هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تا چه حدّ دعوت عباسيان پنهانى صورت مى گرفت؟ ظاهراً يكى از شيفتگان شعارهاى مزبور شخص « عبداللَّه بن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(۱۷) و نيز در مجلسى كه به بيعت با محمد انجاميد گفته بود: « مردم از همه بيشتر به اين جوان تمايل دارند و از همه سريعتر دعوتش را مى پذيرند. ». و باز از امورى كه ثابت مى كند كه عباسيان تا چه حد دعوت خود را پنهان مى داشتند اين كه ابراهيم امام با شادى مژده اخذ بيعت رابراى خويشتن در خراسان مى داد، در حالى كه خودش در مجلسى حضور يافته بود كه داشتند براى محمد بن عبداللَّه بن حسن تجديد بيعت مى كردند.
بنابراين، چنين نتيجه مى گيريم كه عباسيان چهره خويش را پيوسته در نقاب علويان مى پوشاندند، آنان را فريب مى دادند و معتقد بودند كه اگر در فعاليتهاى زيرزمينى خويش پيروز شوند بيعتشان با علويان و تبليغاتشان به نفع ايشان زيانى به حال خودشان نخواهد داشت. و اگر هم شكست بخورند باز مواضع نفوذ و قدرتى در حكومت پسرعموهاى خويش اشغال خواهند كرد.
اين بود خلاصه آنچه كه مى توان درباره دعوت عباسيان بازگو كرد. اكنون لازم است اندكى بيشتر به شرح مراحلى كه برشمرديم بپردازيم، بويژه آن قسمت را بيشتر توضيح دهيم كه اين دعوت مربوط به اهلبيت و علويان مى شد تا ببينيم اينان خود تا چه حد
به اين همبستگى اعتماد مى داشتند.
رابط انقلاب با اهل بيت ضرورى مى نمود.
عباسيان ناگزير بودند كه ميان انقلاب خود و اهل بيت خطّ رابطى ترسيم كنند، به چند دليل:
نخست: آن كه بدين وسيله توجه فرمانروايان را از خويشتن به جاى ديگر منصرف مى ساختند.
دوم: آن كه مردم بيشتر به آنان اعتماد مى كردند و از پشتيانى شان برخوردار مى گرديدند.
سوم: آن كه دعوت خود را بدين وسيله از ابتذال و برانگيختن شگفتى مردم مى رهانيدند. چه اينان در سرزمينهاى اسلامى، آنچنان از شهرت كافى برخوردار نبودند و مردم نيز براى هيچ يك از آنان، برخلاف علويان، حقّ دعوت و حكومت را نمى شناختند. از اين رو با وجود علويان، دعوت عباسيان اگر به سود خودشان آغاز مى شد امرى فريب آميز و باورنكردنى مى نمود.
چهارم: آن كه مى خواستند اعتماد علويان را نيز به خود جلب كنند و اين از همه برايشان مهمتر بود. چه مى خواستند بدين وسيله رقيبى در ميدان تبليغ و دعوت نداشته باشند و نمايش اين كه دارند به نفع علويان تبليغ مى كنند خود آنان را از تحرّك بازدارند.
لذا مى بينيم كه « ابوسلمه خلال » در مقام عذرخواهى از « ابوالعباس سفّاح » كه چرا به امام صادق عليه السلام نامه نوشته و تبليغ را به نام او و براى بيعت با وى انجام داده، چنين اظهار مى دارد: « مى خواستم تا بدين وسيله كار خودمان استوارى يابد ».
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
آیا معجزه، ویژه پیامبران بوده است؟
«معجزه» به معنای «انجام کار خارق العاده برای اثبات نبوّت»، ویژه پیامبران بوده است، امّا در قرآن کریم، نام کسانی را میتوان دید که پیامبر نبوده اند ولی کارهایی خارق العاده از آنان سر زده است که انسانهای معمولی تاب و توان انجام
آن را ندارند.
کارهای شگفت و خارق العاده ای که از سوی جز پیامبران انجام میگیرد «کرامت» نامیده میشود.
به سخنی دیگر، «معجزه» و «کرامت» هر دو به کارهای شگفت و خارج از توان بشر معمولی، گفته میشود با این فرق که: معجزه، کارهای خارق العاده انبیاست که بر آنند با آن، درستی ادّعای رسالت خود را اثبات کنند، ولی کرامت، کارهای خارق العاده انسانهای بزرگ و بندگان محبوب خداست
که ادّعای پیامبری ندارند، بلکه به پیامبران الهی باور دارند و از آن رو که در راه بندگی خدا به جایگاه و پایگاه ویژه ای دست یافته اند، خداوند به آنان توان، دانش و ویژگیهایی را ارزانی داشته است تا بدین وسیله ایشان را بر دیگران برتری بخشد.
در قرآن کریم، کرامتهایی برای جز پیامبران بازگو شده است که برای نمونه به یک مورد از آن اشاره مینماییم.
در سوره نمل، آیه ۴۰، خداوند متعال فرموده است که چون سلیمان، ملکه
سرزمین سبأ [۱] را به سوی خود فرا خواند، برای نشان دادن قدرت خود به وی آهنگ آن کرد تا تخت فرمانروایی او را به سرعت و به گونه ای شگفت، پیش از آن که وی نزد او آید، حاضر سازد.
از این رو، سلیمان به اطرافیانش گفت: آیا کسی توان چنین کاری را دارد؟ یکی از کسانی که بهره ای از دانش کتاب
----------
[۱]: سبأ، سرزمینی است از سرزمینهای شهر «مأرب» در یمن. معجم البلدان، ۳ / ۱۸۱.
(علم الکتاب [۱] ) را داشت، پاسخ داد: من در چشم بر هم زدنی، میتوانم آن تخت را از سرزمین دور به این جا بیاورم. پس سلیمان چون نگریست، تخت را بی درنگ، در برابر خود یافت.
در حدیثی آمده است:
«ابوسعید خدری» از حضرت رسول صلی الله علیه و آله پرسید: آن که بهره ای از دانش کتاب را داشت و توانست چنین کار شگفتی را انجام دهد، چه کسی بود؟
پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: وی وصیّ سلیمان بود.
----------
[۱]: مراد از «علم کتاب» آگاهی بر کتب آسمانی است؛ آگاهی عمیقی که به انسان امکان میدهد دست به چنین کار خارق عادتی بزند. و بعضی احتمال داده اند منظور لوح محفوظ باشد، همان لوح علم خداوند که این مرد به گوشه ای از آن علم آگاهی داشت، و به همین دلیل توانست تخت «ملکه سبا» را در یک چشم بر هم زدن نزد سلیمان حاضر کند. تفسیر نمونه ۱۵ / ۴۶۹.
#ارمغان ملکوت
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥موضوع: معنی روایت «علی العرب شدید» .. #استاد_طبسی #گامی_به_سوی_ظهور 🔶🔹🔶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
استاد امام زمان دقیقا کجا غائب شدن؟ داخل جمکران؟ صحنی که میگن ایشون اونجا غائب شدن صحت داره؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
❌به هیچ عنوان، کی گفته امام زمان از جمکران غایب شده؟ در سرداب سامرا هم غایب نشده ایشان.
👈🏻آن چیزی که غایب شده ایشان نماز را وقتی بر سر جنازه پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری (ع) خواند وارد خانه شد و از آنجا به بعد کسی ایشان را ندید. البته کسی ندید منظور عمومی منظور است.... ملاقات ها و آنها بحثش به کنار. منظور اینکه از آن لحظه ای که رفت در خانه از لحاظ دیدار عمومی دیگر غایب شد. حالا کسی دیگر نمی داند در اتاق بود، در کجا بود.. اینها را کسی دیگر نمی تواند اظهار نظر قطعی بکند. در جمکران که اصلا نبود.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چگونه شیطان بعد از ظهور از بین می رود؟
#استاد_طبسی
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357