مصعب زبیر
مصعب بن زبیر نیز گفته است: در کار من دقت کن و در استواری آن بکوش که به منزله نابود شده است. اگر حاجت مرا به عهده ی دیگری بگذاری، مانند کودکی است که از پستان دو زن شیر خورده باشد و زیان ببیند.
تأن بحاجتی واشدد قواها
فقد صارت بمنزلة الضیاع
اذا ارضعتها بلبان اخری
اضرّ بها مشارکة الرضاع
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
03.Ale.imran.183.mp3
4.18M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
03.Ale.imran.184-185.mp3
2.92M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
03.Ale.imran.186.mp3
2.68M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
03.Ale.imran.187.mp3
3.17M
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
♨️شبهه پنجم⚠️ چرا قرآن خوبی ها را به خدا نسبت میدهد ولی بدی ها را به ما نسبت میدهد مگر نه اینکه هیچ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ابوالحسنین:
♨️شبهه ششم
آیا این دو آیه با هم در تناقض نیستند❓
آیه۲۸ سوره رعد مى خوانیم یاد خدا مایه آرامش دلها است : الَّذِینَ آمَنُوا وَ تَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِکْرِ اللَّهِ أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ و از طرفى دیگر در آیه ۲ سوره انفال مى خوانیم : إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ إِذا ذُکِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ: مؤمنان کسانى هستند که وقتى نام خدا برده مى شود قلبشان ترسان مى گردد
⚠️ یکجا میفرماید ذکر خداوند موجب آرامش دلهاست و جا دیگر میفرماید ذکر خداوند موجب ترسان شدن دلهاست❓❓
جواب اول
👌✅علامه طباطبائی رضوان الله علیه می فرماید: مؤمن در طلیعه امر، قلبش می طپد ولی در پایان امر، قلبش می آرمد. در آغاز وقتی به یاد حق افتاد، چون در اوائل راه است، قلبش می طپد، اما وقتی کاملا مأنوس شد و ایمانش حباً لله شد نه خوفاً من النار، آنگاه طمأنینه دارد. پس آن آیاتی که می فرماید: یاد حق قلب را مطمئن می کند، مربوط به اواخر امر است.(یعنی کسی که تازه وارد وادی مسلمانی و مومن بودن میشود بخاطر تکالیفی که بر عهده دارد و راه طولانی که دارد و خطرهای این راه طولانی قلبش هراسان است کما اینکه آقا امیر المومنین علیه السلام میفرماید
آه من قلّه الزّاد و طول الطّریق و بعد السّفر و عظیم المورد؛ آه از کمی زاد و توشه و طولانی بودن راه و دوری سفر (آخرت) و عظمت مقصد» اما وقتی که اعمال و تکالیف فردی و اجتماعی که بر عهده اش است انجام داد و موهبت های الهی را دید ذکر الهی موجب آرامش و اطمینان خاطرش خواهد شد)
شاهد این جمع را هم آیه 23 سوره زمر قرار داده اند در آن آیه آمده است: «تقشعر منه جلود الذین یخشون ربهم»- آنهایی که از خدا می ترسند، پوست بدنشان می طپد. قشعریره، در مقابل طمأنینه است.
👌مشابه این حالت را در حالات اولیاء و معصومین علیهم السلام در حال عبادت ملاحظه فرمودید که هنگام وضو گرفتن چه حالی داشتند و هنگام تکبیرة الاحرام، صورت آنها چگونه زرد می شد؟ در حال نماز خواندن، چگونه دو پهلوی آنها می طپید؟ یک انسان وحشت زده که هیچ آرامش ندارد، دلش می لرزد و به حرکت در می آید. درباره امام مجتبی (علیه السلام) رسیده است که هنگام نماز پهلوهای حضرت می طپید و چهره مبارکش زرد می شد. وقتی عرض می کردند: چرا این حالت به شما دست می دهد؟ می فرمود: می خواهم امانت را ادا کنم. نمی دانم آیا درست ادا می کنم یا نه؟
#قرآن_شناسی
.......:
جواب دوم به شبهه ششم
👌👌 قرآن کریم انسان را در برابر جهان، یک شکل می بیند و در برابر "الله" شکل دیگر می بیند. در برابر جهان می گوید: مؤمن قلبش به یاد حق، در برابر جهان، آرام است. هیچ حادثه ای از حوادث دنیا او را نمی لرزاند. چرا؟ چون قلبش به مرکز قدرت، بسته است، لذا آرام است. هیچ امری، هرچند سخت و دشوار، باعث لرزش و اضطراب او نیست. زیرا این قلب، به مرکز قدرت و رحمت بسته است.
مثلا👈👈 اصحاب کهف در برابر آن خطر قیام کردند و اگر چنانچه خدا دل آنها را نمی بست و به خود مرتبط نمی کرد، گرفتار طپش و اضطراب بودند. اما چرا در برابر آن طاغوت قیام کردند؟ برای اینکه قلبشان به قدرت حق وابسته و مرتبط بود. «و ربطنا علی قلوبهم»- ما قلبشان را بستیم که از حوادث جهان تکان نخورند و اضطراب پیدا نکنند.
✅👌یا درباره مادر حضرت موسی علیه السلام در سوره قصص، آیه 9 به بعد چنین آمده است:
وَأَصْبَحَ فُؤَادُ أُمِّ مُوسَى فَارِغًا إِن کَادَتْ لَتُبْدِی بِهِ لَوْلَا أَن رَّبَطْنَا عَلَى قَلْبِهَا لِتَکُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ
قلب مادر موسى از همه چیز (جز یاد فرزندش) تهى گشت؛ و اگر دل او را محکم نکرده بودیم، نزدیک بود مطلب را افشا کند!
👌👌 وقتی انسان، جهان را جنود الله دید، خود را هم مانند جهان، بنده الله دید، سر را به الله می سپارد و دل می دهد. آنگاه می گوید: جهان همه و همه جنود الهی هستند و کوچکتر از آن هستند که مرا از معبودم باز دارند (و به من آسیب بزنند). این همان بیانی است که از امام سجاد(علیه السلام) رسیده که فرمود: «لو مات من بین المشرق و المغرب، لما استوحشت بعد ان یکنو القرآن معی»- اگر تمام مردم بین شرق و غرب عالم بمیرند و من تنها بمانم، هرگز احساس وحشت نمی کنم، در صورتی که قرآن با من باشد. این مرگ، تنها مرگ ظاهری نیست. مهم تر از آن مرگ معنوی است یعنی اگر همه مردم کافر شوند، من از کسی هراس ندارم.
اما👇👇
👌👏👌✅این شخص دربرابر خداوند بخاطر ادای امانت لرزان است چون این شخص اگر واقعا معرفت داشته باشد میداند که درباره تمام نعمت های که خداوند بهش داده است باید شکر و حق آن را به جا بیاورد و از طرفی هم میداند که تمام عمرش هم تلاش بکند نمیتواند شکر حتی یکی از نعمت های الهی را بجا بیاورد لذا وقتی دربرابر خداوند قرار میگیرد میبیند و میداند دستش خالی است لذا قلبش لرزان است برخلاف اینکه زمانی که دربرابر جهان قرار میگرفت اصلا نمیرسد چون دستش پر بود وخدای به این بزرگی پشتش بود.
#قرآن_شناسی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎧 انسان شناسی در قرآن| جلسه 12 #انسان_شناسی_در_قرآن #آیت_الله_حائری_شیرازی ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
haeri_ensan_shenasi_13.mp3
12.83M
🎧 انسان شناسی در قرآن| جلسه 13
#انسان_شناسی_در_قرآن
#آیت_الله_حائری_شیرازی
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نشانه ای از شعور بارز در حیوانات !!
اینجا در محیطی آرام و زیبا بچه فیل با این پرنده ها (کبک) بازی می کند و پرنده ها از جانب بچه فیل و مادرش احساس خطر نمی کنند و در همان حوالی می مانند .
🍃این آیه را با دقت بخوانیم .
« انعام -آیه 38 »
♻️"هیچ #جنبندهای در زمین ... نیست مگر اینکه #امتهایی همانند شما هستند. ما هیچ چیز را در این کتاب، فرو گذار نکردیم، سپس همگی به سوی #پروردگارشان_محشور میگردند."
🍃 #قرآن توجه خاصی به زندگی حیوانات دارد و از یادآوری خلقت، #شعور و #صفات آنها در راه هدایت مردم استفاده میکند:
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: امّا با توجّه به آيات گذشته، كاملًا روشن است كه منظور ارتباط با ارواح، ص: ۵۸ از «مرگ اوّل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
بخش دوم ارتباط با ارواح
سرگرمىِ ميزگرد!
آيا مى توان با ارواح گذشتگان رابطه برقرار ساخت و معلوماتى از آنها دريافت داشت؟
آيا اين گفتگوهائى كه جمعيّت هاى «روحيّون» و «اسپرى تيستها» درباره رابطه با ارواح مدّعى هستند همه بيهوده است؟ و بيهوده سخن به اين درازى! و يا اين كه در ميان سخنان آنها واقعيّت هائى وجود دارد؟
آيا احضار ارواح- يا صحيحتر ارتباط با ارواح- از طريق ميز گرد كه اخيراً «۱» در همه جا به توصيه بعضى از مجلّات «مُد» شده، صحيح است و همه كس مى توانند يك ميز گرد
ارتباط با ارواح، ص: ۶۴
چرخان بدون ميخ تهيّه نموده و دور آن بنشينند و دست روى آن بگذارند و نيّتى كنند
و با روح مورد نظر رابطه برقرار سازند، و مطالب لازم را از او بپرسند و پاسخهاى او را- اعم از مثبت و منفى- به وسيله گردش آهسته و غيراختيارى ميز دريافت دارند؟
راستى اين مطلب به همين سادگى و آسانى است و يك ميز گرد بدون ميخ «كليد عالم غيب» و «دستگاه فرستنده و گيرنده» عالم ارواح مى باشد؟!
اينها سؤالاتى است كه همه ميل دارند پاسخ آن را بدانند.
اجازه بدهيد مطلب را از همين سؤال آخر و داستان ميزگرد كه اخيراً شورَش درآمده است، شروع كنيم و سپس به بحث هاى اصولى تر بپردازيم.
و نيز اجازه بدهيد سخن را با نامه جالب و مستدلّى كه يكى از كسانى كه اخيراً در اين باره زياد كار كرده است، آغاز نمائيم، اينك متن نامه:
اين روزها ارتباط با ارواح به وسيله ميز گرد به صورت يك اپيدمى درآمده و هر كس چند دقيقه اى در يك جلسه ارتباط بنشيند و ناظر حركت ميز شود، بلافاصله
ارتباط با ارواح، ص: ۶۵
به فكر مى افتد كه يك ميز بدون ميخ با صفحه مدوّر متحرّك، تهيّه كند، و مشغول ارتباط با ارواح شود.
امّا آنچه موجب تعجّب و باعث تأسّف است اين كه افرادى كه بنا به توصيه نويسنده يكى از مجلّات تهران پس از خواندن سوره حمد و استدعاى ارتباط با روح موردنظر موفّق مى شوند، همگى آنچه كه خودشان علاقمند هستند بپرسند مى پرسند و جالبتر اين كه آنچه كه دوست دارند بشنوند، مى شوند!
من هنوز نديدم كه مثلًا چند نفر از پيروان يكى از فرق اسلامى دور ميز بنشينند و از روح مرتبط بپرسند كه راه حق كدام است و به غير از فرقه مورد نظرشان چيز ديگرى
بشنوند، و اتّفاقاً مخالفان آنها نيز خلاف آن را مى شنوند!!
آنچه مسلّم است، كسى در گردش صفحه ميز بطور خود به خود شكّى ندارد، اما اين كه آيا عامل گرداننده نيز همان روح است؟ و اگر همان روح است، پس علّت چيست كه در برابر من كه شيعه هستم راه حق را شيعه اثنى عشرى معرّفى مى كند و به آن ديگرى كه مسلك ديگرى دارد همان مسلك را؟!
بارها آزمايش نمودهام مثلًا در برابر سؤال اين كه فلان مريض مثلًا خوب خواهد شد يا نه؟ از يك روح در دو شب متوالى پرسيده ام؛ هر بار جوابى داده كه با جواب قبلى
ارتباط با ارواح، ص: ۶۶
تناقض داشته!
حال بايد ديد كه اين حركت ميز به وسيله چه نيرو و عاملى انجام مى شود؟
من بارها ناظر بودهام در جلساتى كه با ميزهاى آهنى بزرگ، ارتباط برقرار شده، اگر ميز بايد بدون ميخ باشد، و وجود يك ميخ اين قدر اثر دارد، پس چرا ميز آهنى به حركت درمى آيد؟ (دقّت كنيد! )
آنچه من به دست آورده ام، اين است كه: افرادى كه دور ميز مى نشينند، بطور ناخودآگاه تحت تأثير كلمات و موقعيّت استثنائى محل كه همه افراد خود را براى ارتباط با ارواح آماده كرده اند، قرار مى گيرند. يكى از حضّار كه قدرت كنترل اعصابش كمتر از ديگران است، ميز را به حركت درمى آورد.
اين افراد همان مِديُومهاى قوى هستند. شما دقّت كنيد! مديومهاى قوى همه كسانى هستند كه قدرت كنترل اعصابشان بسيار ضعيف است و اغلب عصبانى مى باشند.
من خود در شهرستان نيشابور از اداره كنندگان جلسه ارتباط هستم و شايد اكثريّت قريب به اتّفاق كسانى كه هم اكنون در نيشابور جلسه ارتباط دارند، در وهله اوّل در
منزل من و از خود من ياد گرفته اند؛ منظورم خودستائى نيست بلكه مى خواهم بگويم من از روى هوى و هوس يا
ارتباط با ارواح، ص: ۶۷
مسموعات، اين كلمات را ننوشته ام.
در ارتباطى كه روح مرتبط، خود را ابوعلى سينا! معرّفى كرد، سؤالى درباره بيمارى نموديم...
بيمار، بانوئى بود كه زايمانش نزديك بود، و استاد گفتند: ۲۹ همان برج فارغ خواهد شد در صورتى كه اصلًا چنين نشد!
جالبتر از همه اين كه خانمى در نيشابور هست كه به محض نشستن دور ميز (و گذاشتن دست روى ميز) بدون سؤال و جواب ميز شروع به دوران مى كند و هر سؤالى كه مى كند، مثبت جواب مى شنود؛ حتّى يك سؤال را به صورت منفى هم سؤال مى كند باز هم مثبت جواب مى شنود.
باز در مجلسى مشاهده كردم كه هرچه خواهش و تمنّا از ميز كردند، تكانى نخورد! و صاحب مجلس به خاطر اين كه خودى نشان بدهد در ميز دخل و تصرّف كرده، شروع به حركت دادن نمود!
آنچه در مجالس مى گذرد ۸۰% دخل و تصرّف (عمدى يا ناخودآگاه) و ۲۰% حقيقت است. تازه اين بيست درصد هم معلوم نيست كه بوس
يله روح ب
اشد!
خلاصه اين كه، مشتى مردم در كنار ميز شبها گاهى تا ساعت ۱ و ۲ بعد از نيمه شب حيران و سرگردانند، و هر كس هم مطابق ميل و ذوق و سليقه خود پيام مى گيرد، و
ارتباط با ارواح، ص: ۶۸
بايد از آن روزى ترسيد كه اين ارتباطها نقطه عطفى براى دشمنان و مخالفان باشد، و يا سرگرمى سياسى جديدى گردد كه در پشت پرده آنها خيانتها خفته باشد.
نتيجه اى كه من به آن رسيدهام اين است كه اين مسئله را بازى يا
سرگرمى بنامم و سؤالاتى كه در اين زمينه مى شود، با گفته خداوند متعال در قرآن كريم پاسخ گويم: يَسْئَلُونَكَ عَنِ الرُّوحِ قُلِ الرُّوحُ مِنْ امْرِ رَبّى «۱»
#کتاب ارتباط با ارواح آیت الله شیرازی
https://eitaa.com/zandahlm1357
آیا فشار قبر برای همه هست؟ چکار کنیم که فشار قبر نداشته باشیم؟.mp3
1.82M
سوال: 1024
#فشار_قبر
❓آیا فشار قبر برای همه هست؟ چکار کنیم که فشار قبر نداشته باشیم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟣 مقایسه جالب مرگ و سفر به مشهد
🎙#استادمسعودعالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 توصیه مجری تلویزیون به بازماندگان امواتی که بر اثر خودکشی از دنیا رفته اند
▪️این قسمت: باغ زمزم
▫️تجربهگر : آقای مهدی اسفندیاری
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه تست هوش
حل معما
باما همراه باشید👇👇👇👇
@zandahlm1357
یکی جفت نداره، دیدیش لایک کن⁉️🤓
🎁با ما مغزت ورزش میکنه🧠
https://eitaa.com/zandahlm1357
بین این همه سنجاب ، موش رو دیدی لایک کن⁉️🤓
🎁با ما مغزت ورزش میکنه🧠
https://eitaa.com/zandahlm1357