#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: موضع گيرى هر خليفه به طور جداگانه سفاح اكنون به موضعگيري هر يك از خلفاي عباسي بطور جداگان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
منصور
منصور كسى بود كه از كشتن برادرزاده خود سفاح (۷۶)، عمويش عبدالله بن على و يا ابومسلم بنيانگذار حكومتش، ابانورزيد. در سال ۱۴۸ به مكه رفت تا امام صادق عليه السلام را دستگير كند هر چند كه موفق نشد (۷۷).
لقب منصور را نيز پس از پيروزيش بر علويان بر خود نهاده بود (۷۸).
منصور كسى بود كه ميان عباسيان و علويان اختلاف و آشوب بر پا كرد. (۷۹) هنگامى كه تصميم به كشتن امام صادق گرفت اعتراف كرد كه قربانيان بسيارى از علويان داشته، مى گفت:
« … تاكنون از ذرّيّه فاطمه هزار
تن يا بيشتر را كشتهام ولى آقا و پيشوايشان جعفربن محمّد هنوز زنده است … » (۸۰)
البته اين سخن از وى در آغاز خلافتش شنيده شد، حال حساب كنيد و ببينيد كه تا پايان كار چقدر قربانى داشته است!!
منصور موزه اى از سرهاى بريده قربانيان خود كه از علويان بود، ترتيب داده بود كه آن را به عنوان مرده ريگ خود به فرزندش مهدى منتقل نمود. بر فراز هر سوى تكه كاغذى نصب شده بود كه مشخصات صاحبش را بازگو مى كرد. اين سرها به پيرمردان، جوانان و حتى كودكانى از علويان تعلق داشتند. (۸۱)
منصور كسى بود كه عمويش عبدالصمد بن على در پاسخ به ملامتش كه چرا در قاموسش عفو وجود ندارد، گفت: « هنوز استخوان هاى بنى مروان نپوسيده و هنوز خاندان ابيطالب شمشير در نيام نبرده اند. ما در ميان مردمى بسر مى بريم كه ديروز ما را ديده اند. ما ديروز رعيّت بوديم ولى حالا به خلافت رسيده ايم. بنابراين، جز با فراموش كردن عفو و بكار گرفتن مجازاتها نمى توانيم هيبت خود را بر آنان چيره سازيم … » (۸۲) و هم او بود كه به امام صادق مى گفت: « حتماً ترا ميكشم، اهل خانواده ات را هم نابود مى كنم تا از شما كسى نماند كه بتواند كوچكترين عرض اندامى كند … » (۸۳)
منصور نخستين كسى بود كه ويران كردن مرقد امام حسين در كربلا را بدعت نهاد
. (۸۴) وى علويان را در اسطوانه هايى قرار داد، بر سينه ديوار به ميخشان مى كشيد. بر اين مطلب يعقوبى و ديگران تصريح كرده اند، هم چنين در زندان هاى زيرزمينى چندان به بندشان مى كشيد كه از گرسنگى يا بوهاى متعفّن جان مى دادند، چه نمى توانستند براى قضاى حاجت از سلول خود بيرون بروند. وقتى يكى از زندانيان مى مرد او را همانجا كنار زندانى ديگر رها مى كردند تا بپوسد و در پايان، ساختمان زندان را بر جنازههاي متلاشى شده و متعفن و حتى زندانيانى كه هنوز جانى به تن و زنجيره هايى بر پا داشتند، ويران مى كردند. مشهور است كه منصور با بنى حسن چنين معامله اى نمود. كوتاه آنكه رفتار منصور با اولاد على كثيفترين صفحات تاريخ عبّاسى را پر كرده است. (۸۵)
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
سلام به دوستان
امام رضا علیه السلام به حضرت عبدالعظیم علیه السلام فرمودند:
«ای عبدالعظیم! سلام مرا به دوستانم برسان؛
به آنها بگو راه نفوذ شیطان را بر روی خود ببندند!
آنها را به سکوت و ترک بگو مگوی بی مورد فرمان ده!
به آنها بگو هوای همدیگر را داشته باشند و به دیدار یکدیگر بروند که این کار موجب تقرب و نزدیک شدن به من است! بگو یکدیگر را بدنام نکنند و سرگرم اختلاف و دشمنی با هم نشوند که هر کس چنین کند، یا موجب خشم یکی از دوستان من شود؛ من قسم خوردهام که از خدا بخواهم او را در دنیا به سخت ترین عذابها دچار کند و در آخرت از زیانکاران قرار دهد! » [۱]
----------
[۱]: . الاختصاص، ص ۲۴۷
یک قمقمه دریا....
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 این روزا خیلی دعا برای فرج و استغاثه باب شده الحمدلله، ولی اینکه روایت داریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
استاد ما از محبین ائمه ع هستیم
چرا داریم چوب یزید و شمر و حرمله و ... را میخوریم؟!!! چرا با گناه آنها ما داریم میسوزیم؟!!! این دستهای بریده را میبینم سرهای بریده و ...
امام زمان ما هم که غایب است هیچ مجازاتی بالاتر از این نیست که امام زمان ما غایب باشد داریم میسوزیم در آتش گناهان دشمنان اهل بیت ع میخواهم بدانم چرا وقتی ما محب و عاشق ائمه ع هستیم داریم چوب گناهان دشمنان اهل بیت ع را میخوریم؟!!!
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
🔸من منظور دقیق سوال شما را متوجه نشدم، اما اگر منظور شما این است که عامل غیبت حضرت مهدی (عج) گناهان شمر و امثال اینهاست.. خُب، سخت در اشتباه هستید! آنها یک قسمت کار هستند، یک قسمت کار بیشتر گناهان خود ماست.
✉ امام زمان (عج) در نامه ای که به شیخ مفید می نویسد می گوید؛ آن چیزی که باعث تأخیر دیدار روی ما از شیعیان ما شده اعمال بدی است که از آنها به گوش ما می رسد.
👈🏻یعنی خودمان باعث این تأخیر هستیم! بحث این سرهای بریده و دستهای بریده و امثال اینها را وقتی مطرح می کنید، اینجا باز هم بیشتر ضعف خودمان است که چرا ما مسلمین وحدت نداریم! چرا یک پارچه نمی شویم تا بیاییم جهان کفر را از بین ببریم و ظلم و استعمار را ریشه کن بکنیم!
همه اینها بر می گردد به خودمان، پس بی خود شمر و اینها را مقصر ندانیم، آنها مقصر هستند، نه که مقصر نیستند، می گوییم یک قسمت کار آنها هستند، نه تمام قسمت کار، خودمان هم مقصر هستیم.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽| #کلیپ_مهدوی
🔸 ارتباط انقلاب اسلامی و مهدویت(۲)
🎙حجت الاسلام کفیل
#دهه_فجر 🇮🇷
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰خاطرات شنیده نشده از همراهی حاج احمد کاظمی و حاج قاسم سلیمانی در زلزله بم و خدماترسانی شبانهروزی این دو شهید
📎به روایت فرزند شهید احمد کاظمی
CQACAgQAAx0CSmRjDAACQ8Rh-AWBe_Q7Ty2ZXGdDibZz78a3owACCAcAAmlyqVGMppcAAbOMYmEjBA.mp3
618.9K
✌️#بمناسبت_ایام_دهه_فجر🇮🇷
⏯ #سرود_انقلابی
🎙آمریکا آمریکا مرگ به نیرنگ تو
✌️#دهه_فجر
https://eitaa.com/zandahlm1357
@dars_akhlaq(4).mp3
786.7K
🔊 #كليپ_صوتی بسیار شنیدنی👌👌
🎙🌸حضرت آيت الله #مرتضی تهرانی (ره)
❇️ موضوع : اولین منشأ انحراف اولاد از کجاست؟
⚛ #درس_اخلاق
✅ بسیار عالی حتما گوش کنید به دیگران هم ارسال کنید🙏
🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃
🌹کانال درس اخلاق
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اسماء انبیاء اسم پیامبران که در قرآن آمده است، بیست و پنج تا است و عبارتند از: پیامبر اسلام صلی الل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عبادت صحیح
فخر رازی در تفسیرش ذیل آیه اُدْعُوا رَبَّکُمْ تَضَرُّعاً وَ خُفْیَةً [۱] آورده است: متکلمان اتفاق نظر دارند که کسی خدا را برای ترس از عذاب یا امید به بهشت عبادت کند، عبادتش صحیح نبوده است و اگر نماز خوان بگوید نماز میخوانم به قصد هراس از جهنم و امید به ثواب، نمازش صحیح نیست. [۲]
----------
[۱]: ۱) - اعراف، ۵۵.
[۲]: ۲) - صحیح آنست که گفته شود عبادت کمال مطلوبیت ندارد، نه آنکه تکلیف صحیح نباشد.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۲- عُجب شیطان انسان را در حین عبادت، به خودپسندی و مهم دانستن عبادتها میکشد، و اگر کار،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۸- راههای دوری از عجب و غرور
پرتوی از اسرار نماز » راههای دوری از عجب و غرور
از آفتهای بزرگ عبادت، «غرور» و عُجب است.
چگونه میتوان آنرا درمان کرد، یا به آن گرفتار نشد؟
توجّه به نکات زیر، حالت پیشگیری یا درمان نسبت به این آفت تباه کننده نماز و سایر عبادتها دارد:
۱- آیا واقعاً عبادت کرده ایم؟
گاهی انسان در «جهل مرکب» است و میپندارد که به عبادت خدا مشغول است در حالیکه به بیراهه میرود و کارهای خود را بیش از حدّ بها میدهد. گاهی کارهای ناپسند، در نظر انسان «کار نیک» جلوه میکند و ابلیس نیز در این زمینه، فعّال است.
قرآن در آیاتی چند به این «تزیین عمل سوء» اشاره دارد. از جمله در این آیه ها: «أَفَمَن زُیِّنَ لَهُ سُوءُ عَمَلِهِ فَرَءَاهُ حَسَناً» (۳۳) و«الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیُهُمْ فِی الْحَیَوةِ الدُّنْیَا وَهُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعاً» (۳۴) و «زُیِّنَ لَهُمْ سُوءُ أَعْمَلِهِمْ» (۳۵)
۲- آیا عبادتهای ما قبول شده است؟
در بحث شرایط و نشانههای قبولی عبادت، خواهید خواند که ارزش مهمّ عبادتها و نماز به قبولی آنهاست و خداوند از بندگان شایسته و اهل تقوا عبادت را میپذیرد و انفاق و صدقات را قبول میکند. (۳۶)
انسانی که به قبولی عبادت مطمئن نیست، چرا مغرور به آن شود؟...
۳- آیا عبادتهای ما تباه نشده است؟
برخی از گناهان است که نماز و عبادتهای یک عمر را «حبط» و تباه میکند و افراد، از بازار عمل، تهیدست برمی گردند. نماز و عباداتی که همراه با برخی معصیت هاست، آیا از حبط شدن به سلامت گذشته است تا به آنها دل خوش کنیم؟ (۳۷)
۴- آیا حُسن عاقبت خواهیم داشت؟
بسیارند آنانکه گرفتار فرجام بد و عاقبت سوء شدند. حُسن عاقبت و عاقبت بخیری نعمت بزرگی است که اولیاء خدا همواره از خداوند میطلبیده اند. حضرت یوسف از خدا خواسته که: مرا مسلمان بمیران «وَ تَوَفَّنِی مُسْلِماً» (۳۸)
قرآن میگوید: خردمندان، یکی از خواسته هایشان از خدا آنست که آنان را با نیکان بمیراند. «وَتَوَفَّنَا مَعَ الْأَبْرَارِ» (۳۹)
درخواست هدایت به «صراط مستقیم»، دعا به تداوم این راه است و قرآن در چند جا عاقبت را از آنِ اهل تقوا میشمارد: «وَالْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقینَ» (۴۰)
مگر شیطان با آنهمه عبادت، از محضر خدا رانده نگشت؟ مگر افرادی پس از یک عمر نماز و عبادت، در بدترین وضع روحی و عملی و گمراهی از دنیا نرفتند؟ پس نباید به وضع فعلی مغرور شد!
✍محسن قرائتی
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️🎥 سوال
❓اگر پدر خانواده تارک الصلاه باشد و نماز نخواند باید چکار کرد؟
🎙 استاد محمدی شاهرودی
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید
پرسمان اعتقادی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تر است، از این جهت قلب از آن بیشتر و زودتر متأثر شود و اثر آن نیز بیشتر باقى ماند در این باب احاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
فصل پنجم در بیان محافظت عبادت از تصرف شیطان است
یکى از مهمات آداب قلبیه نماز و سایر عبادات که از امهات آداب قلبیـه اسـت و قیـام بـه آن از
عظائم امور و مشکلات دقایق است، محافظت آن است از تصرّفات شیطانى؛ و شاید آیـه شـریفه
که فرماید در وصف مؤمنین : ( الَّذینَ هم على صلَواتهِمیحـافظُون 43 (اشـاره بـه جمیـع مراتـب
حفظ باشد که یکى از آن مراتب، بلکه اهم مراتب آن، حفظ از تصرّف شیطان است .
و تفصیل این اجمال آن است که پیش اصحاب معرفت و ارباب قلوب واضح اسـت کـه چنانچـه
ابدان را غذائى است جسمانى که بدان تغذّى کنند و باید آن غذا مناسب حـال و موافـق نـشئه
آنها باشد تا بدان تربیت جسمانى و نمو نباتى دست دهد، همـین طـور قلـوب و ارواح را غـذائى
است که هر یک به فراخور حال و مناسب نشئه آنها باید باشد که بدان تربیـت شـوند و تغـذّى
نمایند و نمومعنوى و ت رقّى باطنى حاصل آید . و غذاى مناسب بـا نـشئه ارواح معـارف الهیـه از
مبدأ مبادى وجود تا منتهى النهایه نظام هستى است؛ چنانچه در تعریف فلـسفه اعـاظم اربـاب
صناعت فرمودند : هى صیرُورةُ اْلانْسانِ عالَماً عقْلیاً مضاهیاً للْعالَمِ الْعینِّى فى صورته ) و کَمالـه 44 .(
و این اشاره است به همین تغذّى معنوى، چنانچه تغـذّى قلـوب از فـضایل نفـسانیه و مناسـک
الهیه است .
و باید دانست که هر یک از این غذاها اگر از تصرّف شیطان خالص باشد و با دست ولایت م آبـى
رسول ختمى و ولىاللَّه اعظم صلوات اللَّه علیهما و آلهما ف راهم آمـده باشـد، روح و قلـب از آن
تغذّى کنند و به کمال لایق انسانیت و معراج قرب الـى اللَّـه نائـل شـوند . و خلـوص از تـصرّف
شیطان، که مقدمه اخلاص است، به حقیقـت حاصـل نـشود مگـر آن کـه سـالک در سـلوکش
خداخواه شود و خودخواهى و خودپرستى را، که منشأ تمام مفاسد و ام الأمـرا ض بـاطن اسـت،
زیر پا نهد؛ و این به تمام معنى در غیر انسان کامل و به تبع او در خلّص أولیاء علیهم السلام در
دیگر اشخاص میسور نیست . ولى سالک نباید مأیوس از الطاف باطنه حق باشد که یـأس از روح
اللَّه سرآمد همه سردیها و سستیها است و از اعظم کبائر است؛ و آنچه از برا ى صـنف رعایـا نیـز
ممکن است قرّة العین اهل معرفت است .
پس، بر سالک طریق آخرت لازم و حتم است که با هر جدیتى هست معارف و مناسک خـود را
از تصرّف شیطان و نفس اماره تخلیص کند و با کمال دقّت و تفتـیش در حرکـات و سـکنات و
طلب و مطلوب خود غور کند و غایت سیر و تحصیل و مبادى حرکات باطنیه و تغذّیات روحیـه
را به دست آورد و از حیله هاى نفس و شیطان غفلت نکنـد و از دامهـاى نفـس امـاره و ابلـیس
غافل نشود، و در جمیع حرکات و افعال سوء ظنّ کامل به خود داشته باشـد و هـیچ گـاه آن را
سر خود و رها نکند؛ چه بسا باشد که با اندك مسامحه اى ان سان را مغلوب کند و به زمین زند و
سوق به هلاکت و فنا دهد؛ زیرا که اگر غذاهاى روحانى از تصرّف شیطان خالص نباشد و دسـت
او در فراهم آمدن آنها دخیل باشد، علاوه بر آنکه ارواح و قلوب با آنها تربیت نشوند و بـه کمـال
لایق خود نرسند، نقصان فاحش براى آنها دست دهد و شاید صاحب خود را در سلک شـیاطین
یا بهائم و سباع منسلک نماید و آنچه که مایه سعادت و رأس المال کمال انسانیت و وصـول بـه
مدارج عالیه است نتیجه منعکسه دهد و انسان را به هاویه مظلمه شقاوت سوق دهـد؛ چنانچـه
در بعض اهل عرفان اصطلاحى دیدیم اشخاصى را که این اصـطلاحات و غـور در آن آنهـا را بـه
ضلالت منتهى نموده و قلوب آنها را منکوس و باطن آنها را ظلمانى نموده و ممارست در معارف
موجب قوت انانیت و انّیت آنهـا شـده و دعـاوى ناشایـسته و شـطحیات ناهنجـار از آنهـا صـادر
گردیده. و نیز در ارباب ریاضات و سلوك اشخاصى هستند که ریاضت و اشتغال آن ها بـه تـصفیه
نفس قلوب آنها را منکدرتر و باطن آنها را ظلمانى تر نموده. و اینهـا از آن اسـت کـه بـر سـلوك
معنوى الهى و مهاجرت الى اللَّه محافظت ننمودند و سلوك علمـى و ارتیاضـى آنهـا بـا تـصرّف
شیطان و نفس به سوى شـیطان و نفـس بـوده . و همـین طـور در طلّـاب علـوم نقلیـه شـرعیه
اشخاصى را دیدیم که علم در آنها تأثیر سوء بخشیده و بر مفاسد اخلاقى آنها افزوده، و علم کـه
موجب فلاح و رستگارى آنها باید باشد باعث هلاکت آنها شده و آنهـا را بـه جهـل و ممـارات و
استطاله و ختل کشانده . و همین طور در بین اهل عبادت و مناسک و مواظبین به آداب و سنن
کسانى هستند که عبادت و نسک، که سرمایه اصلاح احوال و نفوس است، قلوب آنهـا را کـدر و
ظلمانى نموده و آنها را به عجب و خودبینى و کبر و تدلّل و تغمز و سوء خلـق و سـوء ظـنّ بـه
بندگان خدا وادار نموده. و اینها نیز از عدم مواظبت بر این معاجین الهیه است
آداب الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی عل هی
البته معجونى که با دست دیو پلید و تصرّف نفس سرکش فراهم آمد، جز خلـق شـی