eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
Track_1_مقام_نوروز.mp3
245.8K
استاد شحات ۲ ✨🌺🍂🍃 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
إِنَّ أَصْحَابَ الْجَنَّةِ الْيَوْمَ فِي شُغُلٍ فَاكِهُونَ ﴿۵۵﴾ در اين روز اهل بهشت كار و بارى خوش در پيش دارند (۵۵) هُمْ وَأَزْوَاجُهُمْ فِي ظِلَالٍ عَلَى الْأَرَائِكِ مُتَّكِئُونَ ﴿۵۶﴾ آنها با همسرانشان در زير سايه ها بر تختها تكيه مى زنند (۵۶) لَهُمْ فِيهَا فَاكِهَةٌ وَلَهُمْ مَا يَدَّعُونَ ﴿۵۷﴾ در آنجا براى آنها [هر گونه] ميوه است و هر چه دلشان بخواهد (۵۷) سَلَامٌ قَوْلًا مِنْ رَبٍّ رَحِيمٍ ﴿۵۸﴾ از جانب پروردگار[ى] مهربان [به آنان] سلام گفته مى شود (۵۸) وَامْتَازُوا الْيَوْمَ أَيُّهَا الْمُجْرِمُونَ ﴿۵۹﴾ و اى گناهكاران امروز [از بى گناهان] جدا شويد (۵۹) أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يَا بَنِي آدَمَ أَنْ لَا تَعْبُدُوا الشَّيْطَانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ﴿۶۰﴾ اى فرزندان آدم مگر با شما عهد نكرده بودم كه شيطان را مپرستيد زيرا وى دشمن آشكار شماست (۶۰) وَأَنِ اعْبُدُونِي هَذَا صِرَاطٌ مُسْتَقِيمٌ﴿۶۱﴾ و اينكه مرا بپرستيد اين است راه راست (۶۱) وَلَقَدْ أَضَلَّ مِنْكُمْ جِبِلًّا كَثِيرًا أَفَلَمْ تَكُونُوا تَعْقِلُونَ ﴿۶۲﴾ و [او] گروهى انبوه از ميان شما را سخت گمراه كرد آيا تعقل نمیکرديد (۶۲) هَذِهِ جَهَنَّمُ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ ﴿۶۳﴾ اين است جهنمى كه به شما وعده داده مى شد اصْلَوْهَا الْيَوْمَ بِمَا كُنْتُمْ تَكْفُرُونَ﴿۶۴﴾ به [جرم] آنكه كفر مى ورزيديد اكنون در آن درآييد (۶۴) الْيَوْمَ نَخْتِمُ عَلَى أَفْوَاهِهِمْ وَتُكَلِّمُنَا أَيْدِيهِمْ وَتَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ ﴿۶۵﴾ امروز بر دهانهاى آنان مهر مى نهيم و دستهايشان با ما سخن مى گويند و پاهايشان بدانچه فراهم مى ساختند گواهى مى دهند (۶۵)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفسیر آیات ۵۹ تا ۶۵ سوره یس توسط استاد قرائتی بشنویم 👇
🔅«رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلاَةِ وَمِن ذُرِّيَّتِي رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاء» (سوره ابراهيم: 40) پروردگارا، مرا و فرزندان مرا، از برپا نگهدارندگان نماز قرار ده و ای پروردگار ما، این دعا را اجابت نما
#معجزه_قرآن 🌍 ۱۴۰۰ سال پیش قرآن به الگوے خلقت جهان در آیه ۴۷ سوره ذاریات اشاره نموده است الگویے عجیب که اخیرا توسط دانشمندان کشف شده و آن 《بزرگ شدن》 جهانست 🌪سبحان الله🌪 https://eitaa.com/zandahlm1357
❤️راز تنگی نفس دراثربالارفتن از سطح زمین به گفته قرآن.. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 ارواح در عالم برزخ (قسمت ۵) ◾️عجب پرونده‌ای! کوچک‌ترین عمل خوب یا زشت مرا در خود جای داده بود. در آن لحظه تمام اعمالم را حاضر و ناظر می‌دیدم... 💠در فکر سبک و سنگین کردن اعمال خوب و بد بودم که رومان پرونده اعمالم را بر گردنم آویخت، بطوریکه احساس کردم تمام کوه‌های عالم بر گردنم آویخته‌اند. 💥چون خواستم سبب این کار را بپرسم گفت: اعمال هرکسی طوقی است بر گردنش. گفتم تا چه زمان باید سنگینی این طوق را تحمل کنم؟ گفت: نگران نباش. بعد از رفتن من نکیر و منکر برای سؤال کردن می‌آیند و پس از آن شاید این مشکل برطرف شود. 🍀رومان این را گفت و رفت.. ✅هنوز مدت زیادی از رفتن رومان نگذشته بود که صداهای عجیب و غریبی از دور به گوشم رسید. صدا نزدیک و نزدیک تر می‌شد و ترس و وحشت من بیشتر... 🔘 تا اینکه دو هیکل بزرگ و وحشتناک در جلوی چشمم ظاهر شدند. اضطرابم وقتی به نهایت رسید که دیدم هر یک از آن‌ها آهنی بزرگ در دست دارند که هیچ‌کس از اهل دنیا قادر به حرکت آن نیست، پس فهمیدم که این دو نکیر و منکراند. ☑️در همین حال یکی از آن دو جلو آمد و چنان فریادی کشید که اگر اهل دنیا می‌شنیدند، می‌مردند. ✨ لحظه‌ای بعد آن دو به سخن آمده و شروع به پرسش کردند: پروردگارت کیست؟ پیامبرت کیست؟ امامت کیست؟ ⚜ از شدت ترس و وحشت زبانم بند آمده بود. و عقلم از کار افتاده بود.، هرچند فهم و شعورم نسبت به دنیا صدها برابر شده بود، اما در اینجا به یاریم نمی‌آمدند. ⚡️ سرم به زیر افتاد، اشکم جاری شد و آماده ضربت شدم. 💥درست در همین لحظه که همه چیز را تمام شده می‌دانستم، ناگهان دلم متوجه رحمت خدا و عنایات معصومین علیهم سلام شد و زمزمه کنان گفتم: ای بهترین بندگان خدا و ای شایسته‌ترین انسان‌ها، من یک عمر از شما خواستم که شب اول قبر به فریادم برسید، از کرم شما به دور است که مرا در این حال و گرفتاری رها کنید. 💠و این بار آن‌ها با صدای بلندتری سؤالشان را تکرار کردند. چیزی نگذشت که قبرم روشن شد، نکیر و منکر مهربان شدند، 🌺دلم شاد و قلبم مطمئن و زبانم باز شد. با صدای بلند و پر جرأت جواب دادم: پروردگارم خدای متعال(الله)، پیامبرم حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم، امامم علی و اولادش، کتابم قرآن، قبله‌ام کعبه می‌باشد... 🔷نکیر و منکر در حالیکه راضی به نظر می‌رسیدند از پایین پایم دری به سوی جهنم🔥 گشودند و به من گفتند: اگر جواب ما را نمی‌دادی جایگاهت اینجا بود، 💐 سپس با بستن آن در، در دیگری از بالای سرم باز کردند که نشان از بهشت داشت. آنگاه به من مژده سعادت دادند... ادامه دارد... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هیچ چیز به اندازه حق الناس، انسان را در عالم برزخ و قیامت گرفتار نمی‌کند و این امر یکی از نخستین و مهم‌ترین عوامل گرفتاری انسان در عالم برزخ و قیامت به شمار می‌رود. حق الناس در عالم برزخ قابل گذشت نیست و حتی افراد نیکوکار را هم معذب خواهد کرد. خداوند متعال، از حق الناس، ولو کم باشد،نمی گذرد. در روایات می خوانیم که خداوند متعال ممکن است ازحق الله بگذرد، اما به عزت و جلال خود سوگند خورده است که از حق الناس نخواهد گذشت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_17851594.mp3
3.07M
🎙گرفتاری های حق الناس در روز قیامت... شهیدی که پرونده اعمالش تاریک بود.
حق الناس شامل تمام حقوقی می شود که انسان ها بر یکدیگر دارند و به دو قسم مالی و آبرویی تقسیم می شود. حق الناس مالی به معنای از بین بردن اموال مردم، تصرف عدوانی در اموال ایشان، غصب و امثال آن است. حق الناس آبرویی نیز نظیر غیبت، تهمت، شایعه پراکنی و نقل قول بی اساس است که موجب آبروریزی دیگران می شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن کریم در آیات متعددی هشدار می دهد که آنچه بندگان در برزخ یا قیامت می بینند، خودشان از پیش برای خود فرستاده اند: «ذلک بما قدمتْ أیْدیکمْ». آل عمران / 182 خداوند متعال، چرکی و خونی خلق نکرده است، بلکه تهمت ها و سایر اعمال ناشایست انسان، این گونه بروز و ظهور می یابد. هر کار زشتی که انسان در دنیا انجام می دهد، غل و زنجیری بر گردن او خواهد بود و هرچه گناه بزرگ تر باشد، بر این غل و زنجیر افزوده می شود. به تعبیر قرآن کریم، گاهی به هفتاد زراع می رسد و هرچه گناهان بیشتر شود، آتشین تر و سوزنده تر می گردد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آن کسانی که برای خودشان مار و عقرب و غل و زنجیر و آتش جهنم تهیه کرده اند، در برزخ گرفتار آتش و غل و زنجیرهای آهنین و مار و عقرب می شوند که خود از پیش فرستاده اند و به قدری به آنان بد می گذرد که یک ساعتش، میلیون ها ساعت و یک شبانه روزش، میلیون ها شبانه روز است. فریادرسی هم ندارند، فریادرس آنها همان عذابی است که آنان را احاطه کرده است. خدا ورسولس الان دارن به ما میگن كه به حساب خود برسیم تا فردا گیر نیفتیم دوستان عزیزم حجت تمام است فردا نگوئید كه نمیدونستم  بسم الله... حالا دوستان خوبم خود را محاسبه كنیم حالا فكر كن غیبت چند نفر را كردی؟؟دل چند نفر را بدرد آوردی؟؟ تو دنیای حقیقی و در دنیای مجازی و اینترنت چند نفر را ناراحت كردی؟ چند بار پدر و مادرت را آزوردی؟ به چند نفر دروغ گفتی؟ پول چند نفر را خوردی هر چند به ریالی اندكی باشد؟؟ مرگ مثل سایه دنبالمان میكند بیایم حسابمون را پاك كنیم بیایم برای دلمان در ی درست كنیم و نگذاریم كسی جز خدا وارد شود بیایم مراقب زبان و چشم و...خود باشیم مبادا حق الناسی مرتكب بشیم  دوستان خوبم بیایم همه با هم یه كار قشنك بكنیم تا یه آرامشی به ما دست بدهد  روایت است كه هر بنده ای كه بدون عذر خواهی از كسی بگذرد خدا شرم میكند و بدون استغفار گناهانش در میگذرد میگوید بنده من بدون اینكه كسی از عذر خواهی كرده باشد میگذرد حال من كه مهربان مهربانانم منتظر عذر خواهیش باشم؟ پس بی عذر ازش میگذرم وبه دل هر كس كه بدی كرده می اندازم كه او را ببخشد و قیامت خودم ضامن میشوم دوست خوبم چشمایت را ببند هر كس غیبت تو را كرده هر كس ظلمی در حقت كرده هر كس ناراحتت كرده هر كس حقی ازت ضایع كرده ندیده و نشناخته بدون عذر خواهی اون ازش بگذر تا خدا هم اول از حق الله ما بگذرد ودرمرحله بعد انهایی كه ما ظلمی در حقش كردیم رو خدا به دلشون بیندازد و ما را حلال كنند و قیامت خودش ضامن ما بشود خدایا من گذشتم از كسانی كه غیبتم را كردند از كسانی كه حق و حقوقم با اندازه زیاد هم خوردند از همشون گذشتم الهی خودت هم بگذرو از من هم بگذر خب بسم الله چشمایت راببند از همه بگذر......
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📍دستوری ویژه 📍 دستوری بسیار کاربردی و جامعی را که با اقتباس از کتاب رساله ی لقاء الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی است ، به دوستان تقدیم می کنیم. دوستان یقین بدانند که موانع بسیار زیادی را با انجام این دستور از زندگی دنیا و آخرت خود ، بر خواهند داشت و شامل انوار رحمت رحیمه ی الهی خواهند گشت. ۱. دفترچه ی حدود ۶۰ برگی را ، در راستای انجام این دستور ، اختصاص دهید.‌ این دفترچه را به سه قسمت تقسیم کنید. ۱.حق الناس ۲.حق الله ۳.حق النفس در بخش ابتدایی این دفترچه ، هر حقی که از دوستان و آشنایان و اقوام و ‌... خود به گردن دارید ، اعم از قرض ، حقوق و دِین ، گرفتن حلالیت و ... یاداشت نمایید . این که الان توانایی ِ ادا کردن آن را دارید یا خیر ، موضوعیتی ندارد ، مهم این است که فعلا بنویسد و ان شا الله در روز های آتی به کمک و توفیقات الهی ، ادا خواهید نمود . در بخش دوم این دفترچه ، حقوقی که پرودگار متعال نسبت به شما تکلیف کرده و شما بایستی آن ها را انجام می دادید و خدایی نا کرده ، به هر دلیلی ، از شما قضا شده ، یاداشت کنید . اعم از نماز و روزه ی قضا ، خمس و .... حتی اگر نمی دانید که خمس بدهکارید و یا نمازی به گردن دارید ، بهتر است از دفتر مرجع تقلید خود ، جویا شوید. در قسمت سوم دفترچه ، اسم تمام اعضای بدن خود را نوشته و اگر خدایی ناکرده ، گناهی از ابتدای بلوغ تا به حال با او انجام داده اید ، یاداشت کنید و برای هر یک از آن ها ، یک استغفار نمایید. بهتر هست ، آن ها را به صورت رمزی نوشته تا دیگران متوجه آن ها نشوند. پس از اتمام این سه دستور ، به مفاتیح الجنان رجوع کرده و نماز یک شنبه های ماه ذی القعده را بخوانید . قبل از شروع نماز ، این نیت را که مرحوم آیت الله بهجت فرمودند ، با اخلاص تمام و جدیت ، انجام دهید : که خدایا نیت می کنم ، از امروز اگر صد سال هم به من عمر دادی ، یک مرتبه ، عالماً ، عامدا ً و مختاراً ، معصیت تو را نکنم. پس از نماز ، سعی کنید که در نیتی که کردید ، ثابت قدم بوده و به مرور ، حق الناس و حق الله هایی که به گردن دارید ، ادا نمایید . هر چند وقت یک بار ، آن ها را به روز رسانی کنید . وخلاصه با ناله و گریه و التماس و توسل و هر زبانی که میتوانی بگو خدایا عوضم کن ،خدایا تغییرم ده، خدایا احسن حال را نصیبم کن ، خدایا ... در راستای اتیان ِ نیتی که کردید ، احکام مبتلا به و گناهان کبیره را از کتاب گناهان کبیره ی ایت الله دستغیب مطالعه نمایید.
نمونه ای از پرداخت حق الناس وحلال بودی طلبیدن