#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
در عیش نقد کوش که چون آبخور نماند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
همنشین از تنهایی در میان مردم شکایت نمی کنم، زیرا روزگار مرا از همنشینانم جدا کرده است. اشتیاق به
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رباعی بی نقطه، عشق
شگفتا که مرا از وصال خودتان ممانعت میکنید و دل مرا رنجور میسازید. اطمینان دارم وعده و ممانعت شما هر دو وسیله ی رنجوری است. چه بسیار ممانعتی که از ناحیه شما بوجود آمد و انتظارش را نداشتم و چه بسیار در اندیشه وصال شما بودم و وصالی دست نداد.
واهاً لصد لوصلکم علله
وعدکم و صدکم علله
کم حصل صدکم و ما امله
کم امل وصلکم و ما حصله
ای ماه شب تاریک که مرا به وصال خود زنده ساختی، به ویژه آنگاه که بر اثر جلوگیری در نابودی من پرداختی. اکنون سوگند به خدا هرچه زودتر خون مرا بریز که تاب شب هجران تو را ندارم.
یا بدر دجی بوصله احیانی
اذ زاروکم بحجره افنانی
باللّٰه علیک عجلن سفک دمی
لا طاقة لی بلیلةالهجران
مهر و مشتری
ز انشای طلب در هر دو جانب
عیان گشت این خبر بر ابن حاجب
چو کرد آن فعل را تمییز در حال
بکسر و رفع آن با خویش زد فال
بدل گفتا که بر من گشت لازم
که باشم بر تعدی سخت جازم
کنم افعال قلب هر دو اظهار
چنان کاید تعجب زان پدیدار
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۱۳- انگیزههای تغییر شکل عبادت پرتوی از اسرار نماز » انگیزههای تغییر شکل عبادت قرآن، نم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۱۴- شرایط قبولی عبادات
پرتوی از اسرار نماز » شرایط قبولی عبادات
عبادات، غیر از شرایط صحّت، شرایط «قبول» و «کمال» هم دارد. یعنی آنچه که مراعاتش، انسان را به قرب خدا و رشد معنوی میرساند و در فرد و جمع، تأثیر میگذارد.
گاهی عبادت، صحیح است، ولی رشد آور نیست، مثل دارویی که شفابخش نیست.
گاهی عبادت، از کیفر میرهاند ولی ما را محبوب خدا نمی سازد.
در آیات و روایات، شرایطی برای قبولی اعمال و عبادات بیان شده که نمونههایی از آنها از این قرار است. (۹۱)
۱- شرط اعتقادی
۲- شرط سیاسی
۳- شرط اخلاقی
۴- شرط اقتصادی
۵ - شرط اجتماعی
۶- شرط بهداشتی و...
قبل از توضیح این موارد، تأکید میشود که انسان باید به مسئله قبولی عبادت عنایت خاصّی داشته باشد تا از تلاش معنوی اش بهره بیشتر ببرد.
علی علیه السلام میفرماید: «کُونُوا عَلی قَبُول الْعَمَلِ اَشَدَّ عِنایةً مِنکُم عَلَی الْعَمَل» (۹۲) به قبولی عمل، بیش از اصل عمل توجّه داشته باشید.
انسان ممکن است برای پذیرش در جایی، هم کارت ورود بگیرد، هم طبق مقررات ظاهری عمل کند، ولی در مصاحبه به دلائلی مانند فساد اخلاق یا سوء سابقه یا... رد شود. عبادات هم ممکن است از نظر مقررات الهی، درست انجام گیرد، ولی به دلایلی مورد قبول خدا نشود. مگر نه اینست
که گاهی کارهای صحیحی از طرف افراد غیر مسئول انجام میگیرد ولی بجای تشکّر، از آنان انتقاد هم میشود؟! پس شرطِ قبولی کار، چیزی دیگر است.
اینک به بیان آن شرایط میپردازیم:
۱- شرط اعتقادی: ایمان به خدا
نداشتن ایمان، مایه تباهی اعمال است: «وَمَن یَکُفُرْ بِالْإِیمَنِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ» (۹۳)
کسانی مساجد خدا را آباد میکنند که ایمان به خدا و معاد داشته باشند: «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَجِدَ اللَّهِ مَنْ ءَامَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْأَخِرِ» (۹۴)
و عمل صالح از زن ومرد «مؤمن» است که موجب زندگی پاک میشود: «مَنْ عَمِلَ صَلِحاً مِّن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَی وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَوةً طَیِّبَةً» (۹۵)
کسی که خدا را قبول ندارد، برای او هم کاری نمی کند تا انتظار پاداش داشته باشد. قرآن کریم، اعمال کافران را همچون خاکستری میداند که در یک روز طوفانی در برابر باد قرار گیرد. که چیزی از آن باقی نمی ماند.
۲- شرط سیاسی: ولایت
ولایت و رهبری صحیح و آسمانی، همه بندگان خدا و بندگیها و نماز و حجّ و جهاد و... را در مسیر الهی قرار میدهد و به آنها جهت شایسته میبخشد. مثل ایران امروز که با برخورداری از ولایت فقیه، راه رو به رشدی را میپیماید. در مقابل، کشورهای اسلامی دیگر، با آنکه نماز و روزه و... دارند ولی بخاطر انحراف در خط سیاسی و رهبری، در ذلّت اند.
رهبری جامعه، همانند راننده در یک ماشین است. اگر همه سرنشینان، شیک و مرتب و مؤدّب باشند ولی راننده مست باشد یا جاده منحرف باشد، سقوط در پیش است. ولی اگر راننده، سالم و با تجربه باشد، هر چند مسافران، کهنه پوش و نامرتب باشند، این سفر به مقصد میرسد.
در حدیث از امام باقر علیه السلام است: «مَنْ دانَ اللّهَ بعبادَةٍ یَجْهَدُ فیها نَفْسَهُ وَ لا اِمام لَهُ مِنَ اللّه فَسَعْیُهُ غَیر مُقْبُولٍ» (۹۶)
کسی که به خدا ایمان دارد وعبادتهای طاقت فرسا هم انجام میدهد ولی امام لایقی از طرف خدا ندارد، تلاشش بی فایده است.
اگر رهبر آسمانی بود، پرستش خدا به طاغوت پرستی کشیده نمی شد و قوانین آسمانی تبدیل به خرافات نمی گردید و نمازهای جمعه، با همه شکوهش، به نفع طاغوتها نمی انجامید و حج، این مظهر قدرت و عزّت اسلام و مسلمین، چنین بی اثر یا به سود حکام دور از اسلام تبدیل نمی شد.
در حدیث میخوانیم: «فَمَنْ لَم یَتَوَّلنا لَم یَرْفَعِ اللّهُ لَهُ عَمَلاً» (۹۷) هر کس ولایت و رهبری ما را نپذیرد، خدا هم اعمال او را قبول نمی کند.
✍محسن قرائتی
https://eitaa.com/zandahlm1357
📿 چطور یه نماز خوب بخونیم؟
✍آیتالله مجتهدی تهرانی مگفتن:
🍃یکی از کسانی که زیر سایه عرش الهیاند، نمازخوانهای خوب هستند؛ آنهایی که نماز خوب میخونن، تقلید صحیح، حمد درست، با حضور قلب...
از نماز لذت ببرید، کیف کنید، همونطور که گرسنه از غذا لذت میبره...
▫️ بعضیها وقتی به رکوع میروند، هنوز بدنشون آرام نگرفته، ذکر رکوع رو میگن. این نماز درست نیست.
به سجده نرسیده ذکر رو میگن. ذکر سجده رو سه قسمت میکنند، هنوز پیشونیشون به زمین نرسیده میگن «سبحانَ»، «ربی الاعلی و بحم» رو در سجده میگن، «ده» رو موقع بلند شدن!
📿 نماز باید با طمأنینه باشه. بدنتون آروم که گرفت، بعد ذکر بگید.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: فصل دوم در اشاره به مراتب طهور است بدان که انسان تا در عالم طبیعت و منزلگاه ماده هیولان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
فصل سوم در آداب قلبیه سالک است هنگام توجه به آب براى طهارت
و در این باب حدیث شریف مصباح الشّریعه را ذکر و ترجمه مى کنیم تا قلوب صافیه اهل ایمان
را از آن نورانیتى حاصل شود
داب الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی عل هی
فى مصباح الشَّریعۀِ قالَ الصادقُ علیه السلام : اذا اردت الطّهارةَ و الوضوء ،فَتَقَدم الى الْماء تَقَدمک
لىا رحمۀِ اللَّه . فَانَّ اللَّه تَعالى قَد جعلَ الْماء مفتاح قُرْبته و مناجاته و دلیلًا الى بِـساط خدمتـه و .
کَما انَّ رحمۀَ اللَّه تُطَهرُ ذُنُوب الْعباد، کَذلک النَّجاسات الظّاهرَةَ یطهرُها الْمـاء لا غَیـرُ . قـالَ ا للَّـه
: تَعالى هو الَّذى ارسلَ الرِّیاح بشْراً بینَ یدى رحمته و انْزَلْنا منَ الـسماء مـاء طَهـوراً . و قـالَ اللَّـه
تَعالى: و جعلْنا منَ الْماء کُلَّ شَى ء حى ،ا فَلا یؤْمنونَ . فَکَما احیا بِه کُلَّ شَـى ء مـنْ نَعـیمِ الـد نْیا،
کَذلک بِرَحمته و فَضْله جعلَ حیاةَ الْقُلُوبِ الطّاعات . و تَفَکَّـرْ فـى صـفاء الْمـاء و رِقَّتـه و طُهـرِه و
. ء برَکَته و لَطیف امتزاجِه بِکُلَّ شَىو استَعملْه فى تَطْهیرِ اْلَاعضاء الَّتى امرَك اللَّه بِتَطْهیرِ ها [خ ل :
و تعبدك بِادائها ].و آت بِ آدابِها فى فَرائضه و سنَنه فَانّ تَحتکُلِّ واحدةٍ منْها فَوائد کَثیرَةً؛ فاذا
استَعملْتَها بِاْلحرْمۀِ، انْفَجرَت لَک عیونُ فَوائده عـنْ قَریـبٍ . ثُـمعاشـرْ خَلْـقَ اللَّـه کَـامتزاجِ الْمـ اء
بِاْلَاشْیاء :یؤَدى کُلَّ شَى ء حقَّه و لا یتَغَیرُ عنْ معناه ،معتَبِراً لقَولِ رسولِ اللَّه صلّى اللَّه علیه و آلـه :
مثَلُ المؤمنِ المخْلص [خ ل : الخاص[ کَمثَلِ الماء . و لْتَکُنْ صفْوتُک مـع اللَّـه تَعـالى فـى جمیـعِ
طاعتک کَصفْوةِ الْماء حینَ انْزَلَه منَ السماء و سماهطَهوراً . و طَهرْ قَلْبک بالتَّقْوى و الیقـینِ عنـد
طَهارةِ جوارِحکبِاْلماء(103 .(
در این حدیث شریف لطایف و دقایقى است و اشارات و حقایقى است که قلوب اهـل معرفـت را
زنده کند و ارواح صافیه اصحاب قلوب را حیات بخشد. فرماید :
چون اراده طهارت و وضو کردى، متوجه آب بشو آن سان که متوجه رحمت حق شوى، زیرا که
حق تعالى قرار داده آب را کلید تقرّب به خود و مناجات خویش و راهنماى بساط خدمت خـود .
و چنانچه رحمت خدا پاك مى کند گناهان بندگان را همان طـور نجاسـات ظـاهره را آب پـاك
مىکند نه غیر آن . خداى تعالى فرماید : اوست آن کس که فرستاد بادها را براى بشارت در جلـو
رحمتش و نازل نمودیم از آسمان آب پاکیزه را .(104 (و فرمود خداى تعالى : و قرار دادیم از آب
هر چیز زنده را(105 .(
و این که در این حدیث آب را به رحمت حق تشبیه، بلکه تأویل، نموده یکى از نکاتش آن است
که آب یکى از مظاهر بزرگ رحمت حق است که در عالم طبیعـت آن را نـازل فرمـوده و مایـه
حیات موجودات آن را قرار داده؛ بلکه رحمت واسعه الهیه را که از سماء رفیع الدرجات حـضرت
اسماء و صفات نازل و اراضى تعینات اعیان بـه آن ز نـده گردیـده، اهـل معرفـت بـه آب تعبیـر
نمودند. و چون در آب ملکى ظاهرى جلوه رحمت واسعه الهیه از دیگر موجودات دنیائى بیـشتر
است، حق تعالى آن را براى تطهیر از قذارات صوریه قرار داد و مفتاح باب قرب و مناجات خـود
مقرّر فرمود و راهنماى بساط خدمت خویش، که باب الابواب رحمتهاى باطنیه اسـت، قـرار داد .
بلکه آبِ رحمت حق در هر نشئه اى از نشئات وجود و در هر مشهدى از مشاهد غیـب و شـهود
نزول و ظهور کند، تطهیر ذنوب عباد اللَّه نماید موافق با آن نشئه و مناسب آن عالم؛ پس با آب
رحمت نازل از سماء احدیت ذنوب غیبت تعینات اعیان تطهیر شود؛ و بـا آب رحمـت واسـعه از
سماء واحدیت ذنوب عدمیت مهیات خارجیه تطهیر شود؛ و در هر مرتبه از مراتب وجود مطـابق
آن مرتبه . و در مراتب نشئات انسانیه نیز آب رحمت را ظهوراتى اسـت مختلفـه؛ چنانچـه از آب
نازل از حضرت ذات به تعینات جمعیه برزخیه ذنوب سرّ وجودى تط هیر شود وجـودك ذَنْـب لا
( یقاس به ذَنْب .(و با آب نازل از حضرات اسماء و صفات و حضرت تجلّى فعلى رؤیت صفت
و فعل تطهیر شود . و با آب نازل از سماء حضرت حکمِ عدلْ قذارات خلقیه باطنیه تطهیر شـود .
و با آب نازل از سماء غفاریت ذنوب عباد تطهیر شـود . و بـا آب نـازل از سـماء ملکـوت قـذارات
صوریه تطهیر شود . پس معلوم شد که حق تعـالى آب را مفتـاح قـرب و دلیـل بـساط رحمـت
خویش قرار داده . پس از آن، در حدیث شریف دسـتور دیگـرى دهـد و راه دیگـرى بـراى اهـل
سلوك و مراقبه مفتوح فرماید. مىفرماید :
و تفکّر نما در صفاى آب و رقت و طهارت و برکت آن و لطافت ممزوج شدن آن با هر چیـزى و .
استعمال کن آن را در تطهیر آن اعضائى که خداوند امر فرموده تو را به پاکیزه نمودن آنها . و ادا
کن آداب آنها را در فریضه ها و سنّتهاى الهى؛ زیرا که در تحت هر یک از آنها فایدههایى اسـت
بسیار که چـون اسـتعمال نمـائى آنهـا را بـه احتـرام، منفجـر شـود از بـراى تـو - در نزدیکـى -
چشمههاى فایدههاى آن .
اشاره فرموده در این حدیث شریف به مراتب طهارت به طریق کلّى . و چهـار مرتبـه کلّـى آن را
بیان فرموده، که یکى از مراتب آن این است که تا این جاى حدیث شـریف مـذکور اسـت و آن
تطهیر اعضاء است . و اشا ره فرموده به اینکه اهل مراقبه و سلوك الى اللَّه نباید واقف بـه صـور و
ظواهر اشیاء شوند، بلکه باید ظاهر را مرآت باطن قرار دهند و از صور حقایق را کشف کنند و به
تطهیر صورى قناعت نکنند که آن دام ابلیس است . پس، از صفاى آب پى به تصفیه اعضاء برند؛
و آنها را با ادا نمودن فرائض و سنن الهیه تصفیه کنند و صـفا دهنـد؛ و از رقّـت آنهـا اعـضاء را
ترقیق کنند و از غلظت تعصى بیرون آورند و طهور و برکت را در جمیع اعضاء سرایت دهنـد؛ و
از لطف امتزاج آب با اشیاء کیفیت امتزاج قواى ملکوتیه الهیه را با عالم طبیعـت ادراك کننـد
آداب الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی عل هی
نگذارند قذارات طبیعت در آنها اثر کند . و چون اعضاء را به سـنن و فـرائض الهیه و آداب آنهـا
متلبس نمودند، فوائد باطنیه کم کم ظاهر شود و چشمه هاى اسرار الهیه منفجر شود و لمحه اى
از اسرار عبادت و طهارت براى او منکـشف گـردد . و چـون از مرتبـه اول طهـارت و دسـتور آن
فراغت حاصل شد، به دستور ثانوى شروع فرمود، و مىفرماید :
پس از آن معاشرت کن با خلق خدا مثل ممزوج بودن آب بـا اشـیاء کـه ادا مـى کنـد حـقّ هـر
چیزى را و از معناى خود تغییر نمى کند؛ و تأمل کن قول رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله را که
مىفرماید مثَل مؤمن خالص [خ ل : خاص مثَ] ل آب است . دسـتور اول مربـوط بـود بـه معاملـه
انسان سالک با قواى داخلیه و اعضاى خود؛ و دستور دوم، کـه در ایـن فقـره از حـدیث شـریف
است، مربوط است به معامله انسان با خلق خدا . و این دستور جامعى است که کیفیت معاشـرت
سالک را با مخلوق بیان فرموده؛ و ضمناً از آن، حقیقت خ لوت نیـز اسـتفاده شـود . و آن، چنـان
است که سالک الى اللَّه در عین حال که با هر دسته از مردم معاشرت به معروف کنـد و حقـوق
خلقیه را رد نماید و با هر یک از مردم به طور مناسب حال او مراوده و معاملـه کنـد، از حقـوق
الهیه نگذرد و معناى خود را که عبارت از عبودیت و توجه به حـقّ اسـت از دسـت ندهـد؛ و در
عین حال که در کثرت واقع است در خلوت باشد، و قلب او که منزلگاه محبوب اسـت خـالى از
اغیار و فارغ از هر نقش ونگار باشد . پس، دستور سومى را ذکـر فرمـوده کـه آن کیفیـت معاملـه
سالک است با خداى تعالى، مىفرماید :
باید صفاى تو با خداى ت عالى در همه طاعاتت مثل صفاى آب باشد در وقتى [که ]نازل نمود آن
را از آسمان و نامید آن را طهور .
یعنى باید سالک الى اللَّه خالص از تصرّف طبیعـت باشـد و کـدورت و ظلمـت آن را در قلـب او
راهى نباشد، و جمیع عبادات او خالى از جمیع شرك هاى ظاهرى و باطنى باشد . و همـان طـ ور
که آب در وقت نزول از آسمان طاهر و پاکیزه است و دست تصرف قـذارات بـه آن دراز نـشده،
قلب سالک، که از سماء غیب ملکوت طاهر و پاکیزه نازل شده، نگذارد در تحت تصرّف شـیطان
و طبیعت واقع شده به قذارات آلوده گردد . و پس از این دستور، آخرین دسـتور جـامع را بـراى
اهل ریاضت و سلوك بیان فرمود، مىفرماید :
پاکیزه کن دل خویشتن را به پرهیزگارى و یقین در وقت پاکیزه نمودن اعضاء خود را به آب
در این، اشاره به دو مقام شامخ اهل معرفت است : یکى تقوا، که کمال آن ترك غیر حقّ است؛
و دیگرى یقین، که کمال آن مشاهده حضور محبوب است .
#آداب الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه
https://eitaa.com/zandahlm1357
001 شبهه شناسی - مقدمه - خوش امدید.mp3
1.33M
#سواد_رسانهای 5⃣3⃣5⃣
🔆 مبحث شبهه شناسی : استاد طباطبایی
جلسه اول - 1
🔘 ادامه دارد...
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت اطلاع دیگران بدون ذکر منبع هم مجاز است.
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
#نشر_مجدد
🔘 متن شبهه:
( کلیپ فضای مجازی) یارانه هر ایرانی ۴۵ هزار و پانصد تومان
مردم غزه و کرانه باختری هر سه ماه یکبار بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار معادل ۱۵ میلیون تومان از ایران کمک مالی دریافت میکنند
🔆 پاسخ شبهه:
1️⃣ در کلیپ شبهه صرفا به کمکهای جمهوری اسلامی ایران به خانواده شهدای فلسطینی اشاره می شود نه همه مردم غزه و... همچنین هیچ اطلاعاتی درباره میزان این کمکها در این ویدئو بیان نمیشود. بنابراین رغم ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار، در این ویدئو اصلاً مطرح نمی شود.
2️⃣ کمک های مالی ایران به نیروهای مقاومت لبنانی و فلسطینی، هیچگاه پنهانی و مخفیانه نبوده و همواره مسئولین ما با صدای بلند حمایت خود از این گروهها را اعلام کردهاند.
3️⃣ کشورهایی مثل آمریکا با اهداف شیطانی و سلطه گرانه، اموال مردم خود را در کشورهای دیگر برای مسائل نظامی و امنیتی خرج می کنند. اما هیچ وقت محکوم نمی شود. اما جمهوری اسلامی که در راستای اهداف انسانی و ظلم ستیزانه و برای امنیت مردم خود در خارج از مرزها هزینه می کند، مدام باید محکوم شود!
4️⃣ بی بی سی فارسی در مورد کمکهای آمریکا به فلسطین میگوید بشر دوستانه
اما مدام نسبت به کمکهای ایران به فلسطین شبهه افکنی میکند
🌐https://www.bbc.com/persian/world-56671078
5️⃣ گوشهای از کمک های مالی آمریکا به کشورهای مختلف
🌐https://www.eghtesadonline.com/fa/tiny/news-492879
#روز_جهانی_قدس
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰وقتی دانشجوی ایرانی در دانشگاه تگزاس آمریکا به استاد فلسفه بی خدایش ترجمه «نهج البلاغه» امام علی (ع) را هدیه می دهد...
⚡️سرگذشت جذاب را از زبان خود استاد لگنهاوزن بشنوید
✍ ترجمه و زیرنویس
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - طرحی برای فردا(۱۴۰۱) _ شبکه 1 - ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱.mp3
14.69M
#صوت
🔹روز ازل چه اتفاق افتاد؟ (۲۰)
(قرآن،انسان، خلقت،خلافت،هبوط)
استاد #رحیم_پور ازغدی
#طرحی_برای_فردا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🦋هنر زن بودن (قسمت 14)بخش 1 ♨️داوری های نادرست و غیر عادلانه و ظلم و تحقیر زن باعث شده که زن: 🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ج14هنر زن-2.mp3
25.25M
🦋هنر زن بودن (قسمت 14)بخش 2
♨️داوری های نادرست و غیر عادلانه و ظلم و تحقیر زن باعث شده که زن:
🚫_جایگاه خود را نداند.
🚫_به زن بودنش افتخار نکند.
🚫_برای مردگونه بودن تلاش کند.
✅ مباحثی که ان شاء الله قرار است در "هنر زن بودن" بررسی شود
🎵استاد محمدجعفرغفرانی
#پرسش_پاسخ
#قانون_شکنی
#سوال:
❓چرا به آدمای حسود، دروغگو یا خسیس و... نمیگین این صفات زشتشونو ترک کنن، ولی گیر میدین به خانمهای کمحجاب؟؟ خب به پوشش ما هم کاری نداشته باشید 😕
#پاسخ:
🔅گاهی یک مساله، فقط اخلاقیه و ما به کسی که مشکل اخلاقی داره، مثلا حسوده، نمیتونیم اعتراض کنیم و شخص تو چنین مواردی میتونه بگه؛ من اگر خوبم وگر بد تو برو خود را باش.
📌اما گاهی یک مساله حقوقیه... در این صورت ما میتونیم به شخص #اعتراض کنیم و حتی ازش #شکایت کنیم؛ برای مثال ما میتونیم از کسی که وارد حریم شخصیمون(مثلا منزل یا تلفن همراهمون) میشه شکایت کنیم و شخص نمیتونه بگه؛ به تو چه! یا بگه من اگر خوبم وگر بد تو برو خود را باش!! چون با اون کار حقوق دیگران رو زیر پا گذاشته 💯
👈 و اما مسئله حجاب؛ به این دلیل که #اثرات_اجتماعی داره... علاوه بر این که اخلاقیه، حقوقی هم هست. و حق اعتراض و حتی حق شکایت هم در این زمینه وجود داره.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ماجرای تحول آقا حامد بزرگوار پیشنهاد دانلود👌 ━━═━━⊰❀🦋❀⊱━━═━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا