✨ خواص شگفت انگیز #مسواک
براستی؛ در دوران امام #صادق(ع)، رشد #علم در این حد بوده که ثابت کنه، مسواک زدن باعث افزایش حافظه خواهد شد⁉️
https://eitaa.com/zandahlm1357
✅ 1300 سال پیش...
💥 #امام_جعفر_صادق (ع): آه یکی از نامهای خداست. آه بکشید تا خدا به شما کمک کند.
👈🏻 عنِ الْحُسَيْنِ بْنِ أَحْمَدَ الْعَلَوِيِّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ هَمَّامٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ يَحْيَى الْخُزَاعِيِّ عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ الْخُزَاعِيِّ قَالَ دَخَلْتُ مَعَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع عَلَى بَعْضِ مَوَالِيهِ نَعُودُهُ فَرَأَيْتُ الرَّجُلَ يُكْثِرُ مِنْ قَوْلِ آهِ فَقُلْتُ لَهُ يَا أَخِي اذْكُرْ رَبَّكَ وَ اسْتَغِثْ بِهِ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ آه اسْمٌ مِنْ أَسْمَاءِ اللَّهِ تَعَالَى فَمَنْ قَالَ آهِ اسْتَغَاثَ بِاللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ
📚 محمد بن علی بن بابویه (شیخ صدوق)، معانی الاخبار، نشر جامعه مدرسین،1361، ص 354.
#ترجمه: راوی (ابو اسحاق خزاعی) میگوید به همراه امام جعفر صادق (ع) نزد برخی از دوستان رسیدیم. یکی از آنان دائم میگفت: آه آه آه... پس به او گفتم که چرا اینقدر آه میکشی؟! به جای آه کشیدن، ذکر خدا بگو... و از خدا کمک بخواه (تا مشکلت را رفع کند). پس امام صادق (ع فرمودند: #آه_یکی_از_نامهای_خدا_است. پس هر که آه بکشد، (خواسته یا ناخواسته) از خدا کمک خواسته است...
📌 1300 سال پس از سخن امام صادق (ع)، سایت رسمی Medical Daily در امریکا که مربوط به یک انجمن جهانی پزشکی است، در مقاله ای عنوان کرد که آه کشیدن (Sighing) به طرز عجیبی باعث آرامش، افزایش عمر و بهبود عملکرد دستگاه تنفسی میشود. سند از مقاله سایت Medical Daily:
http://www.medicaldaily.com/sigh-lung-function-air-sacs-372602
باما همراه باشید👇👇
@zandahlm1357
🖤 #مظلوم_امیرالمومنین🖤
▪️مردی نزد امیرالمومنین علی (ع) آمده و گفت: از هفتاد فرسنگ دور به اینجا آمده ام تا هفت سوال از شما بپرسم:
۱.چه چیز «از آسمان عظیم تر» است؟
۲.چه چیز «از زمین پهناورتر» است؟
۳.چه چیز «از کودک یتیم ناتوان تر» است؟
۴.چه چیز «از آتش داغ تر» است؟
۵. چه چیز «از زمهریر سردتر» است؟
۶. چه چیز «از دریا بی نیازتر» است؟
۷. چه چیز «از سنگ سخت تر» است؟
▫️امام علی (ع) در پاسخ به این هفت سوال فرمودند :
۱. «تهمت به ناحق» از آسمان عظیم ترست.
۲. «حق» از زمین وسیع تر است.
۳. فرد«سخن چین» ، ازکودکی یتیم ضعیف تر است.
۴. «آز و طمع» از آتش داغ تر است.
۵.«حاجت بردن به نزد بخیل» از زمهریر سردتر است.
۶. بدن شخص با «قناعت» از دریا بی نیازتر است.
۷. «قلب کافر» از سنگ سخت تر است.
📚جامع الاخبار، فصل ۵، فضائل اميرالمومنين (ع)
▪️ایام سوگواری و ضربت خوردن مولای متقیان امام علی (ع) تسلیت باد🏴
.......:
@zandahlm1357
مداحی آنلاین - خداحافظ ای بی وفا دنیا - بنی فاطمه.mp3
4.06M
⚫️ #شهادت_امام_علی(ع)
🌴خداحافظ ای بی وفا دنیا
🌴سلام ای تنها یار من زهرا
🎤 #سید_مجید_بنی_فاطمه
.......:
@zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
نظام تقديم 111.mp3
9.15M
🔈 #شرح_و_بررسی_کتاب_آن_سوی_مرگ
🔇 جلسه سی و هشتم
نظام تقديم 112.mp3
7.39M
🔈 #شرح_و_بررسی_کتاب_آن_سوی_مرگ
🔇 جلسه سی و نهم l پایانی
.......:
✨﷽✨
✅چرا خویشاوندی ها در قیامت برچیده می شود؟
فإِذا نُفِخَ فِي الصُّورِ فَلا أَنْسابَ بَيْنَهُمْ يَوْمَئِذٍ وَ لا يَتَساءَلُونَ(سوره مؤمنون آیه 101)
«چون در صور دميده شود و قيامت بر پا گردد، در اين صورت بين مردم روابط نَسَبى نخواهد بود؛ و بين افرادى كه خويشاوندى در دنيا دارند گفتگوئى نيست.» چون عالَم عوض ميشود، و روابط اين عالم از شئون اين عالم است؛ آن عالم شئون ديگرى دارد، عالم حقيقت است و اعتبار نيست، عالم واقعيّت است و روابط بر اساس مادّه و طبع نيست.
در آنجا افرادى كه از نقطه نظر معنى و واقعيّت و ارتباط نفوسِ روحانيّه با هم ارتباط دارند با همديگر مجتمع ميشوند، گرچه از جهت مادّه و طبع و نيز از جهت روابط اعتباريّه با يكديگر بيگانه باشند. در اين عالم حقّ و باطل درهم آميخته و روابط بر اساس جلب منافع مادّيّه و اعتباريّه است؛ و در آن عالم، حقّ از باطل جدا و روابط بر ميزان قُرب و بُعد نفوس از يكدگر است.
📚«معادشناسی» ج 4 ص 304
↶【به ما بپیوندید 】↷
____________________
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬کلیپ حیرت انگیز
💥تجزیه بدن انسان
🍁 در روزهای بعد از مرگ
✨ما از آن خدا هستیم
و به سوى او باز مىگردیم
بقره 156 ✨
🔥مراقب اعمال خودباشیم🔥
https://eitaa.com/zandahlm1357
سه دقیقه در قیامت 25.mp3
42.64M
🔈 شرح و بررسی کتاب #سه_دقیقه_در_قیامت
🔈 تجربه نزدیک به مرگ جانباز مدافع حرم
🔊 جلسه بیست و پنجم
* راوی کتاب، اختیاری نداشتم هر جای پرونده عمل خودم را ببینم
* بررسی اعمال در محضر اهلبیت (علیهمالسلام)
* اگر ابدیت را باور کنیم، دل کندن از تعلقات راحت خواهد بود
* ای کاش همانقدر که از ویروس کرونا میترسیم، از مرگ هم بترسیم
* وضعیت تنفس در وادی حقالناس
* خانه تکانی مملکت قلب
* نیت عمل قلبی است نه ذهنی
* نیت از خود عمل سختتر است
* ثبت شدن نیت کار خوب، هر چند که کار انجام نشود
* عدم ثبت نیت کار بد مگر...
* نسبت علم و عمل
* شاکله انسان را نیّتش میسازد
* رابطه ارتقا روح و نیت خالص
* ناقه حضرت صالح را یک نفر کشت، پس چرا خدا این عمل شر را به حساب یک قوم نوشت؟
* خلود در جهنم هم به نیت است
* اول چیزی که در برزخ میبینیم، نیت خودمان است
* مرتبه وجودی انسان با اعمال جوانحی است
📅98/12/25
#مشهد
🌼🌸🍀🌼🌸🍀
🔻روز حساب🔻
✍ سوره انبیاء با یک #تلنگر جدّی شروع میشه:
🕋 اِقْتَرَبَ لِلنّٰاسِ حِسٰابُهُمْ وَ هُمْ فِی غَفْلَةٍ مُعْرِضُونَ. مٰا یَأْتِیهِمْ مِنْ ذِکْرٍ مِنْ رَبِّهِمْ مُحْدَثٍ إِلاَّ اِسْتَمَعُوهُ وَ هُمْ یَلْعَبُونَ. (انبیاء/1و2)
💢 #حسابِ مردم به آنها نزدیک شده است، امّا آنها در غفلتند و روی گردانند!
💢 هر یادآوری تازهای از طرف پروردگارشان برای آنها بیاید، با شوخی و سرگرمی به آن گوش فرا میدهند.
اعمال و رفتار ما نشون میده که #غفلت و بیخبری همه وجودمون رو فرا گرفته..😔
👈 آخه چطور ممکنه⁉️
آدم #ایمان داشته باشه که حسابش نزدیک شده، و اینطور همه چیز رو سرسری بگیره⁉️
✍ در آیه 97 همین سوره میفرماید که روز #قیامت، خودِ مردم هم اقرار میکنند که در #غفلت بودند:
🕋 وَ اقْتَرَبَ الْوَعْدُ الْحَقُّ فَإِذَا هِیَ شَاخِصَةٌ أَبْصَارُ الَّذِینَ کَفَرُوا یَا وَیْلَنَا قَدْ کُنَّا فِی غَفْلَةٍ مِّنْ هَذَا بَلْ کُنَّا ظَالِمِینَ (97)
💢 وقتی وعده حقّ نزدیک میشود، و علائم #قیامت آشکار میشود، در آن هنگام چشمهای کافران از شدّتِ وحشت از حرکت باز میماند.
💢 و می گویند: ای وای بر ما که از این روز در #غفلت بودیم..
💢 بلکه ما ستمکار بودیم!
☝️ پس قبل از اینکه از شدّت وحشت، چشمهامون از حرکت بیفته، و پشیمون بشیم، خودمون از خواب #غفلت بیدار بشیم.🍃
✍️یادمون باشه..
دنیا زنگ آخر نیست... زنگِ بعد #حساب داریم..
🚫 مواظب اعمالمون باشیم👇
⚠️ کسی نمیدونه آخرین خداحافظیاش چه وقتی است؟!👉
#معارفقرآن، #روزحساب، #حساب، #تلنگر، #قیامت، #ایمان، #قیامت، #غفلت.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج
.......:
✨﷽✨
✅ماجرای عجیب ابن زیاد و ماری که در بینی اش بود
✍«عبیدالله بن زیاد» در کنار شهر موصل به دست ابراهیم بن مالک اشتر، کشته شد، ابراهیم سرهای بریده ابن زیاد و سران دشمن را برای مختار فرستاد، مختار در این هنگام غذا می خورد که سرهای بریده دشمنان را کنار مسند مختار به زمین ریختند. در این هنگام دیدند مار سفیدی در میان سرها پیدا شد و وارد سوراخ بینی ابن زیاد شد و از سوراخ گوش او بیرون آمد، و از سوراخ گوش او وارد گردید و از سوراخ بینی او بیرون آمد، و این عمل چندین بار تکرار گردید.
مختار پس از صرف غذا برخاست با کفشی که در پایش بود به صورت نحس ابن زیاد زد، سپس کفشش را نزد غلامش انداخت و گفت: «این کفش را بشوی که آن را بر صورت کافر نجس نهادم» مختار سرهای نحس دشمنان را برای محمد حنفیّه در حجاز فرستاد، محمد حنفیّه سر ابن زیاد را نزد امام سجاد (ع) فرستاد، امام سجاد در آن وقت، غذا می خورد، فرمود: روزی سر مقدس پدرم را نزد ابن زیاد آوردند، او غذا می خورد، عرض کردم: خدایا مرا نمیران تا اینکه سر بریده ابن زیاد را در کنار سفره ام که غذا می خورم بنگرم، حمد و سپاس خدا را که دعایم را اکنون به استجابت رسانیده است.
نکته قابل توجه اینکه مرحوم حاج شیخ عباس محدث قمی می نویسد: آن مار، مکرر از بینی ابن زیاد وارد می شد و از گوش او بیرون می آمد، و تماشاچیان می گفتند: قََد جائت قَد جائت: «مار باز آمد، مار باز آمد» و می نویسد: همان هنگام که ابن زیاد در مجلس خود با چوب خیزران مکرر بر لب و دندان امام حسین (ع) می زد، شاید بر اساس تجسم اعمال، همان چوب خیزران (در عالم برزخ) به صورت مار درآمده و مکرر از بینی او وارد می شده و از سوراخ گوش او بیرون می آمده، تا در همین دنیا، مردم مجازات ننگینش را ببینند.
📚منابع:
1- منتهی الآمال، ج۱:۲۹۹
2- بحارالانوار، ج۶: ۲۴۸
https://eitaa.com/zandahlm1357
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
یکی از اعمال شب قدر که بعضا عموم مردم از آن غافل هستند خواندن زیارت مخصوص امام حسین علیه السلام در شب قدر است .
تجربه اینجانب در حضور میان محافل خانگی و مساجد در شب های قدر گذشته این بوده که به این امر توجهی نشده و حتی در برخی موارد زیارت عاشوراء خوانده اند اما از این زیارت مخصوص شب قدر غفلت کرده اند.
در احیای این عمل وارد شده برای شب قدر کوشا باشیم و به دیگران نیز اطلاع رسانی کنیم .
دستور العمل دیگر که بعضا در میان عموم غفلت شده است دو رکعت نماز با استغفار می باشد که باید آن را نیز تذکر دهیم .
دعا برای ظهور و برادران دینی خود را فراموش نکنیم .
التماس دعا
https://eitaa.com/zandahlm1357
حجت الاسلام محمد شهبازیان
اخلاق مهدوی 100.MP3
3.51M
💥💥 ویژه ماه های #رجب #شعبان #رمضان 💥💥
💠 سلسله جلسات #اخلاق_مهدوی
🌀 موضوع : #دعا 76 🌀
❇️ 💥 ویژه #شب_قدر (3)
👈 سه مانع مهم که مانع استحابت دعا می شود چیست ⁉️
👈 چطور امشب این موانع را از بین ببریم ⁉️
👈 امشب باید از فضل خدا بخواهیم یا از عدل خدا و فرق این دو چیست و کدام بهتر است ⁉️
استاد عبادی
.......:
@zandahlm1357
اخلاق مهدوی 101.MP3
4.72M
💥💥 ویژه ماه های #رجب #شعبان #رمضان 💥💥
🎤 با توضیحات #استادعبادی
🌀 موضوع : #دعا 77 🌀
❇️ 💥 ویژه #شب_قدر (4)
👈 چرا برخی دعاها مستجاب نمی شود⁉️
👈 کدام ساعات امشب ، بیشترین ساعات حاجت گرفتن است ⁉️
👈 بعد از دعا برای ظهور ، بهترین حاجت برای امشب چیست⁉️
.......:
@zandahlm1357
💠🔹امام رضا علیهالسلام
در آن شب آنچہ کہ در سال واقع میشود،
تقدیر و اندازهگیری میشود
از نیکی و بدی
زیان و سود و روزی و مرگ
به همین جهت نیز شب قدر
شب اندازه گیری نامیده شده است.
.......:
@zandahlm1357
دعای شب بیست و یکم ماه رمضان منقول از پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله
«أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ اَلْجَنَّةَ حَقٌّ وَ اَلنَّارَ حَقٌّ وَ أَنَّ اَللّٰهَ يَبْعَثُ مَنْ فِي اَلْقُبُورِ وَ أَشْهَدُ أَنَّ اَلرَّبَّ رَبِّي لاَ شَرِيكَ لَهُ وَ لاَ وَلَدَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّهُ اَلْفَعَّالُ لِمَا يُرِيدُ وَ اَلْقَاهِرُ مَنْ يَشَاءُ وَ اَلْوَاضِعُ مَنْ يَشَاءُ وَ اَلرَّافِعُ مَنْ يَشَاءُ مَلِكُ اَلْمُلُوكِ وَ رَازِقُ اَلْعِبَادِ اَلْغَفُورُ اَلرَّحِيمُ اَلْعَلِيمُ اَلْحَكِيمُ أَشْهَدُ سَبْعاً
(اشهد) هفت مرتبه بگو
أَنَّكَ سَيِّدِي كَذَلِكَ وَ فَوْقَ ذَلِكَ لاَ يَبْلُغُ اَلْوَاصِفُونَ كُنْهَ عَظَمَتِكَ اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اِهْدِنِي وَ لاَ تُضِلَّنِي بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنِي إِنَّكَ أَنْتَ اَلْهَادِي اَلْمَهْدِيُّ اَللَّيْلَةِ»
📚بحارالأنوار به نقل از البلدالامین
✅ دعای امام صادق علیه السلام برای فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بعد از نماز صبح روز بیست و یکم ماه رمضان
حمّاد بن عثمان می گوید: شب بیست و یکم ماه رمضان نزد امام صادق علیه السلام بودم. تا اذان صبح به عبادت مشغول بودیم. سپس نمازصبح را خواندیم. حضرت در رکعت اول بعدازحمد، سوره قدر و در رکعت دوم بعدازحمد، سوره توحید را تلاوت نمودند. بعدازنماز و تسبیح و ثنای الهی، و صلوات و دعا بر همه مسلمین و مسلمات؛ به سجده رفتند و این دعا را خواندند:
«لَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ، مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ، لَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ،خَالِقَ الْخَلْقِ بِلَا حَاجَةٍ فِيكَ إلَيْهِمْ، لَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ، مُبْدِئَ الْخَلْقِ لَا يَنْقُصُ عَنْ مُلْكِكَ شَيْءٌ، لَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ، بَاعِثَ مَنْ فِي الْقُبُورِ، لَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ مُدَبِّرَ الْأُمُورِ، لَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ دَيَّانَ الدِّينِ وَ جَبَّارَ الْجَبَابِرَةِ، لَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ مُجْرِيَ الْمَاءِ فِي الصَّخْرَةِ الصَّمَّاءِ، لَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ مُجْرِيَ الْمَاءِ فِي النَّبَاتِ، لَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ مُكَوِّنَ طَعْمِ الثِّمَارِ، لَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ مُحْصِيَ عَدَدِ الْقَطْرِ وَ مَا تَحْمِلُهُ السَّحَابُ، لَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ مُحْصِيَ عَدَدِ مَا تَجْرِي بِهِ الرِّيَاحُ فِي الْهَوَاءِ، لَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ مُحْصِي مَا فِي الْبِحَارِ مِنْ رَطْبٍ وَ يَابِسٍ، لَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ مُحْصِيَ مَا يَدِبُّ فِي ظُلُمَاتِ الْبِحَارِ وَ فِي أَطْبَاقِ الثَّرَى، أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الَّذِي سَمَّيْتَ بِهِ نَفْسَكَ أَوِ اسْتَأْثَرْتَ بِهِ فِي عِلْمِ الْغَيْبِ عِنْدَكَ، وَ أَسْأَلُكَ بِكُلِّ اسْمٍ سَمَّاكَ بِهِ أَحَدٌ مِنْ خَلْقِكَ مِنْ نَبِيٍّ أَوْ صِدِّيقٍ أَوْ شَهِيدٍ أَوْ أَحَدٍ مِنْ مَلَائِكَتِكَ، وَ أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الَّذِي إذَا دُعِيتَ بِهِ أَجَبْتَ، وَ إذَا سُئِلْتَ بِهِ أَعْطَيْتَ، وَ أَسْأَلُكَ بِحَقِّكَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِمْ وَ بَرَكَاتُكَ، وَ بِحَقِّهِمُ الَّذِي أَوْجَبْتَهُ عَلَى نَفْسِكَ وَ أَنَلْتَهُمْ بِهِ فَضْلَكَ، أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ، الدَّاعِي إلَيْكَ بِإذْنِكَ، وَ سِرَاجِكَ السَّاطِعِ بَيْنَ عِبَادِكَ فِي أَرْضِكَ وَ سَمَائِكَ، وَ جَعَلْتَهُ رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ، وَ نُوراً اسْتَضَاءَ بِهِ الْمُؤْمِنُونَ، فَبَشِّرَنَا بِجَزِيلِ ثَوَابِكَ وَ أَنْذَرَنَا الْأَلِيمَ مِنْ عِقَابِكَ، أَشْهَدُ أَنَّهُ قَدْ جاءَ بِالْحَقِّ وَ صَدَّقَ الْمُرْسَلِينَ، وَ أَشْهَدُ أَنَّ الَّذِينَ كَذَّبُوهُ ذَائِقُو الْعَذَابِ الْأَلِيمِ، أَسْأَلُكَ يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ، يَا رَبَّاهْ يَا رَبَّاهْ يَا رَبَّاهْ، يَا سَيِّدِي يَا سَيِّدِي يَا سَيِّدِي، يَا مَوْلَايَ يَا مَوْلَايَ يَا مَوْلَايَ، أَسْأَلُكَ فِي هَذِهِ الْغَدَاةِ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ أَنْ تَجْعَلَنِي مِنْ أَوْفَرِ عِبَادِكَ وَ سَائِلِيكَ نَصِيباً، وَ أَنْ تَمُنَّ عَلَيَّ بِفَكَاكِ رَقَبَتِي مِنَ النَّارِ، يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ، وَ أَسْأَلُكَ بِجَمِيعِ مَا سَأَلْتُكَ وَ مَا لَمْ أَسْأَلْكَ، مِنْ عَظِيمِ جَلَالِكَ مَا لَوْ عَلِمْتُهُ لَسَأَلْتُكَ بِهِ، أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ، وَ أَنْ تَأْذَنَ لِفَرَجِ مَنْ بِفَرَجِهِ فَرَجُ أَوْلِيَائِكَ وَ أَصْفِيَائِكَ مِنْ خَلْقِكَ، وَ بِهِ تَبِيدُ الظَّالِمِينَ وَ تُهْلِكُهُمْ، عَجِّلْ ذَلِكَ يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ، وَ أَعْطِنِي سُؤْلِي يَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإكْرَامِ فِي جَمِيعِ مَا سَأَلْتُكَ لِعَاجِلِ الدُّنْيَا وَ آجِلِ الْآخِرَةِ، يَا مَنْ هُوَ أَقْرَبُ إلَيَّ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ، أَقِلْنِي عَثْرَتِي وَ اقْلِبْنِي بِقَضَاءِ حَوَائِجِي، يَا خَالِقِي وَ يَا رَازِقِي وَ يَا بَاعِثِي وَ يَا مُحْيِيَ عِظَامِي وَ هِيَ رَمِيمٌ، صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ،وَ اسْتَجِبْ لِي دُعَائِي يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِين».
وقتی حضرت سر مبارک را از سجده برداشتند، عرض کردم:
فدایت شوم، شنیدم برای فرج کسی دعا می کنید که فرج همه برگزیدگان و اولیای الهی به دست اوست. آیا شما همان فرد هستید؟
حضرت فرمود:
خیر، آن فرد، قائم آل محمد عجل الله تعالی فرجه الشریف است.
ای حمّاد، امر و فرج صاحب خود را در شب و روزت، انتظار بکش.
(بحارالأنوار، ج۹۸، ص۱۵۷ به نقل از اقبال الاعمال)