق له » [۶] . کما قیل: کشت نو کاریم بر کشت نخست آن دوم فانی و آن اول درست تخم اوّل کامل و بگزیده است تخم ثانی فاسد و پوسیده است افکن این تدبیر خود را پیش دوست گرچه تدبیرت هم از تقدیر اوست [۷] ---------- [۱]: ۵ - بسنجید: شرح الأسماء الحسنی، ج ۱، ص ۵۴. [۲]: ۶ - کذا / عبارت قدری مشوش است. [۳]: ۷ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۱. [۴]: ۸ - سوره مبارکه احزاب، آیه ۶۲. [۵]: ۹ - مصدر: أنعمل. [۶]: ۱۰ - مسند احمد، ج ۴، ص ۶۷. [۷]: ۱ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۲، ص ۳۳۰ - ۳۳۱، « برگزیدن پادشاهی غلامی را ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
ارتباط با حاکم منصور عباسی به سفیان ثوری گفت: چرا به ملاقات ما نمی آیی؟ سفیان گفت: خدا ما را منع کرده و فرموده: در برابر ظالم رکون نکنید. وَ لاٰ تَرْکَنُوا إِلَی الَّذِینَ ظَلَمُوا... [۱] روزی منصور، سفیان را خواست و به او گفت: هرچه خواهی بخواه. سفیان گفت: مرا نخواهی تا خود به دیدار تو آیم. چیزی به من ندهی مگر اینکه خود بخواهم. منصور گفت: ما محبت خود را در دل علماء انداختیم پذیرفتند جز سفیان که محبت ما را نمی پذیرد. وطن ارسطو گوید: ثروت در غربت وطن، و فقر در وطن، غریبی است. شاعر این عبارت را به شعر درآورده است. الفقر فی اوطانه غربة والمال فی الغربة اوطان ---------- [۱]: ۱) - هود، ۱۱۳. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
علت کاهش امتیازات در روایتی، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرموده اند: «حُبُّکَ لِلشَّیْءِ یُعْمِی وَ یُصِمُّ. » [۱] (عشق تو به چیزی، کور و کرَت می‌کند. ) این روایت به خوبی نشان می‌دهد نمره ای که از روی علاقه و حب و احساسات داده می‌شود، بسیار بیشتر از نمرۀ واقعی است. ازطرفی، امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) نیز فرموده اند: «به خدا قسم! اگر پرده‌های پوشانندۀ عیوب برداشته می‌شد و شما به عیب دیگران آگاه می‌شدید، حتی جنازۀ [برزمین افتادۀ] همدیگر را نیز دفن نمی کردید! » [۲] بنابراین، نمرۀ ما با فرض ستّاریت الهی داده می‌شود و اگر پرده کنار برود، دیگر برای هیچ کس امیدی به کسب نمره‌های بالا نیست. براساس این دو نکتۀ ظریف که اشاره شد، می‌توان دریافت که چرا بعد از ازدواج، نمره‌های فرد در نزد همسرش تنزّل می‌یابد. در اوایل آشنایی و جلسات خواستگاری، بین دختر و پسر، علقه و محبتی به وجود می‌آید که باعث می‌شود بسیاری از عیوب، از نظرشان پنهان بماند و از یکدیگر شناختی دقیق و مطابق با واقعیت به دست نیاورند. ازطرف دیگر، بعد از ازدواج، کمی از پردۀ ستر نیز کنار می‌رود و چیزهایی در نظرزوجین آشکار می‌شود که حتی در نزد پدر و مادرشان هم آشکار نبوده و نیست؛ زیرا اکنون همسر از پدر و مادر نیز به شخص نزدیک تر است. با این دو مقدمه، طبیعی است که نمره‌های زوجین در نظر یکدیگر، بعد از ازدواج نسبت به قبل از آن، بسیار کاهش پیدا کند. همان گونه که بیان شد، نمرۀ اول ازدواج، بیشتر از نمرۀ واقعی و نمرۀ بعد از ازدواج، کمتر از نمرۀ واقعی است؛ درنتیجه نه برآورد قبل از ازدواج می‌تواند ملاک قرار گیرد و نه برآورد بعد از ازدواج. آقا یا خانمی که قبل از ازدواج، از خانواده و دوستان و جامعه نمرۀ خوبی می‌گرفته است، اکنون از همسرش همان نمره را نخواهد گرفت! معمولاً تنش‌های خانوادگی از همین جا آغاز می‌شود. در این موقعیت، فرد احساس می‌کند که همسرش هنگام آشنایی، جور دیگری خود را به او معرفی کرده یا خودش دربارۀ ارزیابی صحیح از همسرش ناتوان بوده است. در چنین موقعیتی، مشابه این عبارات زیاد به کار می‌رود: «قبل از ازدواج، همه از تو تعریف می‌کردند و من به واسطۀ همان شناخت با تو ازدواج کردم؛ درحالی که الان، آن گونه نیستی» یا «من با آقایی ازدواج کردم که به دیانت مشهور بود؛ اما حالا که با او زندگی می‌کنم، می‌بینم آن قدرها هم متدیّن نیست! » حال برای حل این مسئله که خواه ناخواه برای بیشتر افراد رخ می‌دهد، چه باید کرد؟ برای تعدیل این پیشامد، به سه نکتۀ مهم توجه کنید: ۱. نگاه و برداشت اولیۀ خود را خیلی جدی نگیرید؛ چراکه معمولاً شناخت ما در آغاز، متأثر از علقه و هوس و احساسات بوده است. ۲. اساساً برای ازدواج، نباید عالی ترین نمره را ملاک قرار دهید. همواره به خاطر داشته باشید ما با شخصی ازدواج نمی کنیم که همه چیزش مثبت است؛ بلکه با شخصی ازدواج می‌کنیم که امتیازات و ویژگی‌های مثبت فراوان و ارزشمندی دارد؛ یعنی باید بپذیریم که این آقا یا خانم، حتماً ضعف‌ها و ایرادهایی هم دارد؛ اما به سبب قوّت‌های اوست که برای ازدواج انتخابش می‌کنیم. ۳. بپذیرید که همیشه افراد ضعف‌هایی دارند و جز معصومین (علیهم السلام) هیچ کس ایده آل نیست. اگر پذیرش این مطلب برایتان سخت است، کافی است به ایرادهای خودتان فکر کنید. در وجود شما هم عیوب و ضعف‌های بسیاری وجود داشته که همسرتان در ابتدا به سبب علاقه و محبت اولیه، متوجه آن‌ها نشده است؛ البته اگر ایرادی در خودتان پیدا نکردید، احتمالاً جزو افرادی هستید که به آن‌ها خودشیفته می‌گویند. با این نگاه، انتظارات ما از ازدواج و همسرمان واقعی تر و درنتیجه، آسیب پذیری مان بعد از ازدواج کمتر می‌شود. تصویر ---------- [۱]: محمدبن علی بن بابویه قمی (شیخ صدوق)، کتابُ من لا يحضره الفقيه، ج۴، ص۳۰۸. [۲]: محمدبن علی بن بابویه قمی (شیخ صدوق)، امالی الصدوق، ص۴۴۶. https://eitaa.com/zandahlm1357
راه رسیدن به وام ازدواج در برخی بانک ها😟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 کلیپ نکته دار از کلام دکتر داودی نژاد با عنوان 📋 قانون ثروتمندی دنیا و آخرت 📔تابحال شنیدین آخرت هم ثروتمند بشین❗️ برای تمامی عزیزانتون ارسال کنین
1_4830960235.mp3
28.67M
🔊سلسله آموزش های تربیتی 👤 📚موضوع: 🔹قسمت دوم 🔻موضوعات مطرح شده: ▫️دوره ها و بخش های تربیتی ▫️تاثیر رفیق و رسانه بر فرزندان ▫️نکات تربیتی برای نسل آینده ▫️"ت" های مضرر برای تربیت ▫️اهمیت گفت و گو بجای تنبیه ▫️ممنوعیت سختگیری در تربیت ▫️سختگیری زمینه انفجار تربیتی ▫️تربیت روشن کردن است نه بکسل کردن