هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: چگونه مى توان بين تهديدهاى او به امام و جدّى بودن پيشنهاد مزبور، رابطه معقولى برقرار كرد؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هر چند كتاب هاى تاريخى به دو سؤالى كه ما عنوان كرده ايم نپرداخته اند، ولى ما شواهد بسيارى يافته ايم بر اين مطلب كه مردم نسبت به آن چه كه در دل مأمون مى گذشت، بسيار شك روا مى داشتند. از باب مثال، صولى وقفطى و ديگران داستان « عبدالله بن ابى سهل نوبختى ستاره شناس را چنين نقل كرده اند كه وى براى آزمايش مأمون اظهار داشت كه زمان انتخاب شده براى بستن بيعت وليعهدى، از نظر ستاره شناسى، مناسب نمى باشد. اما مأمون كه اصرار داشت بيعت حتمأ بايد در همان زمان بسته شود براى هرگونه تأخير يا تغييرى در وقت، وى را به قتل تهديد مى كرد. (۱۳)
امام هدف هاى مأمون را مى شناخت
در فصل « پيشنهاد خلافت و امتناع امام از پذيرفتن آن » موضع او را بيان كرديم. در آن جا دريافتيم كه امام به جاى موضع سازشگرانه يا موافق در برابر پيشنهاد خلافت، خيلى سرسختانه مقاومت مى كرد.
چرا؟ زيرا كه او به خوبى دريافته بود كه در برابر يك بازى خطرناكى قرار گرفته كه در بطن خود مشكلات و خطرهاي بسيارى را هم براى خود او، هم براي علويان و هم براي سراسر امّت اسلامى، مى پرورد.
امام به خوبى مى دانست كه قصد مأمون ارزيابى نيّت درونى اوست يعنى مى خواست بداند آيا امام به راستى شوق خلافت در سر مى پروراند، كه اگر اين گونه است هر چه زودتر به
زندگيش خاتمه دهد. آرى اين سرنوشت افراد بسيارى پيش از اين بود. مانند محمد بن محمد بن يحيى بن زيد (همراه ابوالسرايا)، محمد بن جعفر، طاهر بن حسين، و ديگران..
از اين گذشته، مأمون مى خواست پيشنهاد خلافت را زمينه ساز براى اجبار بر پذيرفتن ولايتعهدى بنمايد. چه همان گونه كه در فصل « شرايط بيعت » گفتيم چيزى كه هدفها و آرزوهاى وى را برمى آورد قبول وليعهدى از سوى امام بود نه خلافت.
پس به اين نتيجه مى رسيم كه مأمون هرگز در پيشنهاد مقام خلافت جدّى نبود ولى در پيشنهاد مقام وليعهدى چرا.
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️◈◆--💎--◆◈◆--💎--◽️
💠 السلام علیک یا امام الرئوف 💠
✨ﺍﻟﻠَّﻬُﻢَّ ﺻَﻞِّ ﻋَﻠَﻰ ﻋَﻠِﻲِّ ﺑْﻦِ ﻣُﻮﺳَﻰ ﺍﻟﺮِّﺿَﺎ ﺍﻟْﻤُﺮْﺗَﻀَﻰ ﺍﻟْﺈِﻣَﺎﻡِ ﺍﻟﺘَّﻘِﻲِّ ﺍﻟﻨَّﻘِﻲِّ ﻭَ ﺣُﺠَّﺘِﻚَ ﻋَﻠَﻰ ﻣَﻦْ ﻓَﻮْﻕَ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽِ ﻭَ ﻣَﻦْ ﺗَﺤْﺖَ ﺍﻟﺜَّﺮَﻯ ﺍﻟﺼِّﺪِّﻳﻖِ ﺍﻟﺸَّﻬِﻴﺪِ ﺻَﻠَﺎﺓً ﻛَﺜِﻴﺮَﺓً ﺗَﺎﻣَّﺔً ﺯَﺍﻛِﻴَﺔً ﻣُﺘَﻮَﺍﺻِﻠَﺔً ﻣُﺘَﻮَﺍﺗِﺮَﺓً ﻣُﺘَﺮَﺍﺩِﻓَﺔً ﻛَﺄَﻓْﻀَﻞِ ﻣَﺎ ﺻَﻠَّﻴْﺖَ ﻋَﻠَﻰ ﺃَﺣَﺪٍ ﻣِﻦْ ﺃَﻭْﻟِﻴَﺎﺋِﻚَ✨
◾️◈◆--💎--◆◈◆--💎--◽️
🌾 ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج🌾
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 می خواستم بدونم در مورد سرنوشت یمانی روایتی وجود داره؟ اینکه میگن یمانی از ف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
اقدامات امام زمان برای ایمان آوردن پیروان ادیان دیگر مثلا برای مسیحیان فرود آمدن حضرت عیسی یا برای یهودیان بیرون آوردن الواح تورات و انجیل است برای کسانی مثل هندوها چگونه است؟ آیا حضرت فتوحات بدون جنگ و خونریزی هم دارد؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
🔸قطعا امام عصر (عج) جنگ خواهد داشت، هیچ شکی در آن نیست و جنگ هست. اما حالا اینکه جنگ دقیقا با چه افرادی هست و اینها.. عرض کردیم دشمنان لجوج.
دشمنان لجوج به چه کسانی می گویند؟ به آنهایی می گویند هر چه قدر حق و حقیقت و.. بر آنها عرضه بشود باز هم به هیچ عنوان قبول نمی کنند.❌ فرقی نمی کند صهیونیست باشد یا هندو باشد یا بودا.. حق عرضه شده قبول نمیکند.
🔸البته باز هم اینها به دو گروه می شوند؛
👈🏻عده ای قبول نمی کنند سر جنگ هم ندارند،
👈🏻اما عده ای سر جنگ دارند.
جنگ با این دسته دوم است که سر جنگ دارند.
حالا اینکه امام با آنها چکار می کند.. از جزئیات خاص ظهور است و نمی شود خیلی قطعی روی آن اظهار نظر دقیقی کرد.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
4_5927246136258595604.pdf
224.5K
#متن_منبر_مجازی 9
💠 سلسله سخنرانی های #تربیت_مهدوی_با_مکتب_حسینی 9
🎬 جلسه 9️⃣
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📻📻📻 #کتاب_صوتی #دفاع_مقدس #شهدا #صوت 📚 #دختری_از_دورترین_نقطه_مرزی 3⃣ فصل سوم (۳) 📝 روایتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻📻📻
#کتاب_صوتی
#دفاع_مقدس
#شهدا #صوت
📚 #دختری_از_دورترین_نقطه_مرزی
4⃣ فصل چهارم (۴)
📝 روایتی از خاطرات بانوی امدادگر اقدس محمدزاده از دوران دفاع مقدس
✍ سارا رحیمی
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
🎥 معجزه #رساله_حقوق امام سجاد علیه السلام در دانشگاه #اکوادور؛ شهر #کیتو 🇪🇨😳
👈 #حجت_الاسلام_میرجلیلی از تجربه تبلیغی خود در #آمریکای_لاتین گفت که واکنش عجیب مجری برنامه را در پی داشت.
🔻پینوشت: ۱۴۰۰ ساله امام چهارم #شیعیان جهان حضرت علی بن الحسین السجاد #زین_العابدین علیهالسلام در خصوص #حقوق_بشر؛ #حقوق_حیوانات؛ #حقوق_گیاهان و... صحبت کرده اند و حال انکه دیگران به اسم #حقوق بشر بر عالم حکمرانی میکنند !!!
▪️چیزهایی که تا به حال نشنیدید، خاطراتی که حتی حس و حال مجری برنامه رو بهم ریخت🥺😰
💥ببینید و انتشار دهید
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
خدا کس بی کسان است. خدا پشتیبان بینوایان است. 🌸🌸🌸🌸🌸🌸 خدا کوهی به مویی میبخشد. خدای مهربان گناهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خدا گر ز رحمت ببند دری*ز رحمت گشاید در دیگری
خدا گر ز رحمت ببند دری
***
ز رحمت گشاید در دیگری [۱]
اگر خدای مهربان دری را به سوی آدمی ببندد به یقین درهای دیگر را از روی لطف و رحمتش به روی او باز میکند. اگر شخصی نابینا است به ظاهر دری به روی او بسته است ولکن خدای مهربان قوی ترین و تیز ترین حافظه و لطیف ترین قدرت لمس را به آنان عطا کرده است.
----------
[۱]: . سعدی.
https://eitaa.com/zandahlm1357
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام وقت بخیر
ببخشید قبلا چند قسمت از فرش ها هال و اتاق نجس بوده. دراون مدتی که نجس بوده از جارو برقی و جارو نپتون استفاده میکردم. میخواستم بدونم آیا جاروبرقی و جارو نپتون نجس است و باید هردو شسته بشه؟
چون بچم مدام به جارو دست میزنه.
قبلا هیچ دقتی به خیسی و خشکی نداشتم.
پاسخ👇
سلام علیکم
پاک است.
#احکام
#احکام_طهارت
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام ببخشید بنده بعد از هربار دستشویی رفتن، دستشویی رو میشورم.
عذرمیخوام در حین دستشویی کردن آب کر رو به خودم میگیرم اما آب هایی روی دست و پاهام میپاشه که باخودم میگم حتما نجسه و دوباره آب میریزم و میشویم.
بعد از هربار که بچه کوچیکمو میشورم و پوشکشو عوض میکنم، بعد از اتمام کارم جای دستشور دستشویی رو دوباره میشورم.
یا احساس میکنم آبی که کف دستشویی میریزه و روی من میپاشه نجسه.
لطفا توضیحاتی درباره سوالات بالا بفرمایید.
پاسخ👇
سلام علیکم
قاعده ای کلی درباره طهارت و نجاست وجود دارد و آن اینکه تا یقین به نجاست وجود ندارد، پاک است.
#احکام
#احکام_طهارت
#احکام_نجاست
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام و رحمةالله
آیا شنیدین صدای ضجه زن توسط مرد نامحرم حرام است؟
پاسخ👇
سلام علیکم
اگر مشخص باشد صدای چه کسی است؛ اشکال دارد.
#احکام
#احکام_بانوان
#محرم_نامحرم
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام
۴۰ کیلو برنج رو آبکش کردیم،یه دفعه دیدیم دوتا فضله موش توش هست،چیکار کنیم الان؟
پاسخ👇
سلام علیکم
اگر یقین دارید فضله موش است، نباید استفاده کرد.
#احکام
#احکام_خوراکی_ها
#احکام_نجاست
#فضله_موش
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام
۱. وام که اون مقدارش پرداخت شده
اگر همان مقدار پرداخت شده باقی نباشه وخرج شده باشه
خمس دارد یا خیر؟؟؟
۲. خوراکی های باقی مانده خانه تر مثل لبنیات و...یا خشک مثل برنج و... آیا خمس داره
۳. مواد بهداشتی و غیر خوراکی مثل مایع لباسشویی و...
که اضافه اومده مثل نصفش مانده
اینا خمس داره؟
پاسخ👇
سلام علیکم
۱. خمس ندارد.
۲و۳. خمس دارد.
#احکام
#احکام_خمس
#خمس_وام
#خمس_خوراکی_ها
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
به کوروش به آرش به جمشید قسم
به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم
ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت
گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت
بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد
چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد
صفحه
شاعران ایران زمین
.......:
@zandahlm1357
كمالالدین بافقی متخلص به وحشی از شعرای زبردست قرن دهم است. وی در اواسط نیمهٔ اول قرن دهم در بافق به دنیا آمد و تحصیلات مقدماتی خود را در زادگاهش طی کرد. او در مدت عمر مانند خواجهٔ شیراز از مسافرتهای دور و دراز احتراز میجست و جز به کاشان و عراق سفر نکرد. وحشی بافقی در حدود سال ۹۹۹ هجری قمری درگذشت. مزار وی در محلهٔ سر برج یزد در برابر مزار شاهزاده فاضل، برادر امام هشتم قرار دارد. آثار باقیماندهٔ وی عبارتند از دیوان اشعار، مثنوی خلد برین، مثنوی ناظر و منظور و مثنوی فرهاد و شیرین که این آخری به علت فوت وی ناتمام ماند و قرنها پس از او وصال شیرازی آن را به اتمام رساند.
آثار او در این مجموعه:
گزیدهٔ اشعار
خلد برین
ناظر و منظور
فرهاد و شیرین
https://eitaa.com/zandahlm1357
نه هر دل کاشف اسرار «اسرا» ست
نه هر کس محرم راز « فاوحا» ست
نه هر عقلی کند این راه را طی
نه هر دانش به این مقصد برد پی
نه هرکس در مقام «لی مع الله»
به خلوتخانهٔ وحدت برد راه
نه هر کو بر فراز منبر آید
«سلونی» گفتن از وی در خور آید
«سلونی » گفتن از ذاتیست در خور
که شهر علم احمد را بود در
چو گردد شه نهانی خلوت آرای
نه هرکس را در آن خلوت بود جای
چو صحبت با حبیب افتد نهانی
نه هرکس راست راز همزبانی
چو راه گنج خاصان را نمایند
نه بر هرکس که آید در گشایند
چو احمد را تجلی رهنمون شد
نه هر کس را بود روشن که چون شد
کس از یک نور باید با محمد
که روشن گرددش اسرار سرمد
بود نقش نبی نقش نگینش
سراید «لوکشف» نطق یقینش
جهان را طی کند چندی و چونی
کلاهش را طراز آید « سلونی »
به تاج «انما» گردد سرافراز
بدین افسر شود از جمله ممتاز
بر اورنگ خلافت جا دهندش
کنند از «انما» رایت بلندش
ملک بر خوان او باشد مگس ران
بود چرخش بجای سبزی خوان
جهان مهمانسرا، او میهمانش
طفیل آفرینش گرد خوانش
علی عالیالشان مقصد کل
به ذیلش جمله را دست توسل
جبین آرای شاهان خاک راهش
حریم قدس روز بارگاهش
ولایش « عروةالوثقی» جهان را
بدو نازش زمین و آسمان را
ز پیشانیش نور وادی طور
جبین و روی او « نور علی نور»
دو انگشتش در خیبر چنان کند
که پشت دست حیرت آسمان کند
سرانگشت ار سوی بالا فشاندی
حصار آسمان را در نشاندی
یقین او ز گرد ظن و شک پاک
گمانش برتر از اوهام و ادراک
رکاب دلدل او طوقی از نور
که گردن را بدان زیور دهد حور
دو نوک تیغ او پرکار داری
ز خطش دور ایمان را حصاری
دو لمعه نوک تیغ او ز یک نور
دوبینان را ازو چشم دوبین کور
شد آن تیغ دو سر کو داشت در مشت
برای چشم شرک و شک دو انگشت
سر تیغش به حفظ گنج اسلام
دهانی اژدهایی لشکر آشام
چو لای نفی نوک ذوالفقارش
به گیتی نفی کفر و شرک کارش
سر شمشیر او در صفدری داد
زلای «لافتی الاعلی » یاد
کلامش نایب وحی الاهی
گواه این سخن مه تا به ماهی
لغت فهم زبان هر سخن سنج
طلسم آرای راز نقد هر گنج
وجودش زاولین دم تا به آخر
مبرا از کبایر و ز صغایر
تعالی اله زهی ذات مطهر
که آمد نفس او نفس پیمبر
دو نهر فیض از یک قلزم جود
دو شاخ رحمت از یک اصل موجود
به عینه همچو یک نور و دو دیده
که آن را چشم کوته بین دو دیده
دویی در اسم اما یک مسما
دوبین عاری ز فکر آن معما
پس این شاهد که بودند از دویی دور
که احمد خواند با خویشش ز یک نور
گر این یک نور بر رخ پرده بستی
جهان جاوید در ظلمت نشستی
نخستین نخل باغ ذوالجلالی
بدو خرم ریاض لایزالی
ز اصل و فرع او عالم پدیدار
یکی گل شد یکی برگ و یکی بار
ورای آفرینش مایهٔ او
نموده هر چه جزوی سایهٔ او
کمال عقل تا اینجا برد پی
سخن کاینجا رسانیدم کنم طی
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه امر به معروف و نهی از منکر
.......:
@zandahlm1357