eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فرزند شهید صیاد شیرازی در اولین جلسه دادگاه منافقین، خطاب به قاضی پرونده چه گفت؟ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸اقدام به موقع اتوبوسران مشهدی در اطفاء حریق خودروی سواری یک شهروند در بلوار امیریه ارسالی از مخاطب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلمی از شهر یاکوتسک در منطقه سیبری روسیه، سردترین شهر جهان که در دما روزهای اخیر به ۵۰ درجه زیر صفر رسید 🔹در بازار آبزیان، ماهی ها کامل منجمد شده‌اند اما مردم به این نوع زندگی عادت کرده‌اند. 🔹در طول زمستان دمای این شهر هر روز بین ۳۰ تا ۵۰ درجه زیر صفر است و خبری از افزایش دما نیست. @zandahlm1357
امروز حامد بهداد، بهرام رادان، علی اوجی، فریبا کوثری و سایر هنرمندان در دیدار با معاون رییسی از مشکلات و دغدغه هاشون گفتن. مثل اینکه این دیدار حسابی باعث سوزش سلبریتی های فراری و وطن فروشی مثل فرخ نژاد شده :))) @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعاے ...🥀👆👆 كفعمى در بلد الامين فرموده: اين دعاء حضرت صاحب الامر عَلَيْهِ السَّلام است كه تعليم فرمود آن را به شخصى كه محبوس بود، پس خلاص شد: اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَيْكَ الْمُشْتَكى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِى الاَْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ يا مُحَمَّدُ يا عَلِىُّ يا عَلِىُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِيانى فَاِنَّكُما كافِيانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّكُما ناصِرانِ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرينَ. (عج)🌼 @zandahlm1357
انتشارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، شماره ۱۵، ۱۶ و ۱۷. ۱۲- اعلاميه به شرح ذيل صادر شد: ۱۶ شوال ۱۳۸۲ بسم الله الرحمن الرحيم خدمت ذيشرافت حضرات علماء اعلام و حجج اسلام دامت بركاتهم اعظم الله تعالي اجوركم. چنانچه اطلاع داريد، دستگاه حاكم مي‌خواهد با تمام كوشش، به هدم احكام ضروريه اسلام قيام و به دنبال آن، مطالبي است كه اسلام را به خطر مي‌اندازد، لذا اينجانب عيد نوروز را به عنوان عزا و تسليت به امام عصر عجل الله تعالي فرجه جلوس مي‌كنم و به مردم اعلام خطر مي‌نمايم. مقتضي است حضرت آقايان نيز همين رويه را اتخاذ فرمايند تا ملت مسلمان از مصيبت‌هاي وارده بر اسلام و مسلمين اطلاع حاصل نمايند. و السلام عليكم و رحمت الله و بركاته. روح الله الموسوي الخميني ۱۳- رهنمود حضرت امام به وعاظ را در پايان كتاب ملاحظه فرماييد. ۱۴- مجله آشنا، شماره‌هاي ۱۵، ۱۶ و ۱۷. ۱۵- روزنامه جمهوري اسلامي ۱۴/۳/۶۲. ۱۶- با امام در انقلاب، نشريه آشنا، پيشين. ۱۷- جزوه درس اخلاق، انتشارات نمايندگي ولي فقيه در سپاه پاسداران ولي امر، چاپ خرداد ۷۱. ۱۸- مصاحبه ها، صفحه‌هاي ۱۱۲ و ۱۱۳. ۱۹- مصاحبه ها، صفحه‌هاي ۱۱۳ و ۱۱۴. ۲۰- براي تشكيلاتي كه در سال ۱۳۴۳ در قم با ده نفر ديگر از مبارزان تشكيل داده بودند، اساسنامه اي تدوين شده بود كه در هجوم ساواك به منزل «آذري قمي »، به دست رژيم افتاد. ۲۱- روزنامه جمهوري اسلامي ۱۴/۶/۶۲. ۲۲- پيشين. ۲۳- روزنامه جمهوري اسلامي ۳/۷/۶۲. ۲۴- نسل كوثر، ص ۷۲. ۲۵- انتخاب آقا سيد علي جوان براي امامت جماعت مسجد كرامت، قصه جالبي دارد. حجت الاسلام و المسلمين «ايزد پناه »، موضوع انتخاب ايشان را براي اقامه جماعت در مسجد كرامت، اين گونه بيان مي‌كند: «مشهور بود كه آقاي كرامت پس از ساختن مسجد - كه از موقعيت خاصي برخوردار بود - در پي امام جماعت بود. شبي در خواب مي‌بيند كه نماز جماعتي عظيم در مسجد برگزار شده و مرحوم آيت الله حاج آقا حسين قمي و برخي از علماي ديگر در صف اول جماعت قرار گرفته اند. تعجب كرده، به محراب نگاه مي‌كند، سيدي نوراني را در محراب مي‌بيند، كه فرداي آن روز با آيت الله خامنه اي آشنا شده و از ايشان دعوت به نماز در مسجد مي‌كند. (مصاحبه مركز تحقيقات اسلامي سپاه ۳۱/۱۱/۷۲، نقل از نسل كوثر ص ۹۲). ۲۶- مصاحبه كننده، خبرنگار صدا و سيما مي‌باشد. ۲۷- مصاحبه با صدا و سيما پيرامون، خاطرات ۲۲ بهمن در تاريخ ۱۱/۱۱/۶۳، نقل از خاطرات و حكايتها، ج دوم، ص ۷، مؤسسه فرهنگي قدر ولايت. ۲۸- نسل كوثر، مركز تحقيقات اسلامي سپاه، ص ۷۰. ۲۹- نسل كوثر، به نقل از ديدگاه ها، ص ۷۳. ۳۰- روزنامه جمهوري اسلامي ۱۰/۶/۶۳. منابع مقاله: زندگينامه مقام معظم رهبري، مؤسسه فرهنگي قدر ولايت؛ @zandahlm1357
حقوق زن در اسلام رجوع به فقيه جهت رفع گرفتاري طلاق در صورتي كه شرط بشود در ضمن عقد با مرد، وقتي كه مي‌خواهند عقد كنند، شرط بكنند و در ضمن عقد اين شرط بشودكه وكيل باشد (زن) در طلاق خودش، يا مطلقاً، يا در شرايطي يك سؤالي پيش آورده است. و آن اينكه اين زنهايي كه حالا تحت زوجيت هستند چه؟ اين ولايت فقيه را اينها مخالفت مي‌كنند، در صورتي كه نمي دانند از شئون فقيه هست كه چنانچه يك مردي با زن خودش رفتارش بد و ناسالم باشد، او را اولاً نصيحت كند، و ثانياً تأديب كند، و اگر ديد نمي شود، اجراي طلاق كند. شما موافقت كنيد با اين ولايت ففيه. ولايت فقيه براي مسلمين يك هديه اي است كه خداي تبارك و تعالي داده است. مِنْ جمله همين معنايي كه شما سؤال كرديد و طرح كرديد كه خوب، زنهايي كه الان شوهر دارند چنانچه گرفتاريهايي داشته باشند، چه بايد بكنند؟ آنها رجوع مي‌كنند به آنجايي كه فقيه هست، به مجلسي كه در آن فقيه هست، به دادگاهي كه در آن فقيه هست؛ و فقيه رسيدگي مي‌كند؛ چنانچه صحيح باشد، شوهر را تأديب مي‌كند؛ شوهر را وادار مي‌كند به اينكه درست عمل كند. و چنانچه نكرد، طلاق مي‌دهد، ولايت دارد براي اين امر. اگر ديديد به فساد مي‌كشد، يك زندگي به فساد كشيده مى شود، طلاق مى دهد. و طلاق اگر چه در دست مرد است، مي‌تواند لكن فقيه در جايي كه مصلحت اسلام را ديد، مصلحت مسلمين را ديد، و در جايي كه ديد نمي شود به غير از اين، طلاق بدهد. اين ولايت فقيه هست، ولايت فقيه براي شما يك هديه الهي الست. (۵۵) ۹/۸/۵۸ هيچ فرقي بين زن و مرد در اسلام نيست اسلام زنها را در مقابل مردها قرار داده؛ نسبت با آنها تساوي دارند. البته يك احكام خاصِّ به مرد است كه مناسب با مرد است؛ يك احكامْ خاص به زن است، مناسب با زن است. اين نه اين است كه اسلام نسبت به زن و مرد فرقي گذاشته است. (۵۶) ۲۰/۹/۵۷ تساوي حقوق زن و مرد در نظام اسلامي سؤال: (زنان توده ي عظيمي از مسلمانان را تشكيل مي‌دهند، چه نقشي، چه حقي شما براي زن در نظامي اسلامي قائل هستيد؟ ) جواب: هم اكنون زنان مسلمان ايران، در مبارزات سياسي و تظاهرات بر ضد شاه شركت دارند. به من اطلاع داده اند كه در شهر‌هاي ايران زنان جلسات سياسي دارند. در نظام اسلامي، زن همان حقوقي را دارد كه مرد دارد، حق تحصيل، حق كار، حق مالكيت، حق رأي دادن، حق رأي گرفتن. در تمام جهاتي كه مرد حق دارد، زن هم حق دارد. لكن در مرد هم مواردي است كه چيزهايي به دليل پيدايش مفاسد بر او حرام است و هم در زن مواردي هست كه به دليل اينكه مفسده مى آفريند حرام است. اسلام خواسته است كه زن و مرد، حيثيت انساني شان محفوظ باشد. اسلام خواسته است كه زن ملعبه ي دست مرد نباشد. اينكه در خارج منعكس كرده اند كه در اسلام با زنها، با خشونت رفتار مي‌شود، امر غير صحيحي است و تبليغات باطلي است كه از مغرضين حاصل شده و الا مرد و زن هر دويشان در اسلام اختيارات دارند. اگر اختلافاتي هست براي هر دو هست و اَن مربوط به طبيعت آنان است. (۵۷) ۱۶/۹/۵۷ https://eitaa.com/zandahlm1357
سکوت و جدل 05.mp3
7.07M
5 ✍ کنترل آرامــش دنیا و ابدیت ما؛ قبل از هر چیز، در گــروی کنتــرل زبـان ماست. حقیقتــاً... بالاتر از حفظ زبان، فضیلتی رو نمیشه نام برد. 🔻کمی تمرین کنیم
🕌در محضر امام روح الله (۱۸۹) 💠 ضد انقلاب کسی است که در کاری که مشغول هست‌،سستی کند 📌 امام خمینی (ره ): امروز ضد انقلاب کسی است که در کاری که مشغول هست‌،در آن کار سستی کند،در آن کار بیکاری کند یا وادار کند اشخاصی را که آنها کم کاری کنند و از زیر بار شانه خالی کنند که این ضربه ای است به کشور خودشان. 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
پسر گمشده (پسر گمشده) عامربن عبدالله از جمله اصحاب حديث و حاكم مرو بود فرمود: وقتي من در مشهد مقدس رضوي در حرم مطهر مشرف بودم شخص تركي را ديدم وارد حرم شد و تا نزديك سر مبارك امام رضا (عليه السلام) آمد و ايستاد و شروع به گريه و تضرع و زاري كرد و با زبان تركي با خداي خود مناجات مي‌نمود و من هم كه نزديك او بودم مي‌شنيدم. گفت اي پروردگار من اگر پسرم زنده است او را بمن برسان وچشم مرا بديدار او روشن فرما و اگر مرده خبر او را باز بمن برسان و در هر حال مرا بحال او آگاه گردان چرا كه بيش از اين طاقت انتظار ندارم. من چون بزبان تركي وارد بودم دعاي او را شنيدم و فهميدم چه درد دل نمود دلم بحال او سوخت بزبان تركي باو گفتم اي مرد ترا چه مي‌شود و قضيه تو چيست؟! گفت مرا پسري بود كه مايه حيات من بود و او در جنگ اسحق آباد مفقود شده و هيچ خبري از او ندارم و او را مادري است كه شب و روز پيوسته در فراقش گريه و بي قراري مي‌كند و من چون شنيده‌ام كه دعاي من در اين مشهد شريف مستجاب ميشود لاجرم خود را باين عتبه مقدسه رسانيده‌ام تا اظهار حاجت كنم و بمقصود خود برسم. من چون بر اين قضيه مطلع شدم دلم بحالش سوخت و دستش را گرفته و با يكديگر از حرم بيرون آمديم و من باين خيال بودم كه او را بمنزلم برده پذيرائي و دلجوئي و مهماني كنم تا از مسجد بيرون شديم ناگهان جواني بلند قامت و تازه خط ديدم كه جامه اي كهنه اي دربر داشت تا آن جوان نظرش بآن مرد افتاد دستهاي خود را برگردن او انداخت و هر دو شروع بگريه كردند معلوم شد كه اين جوان همان كسي است كه مرد ترك خبر او را از خدا بتوسط حضرت رضا (عليه السلام) مي‌طلبيد و باين زودي دعاي پيرمرد مستجاب شد. از آن جوان پرسيدم كه تا حالا كجا بودي و چطور به اينجا آمدي؟! گفت من پس از جنگ در طبرستان واقع شدم در آنجا شخصي از اهل ديلم مرا تربيت كرد تا بزرگ شدم و در جستجوي پدر و مادر خود بود چون خبري از آنها نداشتم. در اين اثناء گروهي را ديدم كه رو به مشهد مقدس آورده منهم همراه آنها شدم تا باين مكان شريف رسيدم. آنگاه آن مرد ترك كه پدر آن جوان بود گفت حال كه چنين پيش آمدي شد من ديگر بر خود قرار دادم كه تا زنده هستم دست از اين مشهد شريف برندارم. (- عيون اخبار الرضا. ) درمانده‌ام دستم بگير مولا علي موسي الرضا (عليه السلام) افتاده‌ام دستم بگير مولا علي موسي الرضا (عليه السلام) پاسخ ده از لطف و كرم از در مرانم با كرم آواره‌ام دستم بگير مولا علي موسي الرضا (عليه السلام) اي ملجا درماندگان اي چاره بيچارگان بيچاره‌ام دستم بگير مولا علي موسي الرضا (عليه السلام) زار و حقير و بنده‌ام شاها ز بس شرمنده‌ام سر بر زمين افكنده‌ام مولا علي موسي الرضا (عليه السلام) امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
و امّا دیگربار، این اتفاق پس از شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) افتاد و در اختلافی که پیروانش در مورد جانشین آن حضرت (علیه السلام) پیدا کرده بودند، عده ای برادر آن حضرت (علیه السلام) یعنی جعفر را جانشین او دانسته و در این راستا مشکلاتی را برای جامعة شیعی به وجود آوردند. [۱] قابل ذکر است که برخی از آنان با عنوان نوفطحیه (الفطحیة الثانیة) [۲] یاد کرده اند. ---------- [۳]: ابی العباس احمد بن علی نجاشی، رجال النجاشی، تحقیق سید موسی شبیری زنجانی، الطبعة الخامسة، مؤسسة النشر الاسلامی، قم، ۱۴۱۶ ق، ص ۲۵۲. [۴]: ابی العباس احمد بن علی نجاشی، رجال النجاشی، تحقیق سید موسی شبیری زنجانی، الطبعة الخامسة، مؤسسة النشر الاسلامی، قم، ۱۴۱۶ ق، ص ۲۵۲. [۱]: برای آگاهی تفصیلی در مورد علل عدم درگیری و برخورد تند امام رضا (علیه السلام) با فطحیه ر. ک: نعمت الله صفری فروشانی، فرقه‌های درون شیعی دوران امامت امام رضا (علیه السلام) (با تکیه بر فطحیه و واقفیه)، طلوع، سال هشتم، ش ۲۸، تابستان ۱۳۸۸، ص ۷. [۲]: ر. ک: نعمت الله صفری فروشانی، فرقه‌های درون شیعی دوران امامت امام رضا (علیه السلام) (با تکیه بر فطحیه و واقفیه)، طلوع، سال هشتم، ش ۲۸، تابستان ۱۳۸۸، صص ۷-۸. [۳]: نوبختی، پیشین، صص ۸۵-۸۶. [۱]: ر. ک: نوبختی، پیشین، صص ۹۸-۹۹. [۲]: شیخ صدوق، معانی الاخبار، تحقیق علی اکبر غفاری، انتشارات اسلامی، بی جا، ۱۳۶۱ش، ص ۶۵. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
تعامل امام رضا (علیه السلام) با فرقه فطحیه پیشتر در مورد فطحیه توضیحاتی داده شد، از جمله این که فطحیان کسانی بودند که پس از امام صادق (علیه السلام)، قائل به امامت بزرگ ترین فرزند بازماندة آن حضرت (علیه السلام) به نام عبدالله افطح شده و او را امام خود دانستند. این گروه که در ابتدای رحلت امام صادق (علیه السلام)، اکثریت را تشکیل می‌دادند، پس از چندی بنا به دلایلی در اعتقاد خود به امامت عبدالله، تجدید نظر کرده و به گروه‌هایی تقسیم شدند. در منابع کهن، مطلبی دالّ بر درگیری و یا برخورد تند امام رضا (علیه السلام) با فطحیان یافت نشد، و حتی برخی منابع، از نوعی تعامل و معاشرت مثبت امام (علیه السلام) با آنان سخن گفته اند. روایاتی در این زمینه از این قرارند: در گزارشی آمده که شخصی خدمت امام رضا (علیه السلام) رسید تا از آن حضرت (علیه السلام) در مورد عبدالله بن جعفر سؤال کند، امّا قبل از آن که آن شخص سؤالش را بپرسد، امام (علیه السلام) فرمود: «ای محمد بن آدم، به درستی که عبدالله امام نبود. » [۱] چنان که ملاحظه می‌شود، روایت فوق حاکی از رد امامت عبدالله افطح توسط امام رضا (علیه السلام)، و در واقع نوعی هدایت و ارشاد می‌باشد. ---------- [۱]: صدوق، عیون اخبار الرضا (علیه السلام)، پیشین، ج ۱، صص ۲۳۷-۲۳۸؛ اربلی، پیشین، ج ۳، ص ۹۵. روایت دیگر در زمینة تعامل امام (علیه السلام) با فطحیان، خبر از کفن کردن یونس بن یعقوب که به قولی فطحی بوده است، توسط امام (علیه السلام) را می‌دهد. [۲] از آن طرف، روایاتی مبنی بر رجوع و برگشت برخی فطحیان از مذهب خود وجود دارد. برای نمونه گفته شده که یونس بن یعقوب که فطحی بوده، توبه کرده و به امامت امام کاظم (علیه السلام) معتقد گشته است. [۱] همچنین گفته شده که حسن بن علی بن فضال که فطحی بوده، در اواخر عمرش از عبدالله به امام کاظم (علیه السلام) رجوع کرده است. [۲] ---------- [۲]: طوسی، اختیار معرفة الرجال، پیشین، ج ۲، ص ۶۸۲، رقم ۷۲۰؛ محمد بن علی اردبیلی غروی حائری، جامع الرّواة و ازاحة الاشتباهات عن الطرق و الاسناد، منشورات مکتبه آیة الله العظمی المرعشی النجفی، قم، ۱۴۰۳، ج ۲، ص ۳۶۰. [۱]: طوسی، پیشین. [۲]: ابی العباس احمد بن علی نجاشی، رجال النجاشی، تحقیق سید موسی شبیری زنجانی، الطبعة الخامسة، مؤسسة النشر الاسلامی، قم، ۱۴۱۶ ق، صص ۳۵-۳۶. روایاتی نیز وجود دارد که بیان می‌کند که فطحیان از امام رضا (علیه السلام) نقل روایت می‌کرده اند، مثلاً گفته شده که علی بن اسباط از امام رضا (علیه السلام) روایت نقل می‌کرده است و در همین خبر از وی، با عنوان «أوثق الناس و أصدقهم لهجة» [۳] ؛ «مورد اطمینان ترین مردم و راستگوترین آنها» یاد شده است. [۴] در مورد علل عدم درگیری امام رضا (علیه السلام) و حتی داشتن تعامل مثبت با فطحیان، به نظر می‌رسد از آنجا که بیشترین درگیری آن حضرت (علیه السلام) با فرقة نوبنیان واقفیه بوده، چنان که در فصل بعد خواهد آمد، این فرقه در زمان آن حضرت (علیه السلام) یعنی پس از شهادت امام کاظم (علیه السلام) به وجود آمده و علاوه بر انکار امامت امام رضا (علیه السلام)، به مبارزاتی گسترده علیه امام رضا (علیه السلام) و یارانش پرداخته و به خطری جدی برای جامعة شیعی تبدیل شدند، به طوری که امام رضا (علیه السلام) برای طرد و حذف آنان و رفع اثرات سوء اقداماتشان به فعالیت‌های جدّی و گسترده ای دست زدند. در این شرایط و همچنین با توجّه به شرایط کلّی جامعة آن روز که شمّه ای از آن قبلاً ذکر شد، و نیز با توجه به حضور فرق دیگر شیعی و نیز ویژگی‌های کلّی فطحیانِ زمانِ امام رضا (علیه السلام) که علاوه بر این که اکثر آنان امامت امام رضا (علیه السلام) را قبول داشتند، معمولاً از فقهای بزرگ و راویان ثقه بودند، شاید امام (علیه السلام) صلاح را در مدارا و برخورد دوستانه با فطحیان می‌دید. [۱] شایان توجّه است که هرچند فرقة فطحیه به امامیه نزدیک تر، و کم خطرتر از واقفیه ذکر شده است [۲]، امّا این به معنای بی ضرری آنها برای جامعة شیعی نبوده است؛ چنان که در تاریخ حضور ائمة معصومین: دوبار انحراف شیعیان از مسیر اصلی خود، به دلیل و یا تحت تأثیر گفتار و عقاید فرقة فطحیه صورت گرفته است. یک بار پس از شهادتِ امام رضا (علیه السلام)، که پیروانش در مورد جانشین آن حضرت (علیه السلام) دچار اختلاف شده بودند، گروهی قائل به امامت برادر امام رضا (علیه السلام) یعنی احمد بن موسی شدند، با این توجیه که امام کاظم (علیه السلام) پس از امام رضا (علیه السلام)، وی را جانشین خود قرار داده است و بدین ترتیب امامت دو برادر را جایز دانسته و به گفتاری مانند گفته‌های فطحیه پرداختند. [۳]
چشم به راه - قسمت سی و دوم.mp3
11.59M
🎬قسمت: سی و دوم 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357