پارسائیان:
❓مطالبهای قانونی یا جرقه فتنه؟
🔸بعد از تذکر رهبر معظم انقلاب پیرامون جبران ظلم به برخی نامزدها در ماجرای احراز صلاحیت که ناظر به برخی گزارشات خلاف و نشر آنها در فضای مجازی بود، علی لاریجانی به نام قدردانی از رهبری در قالب بیانیهای حقیقت را تحریف کرد و چنین جلوه داد که مخاطب فرمایش رهبری شورای نگهبان بوده است!
🔹شورای محترم نگهبان نیز با صدور بیانیهای ضمن تأکید بر حفظ حرمت اشخاص و محکوم نمودن هتک حرمت و حیثیت داوطلبان و خانوادههای ایشان، از کلیه رسانهها مؤکدا خواست با توجه به محرمانه بودن بررسی صلاحیتها در این شورا و با عنایت به اینکه در بررسیها مجموعهای از موضوعات، مستندات و مدارک مورد ارزیابی قرار گرفته و برخی گزارشهای نادرست در نظریه نهایی شورای نگهبان موثر نبوده است، از گمانهزنی و استناد به امور غیرواقعی و نادرست اجتناب نمایند.
🔸همین موضعگیری صریح شورای نگهبان کافی بود تا اگر شبههای در مؤثر بودن برخی گزارشها در احراز صلاحیت لاریجانی وجود داشت از بین برود اما اکنون وی با صدور بیانیهای دیگر، ضمن یادآوری کذب بودن این گزارشها، از شورای نگهبان درخواست نموده کلیه دلایل عدم احراز صلاحیتش را بطور عمومی اعلام نماید درحالیکه بصیرت و عقلانیت ایجاب میکرد چنانچه ایشان درخواستی دارد، از طرق دیگر به گوش شورای نگهبان برساند؛ یا لااقل رسانهای کردن این بیانیه را به بعد از انتخابات موکول کند تا در فاصله چند روز مانده به برگزاری این جشن ملی بهانه به دست بدخواهان و فرصتطلبان داده نشود.
🔹لازم به ذکر است این بیانیه در فاصله کمی به تیتر یک رسانه وابسته به آمریکا تبدیل شد و انتشار آن در روزهایی که معاندان «کنفرانس مجازی نه به جمهوری اسلامی» برگزار میکنند قابل تأمل است.
#انتخابات
#مشارکت_حداکثری
🆔
📌 #توئیت | نقشه دشمن برای انتخابات
❌ اگر دیدیم چند روز دیگر شعار " #مرگ بر رئیسی، درود بر جلیلی" و بلعکس مطرح شد، تعجب نکنیم! ❌
🔰 توئیت #حجت_الاسلام_راجی مدیر اندیشکده راهبردی سعداء در خصوص اختلاف افکنی دشمن بین انقلابیون در ایام انتخابات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨✨✨✨✨✨✨✨
وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَقُولُ آمَنَّا بِاللَّهِ فَإِذَا أُوذِيَ فِي اللَّهِ جَعَلَ فِتْنَةَ النَّاسِ كَعَذَابِ اللَّهِ وَلَئِنْ جَاءَ نَصْرٌ مِنْ رَبِّكَ لَيَقُولُنَّ إِنَّا كُنَّا مَعَكُمْ أَوَلَيْسَ اللَّهُ بِأَعْلَمَ بِمَا فِي صُدُورِ الْعَالَمِينَ
✨✨✨✨✨✨✨
💠و از ميان مردم كسانى اند كه مى گويند به خدا ايمان آورده ايم
💠پس هنگامی که در راه خدا شکنجه و آزار شوند، شکنجه و آزار مردم را مانند عذاب خدا شمارند
💠و هر گاه ظفر و نصرتی از جانب خدایت رسید گویند: ما هم با شما (و هم آیین شما) بودیم.
💠آیا خدا بر آنچه در دلهای خلایق است داناتر نیست؟
✨✨✨✨✨✨
💠 سوره عنکبوت ✨ آیه 10 💠
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️فراز تصویری بسیار زیبا و جاویدان
🔹قاری: استاد مرحوم شعبان عبدالعزیز صیاد
🔹سوره: نحل آیه 126
🔹مدت فراز: 1دقیقه و 25ثانیه
🔹مکان اجرا: مسجد سیده زینب، قاهره
📣پیشنهاد می کنم حتما شنونده این فراز ماندگار باشید.
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#کرامات امام رضا (ع)را در آرشیو هشتمین امام ☝️☝️☝️ ببینید👀
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۸ سليمان بن حفص مروزى گويد: خدمت امام كاظم عليه السلام رسيدم و در انديشهام اين بود كه دربا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۱۱ محمد بن سنان گويد: پيش از آن كه حضرت امام كاظم عليه
السلام را به عراق تبعيد كنند، خدمت ايشان رسيدم. فرزندش على هم نزد وى بود.
فرمود: اى محمد! امسال حادثه اى رخ خواهد داد. از آن هراسان مباش و بى تابى مكن.. سپس سر مبارك خود را پايين افكند و انگشتان خود را به زمين زد. آن گاه سر را بلند كرد
. و فرمود: خداوند گمراهان را به
حال خود وامى نهد و آن چه را اراده كند به انجام مى رساند.
پرسيدم: مقصود از اين سخنان چيست؟
فرمود: هر كس به اين فرزندم ستم روا دارد و حقش را ناديده انگارد و امامتش را انكار كند، به سان كسى است كه حق على بن ابى طالب عليه السلام را پامال كرده و امامت وى را منكر شود.
. من از سخنان وى چنين دريافتم
كه از مرگ خود خبر مى دهد و فرزندش على را به عنوان امام پس از خود معرفى مى كند.
عرض كردم: به خدا سوگند، اگر پروردگار به من عمر دهد و روزگار او را دريابم، حقوق او را ادا كرده، به امامت و خلافت وى گردن خواهم نهاد و هم اينك گواهى مى دهم و تصديق مى كنم كه او پس از شما حجّت خدا در روى زمين و امام مردم است و جامعه را به آيين اسلام فرا مى خواند.
فرمود: اى محمد! خداوند عمر تو را دراز خواهد كرد و روزگار امامت او را درخواهى يافت و مردم را به سوى او
فرا خواهى خواند و حتّى به امام پس از او هم اعتراف و تصديق خواهى نمود.
پرسيدم: قربانت گردم! امام پس از او كيست؟
فرمود: فرزندش على.
گفتم: به فرمان شما تسليم هستم و به امامت فرزند او نيز گواهى مى دهم.
فرمود: آرى اى محمد! من نام تو را در كتاب اميرالمؤمنين عليه السلام ديدم و تو از شيعيان ما هستى و در ميان آنان به آذرخشى مى مانى كه در شب تاريك مى درخشد و نور مى افشاند. اى محمد! مفضّل مونس من است، هر گاه او را مى بينم، آرامشى مى يابم. تو نيز مونس دو امام پس از
من خواهى بود و آنان با ديدن تو آرامش مى يابند. آتش جهنم بر بدنت حرام است و هرگز بدنت را لمس نخواهد كرد.
https://eitaa.com/zandahlm1357
مولای من....
منم كه عالم و آدم
زخويشتن راندند!!!
ميان صحن شما
جا برای من هم هست ؟؟....
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد این سوال خیلی ذهن منو مشغول کرده چون تمام سوال جواب ها رو دنبال میکنم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
استاد معنی و مفهوم این حدیث چیه؟
رسول الله عليه السلام:
«اذا قام قائمنا وضع يده علي روس العباد فجمع به عقولهم و اکمل به اخلاقهم؛
امام مهدی (عج) به هنگام ظهور خويش، نيروهای عقلانی توده را تمرکز می دهد و خويهای نيکو و آرزوهای آنان را به کمال می رساند.»
بحارالانوار، ج52، ص336.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
👈🏻مراد از این روایت همین هست که امام زمان (عج) وقتی تشریف بیاورند، وقتی گناه و موانع علم آموزی را از بین می برند، وقتی راه را برای تحصیل علم باز می کنند، وقتی شرایط را مهیا می کنند همه علم آموزی کنند، بعد علم حقیقی و بیشتر را حضرت می آورد. علم خیلی از چیزهایی که ما الان نداریم را حضرت می آورد؛
🔰مثلا به قول معروف جمله ای هست که می گوید علف هرز، هرز نیست بلکه علفی هست که خاصیتش هنوز کشف نشده است، وگرنه خدا چیزی را هرز نمی آفریند. علم همه اینها را وقتی حضرت می آورد آن وقت علم مردم بیشتر می شود، وقتی علم مردم بیشتر بشود خودشان خود به خود به سمت کمال راهنمایی می شوند.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چه دلیلی بر ادامه حیات حضرت عیسی تا زمان ظهور وجود دارد؟
#استاد_کلباسی
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#عراقیها_در_آتش_خودشان_تسلیم_شدند!!
🌷در عملیات نصر 8، بعد از فتح کوههای سلیمانیه، با ده نفر از همرزمان برای دیدن منطقه به داخل دره رفتیم که صد متر با رودخانه فاصله داشتیم. ناگهان یکی از بسیجیها فریاد زد؛ عراقیها، عراقیها. اسلحه و تجهیزات نداشتیم فوری سنگر گرفتیم.
🌷در همان لحظه بین ما و عراقیها خمپاره ای به زمین خورد و صدایی آن منطقه را لرزاند. 12 نفر عراقی دستهایشان را روی سر گذاشتند و به حالت تسلیم جلو آمدند در حالی که ما حتی یک سرنیزه نداشتیم.
#شهدا_را_ياد_كنيم_با_ذكر_صلوات
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبت های استاد دانشمند به مناسبت روز دختر!!
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_160
و قال عليهالسلام
مَنْ مَلَكَ اسْتَأْثَرَ.
امام عليه السلام فرمود:
آنهايى كه به حكومت مىرسند (غالباً) راه استبداد
و خودكامگى پيش مىگيرند.
شرح و تفسير
قدرت و استبداد
امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه كه بسيار فشرده و پرمعناست مىفرمايد:
«آنهايى كه به حكومت مىرسند (غالباً) مستبد مىشوند»؛ (مَنْ مَلَكَ اسْتَأْثَرَ) .
«اسْتَأْثَرَ» از ريشۀ «اسْتئْثار» به معناى استبداد و خودكامگى و انحصارطلبى است.
تاريخ نيز گواه روشنى بر اين معناست؛ بسيار بودند كسانى كه چون دستشان به حكومت نرسيده بود دم از حق و عدالت و مشورت و واگذارى كار مردم به مردم مىزدند؛ اما هنگامى كه بر مركب مراد سوار شدند و حكومت را در اختيار گرفتند بناى استبداد گذاشتند؛ نه به نصيحت كسى گوش دادند و نه به دوست و دشمن رحم كردند و خودكامگى را در حد اعلا در برابر رعايا انجام دادند. اين مطلب به قدرى شايع بوده و هست كه به صورت ضربالمثلى درآمده است:
«مَنْ غَلَبَ سَلَبَ وَ مَنْ عَزَّ بَزَّ ؛كسى كه غالب شود مىدزدد و كسى كه پيروز گردد سرمايههاى ديگران را مىربايد».
ابن ابىالحديد در شرح اين سخن، شعرى از ابوالطيب (متنبّىء) نقل مىكند:
وَ الظُّلْمُ مِن شِيَعِ النُّفوسِ فَإنْ تَجِدْ ذا عِفَّةٍ فلِعلّةٍ لا يَظْلِمُ ١
«ظلم و ستم عادت انسانهاست و اگر شخص عفيف و عادلى يافتى حتماً به دليلى است كه ظلم نمىكند».
قرآن مجيد نيز اشارهاى به اين معنا دارد؛ در آيۀ ٣٤ سورۀ «نمل» از زبان ملكۀ سبأ كه زنى باهوش و پرتجربه بود نقل مىكند: «قالَتْ إِنَّ الْمُلُوكَ إِذا دَخَلُوا قَرْيَةً أَفْسَدُوها وَ جَعَلُوا أَعِزَّةَ أَهْلِها أَذِلَّةً وَ كَذلِكَ يَفْعَلُونَ» ؛گفت: پادشاهان هنگامى كه وارد منطقۀ آبادى شوند آن را به فساد و تباهى مىكشند و عزيزان آنجا را ذليل مىكنند؛(آرى) روش آنان همواره اينگونه است».
در تاريخ اسلام نيز نمونههاى فراوانى است از كسانى كه پيش از دستيابى به حكومت، به ظاهر در سلك افراد متدين بودند؛ اما همين كه به مقام و حكومتى رسيدند راه خودكامگى را پيش گرفتند.
در داستان معروفى از عبدالملك بن مروان خليفۀ ستمگر اموى مىخوانيم:
قبل از آنكه به مقام خلافت برسد از عابدان و زاهدانى بود كه در گوشۀ مسجد همواره مشغول به عبادت بود تا آنجا كه او را «حمامة المسجد»(كبوتر مسجد) ناميدند؛ زيرا پيوسته قرآن تلاوت مىكرد. هنگامى كه خبر مرگ پدرش و بشارت خلافت را به او دادند، قرآن را بر هم نهاد و گفت «هذا فِراقُ بَيْنى وَ بَيْنِك»(براى هميشه من از تو جدا شدم و بعد به خودكامگىهاى حكومت پرداخت). ١
يكى از صفحات سياه كارنامۀ عبدالملك نصب «حجاج» به ولايت كوفه بود.
به يقين اخبار جنايات «حجاج» و كشت و كشتار بىرحمانه و شكنجۀ زندانيان بىگناه به صورت گسترده به «عبدالملك» مىرسيد؛ ولى خم به ابرو نمىآورد، چرا كه حكومت چشم و گوش اين انسان پست و بىظرفيت و بىشخصيت را كور و كر كرده بود. امثال عبدالملك مروان در تاريخ بسيار بودند.
يكى ديگر از رسوايىهاى عبدالملك بن مروان همان چيزى است كه در كتاب انساب الاشراف از او نقل شده كه بعد از رسيدن به خلافت منبر رفت و با عصبانيت به مردم گفت: شما مرا امر به پرهيزگارى و نيكىها مىكنيد، اما خودتان را فراموش مىكنيد. به خدا سوگند از امروز به بعد اگر كسى مرا به تقوا امر كند گردنش را مىزنم
(وَاللّهِ لا يَأْمُرُني أحَدٌ بَعْدَ يَوْمي هذا بِتَقْوَى اللّهِ عَزَّ وَ جَلَّ إلّا ضَرَبْتُ عُنُقَهُ) . ١
اين سخن را با حديثى از امام باقر عليه السلام كه مرحوم علامۀ مجلسى در بحار الانوار نقل كرده پايان مىدهيم، حضرت فرمود:
«فِي التَّوْرَاةِ أَرْبَعَةُ أَسْطُرٍ: مَنْ لَا يَسْتَشِيرُ يَنْدَمُ وَ الْفَقْرُ الْمَوْتُ الْأَكْبَرُ وَ كَمَا تَدِينُ تُدَانُ وَ مَنْ مَلَكَ اسْتَأْثَرَ ؛در تورات چهار جملۀ (پر ارزش) آمده است: كسى كه مشورت نكند پشيمان مىشود و فقر مرگ بزرگ است و آنگونه كه به ديگران جزا مىدهى به تو جزا داده خواهد شد و كسى كه به حكومت دست يابد استبداد پيشه مىكند». ٢
پيامى كه اين جملۀ نورانى دارد اين است كه امام عليه السلام به پيروان خود توصيه مىكند مراقب باشيد حكومت و مقام، معمولاً انسان را به استبداد مىكشاند شما چنين نباشيد.