eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
آرى همين منصور بود كه « ابو حنيفه » را مسموم كرد و بر امام صادق كه از بيعت با محمّد بن عبدالله علوى سر باز زده بود، همراه با خانواده و شاگردانش، بسيار تنگ مى گرفت. به هر حال اكنون برگرديم و كلام خود را از آن جا دنبال كنيم كه گفتيم حكّام بسيار مى كوشيديد تا حقايق مربوط به ائمه (ع) باز گفته نشود. و يا اين كه به گونه نادرستى آن‌ها را به مردم عرضه مى كردند و دراين باره از كسانى كه عنوان « دانشمند » داشتند نيز كمك مى گرفتند. بنابراين، اين راست است اگر بگوييم ابن اثير، طبرى، ابوالفداء، ابن العبرى، يافعى و ابن خلّكان از آن دسته از دانشمندانى بودند كه به حقيقت و تاريخ خيانت كردند و در نگارش وقايع انصاف و بى طرفى لازم را نداشتند. مثلاً يكى از موارد لغزش اينان كه به وضوح حاكى از تعصّب آنان و اطاعت كوركورانه شان از حكّام است مطلبى است كه درباره نحوه درگذشت امام رضا (ع) نوشته اند. طبق نوشته ايشان امام انگور خورد و آن قدر زياد خورد كه به مرگش منتهى گرديد. (۱۰) ظاهراً ابن خلدون هم كه شخصى اموى مشرب بود مى خواسته از اينان پيروى كند كه در تاريخ خود چنين آورده: « چون مأمون به طوس وارد شد، امام رضا بر اثر انگورى كه خورده بود به طور ناگهانى درگذشت.. » (۱۱) به راستى كه اين حرف‌ها عجيب است. آخر چگونه انسان مى تواند چنان پرخورى را درباره يك آدم معمولى بپذيرد تا چه رسد به امامى كه همه به دانش، حكمت، زهد و پارساييش اعتراف داشتند. آيا انسان عاقل هيچ به خود اجازه چنين پندارى مى دهد كه شخصى عاقل و حكيم همچون امام با پرخورى دست به خودكشى زده باشد؟ آيا كسى در طول زندگى امام به ياد دارد كه وى شخصى پرخور و شكم پرست بوده باشد؟ يا برعكس، علم و زهد و تقوا، با صرف نظر از عقل و حكمت، هرگز به انسان اجازه نمى دهد تا بدان حد شكم خود را انباشته از خوردنى كند. اين‌ها تمام ناشى از تعصّب مذهبى و پيروى از تمايلات كوركورانه است كه به امام چنين نسبتى را مى دهند وگرنه كجا عقل و وجدان آدمى چنين رويدادى را مى تواند تصديق كند! https://eitaa.com/zandahlm1357
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 رجعت کنندگان روایات مربوط به رجعت کنندگان به دنیا متعدد هستند که برخی از مهمترین آنها میپردازیم: امام صادق فرموده اند: هیچ مومنی کشته شده نیست مگر اینکه باز میگردد تا به مرگ طبیعی از دنیا برود و برنمیگردد مگر مومنان محض و کافران محض.*۱ اولین کسی که به دنیا برمیگردد، حسین بن علی و یارانش هستند، نیز یزید بن معاویه و یارانش، که حضرت یک یک آنان را به هلاکت خواهند رساند*۲ همراه قائم ۱۳ زن خواهند بود... برای مداوای مجروحین و رسیدگی به مجروحان...*۳ در برخی روایات آمده امام زمان هنگام رحلت، سر بر زانوی امام حسین نهاده و جان میدهد و امام حسین کفن و دفن ایشان را انجام میدهند و ایشان سالهای بسیار زیاد پس از حضرت مهدی حکومت خواهند کرد*۴ ۱-تفسیر قمی، ج۲؛ ۲-تفسیر عیاشی، ج۲؛ ۳-دلائل الامامه، ص۲۵۹؛ ۴-کافی، ج۸ ص۲۰۶ آیا نوشته های پست بالا درسته با توجه با تفسیراتی که گفته شده؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👌🏻اصل رجعت را ما می پذیریم و درست است اما اینکه جزئیات رجعت چه طوری هست کدام امام اول می آید، بعد چه طوری می شود.. نمی توان با یکی دوتا حدیث حکم کلی در این موضوعات صادر کرد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
تاریخ غیبت صغری 1.MP3
7.4M
🎤🎤🎤 💠 سلسله دروس 27 🎬 جلسه 7️⃣2️⃣ 📋 موضوع : بررسی تخصصی (قسمت اول) 🎤 با تدریس ( از اساتید مهدویت ) ✳️
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
﷽ ←📸 ←‌عشق را با خون خود کردی تو امضاء‌ ای شهید خویش را بردی به اوج عرش اعلاء‌ ای شهید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌یک نفر اصفهانی که موفق به اذان گفتن بر روی بام خانه کعبه ان هم با شهادت دادن به ولایت امیرالمومنین علیه السلام در مقابل پادشاه عربستان شد
خدا پاکمان کند بعد خاکمان کند. این مثل، در واقع دعایی است به معنی این که ای کاش پیش از این که بمیریم و به خاک رویم، خداوند بخشایش خود را شامل ما کند و گناهان ما را ببخشاید؛ و نیز در مورد کسی که کارهای زشتی می‌کرده، اما توبه کرده و پس از یک زندگی خدا پسندانه کوتاه، از دنیا رفته است، این مَثَل را به کار می‌برند. [۱] ---------- [۱]: . همان، ج ۱، ص ۴۵۵. https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 سلام وعرض ادب ببخشید وقتی عروسی میری مخصوص اشنای نزدیک ومتاسفانه خودشون اصلا مراعات حجاب و ...ندارند وحتی مختلط میشن بعد اگه ازت بپرسند که عروسی چجور بود ویا فلانی چطور بود اگه بخوین حقیقت رو بگیم با شکل ظاهر شون ایا غببت حساب میشه؟ پاسخ👇 سلام علیکم اولا لازم نیست با تمام جزئیات مطرح شود. ثانیا غیبت کسی که به صورت علنی گناه می کند و باکی هم ندارد دیگران متوجه شوند، درباره همان گناه اشکالی ندارد.
سؤال👇 سلام علیکم چند دست لباس کودک صاحب کار قبلی همسرم برای دخترم به ما دادند حال همسرم میگه که ایشون سگ باز هستند و ممکنه که لباسا نجس باشند و ما مطمئن نیستیم چون خیلی وقته همسرم با ایشون کار نمیکنه لطف کنید و بفرمائید تکلیف چیه؟ مرجع آیت الله خامنه‌ای پاسخ👇 سلام علیکم اگر خود لباس ها از پوست حیوانات حرام گوشت نیست، استفاده کردن آنها اشکالی ندارد.
سؤال👇 سلام عیدتون مبارک ببخشید چند قسمتی از فرش هال و آشپزخانه و اتاق نجس شده بود، این نجاست ها خشک شده بود. تایه مدتی همینطور بود و بنده در این مدت بارها از جاروبرقی استفاده کردم. میخواستم بدونم آیا جاروبرقی نجسه و بتید شسته بشه؟؟ پاسخ👇 سلام علیکم اگر خشک بوده است، نجس نیست.
سؤال👇 سلام و خسته نباشی ببخشید یک سوال داشتم من قران اموزم من کلاس قرانم در مسجد هست ایا بازی کردن(والیبال . فوتبال . و...) در حیاط (مسجد)اشکال دارد ؟ یا چه حکمی دارد پاسخ👇 سلام علیکم در فرض سؤال اشکالی ندارد.
سؤال👇 سلام خسته نباشید و خدا قوت ببخشید آیا موی خرگوش نجس است ؟؟اگه روی لباس بچسپد برای نماز اشکال دارد؟؟؟گوشت خرگوش را میتوانیم بخوریم؟؟مقلد رهبر پاسخ👇 سلام علیکم اگر موی خرگوش در لباس باشد موجب بطلان نماز است. گوشت آن نیز حرام است.
سؤال👇 سلام علیکم کسی که ارایشگاه داره وکار کاشت ناخن و مژه انجام میده ایا کارش مشکل داره وگناه هست درامدش چی ایا حلال هست رهبری پاسخ👇 سلام علیکم اگر قابل برداشت باشد، کاشتن آن و دریافت دستمزد فی نفسه اشکال ندارد؛ اما اگر کاشت به نوعی باشد که برداشتن آن ممکن نباشد و یا برداشتن آن مشقت غیر قابل تحمل داشته باشد، در این موارد کاشت ناخن بدون ضرورت غیر قابل اجتناب، جایز نبوده و در نتیجه دریافت دستمزد در قبال آن هم جایز نیست. البته اگر برای آرایشگر معلوم نباشد که فرد مراجعه کننده جزو چنین افرادی است یا خیر، انجام این کار و گرفتن دستمزد فی نفسه اشکال ندارد.
به کوروش به آرش به جمشید قسم به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد صفحه شاعران ایران زمین .......: @zandahlm1357
كمال‌الدین‌ بافقی‌ متخلص‌ به‌ وحشی‌ از شعرای‌ زبردست قرن دهم است‌. وی‌ در اواسط نیمهٔ اول قرن دهم در بافق‌ به دنیا آمد و تحصیلات‌ مقدماتی‌ خود را در زادگاهش‌ طی کرد. او در مدت عمر مانند خواجهٔ شیراز از مسافرتهای دور و دراز احتراز می‌جست و جز به کاشان و عراق سفر نکرد. وحشی‌ بافقی‌ در حدود سال‌ ۹۹۹ هجری‌ قمری ‌درگذشت. مزار وی در محلهٔ سر برج یزد در برابر مزار شاهزاده فاضل، برادر امام هشتم قرار دارد. آثار باقیماندهٔ وی عبارتند از دیوان اشعار، مثنوی خلد برین، مثنوی ناظر و منظور و مثنوی فرهاد و شیرین که این آخری به علت فوت وی ناتمام ماند و قرنها پس از او وصال شیرازی آن را به اتمام رساند. آثار او در این مجموعه: گزیدهٔ اشعار خلد برین ناظر و منظور فرهاد و شیرین
طرح نوی در سخن انداختم طرح سخن نوع دگر ساختم بر سر این کوی جز این خانه نیست رهگذر مردم دیوانه نیست ساخته‌ام من به تمنای خویش خانه‌ای اندر خور کالای خویش هیچ کسم نیست به همسایگی تا زندم طعنه ز بی‌مایگی بانی مخزن که نهاد آن اساس مایه او بود برون از قیاس خانه پر از گنج خداداد داشت عالمی از گنج خود آباد داشت از مدد طبع گهر سنج خویش مخزنی آراست پی گنج خویش بود در او گنج فراوان به کار مخزن سد گنج چه، سد سد هزار گوهر اسرار الاهی در او آنقدر اسرار که خواهی در او هر که به همسایگی او شتافت غیرت شاهی جگرش را شکافت شرط ادب نیست که پهلوی شاه غیر شهان را بود آرامگاه من که در گنج طلب می‌زنم گام در این ره به ادب می‌زنم هم ادبم راه به جایی دهد در طلبم قوت پایی دهد جهد کنم تا به مقامی رسم گام نهم پیش و به کامی رسم کام من اینست که فیاض جود انجمن آرای بساط وجود مرحمت خویش کند یار من کم نکند مرحمت از کار من آن که به ما قوت گفتار داد گنج گهر داد و چه بسیار داد کرد به ما لطف ز لطف عمیم نادره گنجی و چه گنج عظیم آن که از این گنج نشد بهره‌مند قیمت این گنج چه داند که چند دخل جهان گشته مهیا از این بلکه دو عالم شده پیدا از این بود جهان بر سر کوی عدم بی‌خبر از وضع جهان قدم نه سخن کون و نه ذکر مکان نه ز هیولا وز صورت نشان نام سما و لقب ارض نه عمق نه وطول نه و عرض نه چون نه ز ابعاد نشان بود و نام قابل ابعاد که بود و کدام غیر برون بود ز ملک وجود غیر یکی ذات مقدس نبود بود یکی ذات و هزاران صفات واحد مطلق صفتش عین ذات زنده باقی احد لایزال حی توانا صمد ذوالجلال بیند و گوید نه به چشم و زبان زو شده موجود هم این و هم آن آن که از او دیده فروزد چراغ وز مدد باصره دارد فراغ وان که دهد کام و زبان را بیان هست چه محتاج به کام و زبان آنچه نه او بود نمودی نداشت محض عدم بود و وجودی نداشت خلوتیان جمله به خواب عدم در تتق غیب فرو بسته دم تیره شبی بود، درآن تیره شب ما همه در خواب فرو بسته لب شام سیاهی که دو عالم تمام گم شده بودند در آن تیره شام موج برآورد محیط قدم ابر بقا خاست ز بحر کرم گشت از آن ابر که شد درفشان حامله در صدف کن فکان شعشعهٔ آن گهر شب فروز کرد شب تار جهان همچو روز صبح دل افروز عنایت دمید باد روان بخش هدایت وزید کوکبهٔ مهر پدیدار شد هر دو جهان مطلع انوار شد از اثر گرمی آن آفتاب دیده گشودند جهانی ز خواب عقل جنیبت ز همه تاخت پیش رایت خویش از همه افراخت پیش فوج به فوج از پی هم می‌رسید خیل و حشم بود که صف می‌کشید جیش عدم سوی وجود آمدند بر سر میدان شهود آمدند تاخت برون لشکری از هر طرف پیش جهاندند و کشیدند صف لشکر حسن از طرفی در رسید عشق و سپاهش ز برابر رسید از طرف حسن برون تاخت ناز وز طرف عشق در آمد نیاز عشق و سپاهی ز کران تا کران حسن و وفا بود جهان تا جهان محنت و درد سپه بی‌شمار آمد و صف زد ز یمین و یسار سوز و گداز آمده در قلبگاه زد علم خویش به قلب سپاه از صف خود عشق جدا گشت فرد تاخت به میدان و طلب کرد مرد پر جگر آن مرد که شد مرد عشق آمد و نگریخت ز ناورد عشق https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357