eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
، یک پند فَلَا تُطِعِ الْمُكَذِّبِينَ وَدُّوا لَوْ تُدْهِنُ فَيُدْهِنُون ﺍﺯ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ [ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﻧﺒﻮّﺕ ] ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻣﺒﺮ. ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻧﺮﻣﻰ ﻛﻨﻲ ﺗﺎ ﻧﺮﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ. (قلم/٨و٩) 🔹🔸🔹 ❗️اهل مدارا باش، اهل مداهنه نه! مدارا یعنی طوری با مردم نرمی و ملاطفت کنی که به دینت ضربه‌ای نخورد، بلکه مردم را به رعایت دین علاقه‌مند کند. مداهنه یعنی نرمی و ملاطفتت به سازشکاری و وادادگی کشیده شود... تا نگاه کنی ببینی دینت از دست رفته!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تصویری 👆 ✳️فرازی بسیار زیبا وحزین از استاد محمود البناء 📖تلاوت سوره:زمر
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
(۱۷) و نيز در مجلسى كه به بيعت با محمد انجاميد گفته بود: « مردم از همه بيشتر به اين جوان تمايل دارند و از همه سريعتر دعوتش را مى پذيرند. ». و باز از امورى كه ثابت مى كند كه عباسيان تا چه حد دعوت خود را پنهان مى داشتند اين كه ابراهيم امام با شادى مژده اخذ بيعت رابراى خويشتن در خراسان مى داد، در حالى كه خودش در مجلسى حضور يافته بود كه داشتند براى محمد بن عبداللَّه بن حسن تجديد بيعت مى كردند. بنابراين، چنين نتيجه مى گيريم كه عباسيان چهره خويش را پيوسته در نقاب علويان مى پوشاندند، آنان را فريب مى دادند و معتقد بودند كه اگر در فعاليتهاى زيرزمينى خويش پيروز شوند بيعتشان با علويان و تبليغاتشان به نفع ايشان زيانى به حال خودشان نخواهد داشت. و اگر هم شكست بخورند باز مواضع نفوذ و قدرتى در حكومت پسرعموهاى خويش اشغال خواهند كرد. اين بود خلاصه آنچه كه مى توان درباره دعوت عباسيان بازگو كرد. اكنون لازم است اندكى بيشتر به شرح مراحلى كه برشمرديم بپردازيم، بويژه آن قسمت را بيشتر توضيح دهيم كه اين دعوت مربوط به اهلبيت و علويان مى شد تا ببينيم اينان خود تا چه حد به اين همبستگى اعتماد مى داشتند. رابط انقلاب با اهل بيت ضرورى مى نمود. عباسيان ناگزير بودند كه ميان انقلاب خود و اهل بيت خطّ رابطى ترسيم كنند، به چند دليل: نخست: آن كه بدين وسيله توجه فرمانروايان را از خويشتن به جاى ديگر منصرف مى ساختند. دوم: آن كه مردم بيشتر به آنان اعتماد مى كردند و از پشتيانى شان برخوردار مى گرديدند. سوم: آن كه دعوت خود را بدين وسيله از ابتذال و برانگيختن شگفتى مردم مى رهانيدند. چه اينان در سرزمينهاى اسلامى، آنچنان از شهرت كافى برخوردار نبودند و مردم نيز براى هيچ يك از آنان، برخلاف علويان، حقّ دعوت و حكومت را نمى شناختند. از اين رو با وجود علويان، دعوت عباسيان اگر به سود خودشان آغاز مى شد امرى فريب آميز و باورنكردنى مى نمود. چهارم: آن كه مى خواستند اعتماد علويان را نيز به خود جلب كنند و اين از همه برايشان مهمتر بود. چه مى خواستند بدين وسيله رقيبى در ميدان تبليغ و دعوت نداشته باشند و نمايش اين كه دارند به نفع علويان تبليغ مى كنند خود آنان را از تحرّك بازدارند. لذا مى بينيم كه « ابوسلمه خلال » در مقام عذرخواهى از « ابوالعباس سفّاح » كه چرا به امام صادق عليه السلام نامه نوشته و تبليغ را به نام او و براى بيعت با وى انجام داده، چنين اظهار مى دارد: « مى خواستم تا بدين وسيله كار خودمان استوارى يابد ». امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: آیا معجزه، ویژه پیامبران بوده است؟ «معجزه» به معنای «انجام کار خارق العاده برای اثبات نبوّت»، ویژه پیامبران بوده است، امّا در قرآن کریم، نام کسانی را می‌توان دید که پیامبر نبوده اند ولی کارهایی خارق العاده از آنان سر زده است که انسانهای معمولی تاب و توان انجام آن را ندارند. کارهای شگفت و خارق العاده ای که از سوی جز پیامبران انجام می‌گیرد «کرامت» نامیده می‌شود. به سخنی دیگر، «معجزه» و «کرامت» هر دو به کارهای شگفت و خارج از توان بشر معمولی، گفته می‌شود با این فرق که: معجزه، کارهای خارق العاده انبیاست که بر آنند با آن، درستی ادّعای رسالت خود را اثبات کنند، ولی کرامت، کارهای خارق العاده انسانهای بزرگ و بندگان محبوب خداست که ادّعای پیامبری ندارند، بلکه به پیامبران الهی باور دارند و از آن رو که در راه بندگی خدا به جایگاه و پایگاه ویژه ای دست یافته اند، خداوند به آنان توان، دانش و ویژگیهایی را ارزانی داشته است تا بدین وسیله ایشان را بر دیگران برتری بخشد. در قرآن کریم، کرامتهایی برای جز پیامبران بازگو شده است که برای نمونه به یک مورد از آن اشاره می‌نماییم. در سوره نمل، آیه ۴۰، خداوند متعال فرموده است که چون سلیمان، ملکه سرزمین سبأ [۱] را به سوی خود فرا خواند، برای نشان دادن قدرت خود به وی آهنگ آن کرد تا تخت فرمانروایی او را به سرعت و به گونه ای شگفت، پیش از آن که وی نزد او آید، حاضر سازد. از این رو، سلیمان به اطرافیانش گفت: آیا کسی توان چنین کاری را دارد؟ یکی از کسانی که بهره ای از دانش کتاب ---------- [۱]: سبأ، سرزمینی است از سرزمینهای شهر «مأرب» در یمن. معجم البلدان، ۳ / ۱۸۱. (علم الکتاب [۱] ) را داشت، پاسخ داد: من در چشم بر هم زدنی، می‌توانم آن تخت را از سرزمین دور به این جا بیاورم. پس سلیمان چون نگریست، تخت را بی درنگ، در برابر خود یافت. در حدیثی آمده است: «ابوسعید خدری» از حضرت رسول صلی الله علیه و آله پرسید: آن که بهره ای از دانش کتاب را داشت و توانست چنین کار شگفتی را انجام دهد، چه کسی بود؟ پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: وی وصیّ سلیمان بود. ---------- [۱]: مراد از «علم کتاب» آگاهی بر کتب آسمانی است؛ آگاهی عمیقی که به انسان امکان می‌دهد دست به چنین کار خارق عادتی بزند. و بعضی احتمال داده اند منظور لوح محفوظ باشد، همان لوح علم خداوند که این مرد به گوشه ای از آن علم آگاهی داشت، و به همین دلیل توانست تخت «ملکه سبا» را در یک چشم بر هم زدن نزد سلیمان حاضر کند. تفسیر نمونه ۱۵ / ۴۶۹. ملکوت https://eitaa.com/zandahlm1357
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد امام زمان دقیقا کجا غائب شدن؟ داخل جمکران؟ صحنی که میگن ایشون اونجا غائب شدن صحت داره؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ❌به هیچ عنوان، کی گفته امام زمان از جمکران غایب شده؟ در سرداب سامرا هم غایب نشده ایشان. 👈🏻آن چیزی که غایب شده ایشان نماز را وقتی بر سر جنازه پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری (ع) خواند وارد خانه شد و از آنجا به بعد کسی ایشان را ندید. البته کسی ندید منظور عمومی منظور است.... ملاقات ها و آنها بحثش به کنار. منظور اینکه از آن لحظه ای که رفت در خانه از لحاظ دیدار عمومی دیگر غایب شد. حالا کسی دیگر نمی داند در اتاق بود، در کجا بود.. اینها را کسی دیگر نمی تواند اظهار نظر قطعی بکند. در جمکران که اصلا نبود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 روایتی از روزهای همراهی با حاج قاسم/ از نحوه شناسایی سنگر داعشی‌ها تا جمله خاص سردار
روایت 150 کتاب جهاد.mp3
8.21M
✨✨ 📚 🎧👆 ✨ جلسه ۲۳ ✨موضوع: فلسفه . فضیلت سرزنش نفس برای حفظ خلوص در عبادت. 🔊 : 📚 شرح روایات کتاب الجهاد اثر شیخ (ره) ✨ ✅ ارسال به دیگران فراموش نشود 🙏 ═══✼🍃🌹🍃✼══
پزشک معشوق ابن جوزی بر سر منبر بود، یکی از حاضران به پا خاست و گفت: چه می‌گویی در باره ی زنی که به درد ابنه مبتلا شده است؟ ابن جوزی در پاسخ او به زبان شعر گفت: گویند لیلی در عراق بیمار است، کاش من طبیب او باشم. یقولون لیلی فی العراق مریضة فیا لیتنی کنت الطبیب المداویا گفته اند: ابن جوزی همسری به نام نسیم داشت، که او را طلاق داد و از کار خود پشیمان گشت. در مجلسی دو زن بین ابن جوزی و نسیم نشسته بودند، وی به آن دو رو کرد و گفت: ای دو کوه نعمان بگذارید نسیم صبا بوزد و من آرامش یابم. ایا جبلی نعمان بالله خلیا نسیم الصبا یخلص الی نسیمها شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357