eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
جنبش سرخ جامگان گرگان در سال ۱۶۲ هجرى، گروهى از سرخ جامگان گرگان، به رهبرى فردى به نام عبدالقهّار در طبرستان شوريدند و در ميان مردم منطقه، كشتارى گسترده به راه انداختند. عمرو بن علاء به جنگ آنان شتافت و با به قتل رساندن سركرده ايشان، شورش را فرونشاند. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنران :حجت الاسلام استاد رافت حضرت امام رضا(ع)به خانمی که نخواست به زیارت امام بیاید...
نکته👇👇 رابطه جسم و روح ✅✅ مثلا تلویزیون فقط یک ابزاری است که با آن شبکه ها را پخش میکند نه اینکه خود تلویزیون مستقلا برنامه پخش بکند بلکه هر چه از صدا و سیما صادر بشود تلویزیون نشان میدهد 👆👈 اینکه گیرنده تلویزیون دچار اختلال شده و هر میزان بیشتر دچار اختلال و صدمه شده باشد ارتباط ضعیف تر می شود و تصویر تلوزیون از دقت و شفافیت می افتد. 👌👌رابطه جسم و روح هم همین طور است روح مثل همان برنامه است که هر چه به جسم بگوید جسم هم محکوم به اجراست و اگر خللی به قسمتی از جسم وارد بشود دیگر بخشی از ابزار روح از بین میرود نه اینکه روح هم از بین برود مثلا اگر دست قطع بشود دیگه روح نمیتواند فعلا از ابزار دست استفاده بکند ولی اگر از طریق عمل پزشکی بتواند دستی را پیوند بزند دوباره ابزار روح فراهم میشود (اگر با قطع شدن دست روح آن قسمت روح هم از بین میرفت با برگشت دست هم امکان نداشت روح برگردد) لذا میگویند ✅ لذا علماء میفرمایند: 《مَن فَقد حِسا فَقد فَقد عِلما》 هرکسی بخشی از حس را از دست بدهد به همان اندازه بخشی از علم و ادراک را از دست میدهد مثلا اگر حس دیدن (چشم)را از دست بدهد(مثلا کور بشود) حس بینایی را از دست خواهد داد جواب ششم جواب درون دینی 👇👇 قرآن میفرماید وَتَشْهَدُ أَرْجُلُهُم بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ میفرماید تَشهَدُ یعنی چه؟ یعنی دست و پا هم این عمل را انجام ندادند😳 بلکه اینها هم ابزار بودند لذا نمیکنند بلکه میدهند. الله اکبر👈👈👌👌فرق شهادت دادن با اقرار در دادگاه 👇👇 👌👌👌👌👌👌👌👌کسی که جرم را کرده باشه در دادگاه ازش اقرار میگیرند و کسی که جرم یا قتل را دیده به عنوان شاهد در دادگاه حاضر میشود 👇👇 خداوند میفرماید دست و پا را به عنوان در دادگاه الهی می آوریم چون آنها گناه نکردند بلکه ابزار بودند آن کسی که گناه را انجام داده روح است 👈آیا شما تا الان اگر کسی خدایی نکرده با چاقو به یکی از اقوامتون آسیب زده باشد چاقو را توبیخ میکنید؟؟خیر چون چاقو وسیله ای است در دست صاحبش هر طوری که صاحبش بگویید عمل میکند چاقو هیچ اختیاری از خودش نداره همینطور بدن هم در اختیار روح است و بدن هیچ اختیاری از خودش ندارد و ففط یک ابزار است هرطوری که روح بگوید عمل میکند 👌 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: سهم غریم محمّد بن یوسف می‌گوید: هنگامی که از بغداد به مرو باز گشتم، مردی که او را محمّد بن حصین کاتب می‌گفتند و اموالی برای امام زمان علیه السلام جمع آوری کرده بود از من درباره حضرت سئوالاتی نمود، من نیز آنچه از دلایل مشاهده کرده بودم به او گفتم. او گفت: من مقداری سهم امام جمع آوری نموده ام، چه کنم؟ گفتم: بفرست برای حاجز که وکیل امام زمان علیه السلام در بغداد است. گفت: بالاتر از حاجز کسی نیست. گفتم: آری! شیخ ابوالقاسم حسین بن روح نوبختی. گفت: اگر خداوند از من در این مورد بازخواست کند می‌گویم: این دستور را تو به من دادی. گفتم: آری! از من جدا شد و رفت، بعد از چند سال، دوباره محمّد بن حصین را دیدم، گفت: من همانم که تو مرا راهنمایی نمودی، به عراق رفتم و سهم امام را با خود بردم دویست دینار به «عابدین یعلی فارسی» و «احمد بن علی کلثومی» تحویل داده و به امام زمان علیه السلام نامه ای نوشته و التماس دُعا کردم. پاسخ فرمود: هزار دینار به من بدهکار است و دویست دینار فرستاده است. من در باقی آن شک داشتم و الباقی نزدم بود و همان طور بود که امام علیه السلام فرمودند. همچنین در نامه ذکر شده بود: اگر خواستی وجه کسی را بپردازی، باید به ابوالحسن اسدی در «ری» مراجعه کنی. دو روز یا سه روز بعد خبر مرگ حاجز به من رسید. هنگامی که خبر فوت حاجز را به محمّد بن حصین دادم اندوهگین شد. گفتم: ناراحت مشو، امام زمان علیه السلام در نامه، علاوه بر این که به تو گفته بودند هزار دینار بدهکاری، امر فرموده بودند که به اسدی مراجعه کنی، به این صورت - به طور کنایه - مرگ حاجز را نیز اعلام فرموده بودند. [۱] ---------- [۱]: ۲۶. خرایج، ج ۲، ص ۶۹۵ و ۶۹۶، فی أعلام الامام صاحب الزمان علیه السلام؛ بحار الانوار، ج ۵۱، ص ۲۹۴. https://eitaa.com/zandahlm1357
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هميشه همينطور نمي ماند يك روز كه تصورش را نمي كني جايي كه در خواب هم نديده اي لحظه اي كه به هيچ چيز فكر نمي كني و تازه رها شده اي از بند آرزو از جانب پروردگار دريافت خواهي كرد چيزي فراتر از آنچه در طلبش بودي چيزي ارزشمند تر و دلپذير تر! مطمئن باش در چنين روزي خوشحالتر خواهي بود...😍 👤دکتر الهی قمشه ای
هم خدا را می‌خواهد هم خرما را! در مورد کسانی که دو سود و منفعت یا دو چیز را باهم می‌خواهند که داشتن هر دوی آن‌ها امکان پذیر نیست و باید فقط یکی را انتخاب کنند. امام صادق (علیه السلام): مَا جَعَلَ اللهُ لِرَجُلٍ مِنْ قَلْبَیْنِ فِی جَوْفِهِ یُحِبُّ بِهَذَا قَوْماً وَ یُحِبُّ بِهَذَا أَعْدَائَهُمْ؛ خداوند برای آدمی دو قلب قرار نداده است تا با یکی دوست بدارد و با دیگری دشمن بدارد. [۱] در زمان جاهلیت، مردم نادان و غافل تکه ای از چوپ یا سنگ را خدای خود قرار می‌دادند و از آن حاجت می‌خواستند. روزی یکی از افراد نادان از درخت خرما برای خودش خدایی درست کرده بود و آن را عبادت می‌کرد. مدتی گذشت و از شدت گرسنگی می‌خواست بت را که ازخرما ساخته بود بخورد ولی می‌ترسید به نفرین خدای خود (بت) گرفتار شود. تازه اگر خدای خود را می‌خورد با درد بی خدایی چگونه می‌تواندکنار بیاید. این بود که بر سر دو راهی قرار داشت. هم خدا را می‌خواست و هم خرما را. [۲] ---------- [۱]: . تقسیر نورالثقلین، ج ۴، ص۲۳۵. [۲]: . مثل‌ها و متل ها، ص ۲۷۵. https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇 .......: @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
4_5774021773519491736.mp3
6.85M
"رویکرد هوش متعادل" «ارتباط با کودک ۲٨۰» محمود سلطانی - محور
4_5775889384213591431.mp3
5.69M
"رویکرد هوش متعادل" «ارتباط با کودک ۲٨۱» محمود سلطانی - محور
سؤال: اگر در منزل در عوض کاری که بچه ها انجام می دهند، به آن ها پول بدهیم عادت به این کار نمی کنند و برای هرکاری پول از ما بخوان؟ پاسخ : من ابتدا مشارکت را توضیح دادم و گفتم که یک سری کارها در خانه را باید بچه ها به عنوان مشارکت انجام بدهند و قرار نیست که دیگه ریز به ریز کارهای خانه را پولی کنیم این دیگه معامله گری می شود. ما کار مشترک انجام می دهیم مثل غذا خوردن و چیدن و بردن وسایل آن؛ سهم مادر و سهم پدر و سهم کودک در انجام آن مشخص می شود. یا مثلاً بچه مهد می رود یا مدرسه می رود و درس می خواند این ها همه شغل و وظیفه ی او حساب می شود. اما یک جاهایی بعضی کارها اضافه است. این دو باید از هم تفکیک شوند و اول مشارکت انجام شود بعد کارهای اضافه. مثل، می خواهیم دیوارها را تمیز کنیم، پسر بزرگ هم در منزل داریم، کارگر پانزده هزار تومان می گیرد مثلاً ما می گیم من بیست هزار تومان به تو پسرم میدم اما باید تمیز بشوری! بشوره تمیز کنه پولش را بگیره چه اشکالی داره؟! حتی چه خوبه که بچه ها برن و کوچه را تمیز کنند و کمک رفتگر کنند. یا کفش های همه ی اعضاء خانه را واکس بزند و در مقابلش دستمزد بگیرد. حالا ممکنه که به خاطر دستمزد بیان هی تند تند واکس بزنند حواستون باشه مثلاً فقط هفته ای یک بار دستمزد داره. بازی های زندگی را دقت کنید که درست انجام بدهید و درست هدایت کنید روح کلام و مطلب را دریافت کنید، با کتاب و جزوه بچه بزرگ نکنید. مسئله ی مهم این است که بچه ها تلاش برای پول درآوردن را یاد بگیرند. من در این جا کلیات را مطرح کردم. هر خانواده ای باید با باورها و ارزش های خودش عمل کند. روح کلام من این است که بچه ها را برای تلاش تربیت کنید نه برای آماده خواهی. بچه ها باید بدانند که باید تلاش کنند. یکی از مسائلی که در جامعه ی ما ندیده گرفته شده، تلاش است. تلاش فکری، جسمی، ذهنی و غیره. بیگاری در فرهنگ ما کلمه ی بدی است ولی باور کنید که چیز خوبی است. بچه ها خصوصاً کوچکترها عاشق بیگاری هستند، بیگاری یعنی کار بدون دستمزد، کار مجانی، بچه ها عاشق بیگاری هستند به خصوص تا زمانی که خیلی کوچک هستند. اما والدین به خاطر نظم و نظافت و میندازه و میشکنه و مخصوصاً به خاطر عجول بودن مانع کار بچه ها می شوند. ما می خواهیم که زود و تند و سریع همه چیز را ببندیم و درست کنیم. اجازه بدهید بچه ها کار کنند، می دونم خراب می کنند، می شگنند و گند می زنند ولی رشد می کنند. خوب تا این جا در زمینه ی تولید صحبت کردیم، در بخش بعد در زمینه ی مصرف و تفکر مصرف صحبت خواهیم کرد. {قسمت24} [مباحث کودک متعادل ]
.......: درباره کودک و تولید صحبت کردیم اکنون بحث در مصرف است. مصرف در زمینه ی اقتصاد و مادیت یعنی دریافت نیازهای زیستی. دریافت نیازهای زیستی بسیار مهم هستند. ما اولین جلسات کودک متعادل را راجع به جسم و نیازهای آن صحبت کردیم. اصولاً مسئله ی نیاز، در رشد حرف اول را می زند و ما معتقدیم که اگر کودک به نیازهایش نرسد و به آن ها پاسخ داده نشود دچار خشونت شده است. و در کل تعریف خشونت یعنی مانع شدن از رسیدن کودک به نیازهایی که برای رشدش لازم است.  مصرف بسیار مهم است و پایه و اساس تمام ابعاد رشد است. یعنی اگر کسی خوب غذا نخورد و لباس و سرپناه نداشته باشد، بقیه ابعادش هم رشد نمی کند. در هرم نظریه ی مزلو اولین مرحله، نیازهای زیستی است یعنی مصرف. مصرف مهم است چون ما مجبوریم مصرف کنیم و حق انتخاب نداریم و در این حیطه ما با حیوان و گیاه یکی هستیم و باید مصرف کنیم.  چگونه مصرف کردن ارزش است چون در آن حق انتخاب داریم. حیوانات در مصرف انتخاب نمی کنند و هرچیزی گیرشان بیاید می خورند. یک گل ارکیده ی زیبا را به بز نشان بدهید سریع می خوردش و یا حیوانات گوشت خوار همدیگر را می خورند و اصلاً هم عذاب وجدان نمی گیرند و دچار مشکل هم نمی شوند ولی به اندازه ی نیازشان می خورند. انسان چگونه مصرف کردنش ارزش است چون هرجا که ارزش مطرح است پای حق انتخاب وسط می آید.(درباره ارزش، اهمیت، اصل واصول قبلا بحث شده است) (ادامه دارد...)  {قسمت25} [مباحث کودک متعادل ] https://eitaa.com/zandahlm1357