eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.7هزار عکس
35.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
سؤال👇 سلام علیکم چند دست لباس کودک صاحب کار قبلی همسرم برای دخترم به ما دادند حال همسرم میگه که ایشون سگ باز هستند و ممکنه که لباسا نجس باشند و ما مطمئن نیستیم چون خیلی وقته همسرم با ایشون کار نمیکنه لطف کنید و بفرمائید تکلیف چیه؟ مرجع آیت الله خامنه‌ای پاسخ👇 سلام علیکم اگر خود لباس ها از پوست حیوانات حرام گوشت نیست، استفاده کردن آنها اشکالی ندارد.
سؤال👇 سلام عیدتون مبارک ببخشید چند قسمتی از فرش هال و آشپزخانه و اتاق نجس شده بود، این نجاست ها خشک شده بود. تایه مدتی همینطور بود و بنده در این مدت بارها از جاروبرقی استفاده کردم. میخواستم بدونم آیا جاروبرقی نجسه و بتید شسته بشه؟؟ پاسخ👇 سلام علیکم اگر خشک بوده است، نجس نیست.
سؤال👇 سلام و خسته نباشی ببخشید یک سوال داشتم من قران اموزم من کلاس قرانم در مسجد هست ایا بازی کردن(والیبال . فوتبال . و...) در حیاط (مسجد)اشکال دارد ؟ یا چه حکمی دارد پاسخ👇 سلام علیکم در فرض سؤال اشکالی ندارد.
سؤال👇 سلام خسته نباشید و خدا قوت ببخشید آیا موی خرگوش نجس است ؟؟اگه روی لباس بچسپد برای نماز اشکال دارد؟؟؟گوشت خرگوش را میتوانیم بخوریم؟؟مقلد رهبر پاسخ👇 سلام علیکم اگر موی خرگوش در لباس باشد موجب بطلان نماز است. گوشت آن نیز حرام است.
سؤال👇 سلام علیکم کسی که ارایشگاه داره وکار کاشت ناخن و مژه انجام میده ایا کارش مشکل داره وگناه هست درامدش چی ایا حلال هست رهبری پاسخ👇 سلام علیکم اگر قابل برداشت باشد، کاشتن آن و دریافت دستمزد فی نفسه اشکال ندارد؛ اما اگر کاشت به نوعی باشد که برداشتن آن ممکن نباشد و یا برداشتن آن مشقت غیر قابل تحمل داشته باشد، در این موارد کاشت ناخن بدون ضرورت غیر قابل اجتناب، جایز نبوده و در نتیجه دریافت دستمزد در قبال آن هم جایز نیست. البته اگر برای آرایشگر معلوم نباشد که فرد مراجعه کننده جزو چنین افرادی است یا خیر، انجام این کار و گرفتن دستمزد فی نفسه اشکال ندارد.
به کوروش به آرش به جمشید قسم به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد صفحه شاعران ایران زمین .......: @zandahlm1357
كمال‌الدین‌ بافقی‌ متخلص‌ به‌ وحشی‌ از شعرای‌ زبردست قرن دهم است‌. وی‌ در اواسط نیمهٔ اول قرن دهم در بافق‌ به دنیا آمد و تحصیلات‌ مقدماتی‌ خود را در زادگاهش‌ طی کرد. او در مدت عمر مانند خواجهٔ شیراز از مسافرتهای دور و دراز احتراز می‌جست و جز به کاشان و عراق سفر نکرد. وحشی‌ بافقی‌ در حدود سال‌ ۹۹۹ هجری‌ قمری ‌درگذشت. مزار وی در محلهٔ سر برج یزد در برابر مزار شاهزاده فاضل، برادر امام هشتم قرار دارد. آثار باقیماندهٔ وی عبارتند از دیوان اشعار، مثنوی خلد برین، مثنوی ناظر و منظور و مثنوی فرهاد و شیرین که این آخری به علت فوت وی ناتمام ماند و قرنها پس از او وصال شیرازی آن را به اتمام رساند. آثار او در این مجموعه: گزیدهٔ اشعار خلد برین ناظر و منظور فرهاد و شیرین
طرح نوی در سخن انداختم طرح سخن نوع دگر ساختم بر سر این کوی جز این خانه نیست رهگذر مردم دیوانه نیست ساخته‌ام من به تمنای خویش خانه‌ای اندر خور کالای خویش هیچ کسم نیست به همسایگی تا زندم طعنه ز بی‌مایگی بانی مخزن که نهاد آن اساس مایه او بود برون از قیاس خانه پر از گنج خداداد داشت عالمی از گنج خود آباد داشت از مدد طبع گهر سنج خویش مخزنی آراست پی گنج خویش بود در او گنج فراوان به کار مخزن سد گنج چه، سد سد هزار گوهر اسرار الاهی در او آنقدر اسرار که خواهی در او هر که به همسایگی او شتافت غیرت شاهی جگرش را شکافت شرط ادب نیست که پهلوی شاه غیر شهان را بود آرامگاه من که در گنج طلب می‌زنم گام در این ره به ادب می‌زنم هم ادبم راه به جایی دهد در طلبم قوت پایی دهد جهد کنم تا به مقامی رسم گام نهم پیش و به کامی رسم کام من اینست که فیاض جود انجمن آرای بساط وجود مرحمت خویش کند یار من کم نکند مرحمت از کار من آن که به ما قوت گفتار داد گنج گهر داد و چه بسیار داد کرد به ما لطف ز لطف عمیم نادره گنجی و چه گنج عظیم آن که از این گنج نشد بهره‌مند قیمت این گنج چه داند که چند دخل جهان گشته مهیا از این بلکه دو عالم شده پیدا از این بود جهان بر سر کوی عدم بی‌خبر از وضع جهان قدم نه سخن کون و نه ذکر مکان نه ز هیولا وز صورت نشان نام سما و لقب ارض نه عمق نه وطول نه و عرض نه چون نه ز ابعاد نشان بود و نام قابل ابعاد که بود و کدام غیر برون بود ز ملک وجود غیر یکی ذات مقدس نبود بود یکی ذات و هزاران صفات واحد مطلق صفتش عین ذات زنده باقی احد لایزال حی توانا صمد ذوالجلال بیند و گوید نه به چشم و زبان زو شده موجود هم این و هم آن آن که از او دیده فروزد چراغ وز مدد باصره دارد فراغ وان که دهد کام و زبان را بیان هست چه محتاج به کام و زبان آنچه نه او بود نمودی نداشت محض عدم بود و وجودی نداشت خلوتیان جمله به خواب عدم در تتق غیب فرو بسته دم تیره شبی بود، درآن تیره شب ما همه در خواب فرو بسته لب شام سیاهی که دو عالم تمام گم شده بودند در آن تیره شام موج برآورد محیط قدم ابر بقا خاست ز بحر کرم گشت از آن ابر که شد درفشان حامله در صدف کن فکان شعشعهٔ آن گهر شب فروز کرد شب تار جهان همچو روز صبح دل افروز عنایت دمید باد روان بخش هدایت وزید کوکبهٔ مهر پدیدار شد هر دو جهان مطلع انوار شد از اثر گرمی آن آفتاب دیده گشودند جهانی ز خواب عقل جنیبت ز همه تاخت پیش رایت خویش از همه افراخت پیش فوج به فوج از پی هم می‌رسید خیل و حشم بود که صف می‌کشید جیش عدم سوی وجود آمدند بر سر میدان شهود آمدند تاخت برون لشکری از هر طرف پیش جهاندند و کشیدند صف لشکر حسن از طرفی در رسید عشق و سپاهش ز برابر رسید از طرف حسن برون تاخت ناز وز طرف عشق در آمد نیاز عشق و سپاهی ز کران تا کران حسن و وفا بود جهان تا جهان محنت و درد سپه بی‌شمار آمد و صف زد ز یمین و یسار سوز و گداز آمده در قلبگاه زد علم خویش به قلب سپاه از صف خود عشق جدا گشت فرد تاخت به میدان و طلب کرد مرد پر جگر آن مرد که شد مرد عشق آمد و نگریخت ز ناورد عشق https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
💠خواهی نشوی رسوا، عامل به سه آیت شو ! شخصی به عبد الله بن عباس گفت: می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم. ابن عباس پرسید: شروع کرده ای؟ گفت: تصمیم دارم. ابن عباس گفت: مانعی ندارد؛ اما مواظب باش که سه آیه تو را رسوا نسازد! آن شخص گفت: کدام سه آیه؟ ابن عباس گفت: یکی این آیه که میگوید: «أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنْسَوْنَ أَنْفُسَکُمْ» [3] ؛ آیا تو اطمینان داری که از مخاطبان و نکوهش شدگان این آیه نیستی؟ آن شخص گفت: نه، آیه دوم را بگو. ابن عباس گفت: آیه ی دوم این است که می‌گوید: «لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ، کَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ [4] »، نسبت به این آیه چه طور؟ آیا مطمئن هستی که از توبیخ شدگان این آیه نیستی؟ آن شخص گفت: نه، آیه سوم را بگو. ابن عباس گفت: آیه ی سوم، گفتار خدای تعالی به نقل از عبد صالح حضرت شعیب ( (علیه السلام) ) است که به مردم چنین گفت: «وَمَا أُرِیدُ أَنْ أُخَالِفَکُمْ إِلَی مَا أَنْهَاکُمْ عَنْهُ [5] »: آیا از اهل این آیه هستی؟ آن شخص گفت: نه، ابن عباس گفت: بنابراین اول از خودت شروع کن [آن گاه به نصیحت کردنم. ص: 44 [3]: بقره / 44، ترجمه: آیا مردم را به نیکی دعوت می‌کنید، اما خودتان را فراموش می‌کنید؟ [4]: صف / 2-3. ترجمه: ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی می‌گویید که عمل نمی کنید؟ نزد خدا بسیار موجب خشم است که سخنی بگویید که عمل نمی کنید! [5]: هود / 88، ترجمه: من هرگز نمی خواهم چیزی که شما را از آن باز می‌دارم، خودم مرتکب شوم. 📙[هزار و یک حکایت اخلاقی] •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
⭕️ ؛ کسی که چشم چرانی میکنه! 👇 🔹[ یهو یه چیزی میگم یا سوالی میپرسم که حواسش پرت شه] 🔸حضرت علی(علیه السلام) گفتن: «قلب، بایگانی چشم است» قربونت برم، دقت کن که چی بایگانی میکنی! 🔹حدیث داریم: «اگه کسی به خاطر ترس از خدا به نامحرم نگاه نکنه، خدا بهش ایمانی میبخشه که در دلش لذت شیرینی اونو احساس میکنه» 🔸مواظب باش عزیزم، نگاه به نامحرم ظاهرش ساده است، اما کم کم آدمو گرفتار گناه های بزرگتری میکنه! 🔹هر که باشد نظرش در پی ناموسِ کسان پی ناموسِ وی اُفتد نظر بوالهَوَسان! ✍ برگرفته از کتاب چی بگم آخه؟! 🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 شرایط تغییر حضانت ‼️چنانچه در اثر عدم مواظبت و یا انحطاط اخلاقی پدر و مادری که طفل تحت حضانت او است صحت جسمی یا تربیت اخلاقی طفل در معرض خطر باشد دادگاه می‌تواند با تقاضای بستگان، قیم و یا رئیس حوزه قضائی ترتیب مقتضی دیگری را برای حضانت کودک اتخاذ نماید. 🔴مواردی که می‌تواند از مصادیق تغییر حضانت باشد؟ 1⃣ اعتیاد زیان آور به الکل – مواد مخدر – قمار. 2⃣ اشتهار به فساد اخلاق و فحشاء. 3⃣ ابتلاء به بیماری روانی به تشخیص پزشکی قانونی. 4⃣ سوء استفاده از طفل یا استفاده از او جهت ورود به مشاغل ضد اخلاقی مانند فساد، فحشاء – تکدی گری، قاچاق. 5⃣ تکرار ضرب و جرح خارج از حد متعارف. _Vakiil https://eitaa.com/zandahlm1357
✅ شاهد و شرایط شهادت ماده ۱۷۷ قانون مجازات اسلامی: شاهد شرعی در زمان ادای شهادت باید شرایط زیر را دارا باشد: الف) بلوغ ب) عقل پ) ایمان ت) عدالت ث) طهارت مولد ج) ذینفع نبودن در موضوع چ) نداشتن خصومت(دشمنی) با طرفین یا یکی از آن‌ها ح) عدم اشتغال به تکدی خ) ولگرد نبودن تبصره ۱- شرایط موضوع این ماده باید توسط قاضی احراز شود. تبصره ۲- در مورد شرط خصومت، هرگاه شهادت شاهد به نفع طرف مورد خصومت باشد، پذیرفته می‌شود. باید دقت کرد اگر شاهد یکی از شرایط بالا را نداشته باشه میتوان شاهد را جرح(رد کردن) نمود. _Vakiil https://eitaa.com/zandahlm1357
📖 رمان «جان شیعه، اهل سنت... عاشقانه ای برای مسلمانان» 🖋 قسمت صد و شصت و نهم و بعد لبخندی تحویلم داد تا باور کنم تا چه اندازه دلش برای اسلام می‌تپد و با لحنی به ظاهر مهربان ادامه داد: «تو این کتاب‌ها رو بخون تا اطلاعات دینی‌ات افزایش پیدا کنه! ما همه‌مون به عنوان یه مسلمون وظیفه داریم به هر وسیله‌ای که می‌تونیم برای نابودی این رافضی‌ها تلاش کنیم تا اسلام از شرّ شیعه نجات پیدا کنه! حالا هر کس به یه روشی این کار رو می‌کنه؛ یکی مثل من و تو فقط میتونه کتاب بخونه و بقیه رو راهنمایی کنه، یکی که امکانات مالی داره، اموالش رو در اختیار مجاهدین قرار میده. یکی هم که توانایی جنگیدن داره، میره سوریه و عراق و افغانستان تا در راه خدا جهاد کنه و این رافضی‌ها رو به جهنم بفرسته!» و حالا نه فقط از ماجرای دیشب که از اراجیفی که از دهان نوریه بیرون می‌زد و به نام جهاد در راه خدا، ریختن خون مسلمانان شیعه را مباح اعلام می‌کرد و می‌دانستم همه را مجید می‌شنود، دلم به تب و تاب افتاده بود. هر چند از ترس توبیخ پدر نمی‌توانستم جوابی به سخنان شیطانی‌اش بدهم و فقط دعا می‌کردم زودتر شرش را از خانه‌ام کم کند که با انگشتان لاغر و استخوانی‌اش، کتاب‌ها را روی میز شیشه‌ای به سمتم هُل داد و با حالتی دلسوزانه تأکید کرد: «فقط این کتاب‌ها با هزینه بیت‌المال تهیه شده و تعدادش خیلی زیاد نیس! وقتی خودت خوندی، به شوهرت و برادرهات هم بده بخونن تا توی ثوابش شریک شی!» و من به قدری سرگیجه و حالت تهوع گرفته بودم که دیگر نمی‌فهمیدم چه می‌گوید و شاید از رنگ پریده‌ام فهمید حوصله خطابه‌هایش را ندارم که بلاخره بساط تبلیغ وهابی گری‌اش را جمع کرد و رفت و من بار دیگر روی کاناپه افتادم. حالا منتظر خروج مجید از اتاق و جوشش خون غیرت در جانش بودم که نه تنها نوریه تا توانسته به مذهب تشیع توهین کرده بود، بلکه تکلیف ماجرای دیشب هم باید برایش روشن می‌شد و همین که صدای بسته شدن در بلند شد، مجید از اتاق بیرون آمد. صورتش از غیظ غیرت سرخ شده و به وضوح احساس می‌کردم تمام بدنش از ناراحتی می‌لرزد، ولی همین که نگاهش به رنگ سفیدم افتاد، سراسیمه به سمت آشپزخانه رفت و بلافاصله با قوطی شیر و ظرف خرما بازگشت. فرصت نکرده بود شیر را در لیوان بریزد و می‌خواست هر چه زودتر حالم را جا بیاورد که خودش خرماها را دانه دانه در دهانم می‌گذاشت و وادارم می‌کرد تا شیر را با همان قوطی بزرگ بنوشم و باز دلش قرار نگرفت که دوباره به آشپزخانه رفت و پس از چند لحظه با سفره نان و شیشه عسل کنارم نشست. به روی خودش نمی‌آورد از زبان زهرآلود نوریه چه شنیده و هر چند هنوز چشمانش از خشمی غیرتمندانه می‌سوخت، ولی به رویم لبخند می‌زد و با مهربانی برایم لقمه می‌گرفت. کمی که حالم بهتر شد، سرش را پایین انداخت تا مبادا خشم جوشیده در چشمانش، دلم را بلرزاند و با صدایی گرفته پرسید: «دیشب اینجا چه خبر بوده الهه؟» و دیگر دلیلی نداشت بر زخم قلبم سرپوش بگذارم که همه چیز را از زبان نوریه شنیده بود و چه فرصتی بهتر از این که لااقل کمی از دردهای مانده بر دلم شکایت کنم که مظلومانه نگاهش کردم و گفتم: «دیشب ساعت هفت بود که برادرهای نوریه اومدن. خودشون کلید داشتن و اومدن تو خونه، یعنی فکر کنم بابا بهشون کلید داده بود. من ترسیدم یه وقت بیان بالا، برای همین فوری در رو از تو قفل کردم. یکی شون اومد بالا و در زد، ولی من ساکت یه گوشه نشسته بودم تا اصلاً نفهمن من خونه ام. بعد هم رفتن پایین تا بابا و نوریه برگشتن.» صورتش هر لحظه برافروخته‌تر می‌شد و با هر کلامی که می‌گفتم، نگاهش از عصبانیت بیشتر آتش می‌گرفت و مثل اینکه دیگر نتواند حجم خشم انباشته در سینه‌اش را تحمل کند، فریادش در گلو شکست: «الهه! من وقتی شب تو رو تو این خونه تنها میذارم و میرم، خیالم راحته که بابات تو همین خونه اس، خیالم راحته که حواسش به دخترش هست! اونوقت بابات اینجوری از ناموسش مراقبت می‌کنه؟!!! کلید خونه‌اش رو میده دست یه عده غریبه تا هر وقت خواستن بیان تو این خونه و تن زن من رو بلرزونن؟!!!» با ما همراه باشید🌹https://eitaa.com/zandahlm1357
ارتباط موفق_29.mp3
11.13M
۲۹ 👋 آنان که در رفاقت و ارتباط موفقند ؛ ۱. هم اهل ثبت و حفظ و به یادآوردن بعضی مواردند ! ۲. و هم اهل فراموشی موارد دیگر! اما؛ - قدرت تشخیص اینکه چه چیزهایی باید فراموش شوند و چه چیزهایی نباید ... - و قدرت عمل کردن به این دریافتها، 🔄 مهم‌ترین ضمانت کننده‎‌ها‌ برای حفظ و استمرار یک ارتباطند. 🎤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani-3 - تصنیف : مولا امیرالمومنین & ساقی کوثر.mp3
4.85M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 ای وجه رب العالمین هو یا امیر المومنین ای قبله ی اهل یقین هو یا امیر المومنین راه طلب پویم تو را در هر کجا جویم تو را در هر نفس گویم چنین هو یا امیر المومنین خیل ملائک لشکرت ،تاج ولایت بر سرت مُلک حَقت زیر نگین هو یا امیر المومنین تو جان پاک مصطفی وصف تو از قول خدا آیات فرقان مبین هو یا امیر المومنین اول تویی،آخر تویی، یاور تویی، ناصر تویی بر اولین و آخرین هو یا امیر المومنین از بهر خدمت روز و شب، اِستاده با عجز و ادب بر درگهت روح الامین هو یا امیرالمومنین سوی محبان کن نظر، محفوظشان دار از خطر ای حب تو حصن حصین هو یا امیر المومنین دارد صغیر بی نوا بر آستانت التجاء مگذارش از محنت غمین هو یا امیر المومنین 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
کتاب صوتی "خاطرات حضرت آیت الله خامنه ای از زندان ها و تبعید دوران مبارزات انقلاب" ....................
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠در هفده سالگی رسائل و مکاسب و کفایه را تمام کردم. سال ۱۳۳۵در درس خارج شرکت کردم. سال بعد برای زیارت به عراق رفتم و چند ماه در نجف اشرف ماندم. در آن مدت، در محضر درس علمای بزرگ آن دیار حضور یافتم تا دروس آن اساتید را با دروس حوزه مشهد مقایسه کنم. در اواخر دوره‌ای که کفایه می‌خواندم، با تشویق پدرم به حلقه درس آقای میلانی پیوستم. تا دو سال‌ونیم یعنی تا میانه‌های سال ۱۳۳۷ با آقای میلانی ادامه دادم. در آن سال به قم رفتم و تا سال ۱۳۴۳ در این شهر ماندم. از سال ۱۳۴۳ به مشهد بازگشتم و تا پیروزی انقلاب اسلامی در مشهد ماندم. 📚 فصل دوم: در محضر اساتید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 🎙 یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ لَا یَحِلُّ لَکُمْ أَنْ تَرِثُواْ النِّسَآءَ کَرْهاً وَلَا تَعْضُلُوهُنَّ لِتَذْهَبُواْ بِبَعْضِ مَآ ءَاتَیْتُمُوهُنَّ إِلَّآ أَنْ یَأْتِینَ بِفَحِشَةٍ مُّبَیَّنَةٍ وَعَاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ فَإِنْ کَرِهْتُمُوهُنَّ فَعَسَى‏ أَنْ تَکْرَهُواْ شَیْئاً وَیَجْعَلَ اللَّهُ فِیهِ خَیْراً کَثِیراً . اى کسانى که ایمان آورده ‏اید! براى شما حلال نیست که زنان را به اکراه به ارث برید و بر آنان سخت نگیرید تا بعضى از آنچه را به آنان بخشیده ‏اید، خود ببرید، مگر آنکه مرتکب فحشاء آشکار شوند و با آنان به نیکویى رفتار کنید و اگر از همسرانتان خوشتان نیامد چه بسا شما چیزى را خوش نداشته باشید، ولى خداوند، خیر فراوان در آن قرار داده باشد. 📚سوره ی مبارکه نساء،آیه ی 19 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•