eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
47.2هزار عکس
34.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
. سلاح های دوربرد نقطه زن در جنگ سخت و جنگ نرم @zandahlm1357
1_5167784164.mp3
19.21M
🔊سلسله آموزش های تربیتی 👤 📚موضوع: 🔹قسمت پنجم 🔻موضوعات مطرح شده: ▫️تفاوت والدین منفعل و فعال ▫️آثار مخرب رها شدن فرزند ▫️اهمیّت مدیریت رسانه ▫️تلفن همراه تا ۲ سالگی ممنوع ▫️لزوم مدیریت افکار منفی ▫️نمونه فعالیت دینی _ اجتماعی ▫️برای تربیت باید وقت گذاشت ▫️در بدی؛ خیر نیست ▫️ارکان محیط خوب ▫️ایده گروه های دوستی مادران ▫️عوامل مزاحم کنار خانواده بودن ▫️تاثیر و لزوم مدیریت تلفن همراه ▫️راه های افزایش صمیمیت در خانواده
✡ صنعت سینما و حاکمیت موضوع جنگ (6) 1⃣ و این‌گونه بود که حجم قابل‌توجهی از آثار سینمایی در فاصله‌ی جنگ جهانی دوم، یعنی از سپتامبر ۱۹۳۹ میلادی تا سپتامبر ۱۹۴۵ میلادی، در سینماهای جهان به نمایش درآمد؛ 2⃣ آثار سینمایی ویژه‌ای همچون فیلم سینمایی دختر شماره ۲۱۷ (Girl No. ۲۱۷) که توسط ابرقدرت نوظهور شوروی ساخته می‌شد، 3⃣ و یا فیلم‌هایی نظیر سینمایی شکلات و سربازان (Chocolate and Soldiers) که امپراتوری ژاپن به تهیه و تولید آن مبادرت می‌ورزید، 4⃣ و یا آثاری مانند یکی از جت‌های ما گم شده است (One of Our Aircraft is Missing) که توسط امپراتوری بریتانیای کبیر تولید می‌شدند، 5⃣ و به تقابل با آثار سینمای آلمان نازی، یعنی فیلم‌هایی همچون سربازان فردا (Soldiers of Tomorrow) و خدمه دورا (The Crew of the Dora) 6⃣ و همچنین آثار سینمای ایتالیای فاشیسم یعنی فیلم‌هایی مانند سه خلبان (The Three Pilots) در عرصه‌ی جنگ رسانه‌ای می‌رفتند. ✍ دکتر موسی اسماعیل‌نژاد 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 goo.gl/Vu5uZS
بسمه تعالی غِناء یعنی خوانندگی و موسیقی یعنی نوازندگی و هر دو اگر مطرب و محرک باشد حرام است. حضرت آیة اللّه العظمی بهجت بسمه تعالی غِناء (آوازه خوانی مناسب مجالس خوشگذرانی که در مضمون باطل باشد) و گوش دادن به آن حرام است و بنابر احتیاط واجب باید از مطلق خواندنی که با ترجیع صوت (چهچهه) است ولو در مضمون باطل نباشد. و نیز موسیقی لهوی (نواختن با آلات مخصوصه که مناسب مجالس خوشگذرانی باشد) و گوش دادن به آن حرام است. حضرت آیة اللّه العظمی تبریزی بسمه تعالی کلیه صداها و آهنگ‌هایی که مناسب مجالس لهو و فساد است حرام و غیر آن اشکال دارد و تشخیص آن با مراجعه به اهل عرف خواهد بود. [۱] حضرت آیة اللّه العظمی مکارم شیرازی ---------- [۱]: استفتاء از دفتر مراجع. نظرات علاّمه جعفری (ره) نظر علامه محمدتقی جعفری (ره) درباره موسیقی … درست است که تحریک مثبت و تشجیعی را که موسیقی انجام می‌دهد ما را از موجودیت حقیقی خود با یک گروه نوسانات بالاتر می‌برد، ولی هنگامی که موسیقی تمام می‌شود یک سرازیری حقیقی در خود احساس می‌کنیم ولی می‌بینیم که موسیقی سایه ای از ما برای ما ساخته و آن را بالا برده بود. اکنون شبح مصنوعی از بین رفته و واقعیات با همان خشونت برای ما نمودار می‌شود. بر همین جهت بوده است که در جنگ‌های صدر اسلام که در حدود هشتاد جنگ و دفاع بوده است نمی بینیم که مسلمین برای تهییج سربازان خود به موسیقی متوسل شوند و بلکه آنها شعارهای واقعی را به طور دسته جمعی می‌گفتند و تحریک می‌گشتند. چنانکه در یکی از جنگ‌ها قریش شعار ذیل را با موسیقی و هیجان می‌گفتند. اُعْلُ هُبَلُ، اُعْلُ هُبَلَ بلند باد هبل، بلند باد هبل مسلمانان هم در مقابل می‌گفتند: اَللّهُ اَعْلی وَ اَجَلَّ خداوند بالا و بلندمرتبه است. [۱] … با این که کفار از هرگونه وسایل موسیقی آن زمان برای تحریک سربازان خود استفاده می‌کردند مسلمانان کوچکترین اعتنایی به مسأله موسیقی نداشتند [۲] … موسیقی موجب وصال نیست بلکه خیال وصال را در انسان تحریک می‌کند. ---------- [۱]: لسان العرب ماده عَلا. [۲]: مبانی فقهی و روانی موسیقی، ص ۲۰. خلاصه: بایستی گفت: بشر از نظر کمبودی که در معرفت توانایی مواجهه با واقعیت دارد موسیقی را برای تسلّی خود تأیید می‌کند، پس نام آن را ضرورت می‌گذارد به همین جهت است که اسلام به موسیقی روی خوشی نشان نمی دهد و می خواهد و می‌خواهد انسان‌ها از زندگانی روحی و طبیعی با خودِ واقعیات روبرو گردند. علتی که برای ممنوعیت موسیقی در منابع اسلامی ذکر شده است مسئله لهو و لعب است با نظر به علت کاملاً روشن می‌شود که اسلام می‌خواهد انسان را در دنیا، خود را در مقابل هیجاناتِ پا در هوا نبازد و آمادگی واقعی خود را از دست ندهد و تا بتواند خود را اختیارا سلب نکند. [۱] ---------- [۱]: مبانی فقهی و روانی موسیقی، ص ۲۶. ........: 📚موسیقی از دیدگاه قرآن و حدیث https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا