#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: پيام به حجاج بيت اللَّه الحرام پيام به حجاج بيت اللَّه الحرام بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هم زندگي كند، خود را تنها حس نمي كند.
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
پروردگارا! برترين صلوات و سلام و تحيت خود را بر منجي بشريت در همه ي اعصار و قرون و برترين پيامبر و برگزيده ات، حضرت محمّدبن عبداللَّه (صلّي اللَّه عليه واله وسلّم) نازل فرما، كه راه راست را به بشر نشان داد و وحي تو را بر آنان فرو خواند و كليدهاي سعادت دنيا و آخرت را در دسترس آنان نهاد و در حيات بابركتش، سرمشق قرنهاي طولاني انسانيت
را گنجانيد. درود و سلام و تحيت تو بر او و اهل بيت طيب و معصومش، بويژه حضرت بقيّةاللَّه الاعظم، مهدي منتظر و حجت خدا بر زمين؛ (عجّل اللَّه فرجه و ارواحنافداه). اينك شما برادران و خواهران كه از نقاط مختلف جهان در محشر عظيم حج گرد آمده و در هجرت از «من» قومي و نژادي و فرقه يي، به «ما»ي اسلامي و قرآني پيوسته ايد، مناسب است مسايلي را در مدنظر داشته، درباره ي آن با ديگر مسلمين تبادل انديشه كنيد و پس از سفر حج، آن را سررشته ي تأمل و فكر و عمل سازيد: ۱) اولين مطلب، قدرشناسي واجب بزرگ و پُر رمز و راز حج بيت اللَّه است. حج مظهر توحيد، و كعبه خانه ي توحيد است. اين كه در آيات كريمه ي مربوط به حج، بارها از ذكراللَّه سخن رفته، نشانه ي آن است كه در اين خانه و به بركت آن، بايد هر عامل غيرخدا از صحنه ي ذهن و عمل مسلمين زدوده شود و بساط انواع شرك از زندگي آنان برچيده شود. در اين محيط، محور و مركز هر حركتي خداست و طواف و سعي و رمي و وقوف و ديگر شعائراللَّه حج، هر يك به نحوي نمايش انجذاب به «اللَّه» و طرد و نفي و برائت از «انداداللَّه» است. اين است آن «ملت حنيف» ابراهيم (عليه السّلام) ؛ بت شكن بزرگ و منادي توحيد بر فراز قله ي تاريخ. شرك همواره به يك گونه نيست، و بت هميشه به شكل هياكل چوب و سنگ و فلز ظاهر نمي شود. خانه ي خدا و حج بايد در همه ي زمانها شرك را در لباس خاص آن زمان، و بت شريك خدا را با جلوه ي مخصوص آن بشناساند و نفي و طرد كند.
امروز البته از «لات» و «منات» و «عزّي» خبري نيست، اما به جاي آن و خطرناكتر از آن، بتهاي زر و زور استكبار و نظامهاي جاهلي و استكباري است كه همه ي فضاي زندگي مسلمين را در كشورهاي اسلامي فرا گرفته است. بتي كه بسياري از مردم جهان و از جمله بسياري از مسلمين، امروز به جبر و تحميل، به عبادت و اطاعت از آن وادار ميشوند، بت قدرت امريكا است كه همه ي شؤون فرهنگي و سياسي و اقتصادي مسلمين را در قبضه گرفته و ملتها را خواه و ناخواه در جهت منافع و اغراض خود - كه نقطه ي مقابل مصالح مسلمين است - حركت ميدهد. عبادت، همين اطاعت بي چون وچراست كه امروز در برابر خواست استكبار و در رأس آن امريكا، بر ملتها تحميل ميشود و آنان با شيوههاي گوناگون، به سمت آن سوق داده ميشوند. فرهنگ فساد و فحشا كه به وسيله ي دستهاي استعماري در ميان ملتها ترويج ميشود، فرهنگ مصرف زدگي كه روزبه روز زندگي ملتهاي ما را بيشتر در لجنزار خود فرو ميبرد، تا كمپانيهاي غربي - كه مغز و قلب اردوگاه استكبارند - بيشتر سود ببرند، سلطه ي سياسي غرب استكباري كه پايههاي آن به وسيله ي حكومتهاي دست نشانده و ضدمردمي كار گذاشته شده است، حضور نظامي كه با هر بهانه يي شكل آشكارتري به خود ميگيرد، اينها و امثال آن، همه مظاهر همان شرك و بت پرستي است كه در ضديت كامل بانظام توحيدي و حيات توحيدي است كه اسلام براي مسلمانان مقرر داشته است. حج و اجتماع عظيم بر گرد خانه ي توحيد، بايد آن مظاهر شرك را نفي كند و مسلمانان را از آن برحذر دارد.
حج با اين مفهوم روشن و جلي است كه برترين جايگاه برائت از مشركين شناخته شده و خداي متعال از زبان خود و نبيّ مكرمش (ص)، اعلام برائت از مشركين را به روز حج اكبر موكول ساخته است؛ «و اذان من اللَّه و رسوله الي النّاس يوم الحجّ الاكبر انّ اللَّه برئ من المشركين و رسوله فان تبتم فهو خيرلكم و ان تولّيتم فاعلموا انّكم غير معجزي اللَّه و بشّرالّذين كفروا بعذاب اليم» (۲). فرياد برائت كه امروز مسلمان در حج سر ميدهد، فرياد برائت از استكبار و ايادي آن است كه مع الاسف در كشورهاي اسلامي قدرتمندانه اعمال نفوذ ميكنند و با تحميل فرهنگ و سياست و نظام زندگي شرك آلود بر
جوامع اسلامي، پايههاي توحيد عملي را در زندگي مسلمانان منهدم ساخته و آنان را دچار عبادت غيرخدا كرده اند، و توحيد آنان فقط لقلقه ي زبان و نام توحيد است و از معناي توحيد در زندگي آنان اثري باقي نمانده است. حج همچنين مظهر وحدت و اتحاد مسلمانان است. اين كه خداوند متعال همه ي مسلمانان و هركه از ايشان را كه بتواند، به نقطه يي خاص و در زماني خاص فرا ميخواند و در اعمال و حركاتي كه مظهر همزيستي و نظم و هماهنگي است، آنان را روزها و شبهايي در كنار يكديگر مجتمع ميسازد، نخستين اثر نمايانش، تزريق احساس وحدت و جماعت در يكايك آنان و نشان دادن شكوه و شوكت اجتماع مسلمين به آنان و سيراب كردن ذهن هر يك تن آنان از احساس عظمت است. با احساس اين عظمت است كه مسلمان اگر تنها در شكاف كوهي
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
امنيت ناامني، بزرگترين خطري است كه يك ملت را تهديد ميكند. دشمن، امنيت ملي ما را هدف گرفته است. ام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
قشرهاي مختلف مردم كوشش كنند كه امر انتخابات و مجلس را هميشه
مهم بشمارند.
شركت در انتخابات يك وظيفه است.
متأسفانه حرف جناح و خط و خطوط، بيش از اندازه همه گير شده است. البته يك مقدارش بد نيست؛ نمكي است در مجموعه ي نظام! به قول خودشان، جناح راست، جناح چپ؛ افتخار هم ميكنند. بنده از اين اسمها - راست و چپ و امثال اينها - هيچ خوشم نمي آيد. وقتي خيلي همه ي شئون زندگي را بگيرد، حقيقتاً ديگر كسل كننده و زننده ميشود. نبايستي روي اين جناح و اين طور چيزها خيلي تكيه كرد.
اهميت انتخابات مجلس اين است كه شما با انتخاب نماينده ي مجلس، در واقع سرنوشت كشور را در چهار سال آينده رقم ميزنيد.
دشمن ميخواهد مجلس ضعيف باشد و انتخابات شور و شوق نداشته باشد و رأي دهندگان كم باشند.
انتخابات مجلس مظهر دخالت مردم در سرنوشت خود و كشورشان است؛ چون مجلس مركز قانونگذاري است.
آزادانه ترين انتخابات، مستقل ترين مجلس، مردمي ترين حكومت، در جمهوري اسلامي است.
حضور مردم در صحنه ي انتخابات و رأي دادن، خود يك كار سياسي است كه مردم بايد انجام بدهند.
انتخابات
هيچ گروهي نبايد به فكر باشد كه آن گروه ديگر را نفي بكند. من هميشه گفتهام كه تشكلها، گروهها و مجموعه ها، حق اثبات خود را دارند؛ اما حق نفي ديگران را ندارند.
آفت جوامع بشري اين است كه كساني با داشتن پول، با داشتن پشتيبان، با داشتن قوم و عشيره - چه قوم و عشيره به شكل قديمي آن، چه قوم و عشيره به شكل مدرن و امروزي آن؛ يعني حزب بازي و گروه بازي - حقوق عمومي را نديده بگيرند؛ حق مردم را تضييع كنند؛ فرصتها را منحصراً به اشغال خود در بياورند و جلوي عدالت را بگيرند.
سه وظيفه ي اساسي بر دوش تشكلها (ي دانشجويي است: يكي اين كه مجموعه ي دانشجويي را از لحاظ روحي و معنوي تغذيه كنند.... مسئوليت دوم، مسئوليت سياسي است.... مسئله ي سوم... رابطه ي شماها با خودهايتان.
امام، اهل تشكيلات و حزب و امثال آن نبود؛ اما تدبير زيادي داشت.
همچناني كه اصل انتخابات يك تكليف الهي است، انتخاب اصلح هم تكليف الهي است.
#کلمات قصار نویسنده ؛آیت الله العظمی سید علی خامنه ای(دام ظله)
https://eitaa.com/zandahlm1357
#آیه_گرافی
-خداوندرحمتوبخشایشرابرخویش
واجبفرمودهاست.
📚#انعام-54
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وَلَمَّا بَلَغَ أَشُدَّهُ وَاسْتَوَىٰٓ آتَيْنَاهُ..
👈مقطعی بسیار دلنشین وآرامش بخش باصدای استاد #انورالشحات
✅سوره ی مبارکه ی قصص
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مقام علمي حضرت رضا (ع) از متون اسلامي ميتوان نتيجه گرفت كه آن حضرت عالم بما سوي الله، واسطة فيض اي
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
ملاقات حضرت با دعبل خزاعي
در آن غروب رنگ پريده، اول ماه محرم، به سان لبخندى تلخ پديدار شد. ماه در آستانه پنهان شدن در افق خاكسترى رنگ بود. خانه امام در اندوهى ژرف فرورفته بود؛ تو گويى روح شادابى از همهحتى خدمت كارانرخت بربسته بود. مرد گندم گون (ع) در خاطرات عاشورايى غوطه ور بود. مردى بر او وارد شد. امام پرسيد: « اى پسر شبيب! (۱۳۰) آيا امروز روزه اى؟ »
خير! در چنين روزى بود كه زكرياى پيامبر از خدايش نسلى پاكيزه خواست
. آفريدگار پذيرفت و فرشتگان به اوكه محراب نيايش ايستاده بودمژده دادند. هر كس در اين روز روزه بگيرد و سپس دعا كند، پروردگار مى پذيرد. حضرت آهى آتشين از سينه برآورد و ادامه داد: « اى پسر شبيب! مردم روزگار جاهليت ستم و نبرد را در اين ماه حرام مى دانستند و براى اين ماه ارج مى نهادند؛ اما اين امّت، نه حرمت اين ماه را نگه داشتند و نه احترام پيامبرش را در اين ماه، فرزندان رسول (ص) را كشتند و زنانشان را به اسارت بردند. » اشك در چشمان امام حلقه زد و صدايش بغض آلود شد. با همان حالت ادامه داد: « اى پسر شبيب! اگر قرار است براى چيزى گريه كنى، براى حسين (ع) گريه كن! آسمانها و زمين به خاطر آن گريستند. » (۱۳۱)
سكوت حاكم شد؛ چنان كه گويا دو مرد به شيهه اسبى بركرانه فرات گوش سپرده بودند. حضرت زير لب حرف هايى تو گويى با خويشزمزمه مى كرد: سرگذشت حسين تو گويى پلك هاى ما را (شب ها) بيدار نگه داشته و اشك هايمان را روان و عزيز ما را بى ارزش ساخته است. اى سرزمين كربلا! براى ما ناگوارى و بلا به ارث گذاشتى! هرگاه ماه محرم مى شد، در ده روز نخست ديگر كسى پدرم را خندان نمى ديد. روز عاشورا، اوج غمگينى وى (۱۳۲) بود. در چنين روزى بود
كه خيمه هاى ما را به آتش كشاندند؛ اموال ما را به غارت بردند و احترام پيامبر (ص) را زير پا گذاشتند. »
ريان به خاطر آورد كه براى چه كارى نزد امام آمده است. زمزمه وار خواند:
« سر نوه محمد و پسر وصى اش را
اى مردان! برنيزهها برافراشتند
در چشم انداز مسلمانان چنين كردند
نه كسى مويه كرد و نه كسى متنفر شد
اى سر! [بريدن تو] لالايى خواب [آرام] دشمن و
بيدارى چشم ما شدى و چشمانى كه [با هراس از حقگويى و ستم ستيزى است، به خواب نمى رفتند] آنها را خواب كردى
باغى نبود كه
آرزو نكند آرامگاه تو باشد. » (۱۳۳)
اين كه شعر دعبل خزاعى (۱۳۴) است.
آرى سرورم! او اينك به مرو آمده است و از شما اجازه مى خواهد كه وارد شود.
پس از نماز عصر. به جز من، كسان ديگرى نيز هستند كه دوست دارند هم اكنون وى را ببينند.
شاعر خاندان علوى وارد شد؛ شاعر واژگان كوبنده؛ شاعر كلمات شورش گر؛ شاعرى با ربع قرن آوارگى ؛ شاعر محكوم به اعدام. از چشمان دعبل عشق مى تراويد. گفت: « سرورم! شعرى سرودهام و دوست دارم آن را بشنويد. هنوز آن را براى كسى نخوانده ام. »
دعبل پارچه سپيد گسترد. پارچه اى واژگان شاعرانه؛ انقلابى. نوشتن شعر بر پارچه اى سپيد مانند احرام حج، بى سابقه بود! نشانه
هاى پرسش در چشمها شكل گرفتند. دعبل گويى جواب آن چشم هاى پرسش گر را مى دهد، گفت: « چنين كردم تا در هنگام كوچ به جهان واپسين، همراهم باشند. » (۱۳۵)
دعبل غزلى را آغاز كرد كه ابياتش با (ت) پايان مى پذيرفتند؛ غزلى جاودانه در بستر تاريخ با مفهوم زير:
« نوحه گران گنگ و گويا
با نالهها و آه هاى آتشين خود به گفت و گو پرداختند
با نفس هاى خود
از راز درون دلباختگان روزگار پرده برگرفتند.
معانى لطيف از دل انسانى جارى مى شود كه زندگى خويش را با آوارگى و دور از سرزمين هاى كودكى اش سپرى مى كند. او دردهايش را به سرزمين هايى مى فرستد كه وقتى از آنها مى گريخت، سبز و رؤيايى بودند.
سرزمين دختركانى كه زيبايى شان را در عفاف مى ديدند.
اين چشم اندازها هنگامى كه شاعر در بيابان عرفات مى ايستد، هنوز در خاطره اش مى درخشند.
اما روزگار مى چرخد و همه چيز را با خود مى چرخاند و زمان آوارگى و هجران فرا مى رسد
زمانه را بنگر كه با پيمان شكنىها و تفرقه اندازى هاى بسيارش با حكومت هاى بازيچه و كسانى كه به دنبال آن ها، جوياى روشنايى از دل تاريكىها بودند، چه جنايتها به مردم كرد
جز عشق به خاندان محمد (ص) اميد ديگرى در زندگى نمانده است.
فرزندان هند جگرخوار، با چنگ افكندن بر حق، زندگى
را به دوزخى غيرقابل تحمل تبديل كردند
اينها دردهايى است كه مزرع سبز فلك را در چشم ما خونين مى نماياند و آب شيرين را بر كام تلخ مى كند.
همه چيز از لحظه اى در سقيفه آغاز شد
آن چه اين كارها را آسان كرد
بيعت ناگهانى و بى انديشه بود
از مكه و مدينه، تنها آوارهايى ماندند.
سرزمينى كه فرودگاه جبرئيل بود، تهى از ساكنانش شد.
درسگاه آيه هاى قرآنى از تلاوت تهى شد
و سراى وحى به ويرانى گراييد
خانه هاى على و جعفر، حمزه و سجاد ذوثفنات (۱۳۶)
خانه هايى كه جايگاه نماز و پارسايى روزه و نيكى هاست
سراهايى كه ويران از باران هاى
آمرزش بسيار است، نه از سپرى شدن روزگاران.
اى وارثان دانش پيامبر و اى خاندان او
درود هماره ما نثار شما باد! »
شاعر، لحظه اى خاموش شد. زيرا رضا (ع) از خود بيخود شده بود. دل بزرگ وى نتوانست حماسه واژگان را حمل كند، واژگانى كه چكيده اشك و خون و اندوه بودند. چون حضرت به خويش آمد، با صدايى به غمگينى آواى جارى آب در ناودان فرمود:
« بخوان اى خزاعى. »
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
کتابی در آستین
"حسن بن علی وشاء" از واقفیان بود؛ او معتقد بود که امامت، به امام موسی کاظم علیه السلام پایان یافته و آن حضرت، آخرین امام است. او میگوید:
سوالهای زیادی را نوشته و در کتابی گرد آورده بودم که برخی از آن سوالها مربوط به روایاتی بود که از پدران علی بن موسی الرضا علیهم السلام در کتابم نوشته بودم و میخواستم با این سوالها علی بن موسی الرضاC را آزمایش کنم. روزی کتاب را در لباسم گذاشتم و به سمت خانه ی امام رضا علیه السلام رفتم. میخواستم در تنهایی کتاب را به او بدهم. وقتی به در خانه ی علی بن موسی الرضاC رسیدم، جلوی در، عده ای از
مردم را دیدم که نشسته اند و مشغول گفت وگو هستند. رفتن به داخل خانه امکان نداشت. به دنبال چاره ای بودم تا بتوانم وارد شوم که غلامی از خانه بیرون آمد و گفت:
«حسن بن علی وشاء؛ پسر دختر الیاس بغدادی کدام یک از شماهاست؟ » برخاستم و گفتم: «منم»
گفت: «به من دستور داده اند که این کتاب را به تو بدهم، بیا بگیر! »
کتاب را از دست غلام گرفتم، در گوشه ای نشستم و شروع به خواندن کردم. به خدا قسم در آن کتاب، مسأله به مسأله، جواب هایم داده شده بود... من دیگر واقفی نبودم». [۱]
----------
[۱]: . عیون اخبار الرّضا علیه السلام، ج ۲، ص ۲۲۹
یک قمقمه دریا....
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 میخواستم بدونم تو عصر خودمون کسانی هستند که با امام زمان (عج) در ارتباط باشن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
یک سوال داشتم خدمتتون، آیا قیام خراسانی مخالف جمهوری اسلامی نیست؟
چون که قیام باید مسلحانه باشه که با توجه قوانین کشور ما مصداق جرم است، پس چند احتمال داریم؛
یک حکومت ایران در زمانی از راه حق بر می گرده
دو حکومت ما از اول در راه حق نبوده
سه منظور از خراسان خراسان بزرگ است؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
🌀گزینه چهارم چرا اضافه نکردید؟ ممکن است خود ایران همان قیام خراسانی باشد، خود مردم ایران، رهبر ایران و فلان... احتمال دارم می دهم.
☝️🏻نکته بعدی اینکه بحث خراسانی اصلا شما اول بیایید اثبات بکنید که خراسانی در زمان ظهور اتفاق می افتد، چون آن روایتی که می گوید خراسانی همزمان با سفیانی و یمانی ست بعضی اساتید سند آن روایت را ضعیف می دانند. حق هم دارند چون سندش واقعا ضعیف است، سند آنچنان قوی ندارد، مشهور هست اما سندش ضعیف است. شما اول بیایید اصل آن را اثبات بکنید، بعد این را بگویید.
🔰بعد چه اشکالی دارد خراسانی
از طرف رهبر ایران اذن داشته باشد و حرکت بکند. الان سپاه قدس می رود جاهای دیگر عملیات انجام می دهد مگر از رهبر ایران اذن ندارد؟ پس این احتمالاتی که گفتید .. هیچ کدام نیازی نیست که اصلا مطرح بشود.
🔹خراسان بزرگ هم بله، خراسان بزرگ ممکن است باشد و کسی نگفت حتما منظور از خراسان صددرصد کشور ایران است.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥موضوع: دو ویژگی جریان های انحرافی
#استاد_نصوری
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: روی برانکاردی که قاسم دهقان درست کرده بود، داشتیم سید مرتضی را میآوردیم به عقب. با آن حال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وقتی بچه ی اولمان به دنیا آمد. من ندیدم، ولی مادرشان برایم گفتند مرتضی، سجده ی شکر به جای آورد و پشت یک قرآن، تاریخ تولد و نام بچه را یادداشت کرد.
مرتضی خیلی به من و بچهها علاقه مند بودند. به خصوص یکی دو سال آخر این علاقه را خیلی ابراز میکرد و به زبان میآورد. هرچه به زمان شهادت نزدیک میشدیم، بدون هیچ اغراقی احساس میکردم داریم به سالهای اول زندگی برمی گردیم.
۴
به تدریج که به زمان شهادت ایشان نزدیک میشدیم، بیشتر ایشان را میدیدیم، با این که تعداد مسئولیتهایی که داشت واقعااز حد و تواناییهای یک آدم معمولی خارج بود. ولی در
خانه طوری بودند که ما کمبودی احساس نمی کردیم. من هیچ وقت درگیر مسایل خرید بیرون از خانه و صفهای خرید نبودم. جالب است بدانید که اکثر مطالعاتشان را در همین صفها انجام میدادند.
لاله ای در فکه
https://eitaa.com/zandahlm1357