#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠 به لطف امام، همه دنیا پس از ظهور یکتاپرست خواهند شد 📖 أَفَغَيْرَ دِينِ اللَّهِ يَبْغُونَ وَلَهُ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مضطرّ
📖 أمَّنْ يُجيبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ يَكْشِفُ السُّوءَ وَ يَجْعَلُكُمْ خُلَفاءَ الْأَرْضِ أَ إِلهٌ مَعَ اللَّهِ قَليلاً ما تَذَكَّرُونَ؛ [نمل ۶۲]
📖 يا كسی كه دعای مضطرّ را اجابت میكند و گرفتاری را برطرف ميسازد، و شما را خلفاي زمين قرار ميدهد آيا معبودی با خداست؟! كمتر متذكّر میشويد!
▫️ امام صادق(ع) میفرمايد:
(اين آيه) دربارة قائم از آل محمد نازل شده است؛ به خدا قسم او مضطرّ است، آنگاه که نزد مقام(حضرت ابراهيم) دو رکعت نماز گزارد و خدا را بخواند، پس او را اجابت نمايد و سوء (گرفتاری و ظلم) را برطرف کند و خداوند او را خليفه و جانشين خود بر زمين قرار میدهد. [تفسير قمي ج۲ ص۱۲۹]
▫️امام باقر(ع) فرمود: «و او(حضرت قائم) همان مضطرّی است که خداوند میفرمايد: «أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ..» (اين آيه) درباره او و برای او نازل شده است». [الغیبه نعمانی ص۱۸۲ باب۱۰ ح۳۰]
#آیات_مهدوی
🔹شماره ۲۲
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🇵🇸#مستند_تاریخ_فلسطین🇵🇸 "تاریخ اشغال فلسطین از ابتدا تا کنون" قسمت 6⃣ 🇵🇸🇵🇸 * جنگ چهارم اعراب با اس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاریخ فلسطین 7.mp3
6.69M
🇵🇸#مستند_تاریخ_فلسطین🇵🇸
"تاریخ اشغال فلسطین از ابتدا تا کنون"
قسمت 7⃣
🇵🇸🇵🇸
* جنگ ۱۹۸۲ اسرائیل با لبنان
* جنایت " صبرا و شتیلا" با ۴۰۰۰ کشته و مفقود بدستور" آریل شارون" در ۱۹۸۲
* عقب نشینی اسرائیل از لبنان در ۱۹۸۵
* " انتفاضه اول فلسطین" (انقلاب سنگ) در ۱۹۸۷ میلادی
* بررسی و عوامل انتفاضه اول
* ترور " خلیل الوزیر" (ابوجهاد) بدست اسرائیل در ۱۹۸۸
* تشکیل دولت فلسطین بصورت رسمی در ۱۹۸۸
* ترور * سید عباس موسوی* دبیرکل حزب الله لبنان در ۱۹۹۲
* زندگینامه و اقدامات "سید عباس موسوی"
* انتخاب "سید حسن نصرالله" بعنوان دبیرکل حزب الله در ۱۹۹۲ میلادی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
سَافِلِینَ [۱] ». چه، اوّل در وجود عقل بروز نموده، و بعد در مراتب تنزّلات عقلانی منتهی به نفس شده، و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ملائکه نویسنده اعمال انسان
قوله علیه السلام: وَ الْحَفَظَةِ الْکِرَامِ الْکَاتِبِینَ [۱] .
قول معصوم علیه السلام اشاره به آیه مبارکه است: « وَ إِنَّ عَلَیْکُمْ لَحَافِظِینَ * کِرَامًا کَاتِبِینَ * یَعْلَمُونَ مَا تَفْعَلُونَ [۲] »، و الملکان یکتبان علی العبد کلّ شی ء حتی النفخ فی الرماد.
کتابت آنها اعمال بنی آدم را بر صحایف قلوب که کتاب تکوینی نفسی است، معنایش آن است که هر یک از اعمال حسنه و طاعات و معاصی و سیّئات مندوبات و مکروهات که از انسان صادر میشود، متدرّجاً اثر آن به تکرار در لوح قلب به توسّط آن دو ملک ثبت و ضبط میشود، تا آن که آن عمل به سر حدّ ملکه راسخه رسد، تا از اثر طاعات قلب و تصفیه مجلی و مرآت ظهور و بروز حقایق علمیه و الهامات غیبیه گردد، و از طریق مستقیم عدالت که اقصر طرق الی اللّه است به رضوان و جنان رسد، و اگر نعوذ باللّه کفه سیئات غلبه نمود، و ملکات رذیله شدّت کرد، و قلب، کتاب فجّار شد که: « لَفِی سِجِّینٍ [۳] » است، و « فَأُمُّهُ هَاوِیَةٌ ». [۴]
علی الجمله، اگر چه قرائت و مطالعه نقوش این کتاب انفسی در دنیا هم برای معدودی از اولواالالباب، مرتاضین و صاحبان کشف و بصیرت مبرا است، کما قال تعالی: « اقْرَأْ کِتَابَکَ کَفَی بِنَفْسِکَ الْیَوْمَ عَلَیْکَ حَسِیبًا [۵] »، أی محاسباً، ولی مشاهده ناس کما هو حقّه موقوف به کشف عظای طبیعت و حدّت بصر است به موت، کما أخبر اللّه تعالی: « لَقَدْ کُنتَ فِی غَفْلَةٍ مِّنْ هَذَا فَکَشَفْنَا عَنکَ غِطَآءَکَ فَبَصَرُکَ الْیَوْمَ
حَدِیدٌ ». [۶]
----------
[۱]: ۲ - اصل: البررة.
[۲]: ۳ - سوره مبارکه انفطار، آیات ۱۰ و ۱۲.
[۳]: ۴ - سوره مبارکه مطففین، آیه ۷.
[۴]: ۵ - سوره مبارکه قارعه، آیه ۹.
[۵]: ۶ - سوره مبارکه اسراء، آیه ۱۴.
[۶]: ۱ - سوره مبارکه ق، آیه ۲۲.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اگر دنیا به اندازه بال مگسی ارزش داشت، هیچ کافری، شربتی از آب آن نمی آشامید. قیامت غزالی در احیاءا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ریا
دو صاحبدل در حال گفتگو با هم بودند. میگفتند و میشنیدند و میگریستند چون گاه ملاقات به پایان رسید، یکی به دیگری گفت: گمان میکنم بهتر از این مجلس نداشته ایم.
دیگری گفت: میترسم بدتر از این مجلس نداشته باشیم. گفت: چرا؟ پاسخ داد: تو سعی میکردی که بهترین سخنان را بیان کنی و مرا تحت تأثیر قرار دهی و من نیز تلاش میکردم بهترین چیزهارا بیان کنم. بنابراین ما هر دو خود را برای یکدیگر میآراستیم.
فراموشی نیکی
لقمان به فرزندش گفت: فرزندم، تا از دنیا میروی خطاهایت را در جلو چشمانت مجسم کن، ولی نیکیها را فراموش نما چرا که کسی که فراموشش نمی کند، آنها را میشمارد.
کهانت
چه بسا کسی که مالیخولیا و سوداء و دیوانگی بر او چیره شده است، بر علوم غیب چیره
می شود و خبرهای واقعی از آینده میدهد. علت آن این است که وقتی سوداء بر مغز کسی چیره شود، خیالات پیش از جنون از کار افتاده و قسمت مربوط به خیال در مغز اندک اندک تحلیل مییابد و نفس از وجود آن خاطر جمع میشود. تا پیش از این نفس از خیال کمک میگرفت و سایر حواس را به کار میگرفت، در این حالت نفس میتواند با آسانی بیشتری با عوالم قدسی مرتبط شود و چون حجابی ندارد، از حالات خود و خانواده و...، صورتهایی بر نفس او نقش بندد.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_264
و قال عليهالسلام
أَحْسِنُوا في عَقِبِ غَيْرِكُمْ تُحْفَظُوا فِي عَقِبِكُم.
امام عليه السلام فرمود:
با بازماندگان ديگران خوشرفتارى كنيد تا با بازماندگان شما
همينگونه رفتار کنند.
شرح و تفسير
خوشرفتارى با بازماندگان مسلمين
امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به آثار مثبت نيكوكارى دربارۀ بازماندگان مسلمين اشاره مىكند و مىفرمايد:«با بازماندگان ديگران خوشرفتارى كنيد تا با بازماندگان شما همينگونه رفتار كنند»؛ (أَحْسِنُوا في عَقِبِ غَيْرِكُمْ تُحْفَظُوا فِي عَقِبِكُم) .
اين گفتار درخشان امام عليه السلام در واقع برگرفته از دو آيۀ نورانى قرآن مجيد است كه در سورۀ «نساء» آيۀ ٩ مىگويد: «وَ لْيَخْشَ الَّذِينَ لَوْ تَرَكُوا مِنْ خَلْفِهِمْ ذُرِّيَّةً ضِعافاً خافُوا عَلَيْهِمْ فَلْيَتَّقُوا اللّهَ وَ لْيَقُولُوا قَوْلاً سَدِيداً» ؛كسانى كه اگر فرزندان ناتوانى از خود به يادگار بگذارند از آيندۀ آنان مىترسند، بايد (از ستم دربارۀ يتيمان مردم) بترسند! از (مخالفت) خدا بپرهيزند، و سخنى استوار بگويند».
همچنين در آيۀ ٨٢ سورۀ «كهف» مىخوانيم: «وَ أَمَّا الْجِدارُ فَكانَ لِغُلامَيْنِ يَتِيمَيْنِ فِي الْمَدِينَةِ وَ كانَ تَحْتَهُ كَنْزٌ لَهُما وَ كانَ أَبُوهُما صالِحاً فَأَرادَ رَبُّكَ أَنْ يَبْلُغا أَشُدَّهُما وَ يَسْتَخْرِجا كَنزَهُما رَحْمَةً مِنْ رَبِّكَ» ؛و اما آن ديوار، از آنِ دو نوجوان يتيم در آن شهر بود؛ و زير آن، گنجى متعلق به آن دو وجود داشت؛ و پدرشان مرد صالحى بود، پس پروردگار تو مىخواست آنها به حدّ بلوغ برسند و گنجشان را استخراج كنند؛ اين رحمتى از پروردگارت بود».
در آيۀ نخست، به كسانى كه با يتيمان و فرزندان ناتوان و ضعيف مسلمان بدرفتارى مىكنند هشدار داده كه ممكن است با فرزندان خود آنها اين عمل انجام شود و در آيۀ دوم، صالح بودن پدران را رمز خدمت دو پيامبر به فرزندان آنها شمرده است.
اين حقيقت در روايات اسلامى نيز منعكس است؛ از جمله در روايتى از امام صادق عليه السلام مىخوانيم:
«فِي كِتَابِ عَلِيٍّ عليه السلام إِنَّ آكِلَ مَالِ الْيَتِيمِ سَيُدْرِكُهُ وَبَالُ ذَلِكَ فِي عَقِبِهِ وَ يَلْحَقُهُ وَبَالُ ذَلِكَ فِي الْآخِرَةِ؛ در كتاب على عليه السلام آمده است: كسى كه مال يتيم را به ناحق بخورد وبال آن، دامن فرزندان او را در دنيا و دامن خودش را در آخرت خواهد گرفت». ١
در طول تاريخ نيز نمونههاى زيادى از اين مطلب آمده است كه افرادى با بازماندگان ديگران بدرفتارى كردند و فرزندان آنها گرفتار بدرفتارى ديگران شدند.
با توجه به اينكه مفهوم مطالب فوق اين است كه پاداش كيفر اعمال نيك و بد پدران به فرزندان منتقل مىشود اينجا اين سؤال پيش مىآيد كه چگونه خداوند مجازات شخصى را كه در حق اولاد ديگران ظلم كرده است به فرزندان آن شخص منتقل مىكند؟ در حالى كه قرآن با صراحت مىگويد: «وَ لا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرى» ؛هيچكس به جرم گناه ديگرى مجازات نمىشود». ٢
پاسخ اين سؤال با توجه به يك نكته روشن مىگردد و آن اينكه اين پاداش و مجازات، پاداش و مجازات تشريعى نيست، بلكه نوعى تكوين است، زيرا هنگامى كه كسى پايۀ كار خوب يا بدى را در جامعه مىگذارد كمكم به صورت سنّتى درمىآيد و ديگران هم در همان مسير گام برمىدارند و در نتيجه آن نيك و بد به سراغ فرزندان او نيز خواهد آمد. به خصوص وجدان انسانى مردم ايجاب مىكند به فرزندان نيكوكار، نيكوكارى كنند و همانگونه كه حس انتقامجويى آنها ايجاب مىكند از فرزندان ستمكار انتقام بگيرند.
البته در مورد كلام امام عليه السلام كه سخن از نتيجۀ نيكوكارى به فرزندان نيكوكار است هيچ مشكلى وجود ندارد كه خداوند تفضّلاً فرزندان نيكوكاران را مشمول عنايت خاصى قرار دهد و پاداش پدران را در اختيار آنان بگذارد.
در غرر الحكم از امام عليه السلام نقل شده است كه
«مَنْ رَعَى الْأَيْتَامَ رُعِيَ فِي بَنِيهِ؛ كسى كه يتيمان ديگران را سرپرستى كند مردم فرزندان او را مراقبت و سرپرستى خواهند كرد».
💐گل ژربرا
ویژگی بارز گل ژربرا سر گلدار بزرگ آن است.
برخی از گونههای ژربرا دارای گلهایی با قطر 12.7 سانتیمتر هستند و ژربراهای کوچکتر با قطر 7 سانتیمتر نیز در طبیعت وجود دارد.
محبوبترین انواع ژربراها به رنگهای نارنجی، زرد یا قرمز هستند و البته گلهای ستارهای شکل با سایههای سفید، صورتی نیز بسیار مورد توجه قرار میگیرند.
گل ژربرا نماد زیبایی، استقامت، بخشش، شکوه و اعتماد است.
#گل_ژربرا
https://eitaa.com/zandahlm1357
.
نکات تعویض گیاه آپارتمانی #سانسوریا
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
به طور کلی گل سانسوریا، گلدان کوچکتر را بر بزرگ ترجیح میدهد.
هنگام تعویض گلدان، خاک اطراف ریشه و به طور کلی خاک گلدان را با فشار دست متراکم کنید.
همچنین جهت تمیز کردن برگها هر دو تا سه هفته یکبار برگهای💦 غبارآلود را با پارچه و اسفنج مرطوب تمیز کنید.
بهترین گلدان برای این گیاه #گلدان_سفالی است.
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۱۵-توصيه ميشود ، به آنچه ميدانيد عمل كنيد و آنچه نمي دانيد قبل از عمل از متخصص سوال كنيد، سپس عمل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جدائي از عدوي او تبري است
زيرا آن جوان با مراجعه به حضرت موسي (ع) خواستار ثروت ميشود و حضرت موسي (ع) او را به ذكر صلوات بر محمد و آلش توصيه ميكند.
انجام اموري روزمره در زندگي فردي عامل فقر يا ثروت ميشود و بعضاً در مخيله جوانان نمي آيد.
روايت است مدتي نزول وحي بر حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي (ص) قطع شد. صحابه علت را سوال كردند، حضرت فرمود بعلت اينكه بعضاً از گرفتن ناخن و استحمام و پوشيدن لباس تميز و بوي خوش اجتناب ميكنند كه اين امور باعث عدم حضور فرشته وحي ميشود.
در مورد ديگر شخصي خدمت امام صادق عليه السلام ميرسد بدين مضموم، از تنگي رزق و روزي شكايت ميكند حضرت ميفرمايند آيا ايستاده شلوار ميپوشيد ميگويد خير. ميفرمايند آيا در آب ساكن بول ميكني ميگويد خير. ميفرمايند آيا ايستاده و با شانه شكسته شانه ميكني ميگويد خير. حضرت ميپرسند پدر و مادرت زنده اند ميگويد خير.
حضرت ميفرمايند آيا براي آنها صدقه ميدهي و يا كاري ميكني كه آنها را خوشحال كني. ميگويد خير. حضرت ميفرمايند اشكال كار تو در همين است. آن شخص در راه پدر
و مادرش خيرات و صدقات نثار كرد و وضع مالي آن خوب شد.
در كشكول مرحوم شيخ احمد احساني روايتي است كه شخصي به محضر مبارك اميرالمومنين عليه السلام رسيد و عرضه داشت: در رزق و روزي خود تنگي مييابم؟ حضرت فرمود: شايد با شانه شكسته شانه كرده اي؟ عرض كرد: خير، فرمودند: شايد جلو كسي كه سنش از تو بيشتر بوده راه رفته اي؟ عرض ميكند خير، ميفرمايد شايد بعد از طلوع صبح خوابيده اي (تا آفتاب بزند) عرض ميكند خير، ميفرمايد: شايد دعا در حق پدر و مادر را ترك كرده اي عرض ميكند بلي يا اميرالمومنين حضرت فرمودند آنها را ياد كن، زيرا از رسول خدا صلي الله عليه وآله شنيدم كه فرمودند ترك دعا براي پدر و مادر رزق را قطع ميكند. (و در زمان حياتشان اطاعت و خدمت و احترام به آنان باعث وسعت رزق است) آنچه تا اينجا ذكر شد امور مستحب در انجام و امور مكروه در عدم انجام بوده حال اگر خداي ناكرده فعل حرام كه گناه است و بعضاً جزء گناههاي كبيره مانند شِرك، عدم اطاعت از ائمه و عدم رضايت والدين و … چه اثرات سوئي در زندگي دنيا و آخرت ما خواهند داشت لذا در اين قسمت عوامل جلب روزي و سلب روزي بيان ميشود.
خلاصه المکاسب📚
نويسنده: عباسعلي حقيقي زاده✍
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔊 فایل صوتی برنامه آفتاب شرقی 👤 #حجت_الاسلام_تراشیون 📚 موضوع: #تربیت_فرزند 🔹 قسمت هجدهم #فرزند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا