#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
قوانين اسلام براي صلاح جامعه خداوند همان طوري كه قوانيني براى محدوديت مردها در حدود اينكه فساد بر آ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استقلال زن در تقليد
سؤال: (بفرماييد زن شوهردار چگونه بايد تقليد كند و ميتواند مجتهد ديگري داشته باشد و اگر ميتواند منافاتي با لزوم اطاعت زن از شوهر دارد يا نه؟ ) ا
جواب: زن در تقليد مستقل است ولي در امور زناشويي بايد از شوهر اطاعت كند و بدون اجازه شوهر نمي تواند از منزل خارج شود. (۶۵)
سؤال: (در زمان طاغوت دادگاههاي به اصطلاح حمايت از خانواده جايز نبودن اجاره مهرّيه هنگام طلاق علاوه بر اصل مهرّيه به خاطر گذشت زمان، پولي را به عنوان اجاره مهرّيه جبراً از داماد ميگرفتند اگر مهريه اي عين پول باشد و شرعاً نيز وقت وصول مهريه معين نشده باشد آيا جايز است كه اجاره مهرّيه بر اصل مهريّه افزوده گردد؟ )
جواب: پول اجاره ندارد و گر فتن زيادي حرام است. (۶۶)
جايز بودن حق وكيل در طلاق
سؤال: (در صورتي كه ضمن عفد ازدواج يا عقد لازم ديگر، زوج، زوجه خود را وكيل در طلاق كند اين وكالت قابل عزل ميباشد يا خير؟ )
جواب: اگر به نحو شرط نتيجه۱ شرط شده كه زن وكيل باشد، اين وكالت قابل عزل نيست. (۶۷)
-------------------------------
۱. يعنى زن در حين اجراى صيغه عقد بگويد. صت خودم را به شرط اين كه وكيل بلاعزل در طلاق باشم به زوجيت تو درمى آورم و مرد هم قبول كند، چنين شرطي لازم است و اگر مرد قبول كرد وكالت زوجه در طلاق قابل فسخ نيست.
#جایگاه_زن_از_دیدگاه_امام_خمینی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#سکوت_و_جدل 8 ✍ میخوای آروم زندگی کنی؟ میخوای روزهای دنیا و سالهای ابدی آخرتت، بی دغدغه و با آرامش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سکوت و جدل 09.mp3
7.57M
#سکوت_و_جدل 9
👈هیچ چیز برای تو
سودمندتر از این نیست که؛
بتونی زبانت رو حفظ کنی.
پـــــس👇
برای آموختن این هنر بزرگ، خوب تمرین کن...
خسته نشیــــــــا😊
🕌در محضر امام روح الله (۱۹۴)
💠 در صف شهدای کربلا
📌 امام خمینی (ره ):
شما که برای اسلام بپا خاستهاید و جان و مال نثار میکنید، در صف شهدای کربلا هستید، چرا که پیرو مکتب آنانید.
#لبیک_یا_خامنه_ای
#جمهوری_اسلامی_حَرم_است
#امام_خمینی
#أَیْنَ_الطّالِبُ_بِدَمِ_الْمَقْتُولِ_بِکَرْبَلاءَ
#لبیک_یا_خامنه_ای
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
https://eitaa.com/zandahlm1357
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#مجله _تازنده ایم_ رزمنده ایم: تا آنكه آن مرد صالح اراده زيارت مشهد مقدس حضرت رضا (عليه السلام) را ن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تربت مقدس رضوي ع
(تربت مقدس رضوي (ع) )
مولانا محمد معصوم يزدي ساكن مشهد مقدس كه يكي از صلحاي ارض اقدس رضوي بود نقل نمود.
من مبتلا به تب نوبه شدم و هرچند مداوا كردم بهبودي حاصل نشد تا روزي در عالم خواب شخصي نوراني با شمائل روحاني بمن فرمود چرا از آنچه در فلان حجره و در صندوقچه ميباشد بر بدن خود نمي مالي چون از خواب بيدار شدم از شدت مرض خواب خود را فراموش كرده و از بسياري درد و حرارت تب ناله ميكردم.
ناگاه مادرم در آنوقت آمد و چون مرا بآن شدت مرض ديد كه ناله ميكنم گفت اي فرزند از لطف الهي نااميد مباش و تو چرا در اين مدت مرض از غبار ضريح مطهر حضرت رضا
(عليه السلام) بر بدن خود نماليده اي.
گفتم اي مادر آن غبار شريف كجاست و چرا نمي آوري تا من از اين سختي و شدت مرض خلاص شوم. مادرم فوراً رفت و صندوقچه اي آورد و باز كرد و قدري غبار ضريح مطهر بيرون آورد و بمن داد پس من گرفتم و بر سر و رو و سينه خود ماليدم و بخواب رفتم و چون پس از ساعتي بيدار شدم عرق بسياري كرده بودم وخود را سبك يافتم و ملتفت شدم كه ببركت آن غبار مطهر شفا يافتهام پس برخاستم و همان وقت بزيارت آن بزرگوار مشرف شدم و شكر الهي را بجاي آوردم. و نيز گفته است.
وقتي چشمم بنحوي شد كه هيچ جائي و چيزي را نمي ديدم وهرقدر معالجه نمودم فائده اي حاصل نشد و از علاج مايوس شدم تا شبي در عالم خواب ديدم بزيارت حضرت رضا (عليه السلام) مشرف شدهام لكن ضريح مبارك نبود و قبر شريف آشكار بود وديدم خاك بسياري روي قبر مبارك است در همان عالم خواب بخاطرم رسيد كه خوب است قدري از اين ترتب پاك بقصد تبرك بردارم و برچشم خود بكشم.
پيش رفتم قدري خاك بردارم ناگاه گوينده اي گفت اي بي ادب مابين ضريح و قبر مبارك حريم است تا اين ندا را شنيدم دور شدم و با ادب نشستم لكن يكدست خود را بر زمين بنهاده و خم شدم وبا دست ديگر قدري خاك برداشتم و بهر دو چشم خود كشيدم وچون بيدار شدم در اندك وقتي بهبودي حاصل گرديد و
حال قريب يك سال كه ديگر بدرد چشم مبتلا نشده ام.
(- روضات الزاهرات. )
خاك رهش ز بهر مريضان بود شفا
هر دردي بي علاج ز لطفش شود دوا
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
- علل انحراف واقفیه: در مورد پیدایش واقفیه و انحراف این فرقه، عامل برجسته ای که در منابع رجالی و روا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
- راهیابی جریان غلو به وقف:
جریان وقف بر امام موسی کاظم (علیه السلام)، عده ای دیگر از سودجویان را نیز بر حلقة سودجویان واقفی افزود، به عبارت دیگر علاوه بر بنیانگذاران اولیة وقف که عمدتاً تحت تأثیر عوامل مادی این جریان را پدید آورده و به آن دامن میزدند، عده ای دیگر نیز با ورود به آن، بر آتش آن افزوده و آن را شعله ورتر و از طرفی بی اساس تر نمودند.
شعله ورتر از آن جهت که بر تشویش و انحراف افکار افزوده بودند و بی اساس تر، از حیث نمایان و آشکارتر بودنِ سستی و فساد عقاید و اعمالشان.
این عده که از غالیان بودند، با مشاهدة این تفرقه و چندگانگی، خود را واقفی خوانده [۱] و با تخلیط عقاید غالیانة خود با عقاید واقفیان، سعی در سودجویی از این آب گل آلود داشتند؛ چنان که خود را جانشین امام کاظم (علیه السلام) خوانده و حتی پس از مرگ، برای خود جانشین تعیین مینمودند. [۲]
محمد بن بشیر که بنیانگذار فرقة بشیریه از غلات بود [۳]، در زمان حیات امام موسی کاظم (علیه السلام) به خاطر افکار و گفتار غالیانه و منحرفش، بارها مورد لعن امام (علیه السلام) قرار گرفته بود و امام (علیه السلام)، او را نفرین کرده و از او بیزاری جسته و حتی او را مهدور الدم خوانده بود. [۴] دعاهای امام کاظم (علیه السلام) در قالب عباراتی نظیر «... اللهم انی
----------
[۱]: ر. ک: طوسی، اختیار معرفة الرجال، ص ۷۷۴، رقم ۹۰۶.
[۲]: طوسی، اختیار معرفة الرجال، ص ۷۷۵، رقمهای ۹۰۶ و ۹۰۷؛ همچنین ر. ک: اشعری قمی، پیشین، صص ۹۱-۹۲.
[۳]: ر. ک: اشعری قمی، پیشین، صص ۵۶ و ۶۰.
[۴]: ر. ک: طوسی، پیشین، صص ۷۷۸-۷۷۹، رقمهای ۹۰۸ و ۹۰۹.
أسألک أن تخلصنی من هذا الرجس النجس محمد بن بشیر... » [۱] نشان دهندة اوج خشم و نفرت امام (علیه السلام) از محمد بن بشیر و نیز نشانگر شدّت و عمق پلیدی افکار ابن بشیر میباشد.
محمد بن بشیر، پس از شهادتِ امام کاظم (علیه السلام) نه تنها خود را از توقف کنندگان، بلکه جانشینِ امام کاظم (علیه السلام) در زمان غیبتش معرفی نمود [۲]، که اینها همه نشان از سوء استفادة غالیان، از فضای غبارآلود به وجود آمده، دارد.
----------
[۱]: طوسی، پیشین، ص ۷۷۹، رقم ۹۰۹.
[۲]: ر. ک: طوسی، پیشین، صص ۷۷۴-۷۷۵، رقم ۹۰۶.
#فرقه_های_درون_شیعی
✍نعمت الله صفری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#نظام #امام_زمان عج 🔻 استاد رحیمپور: هیچ کشوری، مثل کشور ما رهبران صالح ندارد ولی بعضی ساختارهای ن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چشم به راه - قسمت سی و ششم.mp3
11.53M
🎬 قسمت: سی و ششم
👇👇👇👇👇👇
قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 پویانمایی زیبای سلام بر ابراهیم 📀 قهرمانی ، جنگی ، هیجانی 💿 قسمت ششم @zandahlm1357 #پویانمایی #کا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زیارت امام رضا (ع) هدیه سردار سلیمانی به گردان ۴۲۲ هرمزگان
سردار رضا ترابی فرمانده سابق سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان آذرماه امسال در آیین شب خاطره «ماهیها دلتنگ آب نمی شوند» ویژه غواصان عملیات کربلای پنج در خاطره گویی خود نیز از صلابت و اعتماد حاج قاسم نسبت به رزمندگان هرمزگانی گفت.
سردار ترابی در این محفل خاطره گویی چگونگی تبدیل گردان خاکی به گردان غواص را تشریح کرد: " بعد از عملیات کربلای یک در تیرماه ۱۳۶۵ که شهر مهران آزاد شد، به اهواز آمدیم، گفتند حاج قاسم سلیمانی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله گفت بیاید جلسه. من و آقایان نبی زاده و ملاپرست در نشست شرکت کردیم، سردار سلیمانی گفت برای ماموریتهایی در آینده (در آن زمان فقط یک گردان غواص داشت گردان ۴۱۰ به فرماندهی شهید احمد امینی که در والفجر هشت شهید شد) نیاز به تقویت و افزایش گردانهای غواص داریم هیچکس بهتر از رزمندههای هرمزگان نیست و بروید و
مقدمات راه اندازی گردانهای غواصی از بین نیروهایتان آماده کنید.
سردار سلیمانی ما را برای یک سفر تشویقی به مشهد برای زیارت امام رضا (ع) فرستاد به اتفاق کادر گردان رفتیم زیارت امام رضا (ع) و از مشهد به بندرعباس برگشتیم و با مراجعه به منطقه یکم نیروی دریایی سپاه و ارتش کار آموزشی غواصی را در ساحل بندرعباس آغاز کردیم؛ حاج قاسم سلیمانی فرمانده لشکرثارالله با آن تجربه و تخصص به رزمندههای هرمزگان از جمله فرمانده گردان ما آقای منصور نبی زاده اعتماد کرد و به این ترتیب گردان ۴۲۲ خاکی به گردان ویژه غواص تبدیل شد".
وی ادامه داد: زمانی که گردان خاکی ۴۲۲ آقای نبی زاده تبدیل به گردان غواص شد اولین عملیات سه ماه بعد انجام شد، لذا یکی از گردانهایی که در لشکرثارالله بسیار خوش درخشید، همین گردان ۴۲۲ استان هرمزگان بود.
به راستی شهادت جامه ای است که جز آن برازنده حاج قاسم نبود، درست مانند شهید "مصطفی چمران" مجاهد خستگی ناپذیر دورانهای سخت چه در لبنان و چه در جبهههای دفاع مقدس وقتی مرگ از او فرار میکرد، او خود در پی شهادت میدوید.
و گویای این حرف حاج قاسم علاوه بر خاطرات رزمندگان در دوران دفاع مقدس و سربازانش در سپاه قدس، این زمزمههایی است که در کنار اروند سروده است: "خدایا به آن تپش قلبها قسمت میدهیم، خدایا به آن رد پاها قسمت میدهیم، خدایا به آن نمازهایی که در کنار این نهرها خوانده شد، خدایا به آن جوانهای عاشقی که توی این سنگرها و کنار این نهرها شهید شدند، خدایا به آن جنازههای که از اروند برنگشتند، خدایا به اضطراب قلب ما
و به اشتیاق قلب آنها قسمت میدهیم، خدایا آخرت ما را ختم به شهادت کن خدایا به این آبی که بچهها در آن حرکت کردند قسمت میدهیم جز شهات بری ما نخواه".
"حاج قاسم مرد امنیت مستضفعان دنیا مرد امنیت جهان اسلام"، که باور شهادت و رفتنش برای مردم ایران سخت است، به قول همسرش آنقدر در کوهها و بیایانها به دنبال شهادت گشت تا آخر شهادت او را در آغوش گرفت.
"حاج قاسم به همراه "ابومهدی مهندس" که افتخار میکرد سرباز حاج قاسم سلیمانی باشد همراه با فرمانده همیشه پیروز خود سردار دلهای مستضفان جهان در شبی که متعلق به شب زیارتی امام حسین (ع) است، میهمان سیدالشهدا
شد؛ امامی که تکلیف ما را مشخص کرده است روح مطهر او و همرزمانش را در آغوش کشید. حاج قاسم خیلی زود هدیه شهادتش را از حضرت زینب (ع) عمه سادات گرفت؛ فقط دو روز بعد از میلادش.....
#سرباز_قاسم_سلیمانی
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مباهات خداوند به عمل امیرالمؤمنین (علیه السلام) و نزول آیه شیعه و سنی بالاتفاق از رسول خدا (صلی الل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شجاعت امیرالمؤمنین (علیه السلام) در نبرد خیبر
با پیمان شکنی قوم یهود و توطئه برای قتل پیامبر (صلی الله علیه و آله) و از بین بردن اسلام، رسول خدا (صلی الله علیه و آله) با سپاهی مجهز به سمت ایشان به راه افتاد.
خیبر قلعههای هفتگانه ای بود که بنی نضیر و بنی قینقاع بعد از پیمان شکنی به آن کوچ کرده بودند. دژهای هفتگانه «خیبر»، هر کدام نام مخصوصی داشتند: ناعم، قموص، کتیبه، نسطاه، شق، وطیح، سلالم.
همچنین، برای حفاظت و کنترل اخبار خارج دژ، در کنار هر دژی، برج مراقبت ساخته شده بود، تا نگهبانان برج ها، جریان خارج قلعه را به داخل گزارش دهند، و طرز ساختمان برج و دژ طوری بود،
که ساکنان آنها بر بیرون قلعه کاملا مسلط بودند و با منجنیق و ادوات جنگی میتوانستند دشمن را سنگ باران کنند.
در میان این جمعیت بیست هزار نفری، دو هزار مرد جنگی و دلاور بود که فکرشان از ذخایر فراوان آب و غذا کاملا آسوده بود. این دژها آنچنان محکم و آهنین بودند که سوراخ کردن آنها امکان نداشت، و کسانی که میخواستند خود را به نزدیکی قلعه برسانند، با پرتاب سنگ مجروح و یا کشته میشدند.
مسلمانان، که در برابر چنین دشمن مجهز و نیرومندی قرار گرفته بودند، باید در تسخیر این دژها از هنرنمایی نظامی و تاکتیکهای جنگی حداکثر استفاده را بنمایند.
نخستین کاری که انجام گرفت، این بود که شبانه تمام نقاط حساس و راه ها، به وسیله سربازان اسلام اشغال گردید. این کار بقدری مخفیانه و در عین حال سریع انجام گرفت، که نگهبانان برجها نیز از این عمل آگاهی نیافتند.
صبحگاهان که کشاورزان «خیبر»، با لوازم کشاورزی از قلعهها بیرون آمدند، چشمهای آنها به سربازان دلیر و مجاهد اسلام افتاد، که در پرتو قدرت ایمان و بازوان نیرومند و سلاحهای برنده، تمام راهها را به روی آنها بسته اند، که اگر قدمی فراتر بگذارند، فوراً دستگیر خواهند شد.
این منظره آنچنان آنها را خائف و مرعوب ساخت، که بی اختیار
پا به فرار گذاردند و همگی گفتند: محمد[صلی الله علیه و آله] با سربازانش اینجاست، و به سرعت درهای دژها را سخت بسته و در داخل دژها شورای جنگی تشکیل گردید.
نتیجه شورا این بود که زنان و کودکان را در یکی از دژها، و ذخایر غذائی را در دژ دیگر جای دهند و دلیران و جنگاوران هر قلعه با سنگ و تیر از بالا دفاع کنند و قهرمانان هر دژ در مواقع خاصی از دژ بیرون آیند و در بیرون دژ با دلیران اسلام بجنگند.
دلاوران یهود از این نقشه تا آخر نبرد دست برنداشته، از این جهت توانستند مدت یک ماه در برابر ارتش نیرومند اسلام مقاومت کنند، به طوری که گاهی برای تسخیر یک دژ ده روز تلاش انجام میگرفت و نتیجه ای به دست نمی آمد.
بالاخره پس از فتح چند قلعه، سپاهیان اسلام به طرف دژهای «وطیح» و «سلالم» یورش آوردند. ولی مسلمانان با مقاومت سرسختانه یهود، در بیرون قلعه روبه رو شدند. از این رو، سربازان داوطلب که برای فتح قلعه پیش رفتند، با دادن تلفات سنگین، نتوانستند پیروز شوند و بیش از ده روز با جنگاوران یهود، دست و پنجه نرم کرده، و هر روز بدون نتیجه به لشکرگاه باز میگشتند. [۱]
----------
[۱]: . رجوع شود به: الصحیح من سیرة النبی الاعظم (صلی الله علیه و آله) ۱۷/۶۳ - ۱۹۰.
#هفتمین_زیارت
#فاطمه_سادات_درچه_ای
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدیه شاهانه ابواسحاق صابی، اسطرلابی کوچک از یک ارم ساخته بود، و در جشن مهرگان به عندالدوله دیلمی با
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بطلمیوس گوید: از اینکه سخن اشتباهی نگفته ای راضی تر باش، تا اینکه سخن ناصوابی بگویی.
خوشحالی
افلاطون گوید: خوشحالی تو یکی از عورتهای تو است، پس جز از کسی که اطمینان داری آشکارش نکن.
عفت
نیز میگوید: ناموس خود را حفظ کن تا آبروی تو را حفظ کند.
سکوت
ارسطوطالیس گوید: طی کردن معنا در کلام اندک است.
از ارسطو پرسیدند بهترین باری که آدمی بر دوش میگیرد، چیست؟ گفت: سکوت.
بی نیازی
نیز گوید: بی نیازی تو از چیزی، بهتر از نیاز تو به آن است.
روح بخشنده
نیز گوید: از پست فطرتها جسم آنها و از مردم بخشنده، روحشان برتر است.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۱۴- تأثیر متقابل ایمان و عبادت تفسیر نماز » تأثیر متقابل ایمان و عبادت چنانکه ایمان، انسان را به
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۶- نماز در کلام علی علیه السلام
تفسیر نماز » نماز در کلام علی علیه السلام
حضرت علی علیه السلام بارها در نهج البلاغه از نماز و یاد خدا سخن به میان آورده که در کتابی به نام «نماز در نهج البلاغه» گردآوری شده است. ما در اینجا جملاتی را در مورد فلسفه ذکر و یاد خدا که مهمترین مصداقش نماز است از آن حضرت نقل میکنیم:
می فرماید: «اِنَّ اللَّهَ جَعَلَ الذِّکْرَ جَلاءً لِلْقُلُوبِ تَسْمَعُ بِهِ بَعْدَالْوَقَرَة وَ تُبْصِرُ بِه بَعْدَ العَشوة» [۳] خداوند ذکر و یادش را صیقل روحها قرار داد تا گوشهای سنگین با یاد خدا شنوا و چشمهای بسته با یاد او بینا شوند.
آنگاه حضرت در مورد برکات نماز میفرماید:
«قَدْ حَفَّتْ بِهِم المَلائِکَة وَ نُزّلَتْ عَلَیْهِمُ السَّکینَه وَ فُتِحَتْ لَهُم اَبْوابَ السَّماءِ وَ اُعِدَّتْ لَهُم مَقاعِدَ الکِرامات» فرشتگان آنان را در بر میگیرند و آرامش بر آنان نازل میشود، درهای آسمان بر آنان گشوده و جایگاه خوبی برایشان آماده میشود.
در خطبه ای دیگر میفرماید:
«و اِنَّها لَتَحُتُّ الذُّنُوبَ حَتَّ الْوَرَق وَ تُطلِقُها اِطْلاقَ الرَّبَق» [۱] نماز گناهان را مثل برگ درختان میریزد و گردن انسان را از ریسمان گناه آزاد میکند.
آنگاه در ادامه، تشبیهی جالب از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله نقل میفرماید که: نماز همچون جوی آبی است که انسان روزی پنج مرتبه خود را در آن شستشو دهد، آیا دیگر آلودگی باقی میماند؟
در خطبه ۱۹۶ گوشههایی از مفاسد اخلاقی همچون کبر و سرکشی و ظلم را برمی شمرد و سپس میفرماید: درماین این مفاسد نماز و روزه و زکات است. آنگاه در مورد آثار نماز میفرماید:
«تَسْکیناً لِاَطْرافِهِم، تَخْشیعاً لِاَبْصارِهِم، تَذْلیلاً لِنُفُوسِهِمْ، تَخْفیضاً لِقُلُوبِهِم، اِزالَةً لِلْخَیْلاءِ عَنْهُم اِنْ اَوْ حَشَتْهُم الْوَحْشَة آنَسَهُمْ ذِکْرک» نماز به همه وجود انسان آرامش میبخشد، چشمها را خاشع و خاضع میگرداند، نفس سرکش را رام، دلها را نرم و تکبر و بزرگ منشی را محو میکند. به هنگام وحشت و اضطراب و تنهایی، یاد تو موجب انس و الفت آنها
می شود.
البتّه روشن است که همه مردم چنین بهرههایی را از نماز ندارند،
بلکه تنها گروهی هستند که شیفته نماز و یاد خدا هستند و آن را با تمام دنیا عوض نمی کنند.
----------
[۳]: ۳۱) نهج البلاغه، خطبه ۲۲۲.
[۱]: ۳۲) نهج البلاغه، خطبه ۱۹۹.
#تفسیر_نماز
✍محسن قرائتی
https://eitaa.com/zandahlm1357