eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
: 🌏🌕تقویم نجومی اسلامی🌕🌍 ✴️ جمعه 👈 ۲۸ اردیبهشت ۹۷ 👈 ۱۸ می ۲۰۱۸ 👈 دوم رمضان المبارک ۱۴۳۹ 🌓 این جمعه در واقع است. ✅ این روز ، روز مبارکی برای امور زیر است: 🔘عقد و ازدواج 🔘 سفر 🔘 کندن چاه و قنات 🔘 جابجایی ( در عصر ) ❤️ برای در این جمعه دستور خاصی روایت نشده است. ⚫️ طبق روایات، (سر و صورت) در این روز ماه قمری ، موجب حاجت روا شدن میگردد. 🔴 یا در این روز ، خوب نیست. ⚪️ این جمعه برای (رفع موهای بدن با نوره) مناسب نیست. 👈بطور کلی نیمه اول ماه (۱۵ روز اول) چون جرم ماه در حال بزرگ شدن است برای نوره کشیدن مناسب نیست. 👈اما از فواید نوره: درمان سرطان سینه(استفاده برای زیر بغل) همچنین درمان سرطان خون ( در صورت بوییدن نوره) 🔵 جمعه برای ، روز بسیار خوبیست و مستحب نیز هست. روزی را زیاد ، فقر را برطرف ، عمر را زیاد و سلامتی آورد. 👕 جمعه برای بریدن، دوختن، خریدن و پوشیدن روز بسیار مبارکیست و باعث برکت در زندگی و طول عمر میشود.. ✴️️ وقت استخاره : در روز جمعه از اذان صبح تا طلوع آفتاب و بعد از زوال ظهر تا ساعت ۱۶ عصر ❇️️ ذکر روز جمعه نیز: اللّهم صلّ علی محمّد وآل محمّد وعجّل فرجهم ۱۰۰ مرتبه ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۲۵۶ مرتبه موجب عزیز شدن در چشم خلایق میگردد . 💠 ️روز جمعه طبق روایات متعلق است به . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 🌸ززندگیتون شاد🌸 📚 منابع مطالب ما: 📔حلیة المتقین 🗓 مجموعه تقویم های نجومی معتبر 📖 مفاتیح الجنان 🗒تقویم جامع رضوی 📗 بحارالانوار و... عضو شوید👇 https://eitaa.com/zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷 🖋تو لیست خرید برای همسرم نوشته بودم: یک کیلو و نیم سبزی خوردن. همسرم آمد. سریع خریدها را گذاشت خانه و رفت که به کارش برسد. وسایل را که باز کردم سبزی‌ها را دیدم. یک کیلو و نیم نبود. از این بسته‌های کوچک آماده سوپری بود که مهمانی من را جواب نمی‌داد. حسابی جا خوردم! چرا اینطوری گرفته خب؟! بعد با خودم حرف زدم که بی‌خیال کمتر میذارم سر سفره. سلفون رویش را که باز کردم بوی سبزی پلاسیده آمد. بله... تره ها پلاسیده بود و آب زردش از سوراخ سلفون، نایلون خرید را هم خیس کرده بود. در بهت و عصبانیت ماندم. از دست همسری که همه خریدهایش اینطوری است. به جای یک کیلو و نیم میرود سبزی سوپری میخرد و بوی پلاسیدگی‌اش را که نمی‌فهمد، از شکل سبزی‌ها هم متوجه نمی‌شود!! یک لحظه خواستم همان جا گوشی تلفن را بردارم زنگ بزنم به شوهرم که وسط این کارها من از کجا بروم سبزی خوردن بخرم؟! ویک دعوای بزرگ راه بیاندازم. ✅ بی‌خیال شدم. توی ذهنم کمی جیغ و داد کردم و بعد همان طور که با خودم همه نمونه‌های خریدهای مشابه را مرور میکردم، فکر کردم شب که آمد یک تذکر درست وحسابی بهش میدم. با خودم گفتم: خوب شد زنگ نزدی! شب که آمد نرم‌تر صحبت می‌کنم. رفتم سراغ بقیه کارها و نیم ساعت بعد به این نتیجه رسیدم که اصلا اتفاق مهمی نیفتاده. ارزش ندارد همسرم را به خاطرش سرزنش کنم. ارزش ندارد غرغر کنم. حالا! مگر چه شده؟! یک خرید اشتباهی. همین. 🌷دم غروب، همین منی که میخواست گوشی تلفن را بردارد و آسمان و زمین را به هم بریزد به شوهرم آرام گفتم : راستی سبزی‌هاش پلاسیده بود. فکرکنم عجله داشتی حواست نبوده......تمام همسرم هم در ادامه گفت: آره عزیزم میخواستم از سبزی فروشی بخرم، گفتم تو امروز خیلی کار داری و خسته ﻣﻴﺸﻲ، دیگه نخوای سبزی پاک کنی. آن شب سر سفره سبزی خوردن نگذاشتم و هیچ اتفاق عجیب و غریبی هم نیفتاد. ✨مکث کردن را تمرین کردم.... و ﺑﻪ همسرم عاشقانه‌تر نگاه کردم. وفهمیدم اگر اون موقع زنگ میزدم امکان داشت روز قشنگم تبدیل بشه به یک هفته قهر. 🌷 هم آقا و هم خانم باید مکث کردن و صبوری را تمرین کنند... ✔️گاهی زندگی سخت است اما با بی‌صبری سخت‌ترش میکنیم . . . ✔️گاهی آرامش داریم، خودمون خرابش میکنیم . . . ✔️گاهی خیلی چیزارو داریم اما محو تماشای نداشته‌هامون میشیم... ✔️گاهی میشه بخشید اما با انتقام ادامه‌اش میدیم . . . https://eitaa.com/zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰نڪات ڪلیدے از قرآن ڪریم 🔶حرڪت، سرعت، سبقت فراز اول: (سوره بقره-آیه ۱۴۸) توصیہ قرآن ڪریم در انجام امور خیر و عمل صالح، ابتدا حرڪت است و بعد سرعت است و سپس سبقت. حرڪت، همان عمل ڪردن بہ ڪارهاے خیر است ڪہ تمام عبادت‌هاے مستحب و واجب را در بر می‌گیرد و متصف شدن بہ فضایل اخلاقے را شامل می‌شود. سرعت در این امور هم بہ این است ڪہ هرگاہ زمینہ انجام آن فراهم شد، بدون فوت وقت آن ڪار عملے شود. امام باقر علیه‌السلام مرتب سفارش می‌ڪردند: «إِذَا هَمَمْتَ بِخَیْرٍ فَبَادِرْ فَإِنَّڪَ لَا تَدْرِے مَا یَحْدُثُ» هنگامے ڪہ تصمیم بہ ڪار خیرے گرفتے فوراً آن را انجام بدہ و آن را بہ بعد موڪول نڪن؛ چون نمی‌دانے بعد چہ می‌شود. سبقت ڪہ بہ معناے پیشے گرفتن است بہ دو صورت واقع می‌شود یڪے در اصل انجام است ڪہ فرد از دیگرانے ڪہ آن‌ها نیز داوطلب آن ڪار خیر هستند پیشے گرفتہ و مثلاً زودتر از آن‌ها دست بہ جیب شدہ و مشڪل نیازمندے را بہ میزان توان خودش برطرف می‌سازد. دیگرے سبقت در ڪمیت آن ڪار خیر است؛ بہ این شڪل ڪہ فرد از دیگرانے ڪہ آن‌ها هم عامل بہ ڪار خیر یا داراے فضیلت اخلاقی‌اند گوے سبقت را ربودہ و از آن‌ها متواضع‌تر، صبورتر و مانند آن است. قرآن ڪریم چنین مؤمنانے را بہ مقام قرب الهے بشارت می‌دهد و می‌فرماید: «السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ*أُوْلَئڪَ الْمُقَرَّبُونَ» 🔶آنچہ ڪہ ما با آن امتحان می‌شویم؟ فراز دوم: (سوره بقره- آیه ۱۵۵) جهان، صحنہ آزمون الهے است. ڪسے وارد بهشت نمی‌شود مگر آنڪہ با موفقیت این آزمون‌ها را ڪہ پیشینیان هم بہ آن آزمودہ شدند یڪے پس از دیگرے پشت سر گذاشتہ و سربلند بیرون آید. در همین سورہ می‌خوانیم: {آیا گمان ڪردید داخل بهشت می‌شوید بے آنڪہ حوادثے همچون حوادث سخت گذشتگان بہ شما برسد؟ همان‌ها ڪہ شدائد و زیان‌هاے فراوان بہ آن‌ها رسید (۲۱۴- بقره)} آیہ مورد بحث بہ شڪلے جزئی‌تر بہ آن ناملایمات پرداختہ و با بیان دقیق ترآسیبهایے ڪہ براے امتحان بشر، هموارہ در زندگے او رخ می‌دهند را بیان می‌ڪند: «بہ طور قطع ما همہ شما را با امورے همچون ترس و گرسنگے و زیان مالے و جانے و ڪم شدن فرزندان یا میوه‌ها آزمایش می‌ڪنیم.» آنان ڪہ در این آزمایش‌ها صبر سازندہ، پیشہ ساختند؛ اهل هدایتند و درود و رحمت الهے روزے آن‌ها می‌شود. 🔶سنت‌هایے ڪہ ڪورڪورانہ تڪرار می‌شود فراز سوم: (سوره بقره-آیه ۱۷۰) این آیہ، رفتار ڪسانے ڪہ ڪورڪورانہ از سنت گذشتگان خود پیروے می‌ڪنند را خطایے بس بزرگ مے شمارد و براے بیدار ڪردن وجدان خفتہ آن‌ها چنین می‌گوید: اگر نیاڪان آن‌ها دانشمندان صاحب نظر و افراد هدایت یافته‌اے بودند جاے این بود ڪہ از آن‌ها تبعیت شود؛ اما وقتے آن‌ها مردمے نادان و بے سواد و موهوم‌پرست بودند پیروے آن‌ها چہ معنایے خواهد داشت؟ آیا این ڪار، مصداق تقلید جاهل از جاهل نیست؟! تنها تقلید و تبعیتے ڪہ عقل می‌پذیرد و نقل دستور می‌دهد تقلید جاهل از عالم است. مانند تبعیت بے چون و چرایے ڪہ بیمار نسبت بہ دستورات پزشڪ دارد یا تبعیتے ڪہ جاهل بہ احڪام شرعے از سخنان عالم بہ احڪام شرعے دارد. غیر از این را نہ عقل می‌پذیرد و نہ نقل اجازہ می‌دهد؛ مانند پیروے جاهل از جاهل یا عالم از جاهل. ڪارے ڪہ مصداق این نوع تقلیدها باشد از نظر قرآن مردود است و داشتن عناوینے مانند میراث فرهنگے هم نمی‌تواند رنگ صحت و حقیقت بہ این پیروے غلط و باطل بزند؛ خواہ این ڪار بت پرستے باشد، خواہ چهارشنبہ سورے. 🔶تقوا مهم‌ترین اثر و شاخص قبولے روزہ فراز چهارم: (سوره بقره-آیه۱۸۳) بنا بر نظر علامہ طباطبایے (ره) این آیہ مقدمہ ایست براے اعلام حڪم وجوب روزہ ڪہ در دو آیہ بعد می‌آید. آنچہ در این آیہ آمدہ و از اهمیت بالایے هم برخوردار است بیان اثر روزہ است. عبارت لَعَلَّڪُمْ تَتَّقُونَ ڪہ در پایان آیہ آمدہ است در حقیقت اشارہ بہ اثرے است ڪہ روزہ بر روح و جان آدمے می‌گذارد. تقوا بہ زبان سادہ، یعنے حالتے در انسان ڪہ او را از گناہ باز دارد. تقوا همان حال خوشے است ڪہ روزہ داران ماہ خدا آن را در ایام پایانے ماہ رمضان بہ خوبے احساس می‌ڪنند. حال خوشے ڪہ انسان رغبتے بہ گناہ نداشتہ بلڪہ از آن متنفر است و در عوض بہ عبادات، خصوصاً قرائت قرآن و خواندن دعا بسیار رغبت دارد. نڪتہ دیگر اینڪہ این اثر، ملاڪ خوبے براے نمرہ دادن بہ روزہ است. هر ڪس بہ خود مراجعہ ڪند و با توجہ بہ تأثیرے ڪہ روزہ در تقوا سازے او داشتہ است بہ روزہ خود نمرہ دهد و بداند ڪہ این ڪار، عمل بہ توصیہ امیرالمؤمنین علیه‌السلام است ڪہ فرمود: (عملڪرد جان خود را محاسبہ ڪنید قبل از آنڪہ در قیامت آن را بہ حساب ڪشند.) 🔰نڪات ڪلیدے از قرآن ڪریم 🔶دو شرط مهم در اجابت دعا فراز پنجم:(سوره بقره-آیه ۱۸۶) هنگامے ڪہ بندگانم از تو سراغ مرا می‌گیرند، همانا من نزدیڪم؛ دعاے دعا ڪننده‌اے ڪہ مرا بخواند اجابت می‌ڪنم. در این آیہ، خداوند متعال با مقی
د ڪردن وعدہ اجابت بہ «إِذا دَعانِ»، دو شرط مهم در دعا را بہ ما گوشزد می‌ڪند: یڪے اینڪہ دعا باید حقیقتاً دعا باشد. «أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ» مانند آن است ڪہ بگوییم: عالم را احترام ڪن در صورتے ڪہ عالم باشد. این جملہ یعنے آن عالمے را احترام ڪن ڪہ حقیقتاً عالم باشد و بہ علم خود عمل ڪند. جملہ إِذا «دَعانِ» نیز می‌فهماند ڪہ وعدہ اجابت در مورد دعایے است ڪہ حقیقتاً دعا باشد یعنے قلب دعاڪنندہ آن با زبانش موافق باشد؛ چون دعاے حقیقے آن دعائے است ڪہ قبل از زبان سر، زبان قلب و فطرت ڪہ دروغ در ڪارش نیست آن را بخواهد. دوم اینڪہ فرمود «دَعَانِ؛ مرا بخواند». دعایے وعدہ اجابت دارد ڪہ دعاڪنندہ واقعاً آن را از خدا بخواهد؛ پس اگر ڪسے بہ زبان، خدا را خواند و در دل، امیدش بہ اسباب عادے و امور وهمے بود چنین ڪسے خدا را بہ دل نخواندہ و شرط اجابت دعا را رعایت نڪردہ است. 🔶ورود ممنوع‌هاے الهے فراز ششم: (سوره بقره-۲۲۹) این فراز در پایان آیه‌اے قرار دارد ڪہ خداوند متعال تعدادے از احڪام الهے را در آن بیان ڪردہ و در نهایت فرمودہ است: این‌ها حدود و مرزهاے الهے است؛ از آن تجاوز نڪنید و آن‌ها ڪہ از آن تجاوز می‌ڪنند ستمگرند. در این آیہ تعبیر لطیفے دربارہ قوانین الهے بہ چشم می‌خورد و آن تعبیر بہ «حد» و «مرز» است. بر این اساس، در میان ڪارهایے ڪہ انسان می‌تواند انجام دهد یڪ سلسلہ مناطق ممنوعه‌اے وجود دارد ڪہ ورود در آن‌ها فوق‌العادہ خطرناڪ است. خداوند متعال با قوانین و احڪام این مناطق را مشخص ڪردہ و بسان علائمے هشدار دهندہ انسان را از ورود بہ آن منع می‌ڪند. بنابراین ڪسے ڪہ معصیت ڪرد و بہ این قوانین بے اعتنایے نمود در حقیقت با تجاوز از حد و مرز الهے خود را بہ دست خود بہ هلاڪت انداخت و بدبخت ڪرد. با توجہ بہ این اصل است ڪہ در آیہ۱۸۷ همین سورہ می‌بینیم ڪہ حتے از نزدیڪ شدن بہ این مرزها هم نهے شدہ است تِلْڪَ حُدُودُ اللَّهِ فَلا تَقْرَبُوها؛ زیرا نزدیڪے بہ این مرزها، انسان را بر لب پرتگاہ قرار می‌دهد و نیز در روایات واردہ از طرق اهل بیت علیهم السلام می‌خوانیم ڪہ از موارد شبهه‌ناڪ نهے فرموده‌اند و گفته‌اند: این ڪار در حڪم نزدیڪ شدن بہ مرز است و چہ بسا با یڪ غفلت انسانے ڪہ بہ مرز نزدیڪ شدہ گام در آن طرف بگذارد و گرفتار هلاڪت و نابودے شود. 🔶دو جور دعاے متفاوت فراز هفتم:(آیات ۲۰۰- ۲۰۱- ۲۰۲ سوره بقره) بر اساس این بخش از آیات، درخواست‌هاے قلبے مردم از خداوند متعال بہ دو دستہ ڪلے تقسیم می‌شوند. دستہ اول درخواست‌هایے اند ڪہ فقط بہ دنیا ختم می‌شوند و ڪارے بہ آخرت ندارند؛ یعنے ڪسے ڪہ چنین می‌خواهد برایش مهم نیست ڪہ آیا این خواستہ او برایش بهشت می‌سازد یا جهنم؛ او پول می‌خواهد و حلال و حرامش برایش مهم نیست. وعدہ خدا بہ این عدہ بے نصیبے از نعمت‌هاے آخرت است. دستہ دوم درخواست ڪسانے است ڪہ با نگاہ بہ آخرت از خدا طلب می‌ڪنند. براے این‌ها مهم است ڪہ مطلوبشان چہ تأثیرے در قیامت آن‌ها خواهد گذاشت از این رو درخواست خود را با قید حسنہ از خدا می‌خواهند. وعدہ خدا بہ این گروہ بهرہ مندے از نعمت‌هاے بهشت است. 🔶جنگ تا ڪے ادامہ خواهد داشت؟ فراز هشتم: (سوره بقره-آیه ۲۱۷) شاید براے شما هم این سوال پیش آمدہ باشد ڪہ این جنگ افروزے هاے دشمنان بر علیہ اسلام و مسلمانے از هر دو نوع، نرم و سخت یا گرم و سردش تا بہ ڪے ادامہ خواهد داشت؟ آیا این نظریہ درست است ڪہ اگر ما دست دوستے بہ سوے آنان دراز ڪنیم و بر سر میز مذاڪرہ بہ هم لبخند بزنیم و در مقابل دوربین‌هاے خبرے دست یڪدیگر بہ محڪمے بفشاریم این فشارها بر داشتہ می‌شود؟ پاسخ بہ این سوال نیاز بہ فرضیہ سازے و تحلیل‌هاے آنچنانے ندارد؛ همین آیہ مورد بحث بہ روشنے و صراحت فوق‌العادہ اے پاسخ را بیان می‌ڪند ڪه‌اے مسلمانان بدانید جنگ دشمن با شما پایانے ندارد؛ هدف دشمن، گرفتن دین شماست و او بہ ڪمتر از این راضے نیست؛ البتہ اگر بتواند. پس باید بہ هوش بود و فریب دست‌هاے مخملین و حرف‌هاے رویایے او را نخورد. مگر آنڪہ دست از دشمنے بردارد و بر تمام قراردادهایے ڪہ بین دو طرف بستہ می‌شود بہ واقع پایبند باشد؛ اینجاست ڪہ جنگ خاتمہ یافتہ اما بیدارے و حفظ آمادگے ادامہ می‌یابد. https://eitaa.com/zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
️ «اول خدا دوم فلان شخص» -آیت الله جوادی آملی(حفظه الله): «...در ذیل همین آیه از وجود مبارک حضرت سؤال کردند که چگونه اکثر مؤمنین مشرک هستند؟ «وَ ما یُؤمِنُ اَکثَرُهُم بِاللهِ اِلّا وَ هُم مُشرِکُونَ». فرمود: همین که می‌گویند «اگر فلان کس نبود مشکل ما حل نمیشد.» آنهایی که جاهلانه می‌گویند، جهل آنها عذر آنهاست؛ اما اگر از ما این حرف شنیده بشود که «اول خدا دوم فلان شخص»؛ این را شما وقتی بشکافیدهمان معادل در می‌آید. فرمود این چه حرفی است؟! به حضرت عرض کردند پس ما چه بگوییم؟ فرمود بگویید خدارا شکر می‌کنیم که به دست فلان طبیب، مشکل ما را حل کرد. این توحید است.»[۹۵/۹/۲۴] https://eitaa.com/zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آوای شیعه: 📺 📹 حرف های عجیب استاد رائفی پور در مورد تصاویر منتسب به اهل بیت(ع) ⭕️ وقتی گفته می شه عکس های منتسب به معصومین(ع) را از دیوار خانه ها جمع کنید به خاطر این توطئه هاست. تازنده ایم.
✨﷽✨ 🅰 شخصی در مسجد کوفه از امام علی(ع) پرسید: یا علی ، به من بگو من از کجا بفهمم خدا عبادت های مرا قبول کرد ؟ از کجا بفهمم خدا گناهان مرا آمرزیده است ؟ از کجا بفهمم خدا عبادت های مرا قبول نکرد و مردود اعلام شد ؟ از کجا بفهمم خدا گناهان مرا نیامرزید و در نامه ی عمل من ثبت شد ؟ 🌸 امیرالمومنین فرمود: 🔹 اگر یک عبادتی انجام داده اید و بعد از آن عبادت ، خدا به شما توفیق داد عبادت دوم را انجام بدهید ، آن عبادت دوم دلیل بر آن است که خدا عبادت اول را از شما قبول کرد . چون عبادت اول تان را قبول کرد لذا به شما توفیق ورود به عبادت دوم را عنایت کرد. 🔸 اگر شما یک گناه و معصیتی مرتکب شدید ، منتهی بعد از آن گناه خدا به شما توفیق داد یک طاعت و عبادتی انجام داده اید ، این عبادت بعد از معصیت دلیل بر این است که خدا معصیت شما را آمرزیده است و مورد بخشش قرار داد لذا به شما توفیق داد که مرتکب طاعت و عبادتی‌‌ بشوید. 🔹 اگر اول یک طاعت و عبادتی انجام دادید ، بعد از آن عبادت مرتکب گناه و معصیتی شدید ، آن گناه ِ بعد از عبادت دلیل بر این است که خدا عبادت شما را قبول نکرد و مردود اعلام شد لذا مرتکب گناه شدید ، چون اگر عبادت ، عبادتِ مقبول بود می بایست شما را از گناه بازدارد . همین که بعد از عبادت معصیت کردید ، این معصیت دلیل بر این است که آن عبادت مقبول نبود. 🔸 اگر یک گناهی انجام دادید و بعد از آن مرتکب گناه دوم شدید ، آن گناه دوم دلیل بر آن است که خدا گناه اول تان را نیامرزید ، لذا مرتکب گناه دوم شدید. اگر مرتکب گناه سوم بشوید ، گناه سوم دلیل بر این است که خدا گناه دوم را بر شما نبخشید. 📚 منبع: بحارالنوار https://eitaa.com/zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰نڪات ڪلیدے از قرآن ڪریم 🌼جزء سوم قرآن مجید شامل آیات ۲۵۳ تا تا آخر سورہ بقرہ و نیز آیات ۱ - ۹۱ سورہ آل عمران میباشد. در این جزء در سورہ بقرہ ادامہ ایات الاحڪام و در سورہ آل عمران احتجاج با اهل ڪتاب غالب است. 🔶تاڪید زیاد بہ انفاق: پاداش هفتصد برابر براے انفاق {اى كسانى كہ ايمان آورده ايد از آنچہ بہ شما روزى داده ايم انفاق كنيد پيش از آنكہ روزى فرا رسد كہ در آن نہ داد و ستدى است و نہ دوستى و نہ شفاعتى و كافران خود ستمكارانند(۲۵۴)} مَثَل [صدقاتِ] ڪسانے ڪہ اموالِ خود را در راہ خدا انفاق مے ڪنند همانند دانہ اے است ڪہ هفت خوشہ برویاند ڪہ در هر خوشہ اے صد دانہ باشد و خداوند براے هر ڪس ڪہ بخواهد [آن را] چند برابر مےڪند، و خداوند گشایشگر داناست.(۲۶۱) ڪسانے ڪہ اموالِ خود را در راہ خدا انفاق مے ڪنند ، سپس در پیِ آنچہ انفاق ڪردہ اند ، منّت و آزارے روا نمے دارند ، پاداش آنان برایشان نزد پروردگارشان [محفوظ] است، و بیمے بر آنان نیست و اندوهگین نمے شوند.(۲۶۲) گفتارے پسندیدہ [در برابر نیازمندان] و گذشت [از اصرار و تندیِ آنان] بهتر از صدقہ اے است ڪہ آزارے بہ دنبال آن باشد ، و خداوند بے نیاز بردبار است.(۲۶۳) اے ڪسانے ڪہ ایمان آوردہ اید ، صدقہ هاے خود را با منّت و آزار ، باطل مڪنید، مانند ڪسے ڪہ مالش را براے خودنمایے بہ مردم، انفاق مےڪند و بہ خدا و روز بازپسین ایمان ندارد. پس مَثَلِ او همچون مَثَلِ سنگ خارایے است ڪہ بر روے آن، خاڪے [نشستہ] است، و رگبارے بہ آن رسیدہ و آن [سنگ] را سخت و صاف بر جاے نهادہ است. آنان [ریاڪاران] نیز از آنچہ بہ دست آوردہ اند، بهرہ اے نمےبرند و خداوند، گروہ ڪافران را هدایت نمےڪند.(۲۶۴) و مَثَل [صدقات] ڪسانے ڪہ اموال خویش را براے طلب خشنودے خدا و استوارے روحشان انفاق مےڪنند، همچون مَثَلِ باغے است ڪہ بر فراز پشتہ اے قرار دارد [ڪہ اگر] رگبارے بر آن برسد، دو چندان محصول برآورد، و اگر رگبارے هم بر آن نرسد ، بارانِ ریزے [براے آن بس است]، و خداوند بہ آنچہ انجام مے دهید بیناست.(۲۶۵) اے ڪسانے ڪہ ایمان آوردہ اید، از چیزهاے پاڪیزہ اے ڪہ بہ دست آوردہ اید، و از آنچہ براے شما از زمین برآوردہ ایم، انفاق ڪنید، و در پے ناپاڪِ آن نروید ڪہ [از آن] انفاق نمایید، در حالے ڪہ آن را [اگر بہ خودتان مےدادند] جز با چشم پوشے [و بے میلے] نسبت بہ آن، نمےگرفتید، و بدانید ڪہ خداوند، بےنیاز ستودہ [صفات] است.(۲۶۷) شیطان شما را از تهیدستے بیم مےدهد و شما را بہ زشتے وامےدارد و [لے] خداوند از جانب خود بہ شما وعدہ آمرزش و بخشش مےدهد، و خداوند گشایشگر داناست.(۲۶۸) [خدا] بہ هر ڪس ڪہ بخواهد حڪمت مےبخشد، و بہ هر ڪس حڪمت دادہ شود، بہ یقین، خیرے فراوان دادہ شدہ است و جز خردمندان، ڪسے پند نمےگیرد.(۲۶۹) 🔰نڪات ڪلیدے از قرآن ڪریم و هر نفقہ اے را ڪہ انفاق، یا هر نذرے را ڪہ عهد ڪردہ اید، قطعاً خداوند آن را مےداند، و براے ستمڪاران هیچ یاورے نیست.(۲۷۰) اگر صدقہ ها را آشڪار ڪنید، اینڪارِ خوبے است، و اگر آن را پنهان دارید و بہ مستمندان بدهید، این براے شما بهتر است و بخشے از گناهانتان را مےزداید، و خداوند بہ آنچہ انجام مےدهید آگاہ است.(۲۷۱) هدایتِ آنان بر عهدہ تو نیست، بلڪہ خدا هرڪہ را بخواهد هدایت مےڪند، و هر مالے ڪہ انفاق ڪنید، بہ سود خود شماست، و [لے] جز براے طلب خشنودیِ خدا انفاق مڪنید، و هر مالے را ڪہ انفاق ڪنید [پاداشِ آن] بہ طور ڪامل بہ شما دادہ خواهد شد و ستمے بر شما نخواهد رفت.(۲۷۲) [این صدقات] براے آن [دستہ از] نیازمندانے است ڪہ در راہ خدا فروماندہ اند، و نمےتوانند [براے تأمین هزینہ زندگے] در زمین سفر ڪنند. از شدّت خویشتن دارے، فرد بےاطلاع، آنان را توانگر مےپندارد. آنها را از سیمایشان مےشناسے. با اصرار، [چیزے] از مردم نمےخواهند. و هر مالے [ بہ آنان ] انفاق ڪنید، قطعاً خدا از آن آگاہ است.(۲۷۳) ڪسانے ڪہ اموال خود را شب و روز، و نهان و آشڪارا، انفاق مےڪنند، پاداش آنان نزد پروردگارشان براے آنان خواهد بود و نہ بیمے بر آنان است و نہ اندوهگین مےشوند.(۲۷۴) 🔶ادامہ نڪوهش علماے منحرف در سورہ آل عمران اى اهل كتاب چرا حق را بہ باطل درمےآميزيد و حقيقت را كتمان مى كنيد با اينكہ خود مى دانيد(۷۱) كسانى كہ پيمان خدا و سوگندهاى خود را بہ بهاى ناچيزى مےفروشند آنان را در آخرت بهره اى نيست و خدا روز قيامت با آنان سخن نمى گويد و بہ ايشان نمى نگرد و پاكشان نمى گرداند و عذابى دردناك خواهند داشت(۷۷) و از ميان آنان گروهى هستند كہ زبان خود را بہ [خواندن] كتاب [تحريف شده اى] مى پيچانند تا آن [بربافتہ] را از [مطالب] كتاب [آسمانى] پنداريد با اينكہ آن از كتاب [آسمانى] نيست و مى گويند آن از جانب خداست در صورتى كہ از جانب خدا نيست و بر خدا دروغ مى بندند با اينكہ خودشان [هم] مى دانند.(۷۸) هيچ بشرى را نسزد كہ خدا بہ او كتاب و حك
م و پيامبرى بدهد سپس او بہ مردم بگويد بہ جاى خدا بندگان من باشيد بلكہ [بايد بگويد] بہ سبب آنكہ كتاب [آسمانى] تعليم مى داديد و از آن رو كہ درس مى خوانديد علماى دين باشيد.(۷۹) و [نيز] شما را فرمان نخواهد داد كہ فرشتگان و پيامبران را بہ خدايى بگيريد آيا پس از آنكہ سر بہ فرمان [خدا] نهادہ ايد [باز] شما را بہ كفر وامےدارد. https://eitaa.com/zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پاسخ به شبهات و شایعات: اشتباه نکنید! اینجا ایران نیست… خاک آمریکاست❗️ 🔴اگر آتش زدن پرچم آمریکا، توهین به ملته، پس چرا خود آمریکایی‌ها در اعتراض به دولت و سیستم حاکمیتی آمریکا، پرچمشون رو آتش میزنند؟!!
💢چطوری بفهمیم یک کالا ایرانی است؟ کد 626اول بارکد.... کالای ایرانی بخریم.... https://eitaa.com/zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
نقد بسم الله الرحمن الرحیم وَ هُدُوا إِلَى الطَّيِّبِ مِنَ الْقَوْلِ وَ هُدُوا إِلى‌ صِراطِ الْحَمِيدِ... 📝راه پيشگيری از انحراف در دفاع از حقوق زنان، مبارزه با انديشه منحط فمینيسم است ❣در عصر حاضر كه با عنوان عصر ارتباطات از آن ياد می‌شود، مفهوم مرزهای ملی و فرهنگی از بين رفته است. ❣در اين ميان جهان كفر و سكولار با حاكميت انديشه پليد صهيونيسم، با سلطه رسانه‌ای و تبليغاتی در تلاش است تا با تبليغات گسترده، خود را مدافع حقوق بشر و به ‌ویژه حقوق زنان معرفی نمايد. ❣در چنين شرايطی ضرورت توجه به انديشه اسلام در مورد زن و تعريف كرامت و انسانيت او در قرآن و روايات بيش از پيش روشن می‌گردد. ❣اسلام برای زنان جهان تا روز قیامت، سیده زنان عالم یعنی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را الگو، اسوه و نجات‌دهنده حقیقتِ وجود زن از دست شیاطین انس و جن، معرفی کرده است. ❣اگر جامعه اسلامی بتواند زنان را با الگوی اسلامی تربيت كند، زن به مقام واقعی خود نائل می‌آيد و حقوق ذاتی خود را که مدنظر خالق متعال هست، كسب خواهد نمود. ❣راه پيشگيری از انحراف در دفاع از حقوق زنان، مبارزه با انديشه منحط و بی محتوای فمینيسم بوده و راه رسيدن به حقوق و رشد و تعالی زنان، ارائه دركی صحيح از نظريات اسلام و قرآن درباره حقيقت زن و آگاه كردن زنان و مردان مسلمان از حقيقتِ زن و نقش او در حيات انسانی از ديدگاه قرآن و اسلام است. https://eitaa.com/zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🚫مكتب فمينيسم به عنوان معرّف انديشه غرب در مورد زن، خواركننده‌ترين مكتب در معرفی شخصيت زن می‌باشد. زيرا فمینيسم از زن، يك مرد ناقص و قابل ترحم معرفی می‌كند و سپس حقوق او را در رقابت با مردان قرار داد
✨اَللَّهُمَّ صُنْ وَجْهِي بِالْيَسَارِ وَ لاَ تَبْذُلْ جَاهِيَ بِالاِْقْتَارِ✨ 🌺خداوند آبرویم را با بی نیازی محفوظ دار و شخصیتم را بر اثر فقر ضایع مکن! 📚 ۲۲۵ https://eitaa.com/
❌ توطئه ⚠️⚠️ 🇮🇱 توطئه ی رابرت مرداک یهودی برای خانواده های ایرانی 🇮🇷 و خواب خوش مسئولین دولتی و متولیان فرهنگی https://eitaa.com/zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🌿🌾بسم رب المہدے🌾🌿 💠ما  فعالان فضای مجازی بیکار نیستیم ! گاهی از ما پرسیده می شود که:  چرا اینقدر برای فضای مجازی وقت میگذارید، مگر بیکارید؟   ▫ما در فضای مجازی به دنبال تفریح و سرگرمی نیستیم. ▫به دنبال پر کردن اوقات فراغت هم نیستیم . ▫به دنبال اسم و رسم نیستیم. ▫به دنبال التماس دعا از مسؤلین نیستیم. ▫به دنبال ریا و خود نمایی و تظاهر نیستیم. نگاه ما به فضای مجازی متفاوت است . ما فضای مجازی را یک جبهه جنگ می دانیم.  جنگ همیشه با شلیک توپ و تفگ نیست . فضای مجازی میدان مبارزه است و مبارزه بوده و هست و خواهد بود ،فقط شکل و نوع آن تفاوت کرده است . 🔸مبارزه مرد میخواهد نه انسان بیکار. همانطور که در دوران جنگ مسلحانه و به تعبیری "جنگ سخت" مردانی حضور یافتند که :  خانواده داشتند،  درس و دانشگاه داشتند،  کار و زندگی داشتند. بیکار نبودند ،ولی بزرگترین کارشان شد دفاع از اسلام و انقلاب و از همه چیز خود گذشتند و ایثار نمودند. اکنون نیز در میدان "جنگ نرم" باید حضور یافت. ما که لیاقت بیش از این را نداریم و  از هیچ چیزمان نگذشتیم جز اوقات فراغت خود برای دفاع به حد توان و وسع خود. 💠لا یکلف الله نفسا الا وسعها   به فرموده رهبر انقلاب؛ 💠فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد. 💠و عرصه فرهنگی عرصه جهاد است. اگر از فضای مجازی غافل شویم اگر نیروهای مؤمن و انقلابی این میدان را خالی کنند مطمئنا ضربه خواهیم خورد. هر کس به اندازه وسع و توان و هنر خود باید در این میدان حضور یابد . 1⃣گاهی انسان حرف حق را می تواند با استدلال قوی و با زبان شیوا و هنرمندانه بیان کند که این حرف به گوش و چشم هزاران و شاید میلیونها مخاطب برسد . 2⃣گاهی شاید ما حرفی برای گفتن نداشته باشیم اما می توانیم انعکاس کارهای خوب و هنری دیگران در فضای مجازی بشویم .  3⃣گاهی با یک کلام ،یک جمله می توانیم باعث تقویت روحیه جناح مؤمن انقلابی فعال در فضای مجازی بشویم. به اعتقاد من ، امروزه ذکر مستحبی بعد از نماز ما ، کار فرهنگی و جهادی در فضای مجازی است. به فرموده رهبر فرزانه انقلاب : 💠رایانه و فضای مجازی که الان در اختیار شماست اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید ، می توانید یک حرف درست خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمی شناسید ، برسانید . این فرصت فوق العاده ای است مبادا این فرصت ضایع شود . اگر ضایع شد ، خدای متعال از من و شما در روز قیامت سوال خواهد کرد . ۹۱/۷/۲۰ البته ورود در فضای مجازی احتیاج به؛ 🔹ایمان  🔹علم  🔹ذوق و سلیقه و هنر دارد و بزرگترین آفت این کار گرفتار شدن به ؛ 🔻غرور  🔻سیاست زدگی  🔻حسادت  🔻سطحی نگری 🔻روز مرگی   می باشد. 🔻دشمن دارد با این ابزار ایمان و غیرت و اعتقادات جوانان ما را نشانه می گیرد و در سایه بی عرضگی و بی لیاقتی بعضی از مسئولان فرهنگی و رسانه ای  کشور ، تا حدودی در این جنگ موفق بوده است .  🔸باید جواب کار فرهنگی باطل آنان را با کار فرهنگی حق داد.  ما را در این میدان مبارزه یاری کنید ما میخواهیم مبارزه کنیم . مامیخواهیم جهاد فرهنگی کنیم . نکته مهم : در این متن ، منظور از ما ، جوانان و افراد با ایمان یا معتقد است ، نه افراد بی غیرت و بی دینی که این روزها در فضای مجازی با انتشار مطالب مستهجن ، ضد دین ، ضد اسلام ، ضد مراجع ، نژادپرستانه و ... آب به آسیاب دشمن می ریزند و کارگر بی جیره و مواجب دشمن اند . اینجور افراد بی غیرت را اگر قابل هدایتند خدا به راه راست هدایتشان کند و اگر نه ، خدا به درک اسفل السافلین هدایتشان کند . و لعن الله علی المشرکین و الکافرین پیامبر اکرم می فرمایند: 💠در راه خدا با دستهای خود جهاد کنید  اگر نتوانستید با زبانهای خود و اگر بازهم نتوانستید ، با قلب خود جهاد کنید.  نهج الفصاحه /ص ۴۳۹ باما همراه باشید👇👇👇 https://eitaa.com/zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_8301212.mp3
1.31M
🔹🔸ضرورت امر به معروف و نهی از منکر از نظر امام خامنه ای ( مدظله العالی ) ◻️◽️▫️قسمت اول
1_8722563.mp3
2.62M
🔹🔸ضرورت امر به معروف و نهی از منکر از نظر امام خامنه ای ( مدظله العالی ) ◻️◽️▫️قسمت دوم
1_8940774.mp3
3.71M
🔹🔸ضرورت امر به معروف و نهی از منکر از نظر امام خامنه ای ( مدظله العالی ) ◻️◽️▫️قسمت سوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا