eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.3هزار عکس
34.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عجل 🔻توکل یعنی چه؟(۳) 3⃣قسمت سوم: روایتی عجیب در مورد مجازات کسانی که به زبان میگن خدایا توکل بر تو ولی در عمل به همه توکل می کنند به جز خدا❗️ ⬅️ خداوند فرمود زندگیشو سیاه می‌کنم❗️😱 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ملک موکّل بر رعد قوله علیه السلام: وَ الَّذِی بِصَوْتِ زَجْرِهِ یُسْمَعُ زَجَلُ الرُّعُودِ. الزجل: بمعنی الصوت، کما فی الخبر فی حقّ الملائکة: « لهم زجل بالتسبیح » [۱] . الرعود: جمع الرعد، و هو صوت السحاب. یعنی و ملائکه که به سبب زجر و منع و سوق دادن آنها سحاب را شنیده می‌شود، صدائی که اسم او رعد است ؛ چنان که حکماء الهی علّت حدوث رعد را دو چیز ذکر نموده اند: علت طبیعی رعد [۱]: یا به سبب تمزّق اجزاء سحاب است، به واسطه تغلغل ادخنه محتبسه در جوف آنها، که در حین استیلای ادخنه که مایل به علو است خواهند خود را خلاص نماید، لهذا عنفاً اجزاء سحاب منعقد را خرق نماید، از خرق او صدا حادث شود، چنان که از دریدن پارچه. [۲]: و یا به واسطه اصطکاکات قطعات سحاب است به یکدیگر، به سبب ریاح که از کشیدن آنها عنفاً به هم صدا حادث می‌شود، چون کشیدن دو پارچه چوب یا سنگ را به هم. و فقره دعاء کلام امام علیه السلام: « بصوت زجره یسمع زجل الرعود ». اشاره به قاعده [۲] اخیر است. ---------- [۱]: ۱۱ - بحارالانوار، ج ۵۶، ص ۲۲۸ و ج ۸۹، ص ۲۷۴ ؛ عمدة القاری، ج ۱۸، ص ۲۱۸. [۲]: ۱ - اصل: + به قاعده. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
تفسیر افمن شرح صدره للاسلام نخستین چیزی که بنده را از غفلت بیدار می‌کند و او را از سعادتمندان قرار می‌دهد، این است که خود را در محضر مقام کبریایی خدا و توفیق سبحانی ببینند و این معنای آیه شریفه است که می‌فرماید: أَ فَمَنْ شَرَحَ اللّٰهُ صَدْرَهُ لِلْإِسْلاٰمِ فَهُوَ عَلیٰ نُورٍ مِنْ رَبِّهِ. [۱] این همان فرمایش پیامبر صلی الله علیه و آله است که می‌فرماید: نور الهی وارد قلبی شود، شرح صدر در آن ایجاد می‌کند. سؤال شد یا رسول اللّٰه آیا آن حالت نشانه ای دارد؟ فرمود: بلی، دور ماندن از خانه غرور «دنیا» و نزدیک شدن به خانه جاویدان و آمادگی برای مرگ پیش از مرگ. روز ستمگر روزی که به عدالت با ظالم برخورد شود، از روزی که وی به مظلوم ستم کرده سخت تر است. ---------- [۱]: ۱) - زمر، ۲۲. پارسایی از حکیمی پرسیدند زهد چیست؟ گفت: با وجود موجود دنبال مفقود نگردی. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
زمانه ات را بشناس 4.MP3
6.22M
🔰 سلسله سخنرانی های 4 🌀 بازخوانی تحلیل های مهم مقام معظم رهبری 🎬 جلسه 4️⃣ 🎤 با تدریس 👈برای آشنا شدن جوانان انقلابی با تحلیل های رهبری عزیز، در نشر این فایلها حتی با لینک خودتان، همکاری بفرمایید @zandahlm1357
بررسى علل و عوامل پيمان شكنى طلحه و زبير ۱. عدم تحمّل عدالت و مساوات على (عليه السّلام) اين دو سردار قديمى و افرادى مانند آن‌ها كه در زمان عثمان منافع مادى بسيارى كسب كرده بودند، مساوات اميرالمؤمنين (عليه السّلام) در اين تقسيم بيت المال را تحمّل نكردند، و آن را توهينى به خود تلقّى نمودند. طلحه و زبير در ملاقات با امام (عليه السّلام)، با گستاخى به آن حضرت گفتند: «ما با تو بيعت كرديم تا در كارها با ما مشورت كنى و بدون نظرخواهى از ما دست به كارى نزنى. تو خود فضيلت ما را نسبت به ديگران مى دانى، امّا به هنگام تقسيم اموال بدون نظر و مشورت ما و به ميل خود آن را قسمت مى كنى و حق ما را رعايت نمى كنى». در قسمت ديگرى از سخنان خود گفتند: «ما از اين ناراحتيم كه برخلاف روش عمر بن خطاب بيت المال را تقسيم مى كنى. تو حقوق ما را با ديگران برابر كردى، حال آن كه شمشيرها و نيزه هاى ما اسلام را گسترش داد و اين اموال را ما از چنگ دشمنان اسلام به زور شمشير خود بيرون آورده ايم». اميرالمؤمنين (عليه السّلام) در پاسخ فرمود: «من از خود اين كار را نكردم و مطابق كتاب خدا و روش پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) عمل كرده ام». [۲] ---------- [۲]: . نگاه كنيد به: زندگانى اميرالمؤمنين (عليه السّلام)، ص ۳۴۶ و سيرۀ علوى، ص ۸۰ هر دو به نقل از شرح نهج البلاغة ابن ابى الحديد. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
🔻 ☑️ آرتمیس، دریاسالار هخامنشی ؟! نام دخترش را گذاشت ! گفتم معنی اش چیست؟ گفت: یک زن دلیر پارسی که فرمانده نیروی دریایی خشایارشا پادشاه هخامنشی بود! مجبور شدم برایش توضیح بدهم که آرتمیس که بود و معنی‌اش چیست! وقتی تمام شد، هر دو خجالت کشیدیم 😔 👈🏻 من از حقیقت تلخی که بیان کردم. 👈🏻 او از نامی که برای دخترش انتخاب کرد!
یوتاب ایرانی نیست توضیح بیشتر اینکه ما دو تا اریوبرزن داشتیم 🔹یک آریوبرزن و در زمان هخامنشیان 🔹و آریوبرزن دیگر که حاکم ارمنستان بود (ایرانی نبوده)و خواهر این ارمنی بوده و چند صد سال بعد از هخامنشیان می زیسته است و زن دشمن ایران نیز می شود. لذا ببینید با ندانستن تاریخ، به چه شکلی جوان ما رو فریب می دهند و برای او با نقاشی، الگو سازی جعلی می کنند.
آشفتگي در آذربايجان و گيلان در ماه آوريل ۱۹۲۰ مشكلات متعددي در تبريز پديد آمد. ابتدا سابقه كوتاهي از حوادث آذربايجان ارائه مي‌شود. از زمان اشغال آذربايجان و تصرف تبريز به دست روس‌ها در ژانويه ۱۹۱۵، اين استان در وضعيت بحراني به سر مي‌برده است. طرفداري مسلمانان، از جمله كردها از عثماني؛ و مسيحيان از روس ها، در طول جنگ اوضاع را پيچيده تر كرد. در پي انقلاب روسيه، مسيحيان حامي خود را از دست دادند و اوضاع ايشان رو به وخامت رفت. در اواسط سال ۱۹۱۸، اوضاع آذربايجان بسيار بحراني بود. علاوه بر قحطي، به دنبال هجوم ترك‌ها به آذربايجان و غارت شهر‌هاي تبريز و اروميه در مي‌۱۹۱۸، مسيحيان از خانه و كاشانه خود آواره شدند؛ و بي نظمي و خونريزي گسترده اي پديد آمد. [۳] در ژانويه ۱۹۱۹، دولت ايران محمدولي [خان]، سپهسالار تنكابني را به واليگري آذربايجان منصوب كرد. اما او تمايل چنداني براي رفتن به تبريز نداشت. تلگراف وايت در ۱۴ ژانويه ۱۹۱۹ از اين قرار است: «سپهسالار سفر خود را به تبريز تا زمان حل مسئله كابينه به تأخير انداخت... او يكبار ديگر تصميم خود را براي عزيمت به تبريز در آينده نزديك اعلام كرد اما از آنجا كه احتمالاً وليعهد با آمدن او مخالف است، ممكن است بار ديگر سفر او به تأخير بيفتد. » [۴] وايت در ۲۵ ژانويه ۱۹۱۹ مي‌نويسد: «در حالي كه آينده كابينه نامعلوم به نظر مي‌رسد، سپهسالار، والي جديد آذربايجان، از رفتن به تبريز طفره مي‌رود... اكنون كه اوضاع مطابق ميل وثوق الدول پيش مي‌رود، سپهسالار بار ديگر اعلام كرده است كه به زودي عازم تبريز خواهد شد. آذربايجان مدت هاست گرفتار بي نظمي است و يك والي مقتدر نياز دارد... با اين حال گزارش‌ها حاكي از آن است كه وليعهد نظر مساعدي نسبت به او ندارد و به نظر نمي رسد كه اين دو بتوانند در كنار يكديگر در تبريز باقي بمانند. وليعهد تمايلي به حضور سپهسالار در تبريز ندارد و گفته مي‌شود سپهسالار تلاش مي‌كند نظر شاه را براي آوردن وليعهد [از تبريز] به تهران جلب كند. » [۱] در ۳۱ ژانويه ۱۹۱۹: «سفر سپهسالار براي مدت نامعلومي به تعويق افتاده است. » نهم فوريه ۱۹۱۹: «نيرو‌هايي كه به تبريز اعزام شده اند، هنوز نرسيده اند... گزارش‌هاي پادوك حاكي از ناآرامي در تبريز است و از ادامه شكايات والي عليه دخالت‌هاي وليعهد حكايت دارد. » [۲] در تلگراف ديگري در نهم فوريه چنين مي‌خوانيم: «در عمل مي‌توان مطمئن بود كه سپهسالار به تبريز نخواهد رفت. » [۳] اما در ۲۲ فوريه ۱۹۱۹ وايت چنين مي‌نويسد: «سپهسالار امروز صبح به رئيس الوزرا قول داد كه ظرف پنج روز آينده تهران را براي تصدي پست خود در تبريز ترك كند. وي حداقل در شش هفته آينده به تبريز نخواهد رسيد... مطلع شدم كه پس از گزارش پادوك هشتصد قزاق وارد تبريز شده اند، اما رئيس الوزرا معتقد است كه حداقل تا سه ماه آينده نظم به منطقه باز نمي گردد كه براي برقراري ثبات بسيار دير است» [۴] در ۲۷ فوريه ۱۹۱۹، وايت مي‌نويسد: ---------- [۳]: Majd, Persia in World War I، صص ۲۶۲-۲۳۷ [۴]: تلگرام وايت، شماره ۸۶، ۱۰۶۹/۰۰. ۸۹۱، مورخ۱۴ ژانويه ۱۹۱۹ [۱]: گزارش وايت، شماره ۴۷۹، ۱۰۸۷/۰۰. ۸۹۱، مورخ۲۵ ژانويه ۱۹۱۹ [۲]: تلگرام وايت، شماره ۹۹، ۱۰۷۵/۰۰. ۸۹۱، مورخ۹ فوريه ۱۹۱۹ [۳]: تلگرام وايت، شماره ۱۰۱، ۱۰۷۷/۰۰. ۸۹۱، مورخ۹ فوريه ۱۹۱۹ [۴]: تلگرام وايت، شماره ۱۰۵، ۱۰۷۹/۰۰. ۸۹۱، مورخ۲۲ فوريه ۱۹۱۹ 📚از قاجار تا پهلوی ✍محمد قلی مجد https://eitaa.com/zandahlm1357