زیارت مدینه
وقتی به زیارت مدینه رفتم گفتم: چشمم به خاطر شوق مدینه میگرید گرچه جای من فلک الافلاک باشد. کسی که به سوی روضه او حرکت میکند، راه رفتن بر بال پرندگان برای او حقیر است.
للشوق الی طیبة جفنی باکی
لو ان مقامی فلک الافلاک
یستحق من مشی لدی (الی) روضتها
المشی علی اجنحة الاملاک
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
03.Ale.imran.179.mp3
3.43M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
03.Ale.imran.180.mp3
2.64M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
03.Ale.imran.181-182.mp3
1.79M
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: جواب دوم به شبهه چهارم درست است که ما هیچ چیزی بدون خواست و اراده خداوند نمیتوانیم اراده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️شبهه پنجم⚠️
چرا قرآن خوبی ها را به خدا نسبت میدهد ولی بدی ها را به ما نسبت میدهد مگر نه اینکه هیچ کاری بجز خواست خداوند انجام نمی شود❓
سوره نساء آیه 79: مَّا أَصَابَکَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ وَ مَا أَصَابَکَ مِن سَیِّئَةٍ فَمِن نَّفْسِکَ وَ أَرْسَلْنَاکَ لِلنَّاسِ رَسُولًا وَ کَفَی بِاللَّهِ شهَِیدًا
آنچه از نیکی ها به تو میرسد، از طرف خداست و آنچه از بدی به تو میرسد، از سوی خود توست و ما تو را رسول برای مردم فرستادیم و گواهی خدا در این باره، کافی است!
جواب به شبهه پنجم
جواب اول
👌👌✅حوادث جهان حتى اعمال و افعال ما خواه حسنه باشد یا سیئه، خوب باشد یا بد از یک نظر مربوط به خدا است زیرا او است که به ما قدرت داده و اختیار و آزادى اراده بخشیده است، ولى در عین حال اعمال ما به ما نسبت دارد و از وجود ما سرچشمه می گیرد زیرا عامل تعیین کننده عمل، اراده و اختیار ما است، و به همین دلیل ما در برابر اعمالمان مسئولیم، و استناد اعمال ما به خدا آن چنان که اشاره شد از ما سلب مسئولیت نمى کند.
جواب دوم
👌👌شاید همه ما انسان ها تجربه کرده باشیم که عملی که ناپسند یا خدایی نکرده حرام بوده میخاستیم انجام بدهیم ولی دقیقه ۹۰ یک مانع ای پیش می آمد و نمیگذاشت که ما آن عمل را انجام بدهیم و خیلی از وقتها هم پیش اومده که کارهای خیری و توفیقاتی سر راه ما آمدن که ما اصلا فکرش را هم نمیکردیم چون در حسنات تكويناً و تشريعاً خدا به اهل خير كمكها و توفيقها مى دهد ولی در شر موانع ایجاد میکند مگر اینکه طرف خودش اصرار بکند که منجر به انجام آن عمل بشود
جواب سوم
✅👌مقصود از بدی و سیئه آن چیز هایی است که در مخالفت با هدف و تعالی موجودی قرار بگیرد، خیییییلی از چیزهای که ما بد میبینیم یا میدانیم آزمایشات و امتحانات الهی است برای تکامل بشر که نبودنش عیب است نه بودنش.
#قرآن_شناسی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎧 انسان شناسی در قرآن| جلسه 11 #انسان_شناسی_در_قرآن #آیت_الله_حائری_شیرازی ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
haeri_ensan_shenasi_12.mp3
14.4M
🎧 انسان شناسی در قرآن| جلسه 12
#انسان_شناسی_در_قرآن
#آیت_الله_حائری_شیرازی
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
🌎 #شگفتی_آفرینش
🐠قابلیتِعجیب ماهي براي نجاتِجان😲
══┅┄
➤تفکّر: خداناباوري که خصوصیّات منحصربفرد و هوشمندانه میلیاردها موجود را به فرگشت ميرساند آیا از خود نميپرسد چگونه ممکن است «فرگشتي فاقد اراده و شعور» اینهمه موجود را _هر یك به شیوه منحصربهفردش_ کفایت کرده باشد؟!
📑قَالَ رَبُّنَاالَّذِي أَعْطَي كُلَّ شَيْءٍ خَلْقَهُ ثُمَّ هَدَي(طه/50)
گفت: پروردگار ما كسىست كه به هر چيزى آفرينش خاصّ آن را عطا كرده وآنگاه (آن را به راه كمالش) هدايت فرمود.
══┅┄
a creator God provides a reasonable and credible explanation of why there is a universe, and ... it is somewhat more likely that there is a God than that there is not.
➢خداي خالق، توضیح منطقی و موثقی در مورد چرایی وجود جهان ارائه میدهد و ... احتمال [عقلانی] وجودِ خدا بیشتر از نبود خداست .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🐛کرمهای کاترپیلار، وقتی احساس خطر می کنند ظاهر خود را به شکل مار تغییر می دهند.
♻️« قَالَ رَبُّنَا ٱلَّذِیۤ أَعۡطَىٰ كُلَّ شَیۡءٍ خَلۡقَهُۥ ثُمَّ هَدَىٰ »
(طه - 50)
🍃#موسی (ع) گفت:
« #پروردگار ما همان کسی است که به هر #موجودی_آنچه را #لازمه_آفرینش او بوده داده؛ سپس #هدایت کرده است!»
(طه - 50 )