eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
پس از انقلاب از كارهاي خوبي كه در دفتر تبليغات امام صورت گرفت، تنظيم نشريه اي به نام «امام » بود كه به يادگار اقامت امام در تهران، چند شماره از آن منتشر شد. حضرت آقاي خامنه اي، چند مقاله در اين نشريه يادگاري نوشتند و جالب است كه روز ۲۲ بهمن كه راديو به دست مردم افتاد، مقاله اي كه آيت الله العظمي خامنه اي تحت عنوان «پس از نخستين پيروزي » نوشته بودند، اولين مقاله اي بود كه در راديو خوانده شد. ماموريت به سيستان و بلوچستان در فروردين ماه ۵۸ از طرف امام خميني (قدس سره) مامور رسيدگي به اوضاع و خواسته‌هاي مردم استان سيستان و بلوچستان شدند و خدمات ارزنده اي در آن سامان، به مردم محروم و رنجديده آن استان كردند. آيت الله خامنه اي در مسير حركت خود به سيستان و بلوچستان، وارد كرمان مي‌شوند و اين روز، مصادف مي‌شود با روز راي گيري براي رفراندوم جمهوري اسلامي. مقام معظم رهبري، راي خود را در فرودگاه كرمان به صندوق مي‌اندازند. معظم له خاطره خود را چنين بيان مي‌فرمايند: من البته در آن روز راي گيري، كرمان بودم، يعني از طرف امام، يك ماموريتي به من محول شده بود براي سركشي به شهرهاي بلوچستان بروم و با مردم آن جا از نزديك ديدار كنم و پيام امام را كه پيام محبت و دلسوزي بود، برايشان ببرم، كه ملاحظه مي‌كنيد از همان روزهاي اول، امام به فكر افتاده بود تا به اين مستضعفين دورافتاده اي كه در نظام گذشته فراموش شده بودند، ملاطفت و محبت كنند و لذا مرا كه در آن جا سابقه و آشنايي نسبتا زيادي داشتم، براي اين منظور فرستادند و من در راه سفر به بلوچستان، به كرمان رسيده بودم كه روز راي گيري فرا رسيد. در فرودگاه بچه‌هاي حزب اللهي و پراحساس كرمان (به دليل اين كه من قبلا مدتي در آن جا بودم و مرا مي‌شناختند، و من هم به مردم كرمان علاقه داشتم) آمدند صندوقهاي راي را آوردند فرودگاه و هركدام مي‌خواستند من رايم را در صندوق خودشان بيندازم. لذا براي من آن لحظه اي كه راي را مي‌انداختم درون صندوق و آن شور و هيجان مردم كرمان در راي دادن را ديدم، از لحظات شيرين بود. و بعد هم نشان داده شد كه (حدود) ۹۹ (۲/۹۸) درصد آراء به جمهوري اسلامي آري بود https://eitaa.com/zandahlm1357
ملاحظه حقوق زن در اسلام همان طوري كه حقوق مردها در اسلام مطرح است، حقوق زنها (هم مطرح است) ). اسلام به زنها بيشتر عنايت كرده است تا به مر دها. اسلام زنها را بيشتر حقوقشان را ملاحظه كرده است تا مردها. اين هم (آن) معناكه بعد از اين چه خواهد شد: زنها حق رأي دارند- از غرب بالاتر است اين مسائلي كه براي زنها ما قائل هستيم- حق رأي دادن دارند، حق انتخاب دارند، حق انتخاب شدن دارند. همه اينها هست. تمام معاملاتشان به اختيار خودشان است، و آزاد هستند. اختيار شغل را آزاد هستند. البته در شرق براي مردها يك محدوديتهايي هست كه آن محدوديتها به صلاح خود مردها هست و آن محدوديتها، يعني در آنجاهايي كه مَفْسَده هست براي مرد، از قماربازي جلوگيري مي‌كند اسلام، از شرابخواري جلوگيرى مي‌كند اسلام، از هروئين جلوگيري مي‌كند اسلام، براي اينكه مفسده دارند. براي همه يك محدوديتهايي هست، و محدوديتهاي شرعي و الهي. محدوديتهايي است كه به صلاح خود جامعه است؛ نه اين است كه براي جامعه يك چيزي مثلاً نافع بوده است كه محدوديت برايش ايجاد كرده اند. (۵۸) ۹/۱/۵۸ https://eitaa.com/zandahlm1357
سکوت و جدل 06.mp3
7.31M
6 ✍ از خدا جوییم توفیق ادب بی ادب محروم ماند ازلطف رب از میان دو نفر با سبک زندگی و عبادی یکسان؛ 🔻کسی به خدا نزدیکتر است که اهل سکوت بیشتری است.
🕌در محضر امام روح الله (۱۹۰) 💠 هفده شهریور از است 📌 امام خمینی (ره ): «یادتان نرود که ما یک ۱۷ شهریور داشتیم. ۱۷شهریور از ایّام الله است. و باید یادمان نرود این را.» 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. https://eitaa.com/zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
پناه بي پناهان (پناه بي پناهان) ابو منصور بن عبدالرزاق گفت: من در زمان اوان جواني خيلي تعصب و دشمني داشتم بكساني كه بزيارت قبر حضرت رضا (عليه السلام) ميرفتند و به همين خاطر با خودم عهد بستم كه زوّار حضرت رضا (عليه السلام) را اذيت كنم و بر همين اثاث سر راه زوّار ميرفتم و متعرض آنها مي‌شدم و پول و اسباب آنها را مي‌گرفتم و آنها را برهنه مي‌كردم. روزي بعنوان شكار بيرون آمده بودم ناگاه آهوئي از دور بنظرم آمد تازي خود را براي صيد آهو فرستادم تازي آن آهو را تعقيب كرد. آهو متوجه تازي و من گرديد و پناهنده شده بديواري كه دور قبر حضرت رضا (! [pagebreak] ( صفحه ۱۵۳۲) عليه السلام) بود (فَوَقَفَ الْغَزالُ وَ وَقَفَ الْفهدُ) ديدم آهو كنار ديوار ايستاده و تازي نيز در برابر او ايستاده است و ابداً براي صيد آهو پيش نمي رود. من هر كوششي كردم كه تازي جهت صيد نزديك آهو شود و خود را باو برساند نشد و قدم از قدم برنمي داشت لكن هر وقت آهو از جاي خود كه كنار ديوار بود دور ميشد تازي بسوي او ميرفت. آهو تا متوجه تازي مي‌شد كه دنبال اوست باز خود را بديوار ميرساند و تازي برمي گشت بلاخره آهو از سوراخي كه بحياط وديوار مشهد شريف بود داخل شد. من هم بحياط مشهد يعني چهار ديوار دور قبر مطهر است داخل شدم و آنجا ابو نصر مقري را ملاقات كردم از او سراغ آهو را گرفتم و گفتم آهوئي را كه آلان به اينجا آمد چه شد؟! گفت من آهوئي نديدم. دنبال آهو رفتم وبسوراخي كه آهو از آن داخل شده بود رفتم اثر جاي پاي آهو وفضولات او شدم ولي آهو را نديدم. فهميدم كه آهو در اينجا هست ولي از نظر من غائب مي‌شود زيرا آن ديوار سوراخي جز آنكه من وارد شدم نبود اين حتماً سري دارد و اين امام بر حق است. برگشتم. پس از اين قضيه با خداي خود عهد و نذر بستم از اين تاريخ ببعد متعرض زوّار قبر شريف نشوم بلكه به آنها خوبي و احسان كنم. و بعد از اين قصه، هر وقت امر مهمي براي من پيش مي‌آمد به صاحب اين مشهد شريف پناه مي‌بردم و بزيارت آن بزرگوار مي‌رفتم حاجت خود را در خواست مي‌كردم خداي متعال بخاطر آقا امام رضا (عليه السلام) حاجت مرا برآورده مي‌نمود از خداوند متعال پسري خواستم و حق تعالي مرا روزي داد لكن چون بحد بلوغ رسيد كشته شد باز رفتم نزد قبر مطهر و از پروردگار يك پسر ديگر طلبيدم دوباره پسري بمن روزي فرموده (وَلَمْ اَسْئَلُ اللّهَ هُناكَ حاجَةً اِلاَّ قَضاها لي فَهذا ما ظَهَرَ لي بِبَرَكَةِ هذَا الْمَشْهَدِ الشَّريفِ عَلي ساكِنِها السَّلامُ) تا كنون نشده كه من حاجتي را از پروردگار عزت در خواست كرده باشم مگر اينكه خداي تعالي ببركت صاحب مشهد شريف وقبر مطهر بمن مرحمت فرموده. (- عيون اخبار الرضا. ) اين بارگاه رضاست يا طور كليم اين وادي قدس است و يا عرش عظيم هذا حَرَمُ اْلاِلِه فَاْخلَعْ نَعْليكَ با حال خضوع باش و با قلب سليم اِمامٌ يَلُوُذُ السّائِلُوْنَ بِبابِه حَوائجُهُمْ تُقْضي وَ ما خابَ سائِلُهُ امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
تعامل امام رضا (علیه السلام) با فرقة واقفیه اشاره واقفه یا واقفیه در اصطلاح عام به تمام فرقه‌هایی گفته می‌شود که بر امامی از ائمه معصومین:، قبل از امام دوازدهم (عج) توقف کرده و او را آخرین امام دانسته و امامت امامان بعدی را نپذیرفتند و امّا این واژه در معنای خاص خود، به گروهی گفته می‌شود که بر امام موسی بن جعفر (علیه السلام) توقف کرده و او را آخرین امام دانسته و امامت امامان بعدی شیعه را نپذیرفتند و خود به گروه‌هایی تقسیم شدند که این گروه ها، گرچه در کیفیت وفات و حیات و غیبت و رجعت او۷ با یکدیگر اختلاف داشتند، ولی همگی بر این عقیده بودند که امام هفتم (علیه السلام)، همان مهدی موعود بوده و پس از او، امام دیگری وجود ندارد. این فرقه که پس از شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام) در سال ۱۸۳ هجری به وجود آمد، ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی داشت که همین ویژگی‌ها هم باعث رواج سریع و دوام بیشتر آن، نسبت به دیگر فرقه‌های واقفیه در زمان دیگر امامان: شد، و نیز همین ویژگی‌ها باعث برخورد و مبارزة سخت تر و جدی تر امام رضا (علیه السلام) و پیروان فداکارش با این فرقه گردید. در ادامه، پس از بررسی این ویژگی‌های خاص، به رابطه و تعامل امام هشتم (علیه السلام) با این فرقه پرداخته می‌شود. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️خطبه مهم حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، در مورد اینکه چگونه انقلابیون وا می‌دهند❗️ ⬅️ گریه حضرت‌علی علیه‌السلام به حال زبیر و برخورد جالب ایشان با وی وقتی از رویارویی با امام خودداری کرد... @zandahlm1357
چشم به راه - قسمت سی و سوم.mp3
11.59M
🎬قسمت: سی و سوم 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
حاج قاسم دل ها، لطافت و اقتدار علوی را عملی کرد جانبازان هرمزگانی‌ها اما خاص تر از مردی نوشتند که برای خواب و آرامش ما لحظه ای چشم برهم نگذاشت اما چه بی رحمانه زمانی که همه ما چشم روی هم گذاشته و در خواب آرام بودیم اشقیا او را از ما گرفتند. "علیرضا درویش نژاد از جانبازان و غواصان دوران دفاع مقدس هرمزگان" با گذاشتن تصویری از شهیدان "حسین تاجیک و اسماعیل فرخی نژاد" دو شهید دوران دفاع مقدس در کنار شهید سردار سلیمانی در فضای اینستاگرام نوشت: "من تو را همان حاج قاسم دل‌ها در لشکر ثارالله می‌دانم، تو قطعه ای از ملکوت در زمین بودی و نمادی از عشق قدسی برای بشریت، نعمت بزرگی برای جهان اسلام، عشقت ماندگار سردار زیبایی‌های خلقت... وی در متن دیگری ارادات خود را به فرمانده اش این چنین روایت کرد: سردار، عشق ناب الهی مصداق بارز کمال انقطاع الی الله بود، نماد شفاف فانی فی الله، او آینه تمام نمای بصیرت قدسی ولایت بود، حاج قاسم دل ها، لطافت و اقتدار علوی را عملی کرد، او مایه غبطه فرشتگان است که ولایتمداری و مفهوم ولایت را کاربردی کرد، او پرتو روشن فطرت الهی بود... شهادتت مبارک فرمانده عزیزم شهادتت مبارک رفیق شهیدم... شهادتت مبارک فرمانده https://eitaa.com/zandahlm1357
نزول آیه و آگاهی پیامبر (صلی الله علیه و آله) به دنبال تصمیم قریش بر قتل پیامبر (صلی الله علیه و آله)، جبرئیل بر حضرت نازل شد و او را از نقشه سران قریش آگاه ساخت و دستور خداوند را ابلاغ کرد، چنانچه در سوره انفال آمده است: (وَاِذ یَمکُرُ بِکَ اَلَّذینَ کَفرُوا لِیُثبِتُوکَ اَو یَقتُلوکَ اَو یُخرِجوکَ و یَمکُرونَ و یَمکُرُ اللهُ و اللهُ خَیرُ الماکِرین) [۲] ؛ «به یاد آور هنگامی که کافران از درِ مکر وارد شده و تصمیم گرفتند که تو را زندانی کنند یا بکشند یا تبعید نمایند، آنان مکر می‌ورزند خدا نیز مکر آنان را خنثی می‌سازد خداوند از همه چاره جوتر است. » که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) تصمیم گرفت قبل از آمدن آن ها، خانه خود را به طرف یثرب ترک کند. [۱] حضرت هنگام خروج برای اینکه از دید مشرکان مخفی بماند، آیه: (وجَعَلنا مِن بَینِ اَیدیهِم سَداً و مِن خَلفِهِم سَداً فَاَغشَیناهُم فَهُم لا یُبصِرون) [۲] ؛ ---------- [۲]: . سوره الانفال ۳۰. [۱]: . منهاج البراعه الخوئی ۱۵/۱۴۰؛ شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ۱۳/۲۶۲؛ تفسیر العیاشی ۲/۵۳. [۲]: . سورة یس ۹. «و ]ما[ فراروی آن‌ها سدی و پشت سرشان سدی نهاده و پرده ای بر ]چشمان[ آنان فرو گسترده ایم در نتیجه نمی توانند ببینند. » را تلاوت نمود. https://eitaa.com/zandahlm1357
سیاست و خدا احنف بن قیس گوید: سحری از خواب برخاستم و در فکر بیان سخنی بودم که به وسیله آن رضایت سلطان را برآورده سازم، و از خشم خدا جلوگیری کنم، به فکرم نرسید. دنیا و آخرت حکیمی گوید: خدا دنیا و آخرت را در یک جا جمع نکرد، بلکه روی زمین پخش نمود. کسی که منزل او کوی یار خواهد بود بجز سفر به جهانش چه کار خواهد بود فقر، سفر پدرم به من نوشت: بینوایی را سبک ساز و در پی ثروت شو، چرا که بسیاری از کمرها از فقر شکسته شد، در هر زمین لختی شترت را بخوابان، اگر بر وفق مراد تو نبود، به جای دگر سفر کن چون زمین منحصر به هرات و روزی تو متوقف به آنجا نیست. خف الفقر ملتمساً للغنی فبالفقر کم من فقار کسر و فی کل ارض انخ برهة فان وافقتک والا فسر فما الارض محصورة فی الهراة و لا الرزق فی وقفها منحصر شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357