👇آیه 94 اَعراف
☄ #تلخىها و #ناملايمات، به عنوان يك #سنّت_الهى براى همهى #اقوام وجود دارد.
☄ #سختىها و #مشكلات، #عامل_سازندگى، #غفلتزدايى و #توجّه_به_خداوند است.
☄ #ناگوارىها هميشه #قهر_الهى نيست، گاهى #لطفى است كه به شكل #بلا جلوه مىكند.
«لَعَلَّهُمْ يَضَّرَّعُونَ»
🌙 (همانگونه كه گداختن آهن در كوره آتش، سبب #نرم_شدن و #شكلپذيرى آن است، حوادث و شدايد نيز #انسانها را #نرم و به #حالت_تضرّع و #نيازخواهى وامىدارد.)
#درسهای_قرآنی صفحه162
➖➖➖
🔸استاد قرائتی
7.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تلاوت جدید الانتشار از استاد مرحوم شیخ مصطفی محمد مرسی ابراهیم اسماعیل سوره مبارکه زمر و نصر
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
14.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای عهد تصویری
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: درود من بر قبر نفس زكيه در بغداد، كه رحمت خدا او را در غرفه هاى بهشت فرا گرفته است. درود م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
رابطه قيام عبّاسى با اهل بيت
مقدمه
ارتباط قيام عباسيان با تبليغ به نفع اهل بيت در سه يا چهار مرحله كه مقتضاى شرايط آن روزها بود، صورت پذيرفت. هر چند اين مراحل در بسيارى از موارد چنان با هم درمى آميخت كه قابل بازشناسى نبود، ولى همه تابع شرايط مكانى، زمانى و اجتماعيى بود كه سخت دستخوش دگرگونى مى بود.
مراحل مزبور بدين قرارند:
مرحله نخست: دعوت عباسيان در آغاز كار به نفع « علويان »
مرحله دوم: فراخوانى عباسيان به سوى « اهلبيت » و « عترت »
مرحله سوم: دعوت به جلب « رضا و خشنودى آل محمّد ».
مرحله چهارم: دعوى ميراث خلافت براى خويشتن در عين آن كه رابطه انقلاب خود را با اهلبيت نگاه مى داشتند، يعنى مى گفتند: ما به خونخواهى علويان قيام كرده ايم و عليه ظلمى كه
بر فرازمان سايه گسترده، نبرد مى كنيم.
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......:
پناه بي پناهان
ابو منصور بن عبدالرزاق گفت:
من در زمان اوان جواني خيلي تعصب و دشمني داشتم به كساني كه به زيارت قبر حضرت رضا (ع) ميرفتند و به همين خاطر با خودم عهد بستم كه زوّار حضرت رضا (ع) را اذيت كنم و بر همين اثاث سر راه زوّار ميرفتم و متعرض آنها ميشدم و
پول و اسباب آنها را ميگرفتم و آنها را برهنه ميكردم.
روزي بعنوان شكار بيرون آمده بودم ناگاه آهوئي از دور بنظرم آمد تازي خود را براي صيد آهو فرستادم تازي آن آهو را تعقيب كرد.
آهو متوجه تازي و من گرديد و پناهنده شده به ديواري كه دور قبر حضرت رضا (ع) بود (فَوَقَفَ الْغَزالُ وَ وَقَفَ الْفهدُ) ديدم آهو كنار ديوار ايستاده و تازي نيز در برابر او ايستاده است و ابداً براي صيد آهو پيش نمي رود. من هر كوششي كردم كه تازي جهت صيد نزديك آهو شود و خود را به او برساند نشد و قدم از قدم برنمي داشت لكن هر وقت آهو از جاي خود كه كنار ديوار بود دور ميشد تازي بسوي او ميرفت.
آهو تا متوجه تازي ميشد كه دنبال اوست باز خود را به ديوار ميرساند و تازي برمي گشت بلاخره آهو از سوراخي كه به حياط و ديوار مشهد شريف بود داخل شد. من هم به حياط مشهد يعني چهار ديوار دور قبر مطهر است داخل شدم و آنجا ابو نصر مقري را ملاقات كردم از او سراغ آهو را گرفتم و گفتم آهوئي را كه آلان به اينجا آمد چه شد؟! گفت من آهوئي نديدم. دنبال آهو رفتم و به سوراخي كه آهو از آن داخل شده بود رفتم اثر جاي پاي آهو و فضولات او شدم ولي آهو را نديدم. فهميدم كه آهو در اينجا هست ولي از نظر من غائب ميشود زيرا آن ديوار سوراخي جز آنكه من وارد شدم نبود اين حتماً سري دارد و اين امام بر حق است. برگشتم.
پس از اين قضيه با
خداي خود عهد و نذر بستم از اين تاريخ به بعد متعرض زوّار قبر شريف نشوم بلكه به آنها خوبي و احسان كنم. و بعد از اين قصه، هر وقت امر مهمي براي من پيش ميآمد به صاحب اين مشهد شريف پناه ميبردم و به زيارت آن بزرگوار ميرفتم حاجت خود را در خواست ميكردم خداي متعال بخاطر آقا امام رضا (ع) حاجت مرا برآورده مينمود از خداوند متعال پسري خواستم و حق تعالي مرا روزي داد لكن چون به حد بلوغ رسيد كشته شد باز رفتم نزد قبر مطهر و از پروردگار يك پسر ديگر طلبيدم دوباره پسري به من روزي فرموده (وَلَمْ اَسْئَلُ اللّهَ هُناكَ حاجَةً اِلاّقَض اها لي فَهذا ما ظَهَرَ لي بِبَرَكَةِ هذَا الْمَشْهَدِ الشَّريفِ عَلي ساكِنِها السَّلامُ)
تا كنون نشده كه من حاجتي را از پروردگار عزت در خواست كرده باشم مگر اينكه خداي تعالي به بركت صاحب مشهد شريف و قبر مطهر به من مرحمت فرموده. [۵۳].
اين بارگاه رضاست يا طور كليم
اين وادي قدس است و يا عرش عظيم
هذا حَرَمُ اْلاِلِه فَاْخلَعْ نَعْليكَ
با حال خضوع باش و با قلب سليم
اِمامٌ يَلُوُذُ السّائِلُوْنَ بِبابِه
حَوائجُهُمْ تُقْضي وَ ما خابَ سائِلُهُ
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 چرا دوران قبل از امام زمان باید کلی کشتار و جنگ و خونریزی بشه بین مسلمانان و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا