eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.2هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
تاریخ فلسطین 9.mp3
5.97M
🇵🇸🇵🇸 "تاریخ اشغال فلسطین از ابتدا تا کنون" قسمت 9⃣ 🇵🇸🇵🇸 * عقب نشینی اسرائیل از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ * " انتفاضه دوم فلسطین" ( انتفاضه اقصی) در سال ۲۰۰۰ * تحلیل و بررسی انتفاضه دوم * مذاکرات " کمپ دیوید ۲" در سال ۲۰۰۰ * شکست کامل کمپ دیوید ۲ * عملیات "دیوار دفاعی" اسرائیل در ۲۰۰۲ * ترور " شیخ احمد یاسین" و "عبدالعزیز رنتیسی" در سال ۲۰۰۴ * خروج اسرائیل از غزه در سال ۲۰۰۴ * ماجرای مبادله اسرای اسرائیل و لبنان * ماجرای تبادل "سمیر قنطار" * عملیات وعده صادق توسط حزب الله در سال ۲۰۰۶ * جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ (جنگ ۳۳ روزه) میان اسرائیل و لبنان و آثار آن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙رفیق شهیدم سرود رفیق شهیدم با تصاویری از شهدای دانش‌آموز (محصلان مدرسه عشق) •┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈┈• با ما همراه باشید @zandahlm1357
ملک الموت و نکیر و منکر قوله علیه السلام: وَ مَلَکِ الْمَوْتِ وَ أَعْوَانِهِ، وَ مُنْکَرٍ وَ نَکِیرٍ. بدان که: منکر و نکیر اسماء ملکین مشهورین اند فی القبر و قد أنکر بعض أهل الاسلام تسمیتها بذلک. و قالوا: المنکر ما یصدر من الکافر و من المتلجّج عند سؤالها. و النکیر: ما یصدر عنهما من التضریع لهما، فلیس للمؤمن منکر و نکیر. ولی احادیث صحیحه بر خلاف عقیده آنها است، چه « منکر »: الشی ء القبیح، و هو ضدّ المعروف. و « النکیر » الإنکار، یقال: انکرت علیه فعله أی ردّ علیه. و اثبات آن دو ملک به این معنی برای هر نفسی از نفوس از این باب است که نفس انسان به واسطه مؤانست و معاشرت ایام طویله با بدن که قبر حقیقی او است، اگر چه از حیث آن که أین الظلمة من النور و الزنجی من الحور بیّن اند، و به حسب حقیقت بودن بعید است. ولی روح از باب الفت و مجاورت تن کمال کراهت را از موت که قطع علاقه او از این قبر مظلم است دارد، کما فی القدسی: « ما ترددت فی شی ء أنا فاعله، کتردّدی فی قبض روح عبدی المؤمن، یکره الموت، و أنا اکره مسائته » [۱]، یعنی از سوء گرفتاری او به تن. لهذا، او را حین الموت و انقضای اجلّ مسمّی حکیم علی الاطلاق به واسطه آن که محبوب مجازی او را در نظرش مکروه نماید، آن دو ملک را بر او می‌گمارد، که یکی که منکر است، غیّر البدن الذی هو قبر الروح عن حاله و شکله و قبّحه فی عینه ؛ و دیگری که نکیر است وا دارد، حتّی تقرعه بالدواهی و الأسقام، و غاب البدن فی نظره، حتی طرحه طوعاً أو کرها، کما قیل: خلق را با تو بدو، بد خو کند تا تو را ناچار وان سو کند کما قال تعالی: « الَّذِینَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلاَئِکَةُ طَیِّبِینَ [۱] » أی طاهرین عن دنس الکفر و رجس المعاصی و أنجاس حبّ الدنیا، الذی هو « رأس کل خطیئة » [۲] مطلقاً. و برائت از علایق جسمانیه، فلا یکون لصاحب هذه [۳] الحالة تأ لّم من الموت، یقولون: «سَلاَمٌ عَلَیْکُمُ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ [۴] »، چنان که قول معصوم که بعد از ذکر منکر و نکیر فرماید: ---------- [۱]: ۱ - بحارالأنوار، ج ۸۳، ص ۷ ؛ اعلام الدین، ص ۴۳۸ ؛ الدعوات، ص ۱۳۴. [۱]: ۱ - سوره مبارکه نحل، آیه ۳۲. [۲]: ۲ - مصادر آن پیش از این گذشت. [۳]: ۳ - اصل: هذا. [۴]: ۴ - سوره مبارکه نحل، آیه ۳۲. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
درخواست مرگ مهبلی وزیر بود. وقتی اقبالش افول کرد شعری سرود و گفت: مرگ مرا می‌فروشند تا بخرم، من این زندگی را نخواهم، خدا به کسی جزا دهد که برای مرگ دوستش صدقه می‌دهد، هر وقت نگاهم به قبری می‌افتد می‌گویم کاش من در آن بودم. الا موت یباع فاشتریه فهذاالعیش ما لا اشتهیه جزی اللّٰه المهیمن نفس حر تصدق بالوفاة علی الاخیه اذا ابصرت قبراً قلت شوقاً الا یا لیتنی امسیت فیه اقبال و ادبار دنیا گفته شده: روزگار به یک حال نیست هرگاه به تو پشت کرد، صبر کن که او صبر ندارد. الدهر لا یبقی علی حاله لکنه یقبل او یدبر فان تلقاک بمکروهه فاصبر فان الدهر لا یصبر آغاز آرامش گویم: هرکه بر زمین راه می‌رود از مرگ اکراه دارد، با اینکه اگر به چشم عقل به مرگ می‌نگریست، می‌دانست که مرگ بزرگترین آسایش است. ان هذا الموت یکرهه کل من مشی (یمشی) علی الغبراء و بعین العقل لو نظروا لرءاه راحة الکبری شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
از تحولات مهم ارتباطیِ پس از ازدواج، روابط شما با خانواده تان است؛ علاوه براینکه وارد زندگی خانوادۀ همسرتان نیز شده اید و نقش جدیدی پیدا کرده اید. در این فصل، به نقش‌های جدید شما در خانوادۀ خویش و خانوادۀ همسرتان می‌پردازیم. از مسائل مهمی که باید طیِ زندگی مشترک، به خصوص در ابتدای ازدواج، به آن آگاهی پیدا کرد تا بسیاری از تنش‌های بعدی مهار شود، نوع ارتباط زوج با خانواده هایشان است. زن و شوهر باید زمینه و توان مدیریت کردنِ رابطه با خانواده هایشان را به دست آورند که برای تحقق این مهم، توجه به سه محور اساسی، ضروری است: ۱. لزوم استقلال در زندگی جدید و چگونگیِ کسب آن؛ ۲. شیوه‌های تعامل با خانواده ها؛ ۳. اهمیت پیشگیری از اختلاف و روش‌های حل نگرانی ها. توضیح هریک از این محورها در ادامه می‌آید. https://eitaa.com/zandahlm1357
▫️:از بین بردن فرصت ، موجب غصہ است. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 کلیپ تکنیکال از کلام دکتر داودی نژاد با عنوان 📋 6 قانون رفیق بازی❗️ 📔 بعضیا رفیق باز رفیق شناس اند... برای کمک به مهربونی برای همه رفیقاتون بفرستین🌹
1_5071016035.mp3
29.96M
🔊سلسله آموزش های تربیتی 👤حجت_الاسلام_تراشیون 📚موضوع: تربیت_نسل_آینده 🔹قسمت چهارم 🔻موضوعات مطرح شده: ▫️شرط تحقق تربیت ▫️نکات طلایی در برنامه ریزی ▫️تبیین جامعیت در برنامه ریزی ▫️توجه به روحیات فرزندان ▫️تعریف و محوریت برنامه جامع ▫️مصادیق برنامه های عبادی ▫️دقت در انتخاب گروه اجتماعی ▫️اهمیّت تربیت براساس جنسیت ▫️قاعده نظارت والدین
💢این نقاشی های خوشگل بر روی سنگ و با رنگ اکرلیک هستن. اول سعی میکنیم سنگی رو انتخاب میکنیم که سطحش صاف باشه و فرو رفتگی و بیرون زدگی نداشته باشه و بعد با رنگ اکرلیک و قلم مو تمام سطح سنگ رو کاور میکنیم و در آخر طرح های مورد نظرمون رو روشون نقاشی میکنیم و در آخر اسپری کیلر برای ضد اب شدن رنگ ها میزنیم میتونیم برای تزیین بر روی سطح گلدان ها استفاده کنیم. https://eitaa.com/zandahlm1357
✡ صنعت سینما و حاکمیت موضوع جنگ (5) 1⃣ اگر چه رسماً در سال ۱۸۹۵ میلادی یعنی حدوداً بیست سال قبل از آغاز جنگ جهانی اول (۱۹۱۴ میلادی) متولد شد، اما با این همه در سال‌های پس از جنگ جهانی اول بود که سینما نطق گشود. 2⃣ در سال ۱۹۲۷ میلادی جای خود را به سینمای صدادار داده و این ابزار مهم رسانه‌ای به عاملی اصلی جهت پیشبرد اهداف قدرت‌های مطرح عصر خود مبدل گردید. 3⃣ و این همه در حالی صورت گرفت که مابین اول و دوم، سینما هم از لحاظ فیلم‌برداری و به‌طور کل موضوعات تکنیکی و هم از جهات مفهومی و داستان‌گویی و روایت‌سازی، پیشرفت‌های زیادی كرد. 4⃣ این امر موجب شد تا تمامی قدرت‌های دخیل در فرایند تحولات جنگ جهانی دوم، به‌نحوی محسوس از این ، کمال بهره را گرفته و دوشادوش درگیری سربازان در جبهه‌های متنوع خاکی و آبی و هوایی، جبهه‌ی جنگ دیگری را بر پرده‌ی نقره‌ای سینمای جهان رقم زنند. ✍ دکتر موسی اسماعیل‌نژاد 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 goo.gl/Vu5uZS
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 ملت فلسطین پیروز است امام خامنه‌ای فرمودند: «همه بدانند که در این قضیه و قضایای آینده، ملت فلسطین پیروز است و دنیای آینده، دنیای فلسطین است نه دنیای رژیم صهیونیستی.» ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
نظر رهبر فرزانه درباره موسیقی اصیل ایرانی و سنتی و کلاسیک بعضی خیال می‌کنند که مرز موسیقی حلال و حرام، موسیقی سنّتی ایرانی و موسیقی غیرسنّتی است، نه، این طوری نیست. آن موسیقی ای که منادیان دین و شرع همیشه در دوره‌های گذشته با آن مقابله می‌کردند و می‌گفتند حرام است همان موسیقی سنّتی ایرانی خودمان است که به شکل حرامی در دربارهای سلاطین، در نزد افراد بی بند و بار، در نزد افرادی که به شهوت تمایل داشتند و خوض در شهوات می‌کردند اجرا می‌شده، این همان موسیقی حرام است. بنابراین مرز موسیقی حرام و حلال، عبارت از ایرانی بودن، سنتی بودن، قدیمی بودن، کلاسیک بودن، غربی بودن، یا شرقی بودن نیست. مرز آن چیزی است که انسان را به بیکارگی، ابتذال، بی حالی و وا خوردگی از واقعیت‌های زندگی بکشاند و نیز انسان را از معنویّت، از خدا و از ذکر غافل کند و به شهوترانی تشویق کند. [۱] فتاوای مراجع عظیم الشأن درباره فرق غِناء و موسیقی س با توجه به ترویج موسیقی از طرف بعضی از مراکز فرهنگی، وقتی با مردم حتی افراد تحصیل کرده در سطح بالا روبه رو می‌شویم و به آنها گفته می‌شود موسیقی مطرب حرام است و گوش ندهید، در جواب می‌گویند آنچه حرام است غِناء مطرب است و موسیقی اشکال ندارد. اکنون از محضر مبارکتان استدعا دارم فرق بین غِناء و موسیقی را مرقوم فرمایید؟ بسمه تعالی غِناء خوانندگی مطرب و ملهی متناسب با مجالس عیش و نوش است و موسیقی نوازندگی با همان اوصاف است و در حکم با هم فرقی ندارند و هر دو حرام است. مقام معظم رهبری بسمه تعالی غِناء در باب تلفظ و تعلم است ولی موسیقی مطرب هم مطلقا حرام است. ---------- [۱]: روزنامه جمهوری اسلامی ۱۸/۱۱/۷۷ ۲۱ شوال ۱۴۱۹. ........: 📚موسیقی از دیدگاه قرآن و حدیث https://eitaa.com/zandahlm1357