eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢خوابی فوق العاده شنیدنی از عالم برزخ به بیان زیبای مادر شهید علی قوچانی: " شهدا عجب جایگاهی دارند" اَللّهُمَّ ارْزُقْنی تَوْفِیقَ الشَّهادَةِ فِی سَبِیلِکَ تَحْتَ رایَةِ وَلِیِّکَ الْمَهْدِیّ(عج). https://eitaa.com/zandahlm1357
صحنه‌های مختلف قیامت! شخصی خدمت امیر مؤمنان آمد وگفت: ای امیر مؤمنان! در قرآن دچار شک شده ام! حضرت فرمود: مادرت به عزایت بنشیند! چرا در قرآن به شک افتاده ای؟ گفت: زیرا در قرآن آیاتی است که با یکدیگر مخالف هستند! حضرت فرمود: کدام آیات؟ گفت: یکی آیه ٢٨سوره نبأ که می‌فرماید: روزقیامت، غیر از کسانیکه خدا اجازه دهد، احدی سخن نمی گوید! دوم آیه ٢٣انعام که می‌فرمایددر قیامت، مشرکین گویند: قسم بخدا! ما مشرک نبودیم! سوم آیه ٢٥ عنکبوت که می‌فرماید: روز قیامت، بعضی‌ها به بعضی از شما کافر می‌شوند وبعضی از شما، بعضی دیگر را لعن نمایند! چهارم آیه ٦٤سوره ص که می‌فرماید: جهنمیان، شکایت یکدیگررامی کنند! پنجم آیه ٢٨ سوره ق می‌فرماید: نزد من شکایت نکنید! در این آیات، قرآن از سخن گفتن مشرکین سخن می‌گوید. ولی در آیه ٦٥ یس می‌فرماید: امروز بردهان آنان مُهر زدیم ودستها وپاهایشان، آنچه را که انجام داده اند، برایمان می‌گویند! طبق آیات اولی، آنان سخن می‌گویند ولی طبق آیه دومی، آنان حق سخن گفتن ندارند. در بعضی آیات است که احدی اجازه سخن گفتن ندارد ولی دربعضی از آیات می‌گوید که دست وپا وپوست بدن، سخن می‌گویند. ای امیر مؤمنان! علت اختلاف این آیات چیست؟ امیر مؤمنان فرمود: این آیات همه در یک محل قیامت نیست. بلکه هر آیه ای مربوط به یک موقف قیامت است. زیرا روز قیامت، پنجاه هزارسال است! خداوند در آن روز، ابتدا همه را در یک محل جمع می‌کند. عده ای که تابعین پیامبران بوده ودر دنیا، در کارهای خیر وتقوی، به هم کمک ویاری می‌رسانده اند، سخن می‌گویند وبرای یکدیگر، استغفارمی کنند. اما آنانکه در دنیا، معصیت می‌کرده اندودر ظلم ودشمنی، یاورهمدیگر بوده اند، ومستکبرین ومستضعفینی که ظلم می‌کرده اند، درقیامت، یکدیگر را لعن می‌نمایند! سپس به محلی می‌روند که عده ای که در دنیا در ظلم، با هم همکاربوده اند، از عده ای دیگر، فرار می‌کنند. همان طور که قرآن می‌فرماید: روزیکه انسان، از برادر ومادر وپدر ورفیق وپسرانش، فرار می‌کند! بعد در محلی جمع شده وگریه می‌کنند که اگر صدای این گریه ها، به اهل زمین می‌رسید، مردم از زندگی می‌افتادند. آنقدر گریه می‌کنند که اشکشان تبدیل به خون می‌شود. که قرآن در آیه ٣٧عبس می‌فرماید: امروز، هر شخصی بفکر خودش است! سپس به جای دیگری می‌روند وسخن می‌گویند. که در آیه ٢٣انعام می‌فرماید: بخدا قسم! ما شرک نورزیدیم! چون در اینجا به اعمالشان اقرار نمی کنند، بر دهانشان مُهر زده می‌شود ودست وپا وپوست بدنهایشان، سخن می‌گویند وبر معصیتی که ازآن سر زده شهادت میدهند! سپس مُهر از دهانشان برداشته می‌شودوآنان به اعضای بدنشان اعتراض می‌کنند که چرا علیه ماشهادت می‌دهید؟ قرآن جواب اعضا را در آیه ٢١فصلت، این چنین می‌گوید: خدایی که هر چیزی را به سخن می‌آورد، مارا به سخن آورد! بعد در جای دیگری جمع شده که هیچ شخصی بدون اجازه خدا، سخن نمی گوید. همان طور که در آیه ٣٨نبأ می‌فرماید: احدی سخن نمی گوید مگر کسیکه خدا به او اجازه دهد وسخن درست بگوید. سپس در مکان دیگر جمع می‌شوندکه بعضی‌ها علیه بعضی شکایت وطلب دِین می‌کنند. وهمه این‌ها قبل از حساب است. وقتیکه حساب شروع شد، هر کسی بخودش مشغول می‌شود. ما از خدا می‌خواهیم که آنروز را برایمان، مبارک گرداند. صفحه -برزخ...... @zandahlm1357
معادشناسی۳۹.mp3
48.01M
شرح مختصر کتاب ... « جلسه سی و نهم، کسانی که در اَثر نفخِ صور نمیمیرند مخلَصین هستند» (حجت الاسلام سعید بی پروا) ----------------------------------------------------------------------- 📖 توصیه می‌شود برای استفاده بیشتر از مباحث، کتاب معادشناسی مرحوم علامه طهرانی قدّس سره (جلد چهارم، مجلس بیست وچهارم) مطالعه شود. ----------------------------------------------------------------------- ⁉️منظور از وجهِ خداوند چیست؟ 🔹توضیحی پیرامونِ لایه های وجودیِ موجودات.‌.‌. ⁉️"راهِ کمالِ خدا راهِ تصحیحِ خیال است" یعنی چه؟ ⁉️تفاوتِ اَسماءکلّی و جزئی خداوند چیست؟ ⁉️اَسماءکم فی الاَسماء به چه معناست؟ ⁉️چرا مُخلَصین حساب و کتاب ندارند؟ ⁉️"تا وقت هست باید وارد سِیر و سلوک شد"، یعنی چه؟ 🔹اولیاء خدا نسبت به کارهای خوبشون مواخذه میشدند... 🔹تفاوتِ مقامِ اولیاءالهی با هم برای بعد از بقاء است نه قبل از آن ⁉️چرا ابلیس اولیاءخداوند را گمراه نمیکند؟ ⁉️خداوند چگونه از اولیائش پذیرایی میکند؟ ⁉️چه کسانی لایق حمد کردن خداوند میشوند؟ ⁉️چرا آقاسیدهاشم حدّاد فرزندِ خودشان را شفا ندادند؟ ⁉️خداوند کجاست؟
0558966349629.mp3
8.33M
🌱 اگه سر سوزنی امید به رحمت توی وجودمون باشه، دستمونو می گیرن 🌸 تجربه ی دکتر _قسمت بیست و دوم به روایت استاد امینی خواه
⚡️ماجرای عجیب دعوای سگ و جوان در قبر⚡️ 👈 این جریان از عجیب‌ترین اتفاقاتیست که در قبرستان تخت فولاد اصفهان اتفاق افتاده است که شیخ بهایی در کشکول خود به آن اشاره کرده و به گفته آیت الله ضیاءآبادی، امام خمینی ره نیز در جلسه درس اخلاق خود آن را بیان کرده است: 🌹شیخ بهایی نقل می‌کند: روزی در تخت فولاد اصفهان از مرد عارفی که اهل ریاضت بود پرسیدم آیا خاطره ای داری که برای من نقل کنی او فکر و تامّلی کرد و بعد گفت : ☀️روزی همین جا نشسته بودم ، دیدم جمعیّتی جنازه ای را آوردند در آن گوشه قبرستان دفن کردند و رفتند. 🍀چندی نگذشته بود که احساس کردم بوی عطر خوشی به شامّه‌ام می‌رسد. به اطراف نگاه کردم دیدم جوانی خوش‌صورت و خوش لباس و خوشبو وارد قبرستان شد و فهمیدم این بوی خوش از اوست، آن جوان رفت کنار همان قبر و ناگهان دیدم آن قبر شکافته شد و آن جوان داخل قبر رفت و قبر به هم آمد. 🌱من غرق در تعجّب و حیرت شدم که خواب می‌بینم یا بیدارم.در همین حال، احساس کردم بوی بد و نفرت‌انگیزی به شامّه‌ام می‌رسد، دیدم سگی وحشت‌انگیز ، بدقیافه و بدبو وارد قبرستان شد. با عجله رفت کنار همان قبر، قبر شکافته شد و او داخل قبر رفت و باز قبر به هم آمد. من تعجّب و حیرتم بیشتر شد که چه صحنه‌ای دارم می‌بینم. ⛔️ لحظاتی گذشت، دیدم باز آن قبر شکافته شد و آن جوان زیبا در حالی که سر و صورتش خونین و لباس‌هایش پاره و کثیف شده بود از قبر بیرون آمد؛ خواست از قبرستان بیرون برود من دویدم جلو و او را قسم دادم که بگو تو که هستی و جریان چیست ؟ 🍀 گفت : من اعمال نیک آن میّت هستم، مامور شدم پیش او بروم و تا روز قیامت با او باشم. آن سگ هم اعمال بد اوست که پس از من وارد قبر شد. ما با هم نمیتوانستیم بسازیم، با هم گلاویز شدیم و او چون از من قوی‌تر بود بر من غلبه کرد و با این وضع از قبر بیرونم کرد. حال آن سگ تا روز قیامت با او خواهد بود. 🌹شیخ بهایی بعد از نقل این حکایت گفت: این حکایت، عقیده شیعه مبنی بر تجسم اعمال را تأیید می‌نماید 📕منبع:خزینه الجواهر، ص 541 / ماه رمضان فصل شکوفایی انسان در پرتو قرآن، آیت الله سیدمحمد ضیاء‌آبادی، جلد 2 صفحه 19 الی 22
صفحه تست هوش حل معما باما همراه باشید👇👇👇👇 @zandahlm1357
🧠 . در تصویر ، 🧠 غیر از سه تخم مرغ ، 🧠 همه تخم مرغ ها شکسته اند 🧠 آن سالم ها را پیدا کنید ؟! 🎁با ما مغزت ورزش میکنه🧠 https://eitaa.com/zandahlm1357
3 تفاوت این دو تصویر در کجاست؟! .......: 🎁با ما مغزت ورزش میکنه🧠 https://eitaa.com/zandahlm1357
🧠 در این دوتا تصویر ، 🧠 پنج اختلاف پیدا کنید . .......: 🎁با ما مغزت ورزش میکنه🧠 https://eitaa.com/zandahlm1357
⚪خطای دید جالب! کف این راهرو مسطح است اما بازی با خطوط این خطای دید را رقم زده است. .......: 🎁با ما مغزت ورزش میکنه🧠 https://eitaa.com/zandahlm1357
دعای حضرت ابراهیم علیه السلام ۴ اشاره ۴- رَبِّ اجْعَلْنِی مُقِیمَ الصَّلاَةِ وَ مِنْ ذُرِّیَّتِی.... ﴿إبراهیم، ۴۰﴾ پروردگارا مرا برپا دارنده نماز قرار ده و از نسل و ذریّه‌ام نیز. توضیح: این دعای دیگری از حضرت ابراهیمعلیه السلام است، که توفیق برپا داشتن نماز را برای خود و فرزندانش از خداوند متعال درخواست می‌کند. تذکر: با این دعا باید از خدا بخواهیم که خود و فرزندانمان را از برپا دارندگان نماز قرار دهد. نکته‌ها و پیامها: ۱. تکرار کلمه ی «ربّ» در آغاز دعاهای حضرت ابراهیم، نشانه تأثیر آن دراستجابت دعا و یا یکی از آداب آن است. ۲. نماز، محور دعاهای حضرت ابراهیم است. ✍سید موسی کاظمی نایینی https://eitaa.com/zandahlm1357
🔰 🔸سوره مبارکه الصّادق (علیه السلام)- نَزَلَتِ الْمَائِدَهًُْ کَمَلًا وَ نَزَلَ مَعَهَا سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَکٍ. امام صادق (علیه السلام)- سوره‌ی مائده، یک جا نازل شده است و هفتادهزار فرشته با آن نازل شد. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۳ خواص تلاوت۰👇👆 افزایش ایمان: ۲) جلوگیری از سرقت و تلف شدن مال: ۳) جهت دفع زن از زنا: ۴) جهت بطلان سحر: ۵) جهت خیر و برکت خانه و محصول: ۶) جهت باز داشتن از معاصی و گناهان: ختومات مجرب منابع خواص آیات قران کریم مجمع البیان درمان با قرآن https://eitaa.com/zandahlm1357
اخبار از طرق اهل تسنن بر حلیت متعه از جمله در صحیح بخاری و مسند امام احمد بن حنبل از ابو رجاء از عمران بن حصین نقل است که گفت نزلت آیة المتعة فی کتاب اللّه ففعلناها مع رسول اللّه و لم ینزل قرآن بحرمته و لم ینه عنها رسول اللّه حتّی اذا مات قال رجل برأیه ما شاء. قال محمد (یقال انّه عمر) [۱] . و در ص ۵۳۵ جزء اول صحیح مسلم بن حجاج باب نکاح المتعه است که حدثنا الحسن الحلوائی قال حدثنا عبد الرزاق قال اخبرنا ابن جریح قال قال عطا قدم جابر بن عبد اللّه الانصاری معتمرا فجئناه فی منزله فسأله القوم عن اشیاء ثم ذکروا المتعة فقال نعم استمتعنا علی عهد رسول اللّه و علی عهد ابی بکر و عمر [۲] . ---------- [۱]: ۱) آیه متعه نازل شده در کتاب خدا و ما در زمان رسول خدا (ص) بآن عمل می‌کردیم و آیه ای هم بر حرمت آن نازل نگردیده و رسول خدا هم تا دم مرگ ما را از آن منع ننمود مردی برأی و میل خود گفت هرچه دلش خواست-بخاری گوید می‌گویند این مرد عمر بن الخطاب بوده!!. [۲]: ۲) حدیث کرد مرا حسن حلوائی گفت حدیث کرد مرا عبد الرزاق گفت خبر داد مرا ابن جریح از عطاء که گفت جابر بن عبد اللّه انصاری برای عمره بمکه آمد به منزل او رفتیم مردمان از او مسائل و حکایات می‌پرسیدند تا رسید صحبت بمتعه گفت بلی ما در زمان رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و هم در زمان ابی بکر و عمر متعه می‌کردیم. و نیز در ص ۴۶۷ جزء اول همان کتاب (چاپ مصر سال ۱۳۰۶) باب المتعة بالحج و العمرة مسندا از ابی نضره روایت نموده که گفت من در نزد جابر بن عبد اللّه انصاری بودم شخصی بر او وارد شد فقال ابن عباس و الزبیر اختلفا فی المتعتین فقال جابر فعلناهما مع رسول اللّه (ص) ثمّ نهی عنهما عمر فلم نعدهما [۱] . و نیز امام احمد بن حنبل در ص ۲۵ جزء اول مسند خبر أبی نضره را بطریق دیگر نقل نموده و نیز هر دو روایت دیگری می‌کنند از جابر که در جای دیگر گفته کنّا نستمتع بالقبضة من التمر و الدقیق علی عهد رسول اللّه و ابو بکر حتّی نهی عمر فی شان عمرو بن حریث [۲] . ---------- [۱]: ۱) گفت عبد اللّه بن عباس و عبد اللّه بن زبیر در موضوع دو متعه (متعه نساء و متعه حج) اختلاف نظر دارند جابر گفت ما در زمان رسول خدا (ص) هر دو را بجا می‌آوردیم پس عمر آن دو را نهی کرد و ما هم دیگر پس از آن بجا نیاوردیم. [۲]: ۲) ما در زمان رسول خدا و ابی بکر متعه می‌کردیم بقبضه ای از خرما و گندم خورد شده و آرد تا آنکه عمر نهی کرد درباره عمرو بن حریث. حمیدی در جمع بین الصحیحین از عبد اللّه بن عباس روایت نموده که گفت در زمان رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم متعه می‌کردیم تا آنکه عمر بخلافت برخاست گفت خدای تعالی برای پیغمبر خود هرچه می‌خواست حلال می‌کرد و اکنون او در گذشت و قرآن بجای خود باقی است پس چون بحجّی یا عمره ای شروع کردید آن را با تمام برسانید چنانچه خدا فرموده است، و توبه کنید از متعۀ زنان و هر مردی را نزد من آرید که او متعه کرده باشد سنگسارش می‌کنم؟!!. از این قبیل اخبار در کتب معتبرۀ خودتان بسیار رسیده است که ثابت می‌نماید متعه در زمان رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم شایع و مشروع بوده و اصحاب عمل بآن می‌کردند تا زمان خلافت عمر که او حرام نمود. و علاوه بر این اخبار عدّه ای از اصحاب و غیره از قبیل ابیّ بن کعب و ابن عباس و عبد اللّه بن مسعود و سعید بن جبیر و سدّی آیۀ متعه را باین طریق قرائت نمودند فما استمتعتم به منهنّ الی اجل مسمّی [۳] چنانچه جار اللّه زمخشری در کشاف از ابن عباس بطریق ارسال مسلمات نقل نموده و نیز محمّد بن جریر طبری در تفسیر کبیرش ذیل همین آیه و امام فخر رازی در جلد سیم تفسیر مفاتیح الغیب ذیل آیۀ شریفه و امام نووی در باب اول نکاح المتعه از شرح صحیح مسلم نقل می‌نمایند قول قاضی عیاض را از مازری که عبد اللّه بن مسعود (کاتب الوحی) آیه را چنین قرائت می‌نمود. فما استمتعتم به منهنّ الی اجل مسمی و امام فخر پس از نقل قول ابیّ بن کعب و ابن عباس گفته و الأمّة ما انکروا علیهما فی هذه القراءة فکان ذلک اجماعا علی صحّة ما ذکرنا [۱] . آنگاه در ورق بعد جوابا گوید فانّ تلک القراءة لا تدلّ الاّ علی انّ المتعة کانت مشروعة و نحن لا ننازع فیه [۲] . شیخ- دلیل شما بر عدم نسخ چیست که در زمان رسول خدا صلّی اللّه علیه و سلم مشروع بوده ولی بعد نسخ نگردیده داعی- دلائل بر عدم نسخ و اینکه بر مشروعیت خود باقیست بسیار است و از همه دلائل نزدیک تر بفهم عموم که بدانند متعه در زمان رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم شایع و مشروع بوده تا اواسط خلافت عمر و نسخ هم نگردیده علاوه بر اخبار مذکوره و سیره و رفتار صحابه گرام که عمل بآن می‌کردند گفتار خود خلیفه عمر بن الخطاب می‌باشد که عموم علماء خودتان نقل نموده اند که بالای منبر گفت متعتان کانتا علی عهد رسول اللّه و انا احرّمهما و اعاقب علیهما و در بعض اخبار انهی عنهما [۳] .
شیخ- فرمایشات شما صحیح است عرض کردم که در زمان رسول خدا صلّی اللّه علیه و سلّم بسیاری از احکام در اول امر رایج بوده ولی بعد نسخ شد این حکم متعه هم در اول امر در دستور بود ولی بعدا نسخ گردید. ---------- [۳]: ۳) پس از اینکه بهره مند شوید از آنها (یعنی متعه نمودید) و تمتع از آنها برداشتید تا زمانی که (ضمن العقد) معین نمودید. [۱]: ۱) امت انکار ننمودند این دو نفر را بر نقل این نوع از قرائت پس اجماع وارد است بر صحت آنچه ما ذکر نمودیم. [۲]: ۲) این نوع از قرائت دلالت ندارد مگر بر مشروعیت متعه (در زمان رسول اللّه ص) و ما نزاعی در این باب نداریم (که در زمان رسول خدا مشروع بوده منتها گوئیم که نسخ گردیده). [۳]: ۳) دو متعه که در زمان رسول خدا رایج و شایع بود من هر دو را حرام و نهی از آنها نمودم هر کس عمل بآنها بنماید عقابش خواهم کرد و در بعض اخبار سنگسارش می‌نمایم- (چنانکه مسلم در ص ۴۶۷ جزء اول صحیح خود آورده) (و در احکام اسلام حکم رجم و سنگسار راجع بعامل متعه جائی دیده نشده است پس خلیفه عمر چرا گفته؟ نمی دانم).. داعی- چون مبنا و اساس دین قرآن مجید است لذا هر حکمی که در قرآن امر بآن شده ناسخ آن هم باید در قرآن و لسان خود خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم باشد بفرمائید در کجای قرآن این حکم نسخ شده. شیخ- آیه ۶ از سوره ۲۳ (مؤمنون) ناسخ آنست که می‌فرماید إِلاّٰ عَلیٰ أَزْوٰاجِهِمْ أَوْ مٰا مَلَکَتْ أَیْمٰانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَیْرُ مَلُومِینَ [۱] . در این آیه اسباب حلال شدن را دو چیز قرار داده ۱-زوجیّت ۲-مالک شدن بملک یمین پس بدلیل همین آیه-متعه نسخ گردیده است. داعی- در این آیه دلالتی بر نسخ متعه نمی باشد بلکه تأیید است جهت آنکه متعه هم در حکم زوجیّت است و زن متعه هم زوجۀ حقیقی مرد است و اگر متعه زوجه حقیقی نبود خداوند در آیه مذکوره امر نمی فرمود حق المهر آنها را بدهیم. علاوه بر این معنی سوره مؤمنون مکیّه است و سوره نساء مدنیّه، محققا مکّی مقدم بر مدنی است پس چگونه این آیه ناسخ است درحالی که مقدم بر آیه متعه می‌باشد روی این قاعده ناسخ قبل از منسوخ آمده-فاعتبروا یا اولی الابصار؟!. ---------- [۱]: ۱) مگر بر جفتهایشان (که زنان شرعی آنها باشد) یا کنیزان ملکی متصرفی آنها که هیچ گونه ملامتی در مباشرت این زنان بر آنها نیست. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا