هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
14.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای عهد تصویری
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
کرامات امام رضا (ع)را در آرشیو هشتمین امام ☝️☝️☝️ ببینید👀
6.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ پنج کاری که نشانه تواضع است
▪️ امام رضا علیه السلام فرمودند:
التَّواضُعُ دَرَجاتٌ: مِنْها أَنْ يَعْرِفَ الْمَرْءُ قَدْرَ نَفْسِهِ فَيُنْزِلَها مَنْزِلَتَهابِقَلْبٍ سَليمٍ، لايُحِبُّ أَنْ يَأْتىَ إِلى أَحَدٍ إِلاّ مِثْلَ مايُؤْتى إِلَيْهِ، إِنْ رَأى سَيِّئَةً دَرَأَهابِالْحَسَنَةِ، كاظِمُ الْغَيْظِ عافٍ عَنِ النّاسِ، وَاللّه ُ يُحِبُّ الْمُحْسِنينَ؛
تواضع درجاتى دارد: يكى از آنها اين است كه انسان اندازه خود را بشناسد و با طيب خاطر خود را در آن جايگاه قرار دهد، دوست داشته باشد با مردم همان گونه رفتار كندكه انتظار دارد با او رفتار كنند، اگر بدى ديد آن را با خوبى جواب دهد، خشم خود را فروخورد و از مردم درگذرد، و خداوند نيكوكاران را دوست دارد.
📚 اصول کافی، جلد2، صفحه 124
→ | شیخ احمد ڪـافی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🌀 بررسی جهالت علمی #جریان_احمد_الحسن مدعی دروغین یمانی 2 🎬 قسمت دوم ✳️ عمق نفاق و دورویی در واقعیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 بررسی جهالت علمی #جریان_احمد_الحسن مدعی دروغین یمانی 3
🎬 قسمت سوم
✳️ وقتی عباس فتحیه بی سواد اعتراف می کند به پیچاندن شبهه هایی که بلد نیست!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😔در گناه غرق شدم چیکار کنم⁉️
🎥کلیپ های یک دقیقه ای #پرسش_و_پاسخ
پاسخ به شبهات و سوالات پرتکرار🤗
🗣پاسخگو: #استاد_احسان_عبادی
✅انتشار در فضای مجازی موجب خشنودی امام زمان (عج) خواهد شد
#مهدویت
#مهدوی
📚 #دانشنامه_مهدویت
🔸 فرقه های انحرافی مبتنی بر عقیده مهدویت
🔸 حجتیه
📕 يکي از گروههايي که در سالهاي اخير در مباحث مهدويت مورد توجه قرار گرفته، گروه موسوم به «انجمن حجتيه» است. اين گروه به وسيله شيخ محمود ذاکرزاده تولايي معروف به شيخ محمود حلبي (1376 - 1279 ه .ش) با همکاري سيدرضا آل رسول، سيد محمدحسين عصار، سيد حسين سجادي، غلامحسين حاج محمدتقي که عمدتاً تاجر بودند، تأسيس شد.
اگرچه اغلب اعضاي اينگروه ازسطح سواد بالايي برخوردار بودند ، حضور روحانيون در اين گروه کمرنگ بود. اينامر ممکن است به دليل حساسيت رژيم طاغوت بوده باشد؛ اگرچه برخي بر اين باورند که اين عدم حضور روحانيون، به جهت مخالفت سرسختانه مؤسس گروه با فلسفه بوده است. [1]
📘 انگيزههاي تأسيس انجمن حجتيه:
- مقابله با فرقه ضاله بهائيت
بدون ترديد يکي از شيطنت هاي دشمنان در مقابل حقيقت تابناک اعتقادات شيعه، ايجاد انحرافات در اذهان مردم - از جمله در مباحث مهدويت - است. يکي از اين انحرافات «بابيت» و سپس «بهائيت» است که به نوعي ضربه هاي سنگيني بر پيکره اعتقادات شيعه وارد ساخت. بنابراين روحانيت شيعه ، همواره در مقابله با اين کجرويها از هر تلاش فروگذار نبودهاند.
در دوران رژيم طاغوتي پهلوي، به علت مساعد شدن شرايط، حضور بهائيان در صحنه هاي اجتماعي و سياسي، گسترش فراوان و بي سابقهاي يافت.
در اين زمان روحانيان با احساس خطر، به طور جدي وارد صحنه مبارزه شدند. از جمله آقاي فلسفي با اجازه حضرت آيت الله بروجردي در منابر و برخي رسانه ها، عليه اين گروه سخنراني ميکرد. گروهي تحت عنوان انجمن حجتيه نيز در سال 1335 ه .ش وارد اين عرصه شدند. [2]
- خواب آقاي حلبي ؛
آقاي حلبي رئيس انجمن، بخشي از انگيزه تأسيس آن را خوابي ميداند که خود ديد، و در آن خواب حضرت مهدي عليه السلام ايشان را امر به تشکيل چنين گروهي نموده است!! [3] .
📕 افکار و عقاید انجمن حجتیه :
بزرگنمايي و جلوه دادن بهائيت به عنوان دشمن اصلي ؛
شيخ حلبي تأکيد ميکرد: امروز امام زمان عج از کسي جز اين خدمت را نمیپذيرد و چيزي جز اين انتظار ندارد. به خدا قسم! امروز تکليف شرعي و ديني همه ما آن است که با بهائيت مبارزه کنيم. [4]
📗 عدم دخالت در امور سياسي:
در تبصره 2 از ماده دوم اساسنامه انجمن، تصريح شده است: انجمن به هيچ وجه در امور سياسي مداخله نخواهد کرد و مسؤوليت هر نوع دخالتي را که در زمينه هاي سياسي از طرف افراد منتسب به انجمن صورت گيرد، به عهده نخواهد گرفت.
بر اين اساس چنانچه فردي از اعضاي انجمن به طرف مسائل سياسي کشيده ميشد، بلافاصله عذر او را ميخواستند. [5]
به زعم آنان اسلام تنها دين عبادت است و دخالت در سياست، زيبنده پيشوايان ديني نيست.
📒 قيامهاي قبل از ظهور محکوم به شکست است:
آنان با استفاده از برخي روايات، صاحب پرچم هاي قيام قبل از ظهور را گمراه میدانستند و تشکيل حکومت و بسط عدل را در جهت انسداد باب مهدويت ميشمردند. [6]
🔸 جهاد در دوران غيبت معنا ندارد:
شيخ حلبي در اين باره ميگويد: شيعه ميگويد: در عصر غيبت امام زمان عج جهاد نيست، چرا؟ چون حاکم اسلامي که بايد معصوم باشد، مصداق پيدا نکرده است. وظيفه داريم فقط دين خود را حفظ کنيم. تکاليف شرعي مان را انجام دهيم و به شبهات منکران جواب دهيم و ديگر هيچ. [7]
✨ فلسفه نوعي بدعت است: از ديدگاه برخي از آنان، کسي که فلسفه میخواند يا درس ميدهد، از عدالت ساقط است.
📘 انجمن حجتيه و انقلاب اسلامي
با توجه به افکار و عقايد انجمن حجتيه، ميتوان به راحتي نتيجه گرفت که اعضاي اين گروه، هرگز با انقلاب اسلامي رابطهاي برقرار نکردند؛ چه اينکه اين قيام شيعي را بر خلاف نظر خود میدانستند.
«آنان مبارزه را ممنوع کرده بودند و معتقد بودند اين مبارزه به جايي نمیرسد مسؤولان انجمن اعلام کردند: هر کس مايل به شرکت در فعاليتهاي سياسي و تظاهرات باشد، بايد از انجمن کنارهگيري کند. در اين ايام بسياري از اعضا - که عمدتاً مقلد امام خميني رحمه الله بودند - علاوه بر شرکت در فعاليتهاي ضد رژيم، برخوردهاي فکري با انجمن را آغاز کردند و برخي با عنوان سازمان «عباد صالح» انشعاب يافتند». [8]
از جمله مواردي که به صراحت در مقابل فرمايش بنيانگذار انقلاب ايستادگي کردند، برپايي جشنهاي نيمه شعبان در سال 1357 بود! [9] اين در صورتي بود که امام خمينيرحمه الله در سوک شهداي نهضت اسلامي، مردم را به عزاي عمومي و عدم برگزاري جشن دعوت کرده بود.
🔺 در 26 تيرماه 1362 امام خميني رحمه الله در پي سخناني مهم، کساني را که معتقد بودند بايد معصيت زياد شود تا امام زمان عج ظهور کند، به شدت مورد مذمت قرار داد. در پي آن بود که رسماً اين انجمن طبق بيانيهاي انحلال خود را اعلام کرد. [10]
منابع در ادامه
⬆️⬆️
📝 پی نوشت ها:
[1] سيد مجيد پورطباطبايي، در جستجوي قائم، ص 389.
[2] طاهر احمدزاده، مصاحبه با نشريه چشم انداز ايران، ش 2، سال 1378.
[3] بهائيت در ايران، ص 248.
[4] نشريه چشم انداز ايران، سال اول، ش 2.
[5] روزنامه کيهان، سال 1381، ص 102 شهريور.
[6] ر.ک: همان.
[7] پگاه، ش 4 و71 آبان 1381.
[8] از: علي اکبر هاشمي رفسنجاني: روزنامه عروةالوثقي، 22 مهرماه 1361 به نقل از کتاب در شناخت حزب قاعدين.
[9] ر.ک: مجله پگاه، ش 72، سال 81.
[10] تحقيق از: محسن ملکي.