eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.6هزار عکس
35.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📝💠📝💠📝💠📝 📝شرح و تفسیر دعای عصر غیبت ⬅️قسمت سوم 👌شروع تفسیر این دعا:👇👇 📖در فراز اول این دعا می گو
📝💠📝💠📝💠📝 📝شرح و تفسیر دعای عصر غیبت ⬅️قسمت چهارم ☝️یکی از معانی غربت این است که شما قدر یک انسان را می دانید، ولی به او مراجعه نمی کنید! می دانید امام زمان (عج) همه کاره ی این جهان است، صاحب عصر و زمان هست، ❌اما امام زمان برای او فقط حکم عابر بانک را دارد! پول بده، وام بده، همسر خوب بده، کار خوب بده، تمام شد و رفت! یعنی برای امام زمان دعاهای معرفتی اصلا نمی کند! این یعنی غریب ماندن امام زمان (عج)..!!😔 💭یعنی فرض کنید شما پیش یک میلیاردری بروید، فقط بگویید هزار تومان به من پول بده، نمی دانیم طرف چه جایگاه و ظرفیتی دارد! معرفت هم یعنی همین. ⁉️آیا هر معرفتی مطلوب است!؟ با یک حدیث مثال می زنم "یک ساعت تفکر برتر از هفتاد سال عبادت است" حالا سوال این است، الان من بنشینم درس بخوانم و یک ساعت فکر کنم، مسئله ی ریاضی حل کنم آیا مصداق این حدیث هست یانه؟ من یک ساعت بنشینم راجع به مشکلات زندگی خودم که فلان جا چه کار کنم آیا این هم مصداق این حدیث هست یانه؟؟ 👌همان طور که آیات قرآن تفاسیر دارد، احادیث هم تفاسیر دارد. در شرح این حدیث وقتی به داخل حدیث نگاه کنی می گوید: تفکری برتر از هفتاد سال عبادت است که آن تفکر شما را به خدا نزدیک کند. 👈حتی اشکال ندارد موارد زندگی باشد، آدم به مشکلات زندگی اش فکر کند، من چه طور این مشکل زندگی ام را حل کنم! چون مشکل زندگی ام حل بشود راحتر می توانم خدا را عبادت کنم، این هم درست است. حتی درس خواندن هم همچنین، مهم نیت است، که به چه نیتی طرف این کار انجام بدهد. 👈پس هر تفکری و هر معرفتی، مطلوب نیست. آن تفکر و آن معرفتی مطلوب است، که ما را به خدای متعال نزدیک کند. این خیلی مهم است، به نیت های ما بر می گردد. طرف مکه می رود، کربلا می رود، فقط و فقط به این نیت که به او بگویند، کربلایی، حاجی.. اصلا معرفت و خدا شناسی برایش مهم نیست. خیلی حواستان در این زمینه معرفت و تفکر و عبادت جمع باشد. ⁉️کمترین حد معرفت به اهل بیت چیست!؟ چون اینجا می گوید اگر حجت خدا را نشناسم، گمراه خواهم شد! یا آن حدیث معروف پیغمبر (ص)، که هر کس به امام زمانش معرفت نداشته باشد، به مرگ جاهلی می میرد. سوال می شود، معرفت داشتن یعنی چه؟ حداقل معرفت چه قدر است؟ 👌حداقل معرفت به امام زمان (عج) (امام، رسول فرقی نمی کند، حتی خدا) یعنی اینکه بدانیم اطاعت آنها واجب است و تلاش برای انجام دستورات آنها بکنیم. این کم، کم معرفت به اهل بیت هست. 👤که شاید بگویید این مقدار را همه ی ما داریم. بله، تقریبا کسانی که به هر حال اسم شیعه رویشان است، منتظر امام زمان (عج) در زمان غیبت، در زمانی که پر از شبهات است.. نمی توانیم بگوییم اینها بی معرفت هستند، حداقلش کم، کم معرفت را دارند. پس باید تلاش برای کسب معارف بالاتر کنیم. 🔹ادامه دارد ... 💽برگرفته از فایل شماره (۱) شرح و تفسیر دعای عصر غیبت 🎤استاد احسان عبادی ۴ 📝💠📝💠📝💠📝 ================
هر روز با امام رضا .......: @zandahlm1357
.......: مشهد الرضا در کلام اهل سنت ذهبی در مواضع متعدد از تألیفات خود درباره‌ی مشهد الرضا چنین اظهار نظر می‌کند: «و لعلی بن موسی مشهدٌ بطوس یقصدونه بالزیاره»(۳۰)، «و له مشهدٍ کبیر بطوس یزار»(۳۱)، «و مشهد مقصودٌ بالزیاره»(۳۲). ابن عماد حنبلی دمشقی نیز می‌گوید: «و له مشهدٌ کبیر بطوس یزا»ر.(۳۳) برخورد بزرگان اهل سنت با مزار امام رضا علیه السلام نیز جالب و شگفت‌انگیز است؛ مانند بسیار زیارت کردن قبر امام رضا (ع) از سوی ابن حبان بستی (۳۵۴ق) و ابو علی ثقفی (۳۲۸ق) و تواضع و تضرعات بسیار ابوبکر بن خُزیمه (۳۱۱ق) که موجب شگفتی شاگردان وی شده بود. ۱. ابوبکر بن خزیمه (۳۱۱ق) و ابو علی ثقفی (۳۲۸ق): حاکم نیشابوری می‌گوید: «سَمِعتُ محمد بن المؤمل بن حسین بن عیسی یقول خرجنا مع امام اهل الحدیث ابی بکر بن خزیمه و عدیله ابو علی الثقفی مع جماعة من مشیخنا و هم اذ ذلک متوافرون الی زیارة قبر علی بن موسی الرضا بطوس، قال: فریت من تعظیمه (ابن خُزَیمه) لتلک البقعه و تواضعه لها و تضرعه عندها ماتحیرنا»(۳۴)؛ حاکم می‌گوید: «از محمد بن مؤمل شنیدم: روزی با پیشوی اهل حدیث ابوبکر بن خزیمه و ابوعلی ثقفی و دیگر مشیخ خود به زیارت قبر علی بن موسی الرضا (ع) به طوس رفتیم؛ در حالی که آنها بسیار به زیارت قبر ایشان می‌رفتند. محمد بن مومل می‌گوید: احترام و بزرگداشت و تواضع و گریه و زاری ابن خزیمه نزد قبر علی بن موسی همگی را شگفت‌زده کرده بود». ابن خزیمه نزد اهل سنت جایگاه ویژه‌ی دارد به گونه‌ی که از وی «شیخ الاسلام ، امام الائمه، حافظ، حجه، فقیه، بی‌نظیر، زنده کننده سنت رسول الله» تعبیر کرده‌اند و او در علم حدیث و فقه و اتقان ضرب المثل است(۳۵). در مورد ابو علی ثقفی نیز که از نوادگان حجاج بن یوسف است ـتعابیری چون: «امام، محدث، فقیه، علامه، شیخ خراسان، مدرس فقه شافعی در خراسان، امام در اکثر علوم شرعی، حجت خدا بر خلق در دوران خودش»(۳۶) به کار رفته که نشان دهنده اهمیت و جایگاه این شخصیت نزد عامه است. ۲. ابن حبّان بُستی (۳۵۴ق): «علی بن موسی الرضا (ع) از بزرگان و عقلا و نخبگان و بزرگواران اهل بیت و بنی هاشم است. اگر از وی روایتی شود، واجب است حدیثش معتبر شناخته شود. من به دفعات قبر یشان را زیارت کرده‌ام. زمانی که در طوس بودم، هر مشکلی برایم رخ می‌داد، قبر علی بن موسی الرضا را (ع) که درود خدا بر جدش و خودش باد زیارت می‌کردم و برای برطرف شدن مشکلم دعا می‌کردم و دعایم مستجاب و مشکلم حل می‌شد. این کار را به دفعات تجربه کردم و جواب گرفتم. خداوند ما را بر محبت مصطفی و اهل بیتش که درود خدا بر او اهل بیتش باد بمی راند(۳۷). ابن حبان بستی نیز از اهل سنت جایگاه والایی دارد؛ به گونه‌ی که از وی به «امام، علامه، حافظ، شیخ خراسان، یکی از استوانه‌های علم در فقه و لغت و حدیث، و از عقلی رجال» تعبیر کرده‌اند(۳۸). این جملات حاکی از نفوذ معنوی امام رضا علیه السلام بر قلوب است و پس از گذشت سالیان از شهادت ایشان، قبر و بارگاه ملکوتی ایشان مورد توجه خاص و عام است و کسانی چون ابن خزیمه و ابن حبان علاوه بر زیارت قبر امام رضا علیه السلام به ایشان متوسل می‌شدند و برای رفع مشکلات مادی و معنوی خود به این مکان مقدس پناه می‌بردند. سخن پایانی از مطالب یاد شده به دست می‌آید که نه تنها ساخت بنا بر قبور و زیارت و توسل، امری جایز و کاملاً مرسوم بوده، بلکه مورد تایید قولی و عملی بزرگان اهل سنت از جمله ابن خزیمه و ابن حبان بستی و ... بوده و مکرر این اعمال از آنها سر می‌زده است و آنان از خوان گسترده کرامات آن امام همام نیز بهره‌مند می‌شدند و این امر اساساً به عنوان یک باور و فرهنگ صحیح در میان مسلمین مطرح بوده و این موارد بهترین گواه بر واهی بودن تفکرات و باورهای سست حزب سیاسی وهابیت است. از طرف دیگر، جایگاه اهل پیامبر(ص) و میزان درخشندگی این خاندان پاک را در میان امت اسلامی به ویژه علمای اهل سنت آشکار می‌سازد. 30 . سیر اعلام النبلاء، موسسه الرساله ، بیروت، لبنان، چاپ یازدهم ۱۴۱۷ق، ج۹، ۳۹۳. 31 . العبر، دارالکتب العلمیه، بیروت، لبنان، ج۱، ص۲۶۶. 32 . تاریخ الاسلام، حوادث، ۲۰۱ تا۲۱۰، دارالکتاب العربی، بیروت، لبنان، چاپ اول ۱۴۲۰ق، ص۲۷۲. 33 . شذارت الذهب، دار بن کثیر، دمشق، بیروت، چاپ اول ۱۴۰۶ق، ج۳، ص۱۴. 34 . تهذیب التهذیب، ابن حجر عسقلانی، دارالفکر، بیروت، لبنان، چاپ اول، ۱۴۰۴ق، ج۷، ۳۳۹. 35 . سیر اعلام النبلاء، شمس الدین ذهبی، ج۱۴، ص۳۶۵و۳۷۷. 36 . سیر اعلام النبلاء، ج۱۵، ص۲۸۰ـ۲۸۲. 37 . کتاب الثقات، ابن حبان بستی، دارالفکر، بیروت، لبنان، چاپ اول، ۱۳۹۳ق، ج۸، ص۴۷۵. 38 . سیر اعلام النبلاء، ج۱۶، ص۹۲؛ النجوم الزاهره، ابن تغری، دار الکتب العلمیه، بیروت، لبنان، چاپ اول، ۱۴۱۳ق، ج۳، ص۳۴۲؛ الوافی بالوفیات، صفدی، جمعی از مستشرقین، بی‌تا، ۱۴۱۱ق، ج۲، ص۳۱۷؛ الطبقات الشافعیه، سبکی، دار احیاء الکتب العربیة، بیروت،
لبنان، بی‌تا، ج۳، ص۱۳۱؛ الانساب، سمعانی، دار الکتب العلمیه، بیروت، لبنان، چاپ اول،۱۴۰۸ق، ج۲، ص۲۰۹. https://eitaa.com/zandahlm1357
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 نماهنگ | حضور زنان در دفاع مقدس 💠 امام خمینی: من وقتی فعالیت بانوان را در پشتیبانی از رزمنده‌ها می‌بینم، از خودم خجالت می‌کشم https://eitaa.com/zandahlm1357
1_207153179.mp3
3.26M
سیدعلیرضا309: 🎧🎧🎧 📚 ( 5 ) 🔸 📝 خاطرات لشگر غواص 🔺 📻 نمایشنامه رادیویی 🔹 https://eitaa.com/zandahlm1357
جلسه قبل گفتیم رو معرفت باید خیلی کار کنیم اگه در حال جمع آوری اطلاعات هستیم باید عملیش کنیم وگرنه فایده نداره. یعنی اون چه که تاثیرگذارهست،اصل هست که سایر اعمال پذیرفته بشن نماز هست چون نماز ستون دین هست سایر اعمال اگه بخوان پذیرفته بشن منوط به نماز هست پیامبر (ص ) :الصلاة زاد للمؤمن من الدنیا الی  الاخرة نماز زاد و توشه مؤمن در دنیا برای آخرت می باشد. ( بحار الانوار، ج ,82 ص 232 ) خوب هر چقدر بهتر و باکیفیتر نماز رو ادا کنیم براخودمون بهتر هست نماز شفیع هست بین انسان و ملک الموت. در روایت داریم که ملک الموت با چهره های مختلف برای قبض روح میاد بصورت زیباترین قیافه ها تا زشت ترین و بد ترکیب ترین قیافه هامیاداونچه که قیافه ملک الموت رو زیبا یا زشت میکنه زشتی یا زیبایی اعمال آدمه در واقع اون تابع روح و نفس ماست کیفیت اینکه فرشته مرگ چطور با ما برخورد میکنه به کیفیت آمادگی ماست که چطور خودمون رو برای اون ملاقات مهم آماده کرده باشیم اگه یه کسی معنی نماز رو نفهمه اصلا ندونه چیه درکی هم نداشته باشه آثار با برد بلند نماز روش ظاهرنمیشه اما همین وضو گرفتن، رو به قبله ایستادن، حرکات نماز رو بجا آوردن ،اذکار رو به زبون آوردن یک نوع تاثیر گذاری داره ودر ما طهارت بوجود میاره اما همین وضو گرفتن، رو به قبله ایستادن، حرکات نماز رو بجا آوردن ،اذکار رو به زبون آوردن یک نوع تاثیر گذاری داره ودر ما طهارت بوجود میاره نماز انیس در قبر هست قبر رو گفتیم چیه؟! قبر نفس خودمونه هرکی میخواد بدونه قبرش چجوریه ببینه الان روح ونفسش تو چه وضعیتی هست، ببینه چه شخصیتی داره همین روحی که ماداریم ، همین شخصیتی که الان داریم قبر ماهم همون هست. حالا ببین نمازی که اینجا میخونی و روشنت میکنه فردا هم اگه کسی برات نمازی خوندو بت هدیه کرد قبرتو روشن میکنه هرچقدرررر اُنستو با نماز بیشتر کنی در قبر بیشتر روشن میشی. سایر اعمال مثل قرآن خوندن، زیارت رفتن، دعا خوندن، ذکر گفتن، روضه رفتن هم باعث روشنایی و نورانیت روح و قلبت میشه بنظرم بیایم بجای اینکه از نماز فرار میکنیم باش رفیق بشیم اینجوری برامون جذاااب و شیرین میشه برای تمرین دوستی و انس با نماز میتونیم نماز مستحبی هم بخونیم🕊 درروایت هست که نماز جواب نکیر ومنکره
چرا جوابه؟؟؟؟ برا اینکه شما درنماز تمام عقایدت رو اظهار میکنی توحید نبوت امامت معاد هر روز چندین بار اینارو تکرار میکنیم و میگیم و میگیم تا اثر خودش رو بذاره قربون خدا برم یه کاری کرده کن یه نفر با کمترین امکانات،با کمترین اطلاعات و ضعفترین حالت وقتی نماز میخونه دااائما˝تربیت میشه
بسم الله الرحمان الرحیم یک نماز خوب بخونیم ؟؟ # گام_بیست_نهم
جلسه قبل گفتیم که همه چیز ربط به نماز داره حضرت میفرمایند: نمازمورد قبولی سایر اعمال هست یعنی اون چه که تاثیرگذارهست،اصل هست که سایر اعمال پذیرفته بشن نماز هست چون نماز ستون دین هست اگه حالت گرفته هست و میبینی پشت سرهم داری بد میاری دل مرده شدی ،و حالت با هیچی خوب نمیشه دست به هر کاری میزنی ،نتیجه خوبی نداره و زیان میده بدون داری تو نماز کم میزاری دست به هر کاری میزنی ،نتیجه خوبی نداره و زیان میده بدون داری تو نماز کم میزاری گفتیم نماز یک ایینه هست که ما خودمون رو بعد و قبل نماز میتونیم ببینیم این مثال اینه بودن نماز برای خود من خیلی جالب و کار امده گاهی اوقتات که حالم تو نماز خوب نیست متوجه میشم یه جا یه کاری کردم که خدا راضی نبوده ازم شماهام امتحان کنین در روایت اومده که نماز بَنده در محشر تاجـــ👑ی برسر ونور چهره🌕 ولباس بدن اوست👕 کسانیکه با غیرشیعیان و غیر مؤمنین سرو کار دارند خودشون درک میکنند که در چهره مومنین حتی اگه سیاه پوست هم باشه یه نوری وجود داره که در چهره بقیه وجود نداره. نماز پوشش ماست هم در اینجا هم در آخرت. نماز یک پوشش هست بین انسان و آتش در واقع خدا نمیذاره آتش به فرد نماز خون برسه اگه کسی نماز نمیخونه، یا اگه نماز میخونه و گناه میکنه این نمازش به دادش نمیرسه الماعون فَوَيْلٌ لِّلْمُصَلِّينَ ﭘﺲ ﻭﺍﻱ ﺑﺮ ﻧﻤﺎﺯﮔﺰﺍﺭﺍﻥ(٤) الَّذِينَ هُمْ عَن صَلَاتِهِمْ سَاهُونَ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻧﻤﺎﺯﺷﺎﻥ ﻏﺎﻓﻞ ﻭ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺳﻬﻞ ﺍﻧﮕﺎﺭﻧﺪ .(٥) علت اینکه ما اینهمه داریم از نماز حرف میزنیم برا اینه که غفلتمون خیلی زیاد هست باید اونقدر در مورد نماز بشنویم تا کم کم نمازمون خوب بشه،و یه لباسی بشه که بداد مابرسه نماز حجت بین عبد و رب هست حجت یعنی چی؟؟؟ یعنی خدا امر به نمازخوندن کرده ماهم نمازمون رو میخونیم در روایت هم اومده فاصله بین و ""نماز"" هست انسانی که نمازی نمیخونه دیگه حجتی نداره اصلا قابل اعتنا نیست دیگه برا حسابرسی اعمال دادگاهم نمیبرنش حجت یعنی دلیل، برهان... اونی که نماز نمیخونه دیگه حرف برا گفتن نداره که بخواد بزنه، خودش اصلا اعتراف میکنه من مقصرم خیلی حرف هستا این حجت بودن نماز یکی از بزرگترین تفاوت بین نماز خونها و.نماز نخونها همینه که نماز نخونا اصلا حرفی برا گفتن ندارن در پیشگاه خدا اما نماز خون غافل میتونه حداقل حرف بزنه نماز جواز بر صراط و کلید بهشت و مهریه حور العین،وقیمت بهشت هست نماز جواز بر صراط و کلید بهشت و مهریه حور العین،وقیمت بهشت هست کسی بهشت بیشتری داره که به نمازاش توجه بیشتری داشته باشه👌 پس نماز 2کار میکنه: اگه گناه کردی گناهتو میپوشونه نمیذاره آتیش اثر بذاره اصلا نمیذاره تو گناه کنی← نجات از آتشه
ما تو جهنم آتیشی داریم که روح رو میسوزونه یعنی غیر از آتیش دنیا هستش چون آتیش دنیا فقط تن رو میسوزنه دیگه روح رو نمیسوزنه الهمزة الَّتِي تَطَّلِعُ عَلَى الْأَفْئِدَةِ [ ﺁﺗﺸﻲ ] ﻛﻪ ﺑﺮ ﺩﻝ ﻫﺎ ﺑﺮﺁﻳﺪ ﻭ ﭼﻴﺮﻩ ﺷﻮﺩ . دیدی ی موقع میگیم از یه حرفی سوختم آتیش گرفتم بدنت آتیش گرفته؟؟! نه روح میسوزه✅ درمورد بهای بهشت متاسفانه چون خیلی هی بهشت و جهنم شنیدیم یه مقدار عادی شده برامون واین خیلی برا قلب انسان خطرناکه ←این عادی شدن قساوت قلب میاره برا انسان× چه جوری قساوت قلب میاره ببینید شما وقتی در مورد مسائل دنیایی بهتون یه مژده میدن شخص اونقدر هیجان داره که سر از پا نمیشناسه وخیلی ذوق زده میشه. همینجوری کشکی رد نشیم از نعمتها و مژده های بهشتی خداوند میفرماید من یه چیزی براشما آماده کردم که هیچ چشمی ندیده، هیچ گوشی نشنیده و به دل و مغز وقلب هیچکسی خطور نکرده که اونجا چیه اون چیزیکه نمیذاره حقایق برا ما عادی بشه تــــفــڪره آقا میرید کنار اجاق گاز حرارت اجاق رو حس کنید نه اینکه بسوزیدا فقط حس کنید. همونطورکه امیرالمومنین علیه السلام صورتشون رو کنار تنور میبردن که کوتاهی در حق ایتام صورت نگیره. با حرارت که روبرو میشیم هی برای خودمون تصور کنیم با حرارت که روبرو میشیم هی برای خودمون تصور کنیم فردا نیاین بگین صورتمو.سوزوندم چون آشنای غریب گفته مثل حضرت علی صورت رو به تنور نزدیک کنین تا بسوزین و جهنم رو حس کنینا منظور اینه گاهی وقتا یه زمانی رو اختصاص بدیم و بشینیم به نعمتهای بهشت و عذاب های جهنم فکر کنیم عادت خیلی خطرناکه♨️ اینو بهتون بگم که قویترین وسریعترین انسانها در حرکت به سمت آخرت کسی ست که اجازه نمیده اینجور مسائل براش عادی بشه📛 واون عاملی که نمیذاره عادی بشه←. فکره مثلا˝یه پرتغالی که میبینید به پوست و عطرش که توجه کنید پوستش رو که بکنید و هسته هاشو نگاه کنید ببینید چقدر زیبایی و چقدر جذابیت داره... با چه حکمتی این پرتغال اینطوری چیده شده هرچیزی که میبینید چند دقیقه به صورت غیرعادی بهش نگاه کنید همین میشه زمینه ساز برا تفکر حالا اگه همین پرتقال رو تو آخرت بهمون بدن دیگه چه شوود هرنعمتی که میبینید ببریدش تو ضریب آخرت ببینید چقدر لذت بخشه وهی فکر کنید ببریدش تو برزخ بیاریدش تو دنیا تا فکرتون بکار بیفته چون فکر هست که انسان رو به عالیترین درجات میرسونه واین فکر هست که معادل با70سال عبادت هست ولو ۵دقیقه باشه ساده از کنارش رد نشیم اصلا ما هیچ چیز ساده ای تو این دنیا نداریم🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗣🗣تکلیف امروزمون این باشه که بر هر نعمتی رسیدیم ،اون رو ارتباط بدیم به اخرت و به این سوال فکر کنیم که اینکه میگن داخل بهشت ،هرچیزی بخوای با اشاره دست در اختیارته ،ایا با این وضعیت ما دل زده نمیشیم اخه همش که شیرعسل و شیرموز که نمیخوایم فوقش این زندگی در بهشت برامون ۱ماه لذت بخشه بعدش دیگه تکراریه
✨﷽✨ ✅رابطه نماز و ساير عبادات چگونه است؟ ✍سوره معارف را ببينيد. هشت صفات براي نماز گزار ذكر كرده است. مي‌گويد: نمازگزار وفاي به عهد مي‌كند، امانت دار و... است. در قرآن كنار نماز، زكات هم هست. امام رضا (ع) فرمودند: كسي كه زكات ندهد نمازش درست نيست. نمازگزار انفاق مي‌كند. امام علي (ع) در حال ركوع انگشتر داد. من نمي توانم نمازگزار باشم و نسبت به فقير بي اهميت باشم. اگر طلبكار آمد بايد نمازت را قطع كني و طلب طرف را بدهي. اگر خطري براي كسي پيش آمد، نماز را بشكن. نماز بايد حس دگر خواهي را در انسان بيدار كند. چرا مي‌گويد: وقتي نماز مي‌خواني لباست رسمي نباشد؟ يعني مال مردم را اهميت بدهيد. هركس به پدر و مادرش با خشم نگاه كند، نمازش پذيرفته نيست. زني كه با زبان شوهرش را آزار بدهد، نمازش پذيرفته نيست. مردي كه به همسرش آزار برساند، نمازش پذيرفته نيست. يعني يك نمازگزار بايد خوش خلق باشد، دگر گرا باشد، به پدر و مادر نيكي كند، انفاق بكند و همه را با هم ببينيم. 📚حاج آقا رفیعی 📚برنامه سمت خدا ‌‌https://eitaa.com/zandahlm1357 _________________ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ ✅در بهشت,نحوه ی دفع غذای بهشتیان چگونه هست؟ ✍ مردی از پیامبر اکرم (ص) سوال کرد: آیا شما گمان می کنید که بهشتیان می خورند و می آشامند؟ حضرت فرمود: بله،قسم به خدا هر فردی در بهشت قوه و قدرت صد مرد را دارد و به اندازه صد نفر غذا می خورد و نوشیدنی می نوشد. مرد سوال کرد: بهشت که جای پاک و پاکیزه است و جای کثافات و آلودگی نیست... پس اینها پس از این همه خوردن و نوشیدن احتیاج به دستشویی پیدا کنند چیکار می کنند؟ حضرت می فرماید: آنچه را که خورده اید به صورت عرق خوشبو که بوی مشک و عنبر می دهد،از بدنشان خارج می گردد ( و دیگر احتیاج به دستشویی ندارد.) در روایت دیگری است که یک نصرانی از امام باقر (علیه السلام) سوال کرد : چگونه است که اهل بهشت غذا و میوه و نوشیدنی می خورند اما تغوّط نمی کنند و به دستشویی نمی روند؟؟ در دنیا مثالی برای من بزن. 💥حضرت در پاسخ فرمودند : جنین در شکم مادرش از غذایی که مادرش می خورد او نیز می خورد اما در عین حال تغوّط نیز نمی کند و دستشویی هم ندارد 📚بحار ج8 ص149 به نقل از تنبیه الخاطر. 📚بحار ج8 ص 122 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌↶【به ما بپیوندید 】↷ https://eitaa.com/zandahlm1357 ______________ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💠سوال؟؟ آیا در قرآن کریم آیاتی هست که اشاره به حضرت خدیجه سلام الله علیها داشته باشد؟ ✅پاسخ 💠آیاتی در قرآن وجود دارد که به نحوی با حضرت خدیجه مرتبط است و ما به چهار آیه از آن ها اشاره می کنیم.✅ 👇👇 1- «وَ أْمُرْ أَهْلَک بِالصَّلاةِ وَ اصْطَبِرْ عَلَیها»[1] سوره طه از سوره های دسته اولیه سوره های قرآنی است که اوائل بعثت بر رسول اکرم صلی الله علیه و آله نازل شده است. نظر به این که اهل و اعضاء خانواده رسول اکرم در آن تاریخ عبارت از خدیجه کبری سلام الله علیها، که همسر رسول الله است و از نظر این که علی بن ابی طالب نیز تحت ولایت و سرپرستی رسول الله زندگی می نمود؛ او نیز مشمول عنوان اهل می باشد. بر این اساس آیه خطاب به رسول اکرم صلی اللّه علیه و آله نموده که «به اهل و اعضاء خانواده خود در باره بپا داشتن فریضه صلاة سفارش اکید بنما و بر آن پیوسته استوار باش».[2] 2- «وَ أَنْذِرْ عَشِیرَتَک الْأَقْرَبِینَ»[3]: اولین دعوت رسمی پیامبر به توحید، از طریق اقوام و خویشان بوده است و نزدیک ترین اقرباء به رسول گرامی صلی اللّه علیه و آله و سلّم بر حسب نسب، علی بن أبی طالب علیه السّلام و بر حسب رابطه سببی خدیجه کبری علیها السّلام است و این دستور دعوت، در درجه اول در باره علی و خدیجه شاهد فضیلتی است برای آن ها، هم چنان که در مرتبه دیگر برای طبقات خویشان، شاهد فضیلت است». [4] 3- « وَ الَّذینَ یَقُولُونَ رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِماماً»[5]: مطابق با احادیثی که از پیامبر صلی اللّه علیه و آله نقل شده منظور از ازواجنا درآیۀ شریفه حضرت خدیجه سلام الله علیها است. محمد بن عباس از ابی سعید خدری روایت کرده که پیغمبر اکرم صلی اللّه علیه و آله فرمود: از جبرئیل پرسیدم؛ مراد از أَزْواجِنا وَ ذُرِّیاتِنا کیست؟ گفت خدیجه و فاطمه علیهما السلام. «و قُرَّةَ أَعْینٍ» حسن و حسین علیهما السلام و منظور از «وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِماماً» علی بن أبی طالب علیه السّلام است.[6] 4- «وَ وَجَدَک عائِلًا فَأَغْنی» [7]: یکی از تفاسیری که برای آیۀ شریفه بیان شده این است که تو را با مال خدیجه علیها السلام بی نیاز نمود. و تو محتاج بودی؛ توانگرت نمود با مال خدیجه و اموال غنایم. 🍀🍀🍀🍀 پی نوشت ها: [1] طه، 132. [2] انوار درخشان، ج ‏10، ص 533. [3] شعراء، 214. [4] انوار درخشان، ج ‏12، ص 92. [5] فرقان، 74. [6] تفسیر جامع، ج‏ 5، ص 55 . [7] ضحی، 8. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• https://eitaa.com/zandahlm1357