.......:
اعتراف مأمون:
مأمون در نامه
اى كه براى عبّاسيان فرستاد كه در قسمتى از آن از حسن سياست امام على عليه السلام با فرزندان عباس سخن گفته بود، مى نويسد:
« … تا آنكه خدا كار را به دست ما سپرد، و ما آنان را خوار كرديم، و در مضيقه قرارشان داديم و بيش از بنى اميّه به قتلشان رسانيديم. امويان فقط كسانى را مى كشتند كه شمشير به رويشان مى كشيدند، ولى ما همه را از دم تيغ مى گذرانديم. حال اى بزرگان هاشمى، از شما سؤال مى شود به چه گناهى آنان كشته شدند؟ تقصير افرادى كه در دجله و فرات افكنده شدند يا در بغداد و كوفه مدفون گشتند، چه بود؟ »
قسمتى از نامه خوارزمى به اهل نيشابور
كافى است كه خواننده اى به كتاب مقاتل الطالبيين نوشته ابوالفرج اصفهانى مراجعه كند، هر چند كه اين كتاب جامع همه مطالب نيست، ولى پاره اى از آنها را نقل كرده است. همينگونه كتاب مختصر اخبار الخلفا از ابن ساعى، بويژه در صفحه ۲۶، و يا ساير كتب تاريخى و روائى كه بيانگر ستمها و بيداد گريهايى است كه در آن برهه از زمان بر فرزندان و شيعيان علي فرو مى باريد.
اكنون قسمتهايى از نامه ابوبكر خوارزمى را كه به اهل نيشابور نگاشته بود، نقل مى كنيم. وى پس از ياد كردن از بسيارى از طالبيين كه به دست امويان و عباسيان كشته شدند و در شمار آنان امام رضا نيز بود (كه به دست مأمون مسموم
گرديده بود) مى نويسد:
« چون اين حريم را هتك كردند و اين گناه بزرگ را مرتكب شدند، خدا بر آنان غضب كرده، سلطنت را از چنگشان بدر آورد و « ابومجرم » نه ابومسلم را بر جانشان مسلّط كرد. اين مرد، كه خدا هرگز نظر رحمت بر او نيفكند، صلابت علويان و نرمش عباسيان را بنگريست. آنگاه تقوايش را رها كرد و از هواى خود پيروى نمود و كشتن عبدالله بن معاويةبن عبدالله بن جعفر بن ابيطالب، آخرت خويش را به دنيا فروخت. طاغوتهاى خراسان، كردهاى اصفهان و خوارج سجستان را بر خاندان ابيطالب مسلّط كرد، آنان زير هر سنگ و كلوخى و در هر دشت و كوهى كه مى يافت، تعقيب مى كرد. سرانجام محبوبترين شخص مورد نظر خود را بر خودش مسلّط كرد، كه او را بكشت همانگونه كه او ديگران را مى كشت و گرفتارش ساخت همانگونه كه او مردم را در اخذ بيعت گرفتار مى نمود. اين شخص فايده اى براى ابومسلم نداشت در حالى كه او براى جلب خشنوديش خدا را به خشم آورده بود، دنيا را در اختيار دوانيقى قرار داد و او نيز با ستمگرى و تركتازى و حكومت پرداخت. زندانهاى خود را با افراد خاندان رسالت و سرچشمه پاكى و طهارت پر كرد. غايبانشان را تعقيب و حاضرانشان را دستگير مى كرد تا عبدالله بن محمد بن عبدالله حسنى را در سند به دست عمر بن هشام ثعلبى بكشت …
« تازه اين در مقام مقايسه با
كشتار هارون و رفتار موسى با آنان چندان مهم نمى نمايد. حتماً دانستيد كه موسى چه بر سر حسن (۱۰۸) بن على در فخّ آورد، و هارون نيز چه فجايعى بر على بن افطس حسينى روا داشت. خلاصه آنكه هارون در حالى مرد كه درخت نبوت را از شاخ و برگ برهنه كرده و نهال امامت را از ريشه برافكنده بود.
« مالياتها جمع آ ور مى شد ولى سپس آنها را ميان ديلميان، تركها، اهل مغرب و فرغانه تقسيم مى كردند. چون يكى از پيشوايان راستين و سروى از سروران خاندان پيغمبر در مى گذشت كسى جنازه اش را تشييع نمى كرد و مرقدش را با گج نمى آراست. امّا وقتى دلقك يا بازيگر و يا قاتلى از خودشان مى مرد، علما و قضات بر جنازه اش حضور مى يافتند و رهبران و حكمرانان بر مجالس سوگوارش مى نشستند.
« مادّى و سوفسطايى در كشورشان امنيّت داشت. كسى متعرّض كسانى كه كتابهاى فلسفى و مانوى را تدريس مى كردند، نمى شد. ولى هر شيعه اى سرانجام به قتل مى رسيد، و هركس كه نامش على بود خونش به هدر مى رفت.
« شعراى قريش در عهد جاهليت اشعارى در هجو امير المؤمنين و اشعارى برضدّ مسلمانان سروده بودند. حال اين اشعار را اين خاندان سفله پرور جمع آورى مى كردند و دستور مى دادند كه رواياتى همچون واقدى، و هب بن منبه تميمى، كلبى، شرقى ابن قطامى، هيثم بن عدى و دأب
بن كنانى به روايت آنها بپردازند. آنگاه برخى از شعراى شيعه كه مناقب وصى پيغمبر و يا معجزات او را مى سرودند، زبانشان بريده و ديوانشان دريده مى شد. سرنوشت شاعرانى همجون عبدالله بن عمار برقى همين بود. كميت بن زيد اسدى نيز در معرض اين عقوبات قرار گرفت، منصور بن زبرقان نمرى نبش قبر شد، و دعبل بن على خزاعى هم به همين علّت سر به نيست شد. اگر با افرادى چون مروان بن ابى حفصه يمامى يا على بن جهم شامى مهربانى مى شد به خاطر آن بود كه اينان در دشنام دادن به على افراط مى كردند، و كار به جايى رسيده بود كه هارون بن خيرزان و جعفر ملقب به متوكّل على الرحمن (كه در واقع متوكّل على الشيطان بود) هيچ مالى يا عطيّه اى نمى بخشيدند مگر به كسى كه خاندان ابيطالب را دشنام دهد و دشنام دهندگان را يارى كند.
« شگفت انگيزتر آنكه بني عبّاس شاعراني هم داشتند كه با نداي حق بر سرشان فريا
.......:
پاره ی تن پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم
"جابر جُعفی" میگوید: از وارث علم پیامبران؛ حضرت امام محمد باقر علیه السلام شنیدم که فرمودند: «سیدالعابدین؛ علی بن الحسینC ، از سی---دالشهداء؛ حسین بن عل---یC ، از سی----د اوصی---اء؛ علی بن ابی طالبC روایت کرد که رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمود:
"به زودی پاره ای از تن من در سرزمین خراسان دفن خواهد شد. هر غمدیده ای او را زیارت کند، خدا غم و اندوه او را برطرف خواهد کرد و هر گنه کاری به زیارتش برود، خدا گناهانش را خواهد بخشید! "» [۱]
----------
[۱]: . فرائد السمطین، ج ۲، ص ۱۹۰
یک قمقمه دریا....
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 حیات طیبه چیست ؟ حیات طیبه حیات اخروی و یا دنیوی میتونه باشه؟ ایا دوره ظهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
دروغ دلسوزانه ای به نام "ظهور نزدیک است"
خیلی هم باور نکنیم که ظهور نزدیک است! چه بسا بشر صد ها یا حتی هزاران سال دیگر هم در انتظار امام بماند. اساسا بحث نزدیکی ظهور از آن دسته از دروغ هایی بوده است که علما در طول تاریخ عامدانه برای بالا بردن تب انتظار بکار برده اند. اما باور من این است که چه بسا حالا حالا ها امام را در میان خود نبینیم. فراموش نکنیم امام نخواهد آمد مگر راه ما با راه او هم مسیر شود. امروز بیاید یا هزار سال دیگر معلوم نیست اما قطعا نه می توان گفت ظهور نزدیک است و نه می توان گفت ظهور نزدیک نیست. اسرار الهی را مهر هاییست که سرک کشیدن در آن جز خسران سرانجامی ندارد.
استاد نظر شما راجع به این متن چیست؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
نه جمله غلطیه این جمله.❌
حالا ظاهرش اومد یه خرده درست بکنه، ولی خود امام صادق(ع) به ما میگه: «إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيداً وَ نَرَاهُ قَرِيباً»
این نزدیک بودن رو این بنده خدا متوجه نشده. این بنده خدا فکر کرده که مثلاً میگیم ظهور نزدیکه یعنی همین امسال ظهور رخ میده، همین سال بعد مثلاً ظهور رخ میده. اینجوری فکر کرده. در حالی که به این معنا نیست❌
ظهور نزدیکه.. اگر شرایط رو ما بتونیم فراهم بکنیم زمینهها رو بتونیم فراهم بکنیم انشاءالله میتونیم زمینهساز ظهور هم باشیم.
👌🏻بله، ما نمیگیم ظهور خیلی نزدیکه همین امساله، فلانه...
از اون طرف هم نباید ظهور رو دور بدونیم جمله «ظهور نزدیک است» نه این شیادی نبود، دروغ علما نبود. واقعاً انسان بتونه شرایط رو فراهم بکنه میتونه ظهور رو نزدیک ببینه.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاجقاسم: رفیقم گفت همه را فرستادی جلو خودت ماندی! این را که گفت آتش گرفتم
#به_نیت_حاج_قاسم #مرد_میدان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🌹 مادر غواص مفقودالاثر محسن جاویدی: حتی به ماهی نگاه هم نمیکنم!
•┈••✾❀🕊🕊❀✾••┈••
@aflakiyankhaki
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔊 #كليپ_صوتی 🎙🌸 آيت الله استاد مجتهدی تهرانی (ره) ❇️ موضوع : علامات اهل بهشت ⚛ #درس_اخلاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@dars_akhlaq.mp3
2.97M
🔊 #كليپ_صوتی
🎙🌸 آيت الله استاد مجتهدی تهرانی (ره)
ما می گوییم خدا را شناخته ایم، ولی خدا را اطاعت نمی کنیم.
چون اطاعت خدا را نمی کنیم، قلب ما مرده شده است، از این جهت است که دعای ما مستجاب نمی شود.
⚛ #درس_اخلاق
✅ بسیار عالی حتما گوش کنید به دیگران هم ارسال کنید🙏
🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: انسان و جنّ فیروزآبادی میگوید: انس یعنی بشر مانند انسان. مفرد آن انسی است. وی در بخش نون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
صوفیان در دمی دو عید کنند
عنکبوتان مگس قدید کنند
آنکه از دست روح قوت خورد
کی نمک سود عنکبوت خورد
سنایی
زالکی کرد سر برون ز نهفت
کشتک خویش خشک دید چه گفت
ای همه آن تو چه نو چه کهن
رزق بر تو است هر چه خواهی کن
اوحدالدین کرمانی
آن کس که صناعتش قناعت باشد
کردار وی از جمله ی طاعت باشد
زنهار طمع مدار الا زخدا
کین رغبت خلق نیم ساعت باشد
گویم
جور کم به ز لطف کم باشد
که نمک بر جراحتم پاشد
جور کم بوی لطف آید از او
لطف کم محض جور زاید ازو
لطف دلدار اینقدر باید
که رقیبی ازو برشک آید
اوحدی کرمانی
در خانه دلم گرفت از تنهایی
رفتم به چمن چو بلبل شیدایی
چون دید مرا سرو سهی سر جنباند
یعنی به چه دلخوشی به بستان آیی
مجد همگر
مرا ز روی تعجب معاندی پرسید
پدر ز روی چه معنی نداشت روح اللّٰه
جواب دادم و گفتم که او مبشر بود
با حمد قرشی جمع خلق راز اله
مبشر از پی آن تا که مژده آرد زود
روا بود که دو منزل یکی کند در راه
عبدی گنابادی
هرکه سخن را به سخن ضم کند
قطره ای از خون جگر کم کند
مولوی
باده نی در هر سری شر میکند
آنچنان را آنچنان تر میکند
گر بود عاقل نکوتر میشود
ور بود دیوانه بدتر میشود
لیک چون اغلب بدند و بد پسند
بر همه میرا محرم کرده اند
حکم اغلب راست چون اغلب بدند
تیغ را از دست رهزن استدند
جامی
مجموعه کونین بآیین سبق
کردیم تفحص ورقاً بعد ورق
حقا که نخواندیم و ندیدیم در او
جز ذات حق و شئون ذاتیه ی حق
خاقانی
خاقانیا به تقویت دوست دل نبند
وز غصه شکایت دشمن جگر مخور
بر هیچ دوست تکیه مزن کو به عاقبت
دشمن نماید و نبرد دوستی به سر
گر دوست از غرور هنر بیندت نه عیب
دشمن به عیب کردنت افزون کند هنر
ترسی ز طعن دشمن گردی بلند نام
بینی غرور دوست شوی پست و مختصر
پس دوست دشمن است به انصاف باز بین
پس دشمن است دوست به تحقیق درنگر
گر عقلت این سخن نپذیرد که گفتهام
این عقل را نتیجه دیوانگی شمر
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام و وقت بخیر
حکم سفر عتبات دختر بدون اجازه ی پدر چیه؟اگه گناه باشه نماز باید کامل خونده شه؟
رهبری
پاسخ👇
سلام علیکم
اگر پدر و مادر از این سفر نهى کنند به طورى که مایه اذیت آنان شود، باید نمازش را در آنجا تمام بخواند.
#احکام
#احکام_مسافر
#نمازمسافر
#سفربدون_اذن_والدین
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام من نذر کردم یه گوسفند روز پدر برای سلامتی امام زمان قرباني کنم الان اگه من پولشو بریزم به سایت رهبری برای قرباني ولی روزش مشخص نیست
به نظرتون نذرم درسته(رهبری
پاسخ👇
سلام علیکم
اگر یا صیغه نذر، نذر کرده اید باید در همان روز ادا شود و اگر اطلاع از زمان قربانی ندارید، نمی تواندی این کار را انجام بدهید. چون وفای به نذر نمی شود.
#احکام
#احکام_نذر
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام وعرض ادب
یکی ازآقایان سنی مغازه پلاستیک فروشی ولوازم خانگی داره.قیمت اجناس که گرون بشه ایشون هم بالا میبره.( ازطرفی همسایه ماکه سنی هست وخواربارفروشی داره اجناس قبلی رو به نرخ قبل میده حتی اگرگرون شده باشدمگرتمام کندوجدیدبیاورد).یکی ازمشتریان گفته خوب نیست ک کالای نرخ قبلی روب نرخ روزمیدی.صاحب مغازه گفته ماازعلمای مان پرسیدیم گفتن چون درانبارشماداشتین وثابت بوده وخریدوفروش نشده مشکلی نداره میگه ماحق داریم یک جنس رواگرب قیمت قبل بدیم همون جنس روجدیدا بیاریم ب همون نرخ یابیشتربایدبیاریم ( بیشترمغازه داران همینجوری ان حتی اجناس کوچک مثل حبوبات و... مخصوصا قیمت لوازم سنگین مثل یخچال روبه نرخ روزمیدن.تماس دارن بامغازه هاوافرادرده های بالا درشهرستان ها وازنرخ هامطلع میشن.هرچندارزان خریده باشن). ازنظرشرعی حکم آن۷ چیست؟
مقام رهبری
پاسخ👇
سلام علیکم
از نظر شرعی چنین کاری اشکال ندارد اما از نظر اخلاقی و برخورد منصفانه لازم است چیزی که با میلغ قدیم خریداری شده است تا زمانی که موجود است با همان قیمت فروخته شود.
متأسفانه این موارد به دلیل سستی در اعتقادات به وجود می آید.
#احکام
#احکام_معاملات
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
با سلام.و سپاس بابت این کار خوب
خواهشمندم در خصوص سجده سهو و ذکرش و نماز احتیاط صحبت بفرمایید. مقلد رهبری هستم
پاسخ👇
سلام علیکم
براى سجده سهو، بايد بعد از سلام نماز، فوراً به نيّت سجده سهو، پيشانى را بر چيزى كه سجده بر آن صحيح است بگذارد و بنابر احتیاط بگويد: «بسم اللَّه و باللَّه، السلام عليك ايها النّبىُّ و رحمة اللَّه و بركاته» سپس سر از سجده بردارد و دوباره به سجده رود و ذكر را تكرار كند و پس از آن تشهد بخواند و سلام دهد.
كسى كه نماز احتياط بر او واجب است، بعد از سلام نماز بايد فورا نيت نماز احتياط كند و تكبير بگويد و حمد را بخواند و به ركوع رود و دو سجده نمايد.پس اگر يك ركعت نماز احتياط بر او واجب است، بعد از دو سجده تشهد بخواند و سلام دهد، و اگر دو ركعت نماز احتياط بر او واجب است، بعد از دو سجده يك ركعت ديگر مثل ركعت اول بجا آورد و بعد از تشهد سلام دهد.
#احکام
#سجده_سهو
#نمازاحتیاط
#مطابق_بافتوای_آیت_الله_خامنه_ای
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_معرفتی
سؤال👇
سلام، وقتتون به خیر
شما در جواب یکی از دوستان در مورد اینکه به کارهای خدا فکر میکنه و آخرش به دیوانگی میرسه فرمودید این کار رو
نکنه. منظور از این که گفته میشه یک ساعت تفکر از ۷۰ سال عبادت بالاتر است چیست و اینکه شما واژه کنه ذات الهی را استفاده کردید یعنی چی؟
سپاس بیکران
پاسخ👇
سلام علیکم
تفکر بیش از اندازه درباره ذات خداوند در روایات نهی شده است و باید مقید به آنچه در روایات بیان شده است باشیم و این روایت درباره ارزش تفکر در سایر امور است مثلا مخلوقات خداوند با تفکر درباره مخلوقات الهی پی به عظمت خالق ببریم.
مقصود از کنه ذات الهی یعنی بخواهیم در ذات الهی دقیق، جزئی و ریز ورود پیدا کینم و اطلاعات به دست بیاوریم.
#اعتقادات
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
به کوروش به آرش به جمشید قسم
به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم
ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت
گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت
بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد
چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد
صفحه
شاعران ایران زمین
.......:
@zandahlm1357
او را مرغوبتر از غزلیاتش گزارش کرده است.
دستنوشتههای دیوان او در پانزده هزار بیت تا سال ۱۳۳۷ق در شیراز موجود بوده است. آقابزرگ تهرانی میگوید که نسخۀ ناقصی از دیوان او را که اول و آخر آن افتاده بود و نزدیک ۷۵۰ بیت شعر داشت، نزد سیدمحمد موسوی جزایری در نجف دیده است. نمونههایی از اشعار او را دیوانبیگی و رکنزاده آدمیت نقل کردهاند.
وی در نجف اشرف مدفون است.
آثار وی از روی نسخهٔ آماده شده به همت مرکز تحقیقات رایانهای حوزه علمیه اصفهان در گنجور در دسترس قرار گرفته است.
غزلیات
https://eitaa.com/zandahlm1357
آشُفْتۀ شیرازی، محمدکاظم (۱۲۰۰- ۱۲۸۸ هجری قمری)، شاعر و صاحبمنصب دیوانی عصر قاجار.
او فرزند آقامحمدجعفر کدخدا بود و در خانوادهای سرشناس و متمکن در شیراز به دنیا آمد. در اوان جوانی علم عروض و محاسبات دفتری را فرا گرفت و با ادب پارسی و عربی آشنا شد. او خط نستعلیق و شکسته را خوش مینوشت. این ویژگیها و نیز اعتبار خانوادگی او سبب شد که وی در کارهای دیوانی ترقی کند.
در ۱۲۷۰ق پس از انتقال حسامالسلطنه مرادمیرزا از فرمانفرمایی فارس به ولایت خراسان، با او به آن دیار رفت و به کلانتری مشهد و امارت دیوانخانۀ عدلیّۀ خراسان منصوب شد.
چهار سال در این مقام بود و سپس به شیراز بازگشت و به کشاورزی روی آورد و در این راه کارهای سودمند انجام داد که از آن جمله آوردن آب از رودخانۀ کردستان به شهر بهبهان بود.
وی به خاندان رسول اکرم(ص) ارادت و اعتقادی خاص داشت و در تعزیهداری و برپاداشتن مجالس یادبود بزرگان دین کوشا بود.
شعر او بیشتر غزل، قصیده و مرثیه است. چکامۀ او در مدح امیرالمؤمنین علی(ع) که در ۱۲۷۷ق به هنگام ولایت مؤیدالدوله ابوالفتح میرزا در شیراز سروده و در پایان آن به مدح ناصرالدینشاه، امینالسلطان و مؤیدالدوله پرداخته و نیز ملمع او در وصف جوانی که شاعر در سفر حج او را دیده، از آثار برجستۀ اوست.
از لحاظ اشاره به وقایع تاریخی، برخی اشعار وی، چون قصیدهای در وصف زلزلۀ شیراز، درخور اعتناست.
غزلیات او عاشقانه است. او از شیوۀ غزلسرایی سعدی و حافظ پیروی کرده و رباعی نیز میسروده است.
احمد دیوانبیگی دوست و تذکرهنویس معاصر آشفته، اشعار او را بالغ بر سی هزار بیت، غزلیاتش را مطبوعتر از قصاید و مراث
مشک فشان شد زتو باد صبا
ای خم زلفین دو تا مرحبا
حلقه عشاق بهم میزند
محرم این حلقه چرا شد صبا
مرغ سلیمان توئی ای نیک پی
حجله بلقیس بیار از سبا
پای منه بر سر میدان عشق
سر بقضا تا ننهی در رضا
طاعت و عصیان نخرد شرع عشق
خوف از این نیست وز آنم رجا
تازه و تر مانده خطت گرد لب
خصر بود زنده زآب بقا
خون شده گرچه دلم از عشق تو
کی بکسی جز تو کند ماجرا
زخمی پیکان تو مرهم نخواست
درد تو از کس نپذیرد دوا
زیب کف پادشهان کی شود
گوی زچوگان نخورد گر قفا
نیست دگر زاهد خلوت نشین
حسن تو چون پرده کشد برملا
از همه بیگانه شدم در جهان
تا بسگان تو شدم آشنا
دم مزن آشفته چو خم لب به بند
کاز دهل از کوفتن آید صدا
https://eitaa.com/zandahlm1357