.......:
دليل اين رويداد آن نبود كه امامان عليهم السلام افرادى گمنام و ناشناخته بودند و يا آن كه كسى به آنان توجه نمى نمود، زيرا هر چه بود مردم يا از روى دوستى و تشيّع و يا از روى دشمنى و مبارزه با آنان سر وكار داشتند. با اين وصف، حتى نام آنان را دربسيارى از كتب تاريخى نمى يابيم. در حالى كه آنها حتى از ذكر داستان هايى مربوط به آوازه خوان ها، رقّاصهها و حتى
قطّاع طريق خوددارى نمى كردند.
اينها خيانت نسبت به حقيقت به شمار مى رود، يعنى اين نويسندگان در برابر نسل هاى آينده خود مرتكب خيانت شدند و امانتى را كه لازم بود به عنوان نويسنده رعايت كنند، هرگز نپاييدند.
در چنين شرايطى شيعيان اهل بيت از امكانات كمى براى ذكر حقايق مربوط به امامان خويش برخوردار بودند. آنان همواره تحت تعقيب حكّام قرار گرفته و جانشان هميشه در مخاطره بود.
اكنون ميپرسيد پس چرا خلفا آن همه علما را ارج مى نهادند. چرا آنها را دورترين نقاط نزد خود فرا مى خواندند. آيا اين شيوه با موضع خصمانه اى كه آنان در برابر اهل بيت اتّخاذ كرده بودند منافات نداشت؟
پاسخ اين سؤال روشن است. نخست علت سوء رفتارشان با ائمه اين بود كه اولاً چون مى دانستند كه حق حكمرانى از آن هاست پس مى كوشيدند تا با از بين بردنشان اين حق نيز پايمال شود.
ثانياً ائمه هرگز حكام مربوط را تأييد نمى كردند و هيچ گاه از كردارشان ابراز خشنودى نمى داشتند.
ثالثاً ائمه با رفتار نمونه و شخصيّت نافذ خود بزرگ ترين عامل خطر بر جان خلفا و دستگاه قدرتشان به شمار مى رفتند.
اما اين كه چگونه علما را آن همه
تشويق مى كردند، براى تحقّق بخشيدن به هدفها سياست معيّنى بود. البته اين حمايت تا حدودى رعايت مى شد كه زيانى براى حكومتشان در بر نداشته و علم و عالم يكى از ابزار خدمت به آنان مى بود آنها مى
خواستند از اين مجرا هدف هاى زير را تأمين كنند:
۱ دانشمندان كه طبقه آگاه جامعه را تشكيل مى دادند زير مراقبت و سلطه آ نها قرار بگيرند.
۲ به دست اين دانشمندان بسيارى از نقشه هاى خود را به شهادت تاريخ عملى سازند.
۳ خود را در نظر مردم دوستدار علم و عالم جلوه مى دادند تا بدين وسيله جلب اطمينان بيشترى كنند و طرد اهل بيت با استقبال از علما به نحوى جبران مى شد.
۴ تشويق علما وسيله اى براى
پوشاندن چهره ائمه و به فراموشى سپردن ياد آنها بود.
پس مقام علم و عالم در حدود همين هدفها براى خلفا محترم بود. وگرنه هربار كه از سوى شخصيّتى احساس خطر مى كردند در رهايى از چنگش به هر وسيله ممكن دست مى يازيدند.
احمد امين درباره مقام منصور مى نويسد: « معتزليان را هر بار كه مى ديد فرا مى خواند و محدّثان و علما را نزد خويش دعوت مى كرد، البته اين تا وقتى بود كه آنان برخوردى با سلطه اش پيدا نمى كردند، وگرنه دستگاه كيفرى عليه شان به كار مى افتاد. » (۹)
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
میشه گوشی رو بدین امام رضا "ع"؟ 📞
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد بی زحمت به این شبهه جواب بدید؟ چرا از اون وقت که بشر تونست همه چیز رو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
در بعضي از تشرفات خدمت امام عصر ميخوانيم كه خدمتكار يا كساني در خدمت ايشان هستن، اينا چه كساني هستن چطور به اين مقام رسيدن! ايا اونا هم از در غيبت هستن يا افراد خاصي هستن؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
👈🏻آن کسانی که به عنوان خدمتکار امام عصر (عج) در معیت ایشان هستند، همان بحث ابدال هست که در هر زمانی حدود سی نفر یا چهل نفری هستند که کنار حضرت✨ وجود دارند.
👈🏻نه آنها دیگر غیبت ندارند، آنها افرادی هستند که در هر زمانی وجود دارند و زنده هستند زندگی خودشان را هم دارند و در بعضی موارد خدمت حضرت هم می رسند و کارهای خودشان را انجام می دهند.
حالا اینکه چه ⁉️ ویژگی ای دارند؟ خُب، قطعا باید ویژگی معنوی بالایی داشته باشند.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
حکومت 15.MP3
6.76M
🎤🎤🎤
💠 سلسله دروس #مباحث_تخصصی_مهدویت 26
🎬 جلسه 6️⃣2️⃣
📋 موضوع : بررسی تخصصی #ابعاد_حکومت_امام_زمان (قسمت پانزدهم , آخرین قسمت بحث حکومت)
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی ( از اساتید مهدویت )
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ممد ممد خوزستان ...
#خوزستان_تشنه
.......:
📗#معرفی_کتاب📗
کتاب «سلیمانی عزیز» روایتگر خاطراتی متفاوت و خواندهنشده از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بههمراه متن کامل وصیتنامه این شهید والامقام است که توسط انتشارات «حماسه یاران» منتشر شده است. این کتاب نوشته مهدی قربانی ، عالمه طهماسبی و لیلا موسوی است.
" سلیمانی عزیز" نتیجه مصاحبهها، گفتگوها و خاطرات شفاهی دوستان، همرزمان و آشنایان شهید سلیمانی است که سعی دارد با قلمی ساده و دلنشین، گوشهای از زندگی مرد همیشه در صحنه جبهه مقاومت را پیشکش نگاه خوانندگان کند.
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
خدا به آدم چشم داده. ببین، بشناس و با آگاهی انتخاب کن، از نعمت بینایی که خداوند در اختیارت گذاشته،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
خدا به آدم دست داده.
خدا به انسان دست داده یعنی خودت بار مسولیت خود را به دوش بگیر و کارت را انجام بده و به دیگران واگذار مکن.
خدا به تو عقل بده به من پول بده.
به افراد ثروتمندی که به طور صحیح از ثروت خود استفاده نمی کنند و ثروت خود را بدون تدبیر و تفکر خرج میکنند گفته میشود.
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟ويژه ولادت امام كاظم
📹نماهنگ | روايت رهبرانقلاب از زندگی امام كاظم عليه السلام
❓در اتاق خصوصی امام کاظم؛ شمشير، لباس و قرآن نشانه چيست؟
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_166
و قال عليهالسلام
لَا يُعَابُ الْمَرْءُ بِتَأْخِيرِ حَقِّهِ، إِنَّمَا يُعَابُ مَنْ أَخَذَ مَا لَيْسَ لَهُ.
امام عليه السلام فرمود:
براى انسان عيب نيست كه حقش به تأخير افتد. عيب آن است
كه چيزى را كه حقش نيست بگيرد.
شرح و تفسير
عيب واقعى اين است!
همان گونه كه قبلاً اشاره شد - و در بعضى از روايات آمده است - امام عليه السلام اين سخن حكمتآميز را در پاسخ كسى مىگويد كه از آن حضرت پرسيد چرا شما در گرفتن حق خود در امر امامت شتاب نكرديد. امام عليه السلام در پاسخ مىفرمايد:
«براى انسان عيب نيست كه حقش به تأخير افتد. عيب آن است كه چيزى را كه حقش نيست بگيرد»؛ (لَا يُعَابُ الْمَرْءُ بِتَأْخِيرِ حَقِّهِ، إِنَّمَا يُعَابُ مَنْ أَخَذَ مَا لَيْسَ لَهُ) .
البته شك نيست كه تأخير امام عليه السلام در مسئلۀ امامت - كه از يك سو نص رسول اكرم صلى الله عليه و آله بر خلافت آن حضرت در داستان غدير و غير آن بود و از سوى ديگر افضليت آن حضرت نسبت به تمام صحابه كه جاى انكار براى هيچ فرد منصفى نيست ايجاب مىكرد كه آن حضرت خليفۀ بلا فصل پيامبر صلى الله عليه و آله باشد - بدين رو بود كه آن حضرت حق خود را در مسئلۀ امامت كه در واقع حق مسلمانان است مطالبه كرد؛ اما مخالفان دست به دست هم دادند و او را از رسيدن به آن حق محروم نمودند، بنابراين ايراد كسانى كه مىگويند:«امامت حق شخصى نبود كه حضرت از آن چشم بپوشد، بلكه حق مردم بود و تأخير در مطالبۀ چنين حقى روا نيست» پاسخش روشن است و آن اينكه تأخير مزبور در واقع از ناحيۀ امام عليه السلام نبود، بلكه از ناحيۀ كسانى بود كه سالها براى رسيدن به آن نقشهها كشيده بودند و حتى زمانى كه رسول اكرم صلى الله عليه و آله مىخواست در آستانۀ وداع با دار دنيا نامهاى بنگارد و اين حق را تثبيت كند آنها مانع شده و نسبتهاى بسيار ناروايى به ساحت قدس پيامبر صلى الله عليه و آله دادند كه داستان اسفانگيزش در تمام كتابهاى اهل سنت و شيعه آمده است.
مقايسۀ اين دو با يكديگر (تأخير حق و گرفتن ناحق) و ترجيح اول بر دومى كاملاً روشن است، زيرا گرفتن ناحق گناه قطعى است در حالى كه تأخير حق چه شخصى باشد و از ناحيۀ خود انسان تأخير بيفتد و چه حق مردم باشد و از ناحيۀ دشمنان به تأخير افتد، چيزى نيست كه بر انسان عيب به شمار آيد.
در نامۀ ٢٨ از نامههاى امام عليه السلام نيز جملهاى شبيه اين جملۀ حكيمانه گذشت، حضرت در پاسخ معاويه كه گفت: تو را همچون شترى كه افسار زده بودند و مىكشيدند براى بيعت بردند، فرمود:«به خدا سوگند تو مىخواستى با اين گفتارت مرا نكوهش كنى؛ اما ناخودآگاه مدح كردى و ثنا گفتى. مىخواستى رسوا كنى و خودت رسوا شدى
«وَ ما عَلَى الْمُسْلِمِ مِنْ غَضاضَةٍ في أنْ يَكُونَ مَظْلُوماً مَا لَمْ يَكُنْ شاكّاً في دينِهِ، وَ لا مُرْتاباً بِيَقِينِهِ ؛براى يك مسلمان عيب نيست كه مظلوم واقع شود مادام كه در دين خود ترديد نداشته باشد و يقينش آميخته با شك نگردد».
سيد بن طاووس رحمه الله در كتاب كشف المحجة از رسائل مرحوم كلينى نقل مىكند كه امير مؤمنان على عليه السلام به درخواست جمعى از مردم نامهاى دربارۀ مسائل مربوط به خلافت پس از پيامبر صلى الله عليه و آله مرقوم داشت؛ نامهاى بسيار طولانى و پرمعنا و روشن و شفاف و دستور داد براى رفع هرگونه ابهام در اين مسئله، آن را در هر روز جمعه در برابر مردم بخوانند و ده نفر از ياران سرشناس و معروف و باشخصيت بر آن گواهى دهند، در ضمن آن نامه همين جملۀ مورد بحث آمده است.
سزاوار است كسانى كه مىخواهند به اعماق مسئلۀ خلافت برسند و پى به كارهاى ناروايى ببرند كه در اين زمينه پس از پيامبر صلى الله عليه و آله انجام شد و مظلوميت على عليه السلام را دريابند اين نامه را به دقت بخوانند تا بدانند چگونه گروهى هماهنگ حق را از مسيرش منحرف ساختند و مسلمانان را به چه شكلى گرفتار كردند.
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صفحه
گلدان من🌳🌳🌳🌳
با ما همراه باشید👇👇👇
.......:
@zandahlm1357
آموزش نگهداری گل آپارتمانی و کاکتوس:
محبوبه شب گیاهی ، از خانواده ی مهم بادنجان سانان میباشد.حداقل پدر و مادر ها و پدرو مادر بزرگ های ما با این گیاه زیبا بیشتر آشنا هستند.شهرت این گیاه بیشتر به خاطر عطر مطبوع گلهایش در شب است.
نور: به نور فراوان نیاز دارد در باغچه در جای آفتاب گیر کاشته شود ولی در گلدان کنار پنجره ی جنوبی و لی در اشعه ی مستقیم آفتاب در امان باشد.
آبیاری:این گل به پوسیدگی ریشه بسیار حساس است پس در آبیاری دقت کنید که هر موقع سطح خاک خشک شد اقدام به آبیاری شود.
https://eitaa.com/zandahlm1357
فصل هفتم : در اطعام مؤمنان و آب دادن ايشان و جامه پوشانيدن و ساير اعانتهاى ايشانو يارى كردن مظلومان
از حضرت صادق عليه السّلام منقول است كه : هر كه مؤ منى را سير كند، بهشت او را واجب شود، وهر كه كافرى را سير كند، بر خدا لازم است كه شكم او را پر از زقوم جهنم كند.
در حديث ديگر فرمودهر كه سه نفر از مسلمانان را سير كند، حق تعالى او را از سه بهشت طعام دهد جنة الفردوس و جنة عدن و جنة طوبى .
در حديث ديگر فرمود، هر كه مؤ منى را طعام دهد تا او سير شود، هيچيك از خلق خدا ندانند كه او را چه ثواب هست ، نه ملك مقرب و نه پيغمبر مرسل مگر پروردگار عالميان پس فرمود، از جمله چيزهائيكه آمرزش را واجب مى گرداند طعام دادن مسلمان گرسنه است .
از حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم منقول است كه : هر كه شربت آبى بمسلمان بدهد درجائيكه آب بهمرسد حق تعالى بهر شربتى هفتاد هزار حسنه باو عطا فرمايد، اگر او را آب دهد درجائى كه آب كمياب باشد، چنان باشد كه ده بنده از فرزندان اسمعيل آزاد كرده باشد.
در حديث حسن منقول است كه : هر كه طعام دهد برادر مؤ من خود را از براى خدا چنانست كه صد هزار كس از ديگران را طعام داده باشد و در حديث حسن ديگر فرمود بسدير صراف كه چه مانع مبشود تو را هر روز يك بنده آزاد كنى ؟ گفت مال من وفا نميكند، باين فرمود كه هر روز يك مسلمان را طعام بده كه اين ثواب از براى تو باشد، پرسيد كه مال دار يا پريشان ؟ فرمود مال دار هم گاهست كه خواهش طعام دارد.
در حديث صحيح ديگر فرمود يك لقمه كه برادر مسلمان نزد من بخورد، بهتر است نود من از يك بنده آزاد كردن .
در حديث ديگر فرمود هر كه مؤ من مال دارى را طعام بدهد برابر است با يك بنده از فرزندان اسمعيل كه او را از كشتن آزاد كند و هر كه مؤ من محتاجى را طعام بخوراند برابر است با صد بنده از فرزندان اسمعيل كه از كشتن آزاد كند ودر حديث ديگر فرمود چهار چيز است كه هر كه يكى از آنها را بجا آورد داخل بهشت شود كسيكه تشنه را سيراب گرداند، يا گرسنه را سير كند، يا عريانى را بپوشاند يا بنده را كه در مشقت باشد آزاد كند.
از حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم منقول است كه : بهتربن اعمال نزد حق تعالى سه چيز است سير كردن مسلمان گرسنه يا قرض مسلمان را ادا كردن يا غمى از دل او برداشتن ، فرمود خير و بركت بخانه كه در آن طعام داده ميشود زودتر مى رود، از فرو رفتن كارد بكوهان شتر.
از حضرت على بن الحسين عليه السّلام منقول است كه : هر كه جامه زيادتى داشته باشد وداند كه برادر مؤ منش بآن محتاج است ، باو ندهد حق تعالى او را سرنگون در آتش جهنم اندازد هر كه سير بخوابد و نزديك او مؤ من گرسنه باشد، حق تعالى بملائكه فرمايد كه شما ر اگواه مى گيرم بر اين بنده كه من او را امرى كردم و نافرمانى من كرد، اطاعت ديگران كرده بدانيد كه او را بعمل خود گذاشتم ، هرگز او را نيامرزم .
از حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم منقول است كه ايمان نياورده است ، بمن كسيكه سير بخوابد وبرادر مسلمانش گرسنه باشد.
از حضرت صادق عليه السّلام منقول است كه : هر كه خانه داشته باشد و مؤ منى محتاج شود كه در آن خانه ساكن شود و او راضى نشود حق تعالى بملائكه فرمايد، كه بنده من بخل ورزيد بر بنده من بساكن شدن در خانه او در دنيا، بعزت خود سوگند مى خورم كه هرگز او را در بهشت ساكن نگردانم ، از حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم منقول استكه : هر كه دور كند از راه مسلمانان چيزى را كه باعث آزار ايشان باشد، حق تعالى ثواب خواندن چهار صد آيه براى او بنويسد، كه بهر حرفى ده حسنه براى او بنويسد. در روايت ديگر فرمود كه بنده داخل بهشت شد بيك خاريكه از سر راه مسلمانان برداشت .
از حضرت صادق عليه السّلام منقول است كه : نيكو چيزيست هديه فرستادن پيش از آنكه حاجت خود را بگوئى ، فرمود هديه بيكديگر بفرستيد كه هديه كينه ها را از سينه ها ميبرد، فرمود كه دايم گردانيد هديه را به پس دادن ظرفهاى هديه و فرمود، كه هديه سه قسم است هديه كه در برابرش توقع نفع داشته باشى ، هديه كه بعنوان رشوه فرستى ، و هديه كه از براى خدا فرستى ، غرض دنيوى نداشته باشى .
حلیة_المتقین
#https://eitaa.com/zandahlm1357